Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

    We zijn pas bij Telnet, dus ik moet nog het één en ander uitzoeken.

    Onze digicorder staat in de woonkamer, maar van daar uit gaat er via de digicorder een coax die het beeld naar onze Tv in de keuken stuurt.
    Qua tvzenders hebben we gewoon het digitale basispakket.

    Het beeld in de keuken is analoog, daar we geen tweede digibox/digicorder hebben staan.

    Ik heb nog niet aan de settings van de TV geprutst, maar ik vraag me af of we in de keuken exact hetzelfde aanbod van zenders hebben ( weliswaar in een mindere kwaliteit ) dan in de woonkamer ?

    Ik bedoel, stel dat we in de woonkamer 99 zenders kunnen bekijken, kunnen we diezelfde zenders dan ook in de keuken bekijken ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

    Het analoge aanbod van telenet is veel kleiner dan het digitale en het wordt steeds kleiner.
    Dus het antwoord is nee... Hier kan je dat aanbod trouwens bekijken : (link).
    Hoelang dat analoog aanbod nog zal meegaan is maar de vraag. waarschijnlijk niet zolang. De uitzendingen via antenne zijn al een heel tijdje uitsluitend digitaal (via DVB-T).
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Het analoge aanbod van telenet is veel kleiner dan het digitale en het wordt steeds kleiner.
      Dus het antwoord is nee... Hier kan je dat aanbod trouwens bekijken : (link).
      Hoelang dat analoog aanbod nog zal meegaan is maar de vraag. waarschijnlijk niet zolang. De uitzendingen via antenne zijn al een heel tijdje uitsluitend digitaal (via DVB-T).
      Dan zou een 2de TV dus automatisch een 2de digibox betekenen . . .
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Dan zou een 2de TV dus automatisch een 2de digibox betekenen . . .
        Ja.

        Hier staat in de living een digicorder (gehuurd) en in de slaapkamer een digibox (gekocht). Door de interactiviteit kunnen we opnames van de digicorder op de digibox afspelen (30m netwerk kabel helemaal van living tot 2 verdiepingen hoger ). Verder kijken we ook via Yelo op tablet en smartphone. Al bij al zijn we toch geen TV freaks

        Comment


        • #5
          Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

          Als je het niet erg vindt dat er dezelfde zender opstaat als in de huiskamer kun je via de scart uitgang van de digicorder het av signaal omzetten naar rf via een modulator.
          Die zijn niet zo duur hoor. Enige nadeel is dat je dezelfde zender ziet.
          Oh ja, nog een ding. Als je de digicorder in de huiskamer aangesloten hebt via de hdmi kabel dan heb je op de scart uitgang geen menu besturing.
          Ik wil hiermee zeggen dat je bv geen tv gids informatie of niet in tv theek kunt zien. Al die info komt dan alleen uit je hdmi.
          Maar je hebt wel alle zenders en in een goeie kwaliteit hoor.

          Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            We zijn pas bij Telnet, dus ik moet nog het één en ander uitzoeken.

            Onze digicorder staat in de woonkamer, maar van daar uit gaat er via de digicorder een coax die het beeld naar onze Tv in de keuken stuurt.
            Qua tvzenders hebben we gewoon het digitale basispakket.

            Het beeld in de keuken is analoog, daar we geen tweede digibox/digicorder hebben staan.

            Ik heb nog niet aan de settings van de TV geprutst, maar ik vraag me af of we in de keuken exact hetzelfde aanbod van zenders hebben ( weliswaar in een mindere kwaliteit ) dan in de woonkamer ?

            Ik bedoel, stel dat we in de woonkamer 99 zenders kunnen bekijken, kunnen we diezelfde zenders dan ook in de keuken bekijken ?
            KLIK HIER

            Comment


            • #7
              Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

              Ha ha, ik heb wel gegoogeld hoor...maar in eerste instantie was mijn eurocent niet gevallen ivm met het aanbod.
              Tijdens de installatie vroeg ik of we in de keuken ons toestel nog konden gebruiken, en dat kon, maar enkel analoog.
              Was geen probleem want daar staat toch maar een kleine CRT tv.
              Maar ik besefte toen niet dat analoog ook impliceerde dat dit een veel klein zenderaanbod is.
              Dus bv geen BBC in de keuken.....
              Zal me dan wel een digiboxje kopen.....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

                Wij kijken in de keuken en boven in de gastenkamer ook analoog (was trouwens één van de redenen om bij Telenet te blijven, en niet naar Belgacom te gaan). Trouwens de andere twee TVs die wel digitaal beeld geven (beide uitgerust met een gehuurde digicorder) zijn ook nog verbonden met een combitoestel videorecorder/DVD-recorder, waarop we af en toe iets (analoog natuurlijk) opnemen; maar dat gebeurt minder en minder. Wat we wel meer doen is een oude videoband of een DVD bekijken via die toestellen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

                  Iets dat ik niet op de site van Telenet kan vinden: hoe sluit ik dan die DIGIBOX aan ?

                  In de woonkamer staat een DIGICORDER, en daar steekt in:

                  - UTP
                  - COAX

                  In de keuken staat ook een coax-connector, maar géén UTP-contactdoos.

                  Als ik de digiBOX in de keuken plaats en ik sluit die aan op de coax, heb ik dan al de digitale kanalen ?

                  Natuurlijk heb ik geen extra funtionaliteit ( tvgids enz... ) die de utp met zich meebrengt.
                  Maar ik ben al blij dat ik al mijn kanalen heb.

                  Moet die digibox ook "geactiveerd" worden of niet ?

                  Ik lees dat de aankoopprijs 99 euro is. Ben ik dan gesteld of zittern er nog addertjes onder het Telenet-gras ?
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

                    Utp is niet strikt noodzakelijk voor digitale tv, maar ik zou die er om de paar maand eens aan hangen voor de updates.

                    Als je de box koopt zijn er geen extra kosten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Utp is niet strikt noodzakelijk voor digitale tv, maar ik zou die er om de paar maand eens aan hangen voor de updates.
                      Die updates gaan niet via de UTP maar via de kabel

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Die updates gaan niet via de UTP maar via de kabel

                        mir
                        Zeker van?
                        Dan heb je Utp alleen nodig voor de films on demand?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

                          Utp is nodig indien je ook betaalde zenderpakketen wil zien.
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                            Utp is nodig indien je ook betaalde zenderpakketen wil zien.
                            En de "gratis" diensten.

                            Dus je koopt bijv. zoals ik deed, een digicorder en verbindt die via utp.
                            Je hebt dan wel misschien een switch nodig


                            * ik heb wat geluk gehad met die aankoop van de digicorder (ik huur NIET he).
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

                              Ik heb met veel aandacht deze draad gevolgd omdat mijn zoon een ex-Integan klant is in het Antwerpse en, bij overname door Telenet, van het kastje naar de muur gestuurd werd ivm die "supplementaire" diensten waar hij voor betaalt maar ze niet ter beschikking heeft. Vreemd genoeg zijn de techniekers die de zaak moeten komen oplossen (in onderaaneming!) allemaal in hetzelfde bedje ziek .. nu hebben ze hem een splinternieuwe switch gestuurd maar geen enkele instructie over wat hij daar mee aan moet! .. nog eens verlof nemen en thuis blijven voor een non-oplossing? (da pastni met deze modem mijnheer ... da zou tochmoeten werken zenne .. etc ... resultaat = zero!)
                              Als er hier iemand een duidelijk antwoord weet over hoe zo een standaard Telenet systeem moet verbonden worden dan hoor ik dat graag, of bestaat zoiets niet? (weblink of pdf is natuurlijk ook ok ..)

                              Comment

                              Working...
                              X