Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oneerlijke handelswijze

    Ik dit weekend naar foto konijnenberg op zoek naar een nieuwe tas voor mijn fotomateriaal ... Tas gevonden en hop naar de kassa ... wat bleek, de geprijsde tas van 89euro bleek in werkelijkheid 220euro te kosten ... de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel ( m.a.w. geen bewijs meer ). Ik een andere tas gaan kiezen ... wat bleek ... ook verkeerd geprijsd ( 75 ipv 169 euro ). Hoe dan ook begon de verkoper onmiddellijk de foutieve prijzen te verwijderen.

    Ik weet dat een artikel welk verkeerd geprijsd is, maar wel aannemelijk ( geen nieuwe fiets voor bv 5euro ), tegen die prijs verkocht dient te worden. Ik heb de verkoper hier ook op attent gemaakt en hij zei ... tja zoiets moet je kunnen bewijzen.

    Ik weet niet wat jullie zouden doen ... maar ik vind het erg laag van een grote zaak zoals "Foto Konijnenberg" ... ik weet dat gelijk welke andere goed aangeschreven zaak hun fout zou toegeven en het artikel zou verkopen aan de prijs die op het ticket vermeld staat.

  • #2
    Re: Oneerlijke handelswijze

    Als het over een verschil gaat van respectievelijk €131 en €94, kan ik de verkoper begrijpen.

    Niemand verkoopt graag met verlies en missen is menselijk.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Oneerlijke handelswijze

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Als het over een verschil gaat van respectievelijk €131 en €94, kan ik de verkoper begrijpen.

      Niemand verkoopt graag met verlies en missen is menselijk.
      Ik ben leek als het op fototassen aankomt ... maar ik weet wel dat artikels geprijsd worden door het winkelpersoneel ... Wanneer ik een fototas zie aan de prijs van 89euro lijkt me dat aanvaardbaar ( je hebt tenslotte tassen in alle prijsklassen ). De verkoper heeft de fout trouwens ook niet gezien aan de prijs, maar na het inscannen van de barcode ... had de prijs niet reeël geweest had hij de fout wel onmiddellijk gezien.

      Hoe dan ook ... Ik vind dat ik recht had op die tas

      Comment


      • #4
        Re: Oneerlijke handelswijze

        Volgens de wet gezien had hij die aan de mindere prijs moeten geven en zelfs dan had je recht alle aanwezige exemplaren aan die prijs te kopen.
        Kant van de verkoper bezien kan ik het begrijpen maar hij heeft ongelijk, je moet verkopen aan de laagst aangeduide prijs.
        Het is aanzetten tot verkopen en dan snel de prijs wat verhogen ... mag dus niet.
        Maar vele winkels overtreden deze wet, ook de Carrefour, GB, Delhaize en zo ...
        Als er bijvoorbeeld 50 flessen Cola in het rek staan en op 1 fles staat een verminderde prijs of een promotie, dan moeten ze alle exemplaren die jij koopt aan dezelfde prijs geven ook al hangt er op die andere geen kortingbonnetje.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Oneerlijke handelswijze

          Vergissen is menselijk . Stond het op hun site ook verkeerd geprijsd ? Anders snel via de site bestellen , en dan is het wel rechtsgeldig .

          In elk ander geval : geen theater over maken .
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

          Comment


          • #6
            Re: Oneerlijke handelswijze

            Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
            Vergissen is menselijk . Stond het op hun site ook verkeerd geprijsd ? Anders snel via de site bestellen , en dan is het wel rechtsgeldig .

            In elk ander geval : geen theater over maken .
            Vergissen is zeker menselijk, maar daar moet een ander niet voor opdraaien.
            En geen theater van maken maar u gewoon laten bedotten zekers.
            Wat wel een feit is ... niettegenstaande een mooie winkel met veel materiaal houden ze er niet zo van de Belgische wetgeving te volgen.

            Maar dit vind ik wel degoutant om met een klant te doen : de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel ... een andere tas gaan kiezen ... wat bleek ... ook verkeerd geprijsd ( 75 ipv 169 euro ). Hoe dan ook begon de verkoper onmiddellijk de foutieve prijzen te verwijderen.
            ... hij zei ... tja zoiets moet je kunnen bewijzen.
            Last edited by VerSeg; 16 september 2007, 22:49.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Oneerlijke handelswijze

              Hij is inderdaad wettelijk verplicht je dit artikel aan de aangeduidde prijs te geven. Natuurlijk zal hij dat niet graag doen maar hij moet maar beter op zijn materiaal/personeel letten. Trouwens vind ik vooral zijn reactie bijzonder laag bij de grond.
              SITE: http://www.xraypictures.be
              FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: Oneerlijke handelswijze

                konijn heeft enkele goed geprijsde artikels

                andere zijn dan elders weer goedkoper.

                wat trouwens ook schandalig is, is de meerprijs die ze voor een visa aankoop vragen.
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Oneerlijke handelswijze

                  Wat die Visa betreft, dit kan je eenvoudig oplossen.

                  Stuur een mailtje naar Visa dat er extra kosten aangerekend worden voor een betaling met creditcard, en je zal zien ...

                  Ik heb ooit een jas gekocht bij Pelsland.
                  Nadat ik gepast had werd mij een korting van 20% beloofd, tot ik aan de kasse mijn Visa bovenhaalde. "sorry meneer, maar als U met creditcard betaalt geven wij geen korting meer."

                  Ik naar buiten (had geen andere kaart bij) en geld gaan halen bij een automaat (kost 5 €), en dan terug in de winkel cash betaald met korting.

                  Nadien een mailtje aan Visa, antwoord: dit is niet toegelaten, wij nemen contact op.

                  Twee dagen later nam Pelsland contact op met mij en vroegen naar mijn rekeningnummer. Ze zouden de 5€ kosten terugstorten, wat ook dezelfde dag gebeurde.

                  Nadien heb ik nog een briefje gekregen van de directie die mij meldde dat "de persoon aan de kasse de instructies niet kende", wat natuurlijk onzin is.

                  Ik ben het nog niet opnieuw gaan controleren, omdat ik niet elk jaar een nieuwe jas koop.

                  Elke handelaar die VISA neemt, onderschrijft een contract dat ze geen verschil mogen maken tussen cash betalen en betalen met de creditcard.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oneerlijke handelswijze

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Elke handelaar die VISA neemt, onderschrijft een contract dat ze geen verschil mogen maken tussen cash betalen en betalen met de creditcard.
                    net daarom dat ik zei dat't schandalig is
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oneerlijke handelswijze

                      Andere handelaars doen het andersom - bij gebruik Visa betaal je de volle pot; sommige suggereren dan wel dat je een korting krijgt indien je cash betaald.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oneerlijke handelswijze

                        Relax,

                        Missen is menselijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oneerlijke handelswijze

                          Oorspronkelijk geplaatst door -Darkness- Bekijk bericht
                          Ik dit weekend naar foto konijnenberg op zoek naar een nieuwe tas voor mijn fotomateriaal .... de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel ( m.a.w. geen bewijs meer ). Ik een andere tas gaan kiezen ... wat bleek ... ook verkeerd geprijsd ( 75 ipv 169 euro ). Hoe dan ook begon de verkoper onmiddellijk de foutieve prijzen te verwijderen.
                          Als je er in 't weekend was dan was je er zeker niet alleen : wachttijden van 2 uur en meer zijn courant op zaterdagnamiddag. Misschien had je wat meer scene moeten maken teneinde wat publiek op je hand te krijgen ? Helaas daar is het nu telaat voor...

                          Maar ja de grootste en de sterkste is ook van toepassing voor handelszaken : de dozenschuivers van konijn zijn echter al een tijdje niet meer de goedkoopste want als je een beetje rondkijkt - surft - belt krijg je EN betere prijzen EN betere service bij een belgische zaak (al dan niet) in je buurt... (leve de concurrentie)

                          Ik weet niet of je uiteindelijk met een tas vertrokken bent doch van mij hadden ze ze kunnen houden , en de rest van het aanwezige cliënteel zou het ook geweten hebben...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oneerlijke handelswijze

                            Niet buitengaan zonder de tas aan de goedkoopste prijs!
                            Manager of eigenaar erbij laten roepen en wél theater maken tot je de tas aan 89 euro meekrijgt!

                            Een prijskaartje kan je beschouwen als een offerte.
                            Ze stellen voor dat je die tas kan kopen aan 89 euro, en jij gaat akkoord.
                            Bekijk het zelfs maar als een soort van contract!

                            Ik zou het er niet bij laten, breng Testaankoop alvast maar eens op de hoogte.
                            Fuji FinePix S100fs

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oneerlijke handelswijze

                              Ik heb de verkoper hier ook op attent gemaakt en hij zei ... tja zoiets moet je kunnen bewijzen.
                              Konijn stond bij al heel laag (ze zaten zelf al onder de grond), maar dit laat ze weer een metertje zakken.

                              Misschien moet iemand met veel extra tijd die kerels eens op hun punt zetten, want het is altijd iets
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment

                              Working...
                              X