Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakje bij douane...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pakje bij douane...

    Ik heb wat spullen besteld in Azië. Alles verstuurd met EMS en nu ligt het bij douane, als ik de e-tracker website van Taxipost mag geloven:

    Quality control by Taxipost - LCI
    Parcel heldback at customs - Invoice missing - LCI

    Blijkbaar heeft de verzender geen factuur toegevoegd aan het pakje. De correcte waarde staat echter wel op het EMS formulier waarvan de verzender mij een kopie heeft opgestuurd (het is hoog genoeg om geld in het laatje van Paars te brengen). Mijn vraag: wat moet ik nu doen? Moet ik zelf de douane contacteren? Of moet ik wachten totdat de douane mij contacteert (maar dat kan met Kerstmis zijn)? Ik hou mijn hart vast als ze volgens hun "deskundigheid" gaan taxeren.
    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

  • #2
    Re: Pakje bij douane...

    Jouw pakje wordt "gededouaneerd" op het ogenblik. Men zal een heffing doen op basis van de aangegeven waarde op de vrachtbrief. De transporteur zal eerstdaags je de rekening en het pakje wel aanbieden, hoef je zelf niks voor te doen.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Pakje bij douane...

      [Mod] even verplaatst naar een passender forum
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Pakje bij douane...

        Heb dat zelf ook eens voor gehad, denk dat ik dan na zo'n 2 weken 'n brief kreeg dat ik ze moest opbellen, gebeld en ze hebben het dan verder laten sturen + onkosten moeten betalen bij ontvangst van 't pakketje.
        De onkosten zijn inderdaad afhankelijk van wat op de vrachtbrief staat.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: Pakje bij douane...

          We danken U voor uw bijdrage.
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

          Comment


          • #6
            Re: Pakje bij douane...

            hoho,

            'k heb zo eens 3 jaar geleden een tapijt gekocht in tunesië
            kwam na vier maand toe op zaventem, en dan gaan afhalen
            ik ben dat gaan doen op een zaterdagmorgen: AANRADER!
            de douaniers zitten er wel stikverveeld bij (wat doe ik hier in godsnaam op zaterdagmorgen voor 2 man en een paardekop - die paardekop was ik dus - ), maar er zijn absoluut geen files, dus je kan op een tweetal uren alle bureau's doen

            sterkte!

            erik
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment


            • #7
              Re: Pakje bij douane...

              Neem maar zelf contact op met hen of zorg ervoor dat je veel geduld hebt

              Ik heb afgelopen weken hetzelfde voor gehad pakje uit de US hier toegekomen op 23 feb met de track and trace bleef de status onveranderd tot 13 maart toen heb ik zelf kontakt opgenomen.

              Men zei mij dat ik een kopie moest bezorgen van de aankoop faktuur, na dit te hebben gemaild naar abx is mijn pakje uiteindeljk geleverd op 16maart... van snelheid gesproken

              ps: de bewuste brief zoals hierboven besproken zal je uiteindelijk krijgen ik kreeg die deze week 20 maart.
              Last edited by pcfreak; 22 maart 2007, 15:02.

              Comment


              • #8
                Re: Pakje bij douane...

                Gezien men hier begon te spreken over "2 weken" heb ik deze ochtend een mailtje gestuurd naar een e-mail adres dat op de website van brucargo vermeld stond (gew.insp.da.zaventem@minfin.fed.be) met de vraag of ik een kopie moest opsturen van de factuur, en naar wie/waar ik dat moest sturen. Natuurlijk kreeg ik al direct reactie... Op de website van brucargo staat eveneens GAD douane, maar dat is blijkbaar de Anti-drugs brigade, dus die kan ik best vermijden . Misschien morgen maar eens bellen.
                :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                Comment


                • #9
                  Re: Pakje bij douane...

                  Aan status was nog niks veranderd, dus ik heb maar gebeld naar douane van Zaventem. Vriendelijke meneer, zei me dat ik op andere plaats moest zijn en gaf me telefoonnummer van het andere douanekantoor. Dus bel ik daar naartoe, maar die hadden geen gegevens over mijn pakket. De ook nog vriendelijke meneer raadde me aan naar de post te bellen en gaf me eveneens een telefoonnummer. OK, ik bel dan maar naar de post waar een ook wel vriendelijke maar hardhorige meneer de telefoon opnam. Na opzoeking in hun DB wist hij me te vertellen dat ik naar ABX moest bellen en gaf me een telefoonnummer. Op dit moment kreeg ik een kleine inzinking: ABX, oh nee....

                  Dus ik bel naar ABX waar een al veel minder vriendelijke francofone de telefoon opnam. Ik probeer informatie te krijgen over mijn pakket en wat ik moet doen, wat onthaald wordt op veel gezucht en vele "klein momentje hé meneer"s. Ze vraagt of ik BTW nummer heb, vraagt mijn telefoonnummer en haakt in, zonder me enige details te geven. Ik veronderstelde dat ze me zou terugbellen, maar had eerder het gevoel dat ze te vadsig was en me probeerde af te wimpelen. Dus teruggebeld in de namiddag maar niemand nam op. Tweede maal geprobeerd maar ze legde direct neer bij het opnemen van de hoorn. Direct derde keer gebeld en krijg haar aan de lijn. Ze verstond me niet zo goed en heb de details (o.a. trackingnummer) traag door de lijn gebruld. Enkele zuchten en minuten later vertelde ze me dat ik factuur moest opsturen en gaf me een faxnummer.
                  Ik moet vaststellen dat mijn pakket van dinsdag tot vandaag gewoon heeft liggen rotten in de magazijnen van ABX. Ik versta ook niet waarom het zo moeilijk was om me direct deze voormiddag te vertellen wat te doen.

                  In de veronderstelling dat ABX dat pakje toch nog aan mijn deur aflevert: moet je die mensen betalen bij aflevering of is dat via factuur? Ik heb ooit een nationale zending van ABX toegekregen en dat moest ik zelf via factuur betalen. Het is ook van dat moment dat ik ABX nooit meer te zien wou krijgen.
                  :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pakje bij douane...

                    Voor zover ik weet is het gelijk afdokken aan ABX, niets via faktuur.

                    Tijdje geleden modelauto's gekocht via een site in HongKong, laten opsturen met track en trace ... natuurlijk ook drie weken bij ABX liggen niksen.
                    Kreeg een briefje met het verzoek om een 'invoice' voor te leggen om de invoerrechten te berekenen, ikke dus naar ABX in Brussel met alle dokumenten, hebben alles in ontvangst genomen (geen kopies gemaakt, gelukkig had ik die zelf digitaal opgeslagen) maar kreeg pakje niet mee !!!

                    Nog anderhalve week kunnen wachten voordat het aan de deur afgeleverd werd !

                    ABX ... liever niet meer, geef mij maar UPS of DHL, tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, en ook nog geen invoerrechten of 'aanbiedingskosten' moeten betalen als het met die laatste verstuurd werd.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pakje bij douane...

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Voor zover ik weet is het gelijk afdokken aan ABX, niets via faktuur.
                      Juist ik heb ook bij levering direkt moeten afdokken.

                      En ik had je hierboven al eens verwittigt over de snelheid van abx

                      En als ik er in de toekomst iets kan aan verhelpen... NOOIT MEER MET ABX!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pakje bij douane...

                        Ik heb vandaag nog eens gebeld om te vragen wanneer ze het gingen opsturen (want nog niks aangekregen). De telefoon werd deze keer opgenomen door iemand die al iets vriendelijker was, niet elke vijf seconden een zucht moest laten, maar nog veel belangrijker: die me binnen enkele seconden direct kon zeggen dat het pakje vrijdag of maandag geleverd zou worden! Ongelooflijk, ik stond paf. Ze hadden veel werk en het inklaren ging traag en etc.

                        Anderzijds verwachtte ik me ook niet aan ABX, anders had ik wel eens drie keer nagedacht vooraleer iets te bestellen in Taiwan. Het werd verstuurd via EMS. Laatste keer dat ik daar iets bestelde (twee jaar terug) werd het via Taxipost geleverd, maar heb nu gelezen dat Taxipost ABX heeft aangesteld voor pakjes die via de post uit het buitenland komen of via EMS. Dat weten we nu ook al weer... (want ik was van plan om tijdens mijn reis in Iran pakjes naar huis te sturen via de post)

                        Dus ervan uitgaande dat het vrijdag toekomt:
                        Taipei > Brussel = 2 werkdagen
                        Brussel > Laakdal = 10 werkdagen
                        En dan heb ik ABX zelf nog opgebeld en niet gewacht totdat ze me gingen inlichten. Men zal toch nog veel moeten veranderen wil men de economie beter doen draaien
                        :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pakje bij douane...

                          Gisteren aangekomen... Ter informatie de kosten die me werden aangerekend:

                          BTW import België: 64.98 euro (OK)
                          Douanerechten België: 8.85 euro (OK...)
                          Kosten voor voorschot: 0.73 euro (...)
                          Formaliteiten: 24.00 euro (afzetterij)

                          24 euro voor de formaliteiten!
                          :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pakje bij douane...

                            Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
                            Gisteren aangekomen... Ter informatie de kosten die me werden aangerekend:

                            BTW import België: 64.98 euro (OK)
                            Douanerechten België: 8.85 euro (OK...)
                            Kosten voor voorschot: 0.73 euro (...)
                            Formaliteiten: 24.00 euro (afzetterij)

                            24 euro voor de formaliteiten!
                            Zeg eens eerlijk hoeveel goedkoper je bent dan de eerste de beste winkel die je tegenkomt?
                            Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pakje bij douane...

                              Een collega had hier iets laten afkomen van Hong Kong ... een externe HD.

                              Hij heeft 24€ moeten betalen aan de douane, komt thuis en spel werkt niet.
                              Stuurt het terug naar afzender met de nodige kosten.
                              Krijgt nu 3 weken later een nieuw exemplaar toegestuurd ... 24€ te betalen aan de douane en niet te discuteren.

                              Hij heeft dus al 48€ betaald aan de douane, het twee keer zelf moeten gaan afhalen en dit voor een toestel van een goede 100€ dat hier max 130€ zou gekost hebben.
                              Hij is nu 8 weken bezig geweest om het te hebben en in de bank heeft hij ook nog eens de kosten gehad om de internationale betaling te kunnen uitvoeren.
                              Een geluk, de verkoper is eerlijk en heeft de portkosten voor het terugsturen terugbetaald.

                              Ik heb hem gefeliciteerd met de goede zaak die hij gedaan heeft
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X