Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

    Ben ook wel geïnteresseerd.....die Steinel xled home 3 kost bij Amazon en guenstiger rond de € 120,00. Maar ook 5 jaar garantie.
    Er is echter ook een Hoome 1 serie maar die heeft maar 12W.....de Home 3. heeft 18W....kan me echter geen voorstelling maken van verschil van lichtopbrengst.....is dat veel?

    Comment


    • #17
      Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
      Ben ook wel geïnteresseerd.....die Steinel xled home 3 kost bij Amazon en guenstiger rond de € 120,00. Maar ook 5 jaar garantie.
      Er is echter ook een Hoome 1 serie maar die heeft maar 12W.....de Home 3. heeft 18W....kan me echter geen voorstelling maken van verschil van lichtopbrengst.....is dat veel?
      Hey Mullie, long time no see !

      De Home 3 komt overeen met een halogeenspot van 300 watt

      Dat vind ik al een minimum.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

        Ben er wel hoor, lees veel mee hier.
        Die Steinel lijkt me wel wat voor achter her huis, twijfel nog aan de voorkant...is nou niet direct moeders mooiste.

        Comment


        • #19
          Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
          Ben ook wel geïnteresseerd.....die Steinel xled home 3 kost bij Amazon en guenstiger rond de € 120,00. Maar ook 5 jaar garantie.
          Er is echter ook een Hoome 1 serie maar die heeft maar 12W.....de Home 3. heeft 18W....kan me echter geen voorstelling maken van verschil van lichtopbrengst.....is dat veel?
          Let wel dat er versies zijn met sensor en versies zonder ... prijs scheelt ook wat.
          Steinel geeft altijd 5 jaar waarborg op deze verlichting.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

            Nog een vraagje , en ja, ik heb ze hier vroeger nog al gesteld;
            Op mijn huis heb ik enkele 500 watt halogeenspots staan. Zo van die "bouwlampen" van Gamma of Hubo.
            Klopt dat dat die lichtopbrengst 8500 Lumen is ??? ( even gegoogled, maar lijkt me nogal veel ? )
            Ik zou hier bij ons de lampen ook willen laten vervangen door LED, nu schijnt dit toch al beter haalbaar dan enige jaren geleden.
            Maar ik zou in feite minstens een even goede lichtopbrengst willen. Is dat mogelijk ?

            Tweede vraag: kent er iemand dit merk ?

            Last edited by Alfa Centauri; 24 november 2014, 17:08.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

              Voor 500W halogeen wordt inderdaad zo'n 8500 lumen opgegeven.
              Als je evenveel licht wil dan moet je die eigenlijk vervangen door 85W led.
              De meeste ledlampen zitten rond de 100 lumen per Watt, met de elektronica (voorschakelmodule, driver) inbegrepen.
              Het rendement van halogeen gaat omhoog bij hogere vermogens, een 1000W halogeenlamp geeft wat meer lumen/W dan een 100W halogeenlamp, dat geldt niet voor ledlampen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Voor 500W halogeen wordt inderdaad zo'n 8500 lumen opgegeven.
                Als je evenveel licht wil dan moet je die eigenlijk vervangen door 85W led.
                De meeste ledlampen zitten rond de 100 lumen per Watt, met de elektronica (voorschakelmodule, driver) inbegrepen.
                Het rendement van halogeen gaat omhoog bij hogere vermogens, een 1000W halogeenlamp geeft wat meer lumen/W dan een 100W halogeenlamp, dat geldt niet voor ledlampen.
                Is onderstaande info dan fout, Bart ? ( Klik op technische info )
                Hier zeggen ze dat 50 W LED overeenkomt met 500 W halogeen....

                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

                  Als ze zelf in de technische info vermelden dat die 50W spot 4041 lumen uitstraalt, en als de fabrikanten van halogeenlampen opgeven dat 500W lampen zo'n 8500 lumen geven, dan komt dat toch niet echt overeen...
                  Bij de led spot is misschien wel de hoeveelheid licht gemeten die er uit het armatuur komt, bij de lamp is de hoeveelheid licht gemeten zonder armatuur (het licht zal niet allemaal uit het armatuur komen, ook al zit er een reflector achter de lamp).
                  Maar meestal wordt ook bij de led armaturen de hoeveelheid opgegeven die de fabrikant van de led opgeeft, het voordeel van de led is wel dat het licht zo al allemaal uit de voorkant komt, achter de led zelf zit dus geen reflector.
                  Daardoor is het wel mogelijk dat het verschil tussen 50W led en 500W halogeen al een stuk kleiner wordt, het gaat om de hoeveelheid licht die uit het armatuur komt, niet om de hoeveelheid licht die de lamp of led produceert.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Als ze zelf in de technische info vermelden dat die 50W spot 4041 lumen uitstraalt, en als de fabrikanten van halogeenlampen opgeven dat 500W lampen zo'n 8500 lumen geven, dan komt dat toch niet echt overeen...
                    Bij de led spot is misschien wel de hoeveelheid licht gemeten die er uit het armatuur komt, bij de lamp is de hoeveelheid licht gemeten zonder armatuur (het licht zal niet allemaal uit het armatuur komen, ook al zit er een reflector achter de lamp).
                    Maar meestal wordt ook bij de led armaturen de hoeveelheid opgegeven die de fabrikant van de led opgeeft, het voordeel van de led is wel dat het licht zo al allemaal uit de voorkant komt, achter de led zelf zit dus geen reflector.
                    Daardoor is het wel mogelijk dat het verschil tussen 50W led en 500W halogeen al een stuk kleiner wordt, het gaat om de hoeveelheid licht die uit het armatuur komt, niet om de hoeveelheid licht die de lamp of led produceert.
                    OK, zal dan voor onze tuin maar eerder naar 85 W en hoger kijken.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      OK, zal dan voor onze tuin maar eerder naar 85 W en hoger kijken.
                      Heb je echt zoveel licht nodig?
                      Als die spot alleen maar moet dienen om genoeg te zien zodat je nergens tegenaan loopt, dan is een lager vermogen gewoonlijk wel voldoende.
                      Hangt die hoog genoeg om de hele tuin te verlichten?
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Heb je echt zoveel licht nodig?
                        Als die spot alleen maar moet dienen om genoeg te zien zodat je nergens tegenaan loopt, dan is een lager vermogen gewoonlijk wel voldoende.
                        Hangt die hoog genoeg om de hele tuin te verlichten?
                        Bij mijn vader iejt die enkel om een klein trerras te verlichten en daar is zelf 25 watt misschien reeds voldoende.
                        Maar wij hebben een vrij diepe tuin, met achteraan een tuinhuis met een hoog puntdak. Daar staat de lamp toch zeker op 3,5 m hoogte. De lamp zou een groot deel van de tuin moeten kunnen verlichten, maar moet ook als afschrikking tegen dieven zorgen. Momenteel staat er een halogeenlamp. We kunnen de lamp ofwel permanent laten branden ( als we 's avonds in de tuin zitten ) ofwel "wapenen" dat ze gestuurd wordt door de bewegingsdetector.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #27
                          Re: Outdoor halogeen straler vervangen door LED straler ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          ... Er zullen nog wel merken zijn die goed zijn, maar ik blijf bij Steinel, kwestie van tevreden te zijn van het Merk. ...
                          Hier nog een tevreden gebruiker van Steinel.
                          Onze eerste halogeen spot (150 W) heeft zes jaar een achterkoer met acht drukbezochte garageboxen verlicht.
                          Een bijkomend voordeel van degelijk materiaal is, dat het lange tijd leverbaar blijft. Vorig jaar ging die eerste (inwendig) stuk en heb ik opnieuw identiek dezelfde lamp gekocht.
                          't Scheelt zich nogal wat in montagekosten (boren, vastschroeven en afkitten) als je de nieuwe lamp op de basis van de oude kan monteren.
                          Als deze de geest geeft komt er een led versie ... van Steinel.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Heb jij zo eentje hangen, Freddy ?
                          Waar zijn die te koop ?
                          Op de site zie ik een link naar een bedrijf in Geel, maar ik zie niet zo direct dat je ze daar kan kopen ?
                          Ik heb onze halogeenstraler gekocht bij Claessen ELGB een firmaatje met acht vestigingen in Vlaanderen, waaronder een in Aarschot.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment

                          Working...
                          X