Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netflix beeldkwaliteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Netflix beeldkwaliteit

    Ik kijk ook Netflix 4K op een 65" LG OLED en nog nooit ruis gehad...altijd hele goeie kwaliteit...

    Comment


    • #17
      Re: Netflix beeldkwaliteit

      Beeldkwaliteit staat op hoog. Bij Dolby Vision heb ik ook al gemerkt dat de beeldinstellingen anders zijn. Toch kan ik hier ook verschillende parameters aanpassen.
      Bij de nieuwste 4K series van Netflix zelf is het best ok hoewel ik het ook daar zie bij sommige scènes, meestal in de donkere delen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #18
        Re: Netflix beeldkwaliteit

        Back to the Future op usb stick



        en op Netflix



        En instellingen identiek op alle ingangen. Trouwens op de PC hetzelfde.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #19
          Re: Netflix beeldkwaliteit

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Back to the Future op usb stick


          en op Netflix


          En instellingen identiek op alle ingangen. Trouwens op de PC hetzelfde.
          De versie op USB stick heeft waarschijnlijk een andere beeldcompressie om het bestand kleiner te maken?
          Ruis maakt de bestanden groter dan ruisvrije beelden (dat zal bij video wel hetzelfde zijn als bij foto's), als ze dat door een programma halen om de ruis te verminderen dan zal het bestand ook kleiner worden.
          Hou er in dit geval ook rekening mee dat Back To The Future op zich al een minder goede beeldkwaliteit zal hebben dan de meer recente films (35 jaar geleden hadden ze nog niet de mogelijkheden van tegenwoordig).
          Ik heb hier even naar Back To The Future gekeken via Netflix, en ik zie daar niet veel verkeerd aan, de beeldkwaliteit is niet zo perfect als die van recente films, maar de ruis is hier wel veel minder opvallend dan op de voorbeeldfoto die je hier boven hebt gepost.
          Bij films op tv zie je dikwijls ook een heel groot verschil tussen beeldkwaliteit die ze uitzenden en hoe de Blu-Ray versie van dezelfde er uitziet, misschien gebruiken ze daar dan nog de DVD versie in plaats van de Blu-Ray.
          (Ik heb er ook een hekel aan dat ze op tv dikwijls het beeld "passend" maken op 16:9 waardoor er links en rechts een stuk afgeknipt is, ik zie liever de beeldverhouding zoals die van de originele film, boven en onder een zwarte balk is minder erg dan dat er een stuk van de film geknipt is om die te laten passen op een tv-scherm.)
          Sommige oudere films zijn niet op Blu Ray verkrijgbaar, die zijn alleen omgezet voor DVD kwaliteit, als ze die opnieuw uitbrengen op Blu-Ray, dan moeten ze weer vanaf een originele filmkopie beginnen om de best mogelijke beeldkwaliteit te krijgen, maar dat kost tijd en vooral veel geld. Netflix moet de filmbestanden ook ergens vandaan halen, als de omzetting van analoge film naar een digitaal bestand nooit beter is uitgevoerd dan voor een DVD, dan zal Netflix ook geen betere versie ter beschikking hebben om door te sturen naar hun klanten.

          Wat nog een rol speelt in de ruis die zichtbaar wordt op een tv zijn de beeldinstellingen.
          Bij mijn tv heb ik er een tijd naar moeten zoeken om die naar mijn zin te krijgen, als ik daar een foto op bekeek, dan was die verschrikkelijk zwaar verscherpt, en als er dan ook maar een heel klein beetje ruis in zit, dan wordt die daardoor ook veel eerder storend. Het is gemakkelijker om je eigen foto's te gebruiken als referentie als je de beeldinstellingen wil aanpassen, dan kan heb je iets om een vergelijking te maken (maak de foto's dan wel eerst passend voor het beeldscherm dat je wil instellen).
          De standaard instellingen van een tv (of een beeldscherm voor de computer) zijn niet altijd de beste, die zijn vooral gemaakt om in een fel verlichte winkel zo goed mogelijk op te vallen, het beeld dat er daar het felste uitkomt verkoopt gemakkelijker dan een een tv met een beeld dat correcter is ingesteld.

          Op een 4K tv heb je dan waarschijnlijk nog extra instellingen voor het upscalen van bestanden die kleiner zijn dan 4K, misschien zit daar ook nog ergens iets bij waardoor de ruis minder versterkt wordt?
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Netflix beeldkwaliteit

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Back to the Future op usb stick
            .../...
            en op Netflix
            .../...
            En instellingen identiek op alle ingangen. Trouwens op de PC hetzelfde.
            Gebruik je de Netflix app van de TV zelf of via een ander toestel?

            Edit:
            Hier net zelfde fragment bekeken en beeldkwaliteit is inderdaad niet zo goed.
            Kan inderdaad niet plots aan de TV liggen.



            Maar iets later (doorspoelen in de film, niet het uur) is die film wel een pak beter en redelijk goed.
            Is wel geen 4K, is 1080.



            Zal hetzelfde beeld eens overdag proberen om te zien of het tijdstip er iets mee te maken heeft, maar daar geloof ik weinig van.
            Last edited by VerSeg; 11 oktober 2020, 20:45.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Netflix beeldkwaliteit

              Delete
              Foto kortbij geeft vals beeld.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Netflix beeldkwaliteit

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Op een 4K tv heb je dan waarschijnlijk nog extra instellingen voor het upscalen van bestanden die kleiner zijn dan 4K, misschien zit daar ook nog ergens iets bij waardoor de ruis minder versterkt wordt?
                Ik geloof niet dat er een instelling is voor het upscalen van bestanden (of de AI optie misschien). Er zijn enkele profielen zoals "bioscoop" waar de ruis minder zichtbaar is maar dat is geen echte oplossing. Ik vind de kleuren dan erg onnatuurlijk terwijl dat het meest accurate profiel is. Ik kies "levendig" en heb "oled lampje" op max staan, kleuren naar omlaag en helderheid wat meer om de donkere delen op te lichten.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Gebruik je de Netflix app van de TV zelf of via een ander toestel?
                De app van de tv zelf.

                Ik ben al content dat ik niet de enige ben die dit ziet. En hoe je zegt, alsof op een later tijdstip het beeld wel goed is.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #23
                  Re: Netflix beeldkwaliteit

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  1) Ik geloof niet dat er een instelling is voor het upscalen van bestanden (of de AI optie misschien).
                  2) Er zijn enkele profielen zoals "bioscoop" waar de ruis minder zichtbaar is maar dat is geen echte oplossing. Ik vind de kleuren dan erg onnatuurlijk terwijl dat het meest accurate profiel is. Ik kies "levendig" en heb "oled lampje" op max staan, kleuren naar omlaag en helderheid wat meer om de donkere delen op te lichten.
                  3) Ik ben al content dat ik niet de enige ben die dit ziet.
                  1) Niet dat ik weet.
                  2) Hier levendig met
                  OLED-lampje 75
                  Contrast 90
                  Helderheid 40
                  Scherpte 30
                  Kleur 70
                  Tint 0
                  Kleurtemperatuur K50
                  Ruisonderdrukking gemiddeld
                  MPEG-ruisonderdrukking gemiddeld
                  Motion Eye Care Uit
                  TruMotion vloeiend
                  3) Back tot the future is langs de andere kant wel 35 jaar oud ... daar verwacht ik nu ook niet het beste van. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Netflix beeldkwaliteit

                    Het zou fijn zijn als enkele van jullie zouden bellen naar de klantendienst van Netflix en dit probleem willen uitleggen. Als ze zien dat meer mensen hiervoor bellen dan gaan ze daar ook sneller werk van maken.

                    Een paar jaar geleden was er een geluidsprobleem op Eurosport en dat werd opgelost nadat ik had gebeld met Telenet. Zij waren de ganse dag bezig bij mijn thuis en daarna hebben ze actie ondernomen.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #25
                      Re: Netflix beeldkwaliteit

                      We hebben gisteren ook nog eens naar Back To The Future gekeken via Netflix (mijn zoon heeft ook meegekeken, er zijn weinig films die hem van de Playstation weg krijgen, maar dit is er toch eentje van).
                      Wat de beeldkwaliteit betreft, daar was helemaal niets verkeerd aan te zien, alleen dat de film wel naar 16:9 was omgezet in plaats van de originele cinema beeldverhoudingen.
                      Waarschijnlijk zijn er van deze film geen andere digitale versies beschikbaar dan die 16:9, ik denk dat de eerste films op DVD allemaal op die manier op de schijf zijn gezet.
                      Op zowat alle Blu Ray's die ik hier heb staan de films in de originele cinema beeldverhouding, oudere DVD's zijn meestal naar 16:9 omgezet waarbij er aan de zijkanten een stukje weggesneden is (ik denk dat dat toen voor alle films zo werd gedaan).
                      Maar die 16:9 is nog altijd veel beter dan de 4:3 versie die vroeger op VHS beschikbaar was (misschien was er daar onder en boven wel een zwarte balk, maar dat is te lang geleden om het mij nog te herinneren ).
                      De eerste keer dat ik Back To The Future zag zal op een gehuurde VHS geweest zijn, en de beeldkwaliteit zal dan ook een heel stuk minder goed geweest zijn dan wat er nu op Netflix te zien is..
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Netflix beeldkwaliteit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        We hebben gisteren ook nog eens naar Back To The Future gekeken via Netflix (mijn zoon heeft ook meegekeken, er zijn weinig films die hem van de Playstation weg krijgen, maar dit is er toch eentje van).
                        Wat de beeldkwaliteit betreft, daar was helemaal niets verkeerd aan te zien, alleen dat de film wel naar 16:9 was omgezet in plaats van de originele cinema beeldverhoudingen.
                        Waarschijnlijk zijn er van deze film geen andere digitale versies beschikbaar dan die 16:9, ik denk dat de eerste films op DVD allemaal op die manier op de schijf zijn gezet.
                        Op zowat alle Blu Ray's die ik hier heb staan de films in de originele cinema beeldverhouding, oudere DVD's zijn meestal naar 16:9 omgezet waarbij er aan de zijkanten een stukje weggesneden is (ik denk dat dat toen voor alle films zo werd gedaan).
                        Maar die 16:9 is nog altijd veel beter dan de 4:3 versie die vroeger op VHS beschikbaar was (misschien was er daar onder en boven wel een zwarte balk, maar dat is te lang geleden om het mij nog te herinneren ).
                        De eerste keer dat ik Back To The Future zag zal op een gehuurde VHS geweest zijn, en de beeldkwaliteit zal dan ook een heel stuk minder goed geweest zijn dan wat er nu op Netflix te zien is..
                        In de tijd dat deze film is gemaakt werden films vaak in meerdere formaten opgenomen: voor bioscoop als wel een tv versie.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Netflix beeldkwaliteit

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          We hebben gisteren ook nog eens naar Back To The Future gekeken via Netflix (mijn zoon heeft ook meegekeken, er zijn weinig films die hem van de Playstation weg krijgen, maar dit is er toch eentje van).
                          Wat de beeldkwaliteit betreft, daar was helemaal niets verkeerd aan te zien, alleen dat de film wel naar 16:9 was omgezet in plaats van de originele cinema beeldverhoudingen.
                          Op zich trekt die kwaliteit op niets, maar voor een film uit 1985 ook niet verwonderlijk.
                          Je zet er wel niet bij op welke grootte van TV je keek.
                          Op mijn tablet is dat ook redelijk goed en op een 32” zal dat ook nog meevallen, maar op een 65” is dat al heel wat minder ... wat ook logisch is met de lagere beeldkwaliteit van het origineel.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Netflix beeldkwaliteit

                            Ik zal straks nog eens een beeld vastleggen van de serie 24. Bedroevend slecht, zelfs voor die tijd.
                            BTTF is inderdaad vd jaren 80 maar die ruis kan gewoon niet.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #29
                              Re: Netflix beeldkwaliteit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              In de tijd dat deze film is gemaakt werden films vaak in meerdere formaten opgenomen: voor bioscoop als wel een tv versie.
                              Dat zou me sterk verwonderen. Wel werden de master opnames (film footage) gebruikt en bijgesneden voor tv. BBC was daar sterk in, shots werden bijgesneden zodat er geen twee personages maar half in beeld waren (panning).
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X