Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe desktop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe desktop

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Uit mijn vroegere ervaringen met Dell kan ik bevestigen dat ze uit standaard componenten bestaan en ik geen enkel probleem heb gehad om ze later up te graden. Ik heb ze tot de laatste snik opgebruikt.
    Tegenwoordig zijn de kasten wel klein, maar als je zelf één samenstelt kom je niet goedkoper uit.
    Niet goedkoper ? Kijk maar eens naar een merk PC of Mac met 32Gb en een videokaart met 6 GB, een recente cpu, en grote kast, wifi, usb c enz, als je 3K of meer wil betalen misschien wel. Een zelf samengestelde kan voor 2/3 van die prijs of minder.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe desktop

      Probleem van die lokale winkels,die goede service geven,is dat ze verdwijnen.
      En dan zit je daar met die home-made PC.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe desktop

        Met je home made pc kan je bij elke ietwat deftige pc winkel terecht.
        En moest er een beeldkaart, geheugen, ventilator stuk gaan, dat is allemaal makkelijk zelf te vervangen.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe desktop

          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Met je home made pc kan je bij elke ietwat deftige pc winkel terecht.
          En moest er een beeldkaart, geheugen, ventilator stuk gaan, dat is allemaal makkelijk zelf te vervangen.
          Dat kan toch met elke merk-desktop ook? [emoji848]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe desktop

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

            Als ik een computer laat samenstellen bij een computerboer dan weet ik wat er inzit en krijg ik indien nodig een DVD met de Windows versie er op ipv een "recovery" op een harde schijf die, als juist die schijf ens defect geraakt, nutteloos is.
            Ik heb onlangs een recovery van Windows 10 gemaakt op een usb stick. Heeft me 3€ gekost van Aliexpress. Trouwens die laptops van tegenwoordig hebben vaak geen dvd lezer.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe desktop

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat kan toch met elke merk-desktop ook? [emoji848]
              Ik heb het tegendeel toch ook niet beweerd? Ik reageerde op #17
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe desktop

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat kan toch met elke merk-desktop ook? [emoji848]
                Ten eerste, zoek de topics eens op waar ik raad vraag inzake hardware.
                Ten tweede, als er in garantie iets stukgaat in zo'n merk computer mag je hem opsturen. Zelf meegemaakt met een groothandel speelgoed in het Gentse die me een paar jaar terug belden omdat in een HP computer, afkomstig van een HP gecertifieerd reseller een origineel geplaatste kaart met extra USB poorten defect was.
                Even uitgetest en dan de winkel opgebeld en hen aangeboden dat ik dat kaartje wel zou binnenbrengen voor omruiling voor een nieuw en in die PC zou plaatsen.
                Spijtig genoeg kan dat niet zei de verkoper, ik MOET die hele desktop naar HP sturen voor vervanging van dat kaartje, ik mag dat zelf niet doen, tenzij op eigen kosten natuurlijk. De firma heeft natuurlijk gekozen voor vervanging door een kaartje van een 15 euro. En ze hebben een tijdje later een nieuwe desktop van het huismerk bij die PC winkel gekocht...
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe desktop

                  Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                  Ik heb het tegendeel toch ook niet beweerd? Ik reageerde op #17
                  Heb ik ergens beweerd dat jij het tegendeel beweerde? [emoji848]
                  Is gewoon maar een aanvulling. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe desktop

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ten eerste, zoek de topics eens op waar ik raad vraag inzake hardware.
                    Het ging eerst en vooral over het feit dat men bij een computerwinkel een Windows DVD bij kon krijgen (uw reactie) ... dit is volgens mij software?
                    Maar eigenlijk heb ik ook nergens over hardware gesproken, enkel over “computerproblemen” en dat omvat zowel software als hardware. [emoji848]

                    Ten tweede, als er in garantie iets stukgaat in zo'n merk computer mag je hem opsturen.
                    Misschien alles eens lezen over de garantievoorwaarden ... er zijn verschillende soorten garantie:
                    - collect & return
                    - on-site
                    - next business day on-site
                    - standaard terug naar verkoper

                    Als je ervoor kiest de juiste garantievoorwaarden te hebben naar behoefte, dan moet je die niet altijd terugsturen ... on-site is bij u thuis of op kantoor.

                    Weet dat een particulier eigenlijk altijd het recht heeft om tijdens de wettelijke garantie naar de professionele eindverkoper terug te gaan ... garantie moet door hem geleverd worden.
                    Ja ik weet dat men u vaak naar de invoerder of officiële hersteller doorverwijst, maar men kan eisen dat de verkoper dat in uw plaats doet (duurt vaak echter langer).

                    Zelf meegemaakt met een groothandel speelgoed in het Gentse die me een paar jaar terug belden omdat in een HP computer, afkomstig van een HP gecertifieerd reseller een origineel geplaatste kaart met extra USB poorten defect was.
                    Even uitgetest en dan de winkel opgebeld en hen aangeboden dat ik dat kaartje wel zou binnenbrengen voor omruiling voor een nieuw en in die PC zou plaatsen.
                    Spijtig genoeg kan dat niet zei de verkoper, ik MOET die hele desktop naar HP sturen voor vervanging van dat kaartje, ik mag dat zelf niet doen, tenzij op eigen kosten natuurlijk.
                    Ik kan u uit eigen ervaring zeggen dat ik al gewoon onderdelen onder waarborg toegestuurd kreeg voor een merk-PC.
                    Alles hangt ervan af welk probleem en in hoeverre men zelf de diagnose correct kan doen en uitleggen aan het bedrijf.
                    Een HDD, videokaart of geheugenmodule zal in de meeste gevallen geen probleem zijn, een moederbord is al een heel andere zaak.
                    Maar mogelijks kaart u hier het verschil zelf aan ... u nam contact op met een reseller, ik meteen met support van het merk zelf.
                    Tweede verschil is dat het bij u vermoedelijk om een professionele klant ging.
                    Een groothandel dat geen on-site waarborg voorziet is op zich ook al heel bizar. [emoji848]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe desktop

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Ik heb onlangs een recovery van Windows 10 gemaakt op een usb stick. Heeft me 3€ gekost van Aliexpress. Trouwens die laptops van tegenwoordig hebben vaak geen dvd lezer.
                      De moderne desktops hebben ook geen 5,25 bay meer.
                      Een DVD speler is totaal ouderwets geworden, er kan veel meer op een USB stick.
                      En tegenwoordig word de software enkel nog online aangeboden.(Hier en daar is er nog een uitzondering.)
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe desktop

                        Ik heb mijn pc laten samenstellen bij Alternate vorig jaar. Tot nu toe zeer tevreden.
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe desktop

                          Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                          Ik heb mijn pc laten samenstellen bij Alternate vorig jaar. Tot nu toe zeer tevreden.
                          Heb daar mijn onderdelen gekocht, idem.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe desktop

                            Niks beter dan een zelf samengestelde pc met deftige onderdelen
                            In een merken pc zitten altijd ergens wel minderwaardige onderdelen om de prijzen te kunnen drukken wegens concurrentie, gewoon pure logica.
                            Een merken pc moet je ook gaan opsturen naar de winkel of komen ze afhalen als er iets mankeert tijdens de garantieperiode, wat je er daarna mee doet moet je maar zelf weten.
                            Met een zelf samengestelde pc kan je elk onderdeel zelf vervangen of dit nu in garantie is of niet, je kan ook steeds uitbreiden naar het nieuwste als je dat wilt.

                            Uiteraard is zo'n zelf samengestelde pc niet voor iedereen, dat snap ik wel want niet iedereen weet wat er in een pc zit of hoe het werkt
                            Maar er zijn tal van mogelijkheden bij een zelf samengestelde pc, als je uiteraard gaat voor het beste van alles zal je er ook voor betalen.
                            En met zo'n samengestelde pc kan je (als je het zelf niet kunt) bij elke ietwat deftige computerwinkel terecht

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe desktop

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Een merken pc moet je ook gaan opsturen naar de winkel of komen ze afhalen als er iets mankeert tijdens de garantieperiode, wat je er daarna mee doet moet je maar zelf weten.
                              Dat hangt ervan af welke garantie gegeven wordt, meestal wel afhankelijk van de prijsklasse, maar er zijn ook voldoende merk PC’s die aan huis gemaakt worden.

                              Met een zelf samengestelde pc kan je elk onderdeel zelf vervangen of dit nu in garantie is of niet, je kan ook steeds uitbreiden naar het nieuwste als je dat wilt.
                              Met een zelf samengestelde en gemonteerde PC komt men vaak voor andere problemen te staan, vaak kan men niet alle onderdelen naar wens in dezelfde winkel vinden ... dan is het soms ook miserie met garanties.
                              Ze proberen de oorzaak al snel bij een ander onderdeel te leggen of ze geven de garantie enkel als je het geheel door hun laat nakijken (soms tegen betaling).
                              En de onderdelen die je koopt vallen niet allemaal onder dezelfde garantievoorwaarden ... men heeft niet altijd per definitie recht op de twee jaar wettelijke garantie.

                              En met zo'n samengestelde pc kan je (als je het zelf niet kunt) bij elke ietwat deftige computerwinkel terecht
                              Zolang je alle onderdelen in dezelfde winkel koopt dan zal dat nog redelijk vlot gaan, maar anders zal men daar ook wel wat meer voor betalen ... niemand werkt gratis.

                              Dat men dan alle onderdelen naar keuze kan gebruiken klopt zeker wel, maar of het voor iedereen nuttig is ... da’s weer een andere vraag.
                              Voor 90% van de mensen is een standaard PC meestal voldoende, maar net als met vele andere zaken wil men wel wat meer dan nodig is. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe desktop

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Dat hangt ervan af welke garantie gegeven wordt, meestal wel afhankelijk van de prijsklasse, maar er zijn ook voldoende merk PC’s die aan huis gemaakt worden.

                                Met een zelf samengestelde en gemonteerde PC komt men vaak voor andere problemen te staan, vaak kan men niet alle onderdelen naar wens in dezelfde winkel vinden ... dan is het soms ook miserie met garanties.
                                Ze proberen de oorzaak al snel bij een ander onderdeel te leggen of ze geven de garantie enkel als je het geheel door hun laat nakijken (soms tegen betaling).
                                En de onderdelen die je koopt vallen niet allemaal onder dezelfde garantievoorwaarden ... men heeft niet altijd per definitie recht op de twee jaar wettelijke garantie.

                                Zolang je alle onderdelen in dezelfde winkel koopt dan zal dat nog redelijk vlot gaan, maar anders zal men daar ook wel wat meer voor betalen ... niemand werkt gratis.

                                Dat men dan alle onderdelen naar keuze kan gebruiken klopt zeker wel, maar of het voor iedereen nuttig is ... da’s weer een andere vraag.
                                Voor 90% van de mensen is een standaard PC meestal voldoende, maar net als met vele andere zaken wil men wel wat meer dan nodig is. [emoji6]
                                Sorry Freddy, meestal volg ik je wel in je uitleg maar hier slaag je de bal toch redelijk mis.
                                Elke pc winkel zal een zelf samengestelde pc herstellen en dat enkel met de onderdelen die je zelf wilt.
                                En over het aan huis herstellen van merk pc's bestaan er meer klachten dan duimpjes, meestal kijkt men er van ver eens naar en wordt de pc meegenomen.

                                Heel mijn uitleg was wel gegeven voor iemand die zelf iets van computers kent en zelf eventueel de onderdelen wil of kan vervangen.

                                Ik denk dat vele mensen, en zo te horen ook jij, niet echt een pc shop kennen
                                Die handelen namelijk grotendeels in onderdelen, randapparatuur en soms ook eens eigen computers
                                maar de winkels waarover ik spreek die handelen grotendeels in componenten, en daar zal ik dus ook mijn materiaal kopen.
                                Veel zit er niet in een pc, eenmaal je dat doorhebt en je wat afweet van welke componenten te gebruiken, kan je dit makkelijk zelf doen.

                                Ik heb mijn pc vele jaren geleden laten samenstellen met onderdelen die ik nog liggen had, onderdelen die ik ergens anders gekocht had en onderdelen die ik toen bij hen heb bijgekocht
                                Een deftige pc winkel doet dit namelijk zonder probleem en vragen daarvoor zeker niet teveel geld, meestal gewoon de werkuren.
                                Ondertussen heb ikzelf al wat verandert en bijgestoken in de pc maar ik weet zeker dat ik voor een vriendenprijs mijn pc daar terug kan binnensteken moest ik problemen hebben.
                                Het was indertijd dan ook een pc met hét van hét materiaal, dat nu zeven jaar later nog steeds in de top van de benchmarks meedraait, maar ik moet zeggen dat de onderdelen allemaal van het beste zijn.

                                Ik ben trouwens ook nog steeds van het principe om de kleine handelaar te steunen en dat doe ik zowel met mijn fotomateriaal als met mijn computermateriaal (uiteraard ook werkzaamheden aan huis maar dat doet hier niet terzake)
                                En die keuze heeft me al altijd grote voordelen opgeleverd, meer dan je soms zou denken ;-)

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X