Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Denk het wel, heb jaren alle dagen de grens met Frankrijk overgestoken, zelden een nuchtere douanier aan Belgische kant zien staan, als ze er al stonden!
    Is het over die grensovergang dat ze deze film hebben gemaakt?
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Is het over die grensovergang dat ze deze film hebben gemaakt?
      https://www.youtube.com/watch?v=eA7PmW5Mokw
      Ik dacht ook direct aan die film .

      Folklore, ver van de huidige realiteit.

      Comment


      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Ik dacht ook direct aan die film .

        Folklore, ver van de huidige realiteit.
        Folklore? Pesterijen noem ik dat.
        De zondagvoormiddag waren het de Belgen die de Fransen controleerde alsof hun leven er vanaf ging en in de namiddag tot laat in de avond was het de toer aan de Fransen.
        De Belgische douaniers (de Vlaamse toch) aten de Fransen rauw en de Franse douaniers plaagden diezelfde Fransen als ze terug naar huis kwamen. Die konden het niet verkroppen dat de Fransen 1.000 x liever naar onze kust kwamen dan naar hun eigen kust.
        En zo was dat elke zondag aan de grens in Menen.
        s' Avonds was er file van aan de Franse grens tot over Geluwe en zat het verkeer in Menen volledig blok.
        En nu zijn er geen douaniers meer en loopt onze kust vol Fransen en wie "De Barakken" kent in Menen weet dat er in het weekend op de koppen van de Fransen lopen is.
        De handelaars in de barakken doen daar gouden zaken want de Fransen kijken op geen euro hoor, ze laten hun centen rollen.
        Vroeger kwamen ze voor de benzine, sigaretten en ander rookwaren, en vooral vlees en charcuterie, nu zijn er geen benzine pompen meer en komen ze vooral om brood (terwijl ze eigenlijk beter brood hebben dan wij) rookwaren is sterk verminderd maar de lekkernijen draaien als gek.
        Ook zitten/zaten de restaurants stamp vol met Fransen, wij maken beter eten dan de Fransen, wie zou dat voor waarheid genomen hebben, en toch is het zo.
        En de beste restaurants bevinden zich in de westhoek als je het mij vraagt.


        Ge kan het folklore noemen maar voor de inwoners van Menen en Halluin was het pure pesterijen van die verdomde douaniers.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Keigoeie film !
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Ik herinner mij dat we vroeger aan de Belgisch-Nederlandse grens ook wel eens moesten stoppen voor controle.
            We woonden in Merksplas, en we kwamen geregeld over de Nederlandse grens (Baarle-Hertog) om er LPG te gaan tanken.
            Later hebben ze in België de taks op LPG verlaagd (afgeschaft) waardoor die zelfs nog goedkoper werd dan in Nederland, maar in de plaats kwam er een vaste jaarlijkse taks die afhankelijk was van de fiscale PK's van de auto.

            Mijn vader was veearts en hij had daar ook een aantal klanten, met een autokoffer vol medicijnen moest hij het wel altijd goed kunnen uitleggen als de douane vroeg om de koffer te openen...
            Hij heeft dus in al die jaren wel een paar keer problemen gehad om de grens over te rijden.
            En daar hebben ze de grens ooit ook een aantal keren dichtgezet, meestal was dat een soort actie om hun ongenoegen te uiten als er iets niet naar hun zin was.
            Bij die acties werd dan alles nauwgezet gecontroleerd waardoor de files heel lang werden.
            Last edited by Black B@ndit; 27 december 2020, 18:51.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Wat is dat met Bpost?
              Ik bestel led verlichting bij Alternate en minder dan 12 uur later leveren ze al aan de deur.
              De vorige keer ook al dag 1 besteld en dag 2 afgeleverd.
              Gisteren gingen ze EINDELIJK mijn pakje van MoDDiy afleveren maar door "ONVOORZIENE OMSTANDIGHEDEN" zijn er niet toe gekomen.
              Volgens hun T & T zouden ze vandaag leveren en raad eens........ "DOOR ONVo.............".
              Met te kopen in China steunen we de lokale handel niet, is het daarom?
              Je zou het haast denken.
              Ook iets besteld uit Rotterdam, speciale SATA kontakten en kabel sleeving en ook dat is na 3 dagen nog steeds niet te horen of te zien.

              Uit noodzaak nu besteld bij Tones in "heist sur le mont" en die zal op 01/01/21 geleverd worden? Op nieuwjaarsdag nota bene!!
              Met wiens voeten spelen ze bij bpost?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Dat was weer raak leveren op 01/01/21.
                GLS zal het vandaag leveren!
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Uit noodzaak nu besteld bij Tones in "heist sur le mont" en die zal op 01/01/21 geleverd worden? Op nieuwjaarsdag nota bene!!
                  Met wiens voeten spelen ze bij bpost?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Dat was weer raak leveren op 01/01/21.
                  GLS zal het vandaag leveren!
                  Ik snap het niet goed ... bpost speelt met uw voeten, maar GLS levert?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Freddy, ik kreeg van Tones een email dat Bpost op 01/01/2021 zou leveren.
                    Dan kreeg ik plots een mail van GLS met de vraag hoe ze mijn pakje moesten leveren.
                    Ik heb daarop geantwoord en gisteren rond 10h50 heb ik mijn pakje van GLS gekregen.
                    Ook het pakje van MoDDiy heeft bpost na twee dagen van aankondiging met de gewone postbode geleverd.
                    Dat pakje van MoDDiy was niet groter dan een gewone standaard enveloppe en kon dus gemakkelijk in de brievenbus, waar ik het trouwens gevonden heb.
                    Waarom wilden ze dat eerst met de pakketdienst bezorgen?
                    Trouwens hun "onvoorziene omstandigheden" melden ze al om 12h10, is dat normaal?
                    Ben trouwens nog twee pakjes verwachtende, eentje sinds verleden week uit Rotterdam dat werd de 26ste bij GLS Rotterdam afgeleverd en pas de 28ste ingevoerd en sindsdien roert daar niks in de zaak.
                    Het zijn speciale contacten voor een SATA aansluiting en cable sleeving.
                    Dat zal ook een simpele enveloppe zijn denk ik en is het daarom aanzien als geheel niet dringend.
                    Dat andere pakje komt dan weer van bij Alternate in Aartselaar en ik verwacht (eoals altijd trouwens) dat ik het morgen zal ontvangen.
                    En dan maar wachten uit dat pakje uit Rotterdam om mijn ARGB in mijn PC af te werken want ik heb die speciale contacten nodig om stroom op heel dat geval te kunnen steken.

                    Ben aan ARGB en RGB begonnen en ik had beter in mijn broek gescheten.
                    Geen enkel merk heeft als en al die hebben onderling andere aansluitingen, 1 dikke erwtensoep, tijd dat ze daar ook 1 norm hanteren trouwens in samenwerking met de moederborden fabrikanten want die doen niks beter met hun aansluitingen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Freddy, ik kreeg van Tones een email dat Bpost op 01/01/2021 zou leveren.
                      Dan kreeg ik plots een mail van GLS met de vraag hoe ze mijn pakje moesten leveren.
                      Dat lijkt dan toch eerder aan de communicatie door Tones te liggen?
                      Die weet in principe toch wie gaat leveren ... vergeten aanpassen of een automatisch bericht?
                      Belangrijkste is dat het toekomt. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Freddy, ik kreeg van Tones een email dat Bpost op 01/01/2021 zou leveren.
                        Dan kreeg ik plots een mail van GLS met de vraag hoe ze mijn pakje moesten leveren.
                        Ik heb daarop geantwoord en gisteren rond 10h50 heb ik mijn pakje van GLS gekregen.
                        Ook het pakje van MoDDiy heeft bpost na twee dagen van aankondiging met de gewone postbode geleverd.
                        Dat pakje van MoDDiy was niet groter dan een gewone standaard enveloppe en kon dus gemakkelijk in de brievenbus, waar ik het trouwens gevonden heb.
                        Waarom wilden ze dat eerst met de pakketdienst bezorgen?
                        Trouwens hun "onvoorziene omstandigheden" melden ze al om 12h10, is dat normaal?
                        Ben trouwens nog twee pakjes verwachtende, eentje sinds verleden week uit Rotterdam dat werd de 26ste bij GLS Rotterdam afgeleverd en pas de 28ste ingevoerd en sindsdien roert daar niks in de zaak.
                        Het zijn speciale contacten voor een SATA aansluiting en cable sleeving.
                        Dat zal ook een simpele enveloppe zijn denk ik en is het daarom aanzien als geheel niet dringend.
                        Dat andere pakje komt dan weer van bij Alternate in Aartselaar en ik verwacht (eoals altijd trouwens) dat ik het morgen zal ontvangen.
                        En dan maar wachten uit dat pakje uit Rotterdam om mijn ARGB in mijn PC af te werken want ik heb die speciale contacten nodig om stroom op heel dat geval te kunnen steken.

                        Ben aan ARGB en RGB begonnen en ik had beter in mijn broek gescheten.
                        Geen enkel merk heeft als en al die hebben onderling andere aansluitingen, 1 dikke erwtensoep, tijd dat ze daar ook 1 norm hanteren trouwens in samenwerking met de moederborden fabrikanten want die doen niks beter met hun aansluitingen.
                        Vroeger zegden ze "Keep It Simple Stupid".

                        KISS

                        Beste wensen

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Ondertussen is Bpost kampioen geworden in service-verlening.

                          Ik doe een bestelling in Mechelen en het pakketje moest geleverd worden in Aalter door B-post.
                          Het gehele verloopt virtueel schitterend. Het pakketje was onderweg en zou geleverd worden.
                          Op een bepaald moment was het zelfs geleverd en afgetekend door de ontvanger (ik dus), allemaal virtueel.
                          Dat laatste ben ik reeds meer dan gewoon van hen. Pakketjes die geleverd zijn, maar in werkelijkheid zitten ze ergens.

                          Enkele dagen later neem ik contact op met mijn leverancier en die onderzoekt het en al snel krijg ik bericht van hen.
                          Sorry meneer, jij bent niet de enige die de bestelling niet ontvangen geeft, wij wachten op antwoord van B-post.
                          Enkele uren later krijg ik een telefoontje van de leverancier.
                          Meneer, wij hebben een hele pallet teruggekregen van B-post allemaal met verzendingen met de mededeling erbij van
                          onbestaande adressen. Wij lossen dit zo snel mogelijk op voor jou.
                          Mijn leverancier schakelt dan maar Post NL in en ja de volgende dag bij mij thuis.

                          En ondertussen, ja wat een schitterend reclamespotje zeg van B-post in de pers.
                          Spijtig dat de vele werknemers die hun best doen om ons te dienen het slachtoffer zijn.

                          Ik blijf daar alles heel rustig bij. Ik doe nooit levensbedreigende bestellingen via de post.

                          Groetjes,

                          Dirk

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Ergens anders is het waarschijnlijk ook niet beter.
                            Kreeg een brief uit Nederland die juist geteld veertien dagen onderweg was.
                            Nederlandse post of B-post??

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              een kledingzaak uit de buurt stuurt de kortingsbonnen van de spaarkaarten op naar zijn klanten, 3 dagen later hebben de nederlandse klanten hun bon ontvangen, de belgische klanten 10 dagen later
                              de kaarten waren wel samen verstuurt
                              D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                              https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                              Grt. Jos

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk bericht
                                een kledingzaak uit de buurt stuurt de kortingsbonnen van de spaarkaarten op naar zijn klanten, 3 dagen later hebben de nederlandse klanten hun bon ontvangen, de belgische klanten 10 dagen later
                                de kaarten waren wel samen verstuurt
                                Ja, en wat wil je nu eigenlijk vertellen ?
                                Er is een verschil van 7 dagen ? Niet correct er zitten minstens 2 vrije dagen in. In tegenstelling met Nederland is er bij ons geen postverdeling op zaterdag en zondag. Om maar al één reden te vermelden.
                                Misschien toch eens regels en info lezen bij de Nederlandse postverdeler en die van Bpost ook eens lezen.
                                Zoals ik hier vaak lees en merk. Er wordt nogal veel prietpraat verteld zonder dat men enige kennis heeft over concrete zaken, feiten ... Ipv kritiek te geven zonder grond van kennis, eerst even kijken of er een zinnige verklaring is.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X