Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mol vangen , heeeeeeeelp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mol vangen , heeeeeeeelp

    Heb hier een mol zitten die zelfs bij een aanval van mij met de spade op de bewegende hoop er toch vandoor weet te gaan en zelfs vrolijk op minder dan een meter van zo een trilstaaf (kost 34€ en zit al een maand in de grond)hoopjes maakt.
    Vandaag dan een klem geplaatst op een gang en wacht nu af
    Het is in de Ardennen en die kerel werkt stenen naar boven van 4 a 5 cm dus dat wil zeggen dat ik voor het gras afrijden alles zeer zorgvuldig zal moeten opkuisen, het is hier BD en zal dan ook niet nalaten een foto te plaatsen als ik die elendeling heb kunnen pakken.
    Tips welkom

  • #2
    Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

    Wij hadden ook een mol en heel de tuin was omgegraven.
    Hebben zo'n trilstaaf gezet en niets meer van de mol te zien, nu echter ook niet meer van de trilstaaf want die hebben ze ondertussen gepikt.

    Het kan zijn dat een mol nog een paar dagen verder doet voor hij vertrekt en het kan ook zijn dat de trilstaaf eens verplaatst moet worden omdat die in te losse grond zit of omdat er iets in de grond zit.

    Wat ook kan helpen is van een fles de bodem verwijderen en die (fles, niet de bodem) in een opening steken ... wind fluit daar in en de mol heeft niet graag geluid.

    Ja ... één klein molleke kan grote bergskes maken in uw tuin.
    Last edited by VerSeg; 8 maart 2008, 23:39.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

      Een paar jaar geleden had ik ook een trilstaaf in de grond staan, tot de mollen hem gewoon kwamen omver wroeten
      Sindsdien heb ik wegwijzertjes (in braille) naar de tuin van mijn buurman gezet en ben ik mollenvrij
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

      Comment


      • #4
        Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

        Had beter naar Luik naar de rommelmarkt geweeste en een paar kg tnt gekocht van die brave ziel die werkzaam is bij ons leger
        Die trilstaaf of beter vibrator werkt meschien in volle grond maar hier wonen we op rotsen en vandaar het probleem (te veel holle ruimtes)
        Ga vanaf nu alle (koopware) toestanden toepasen om dat kreng te vangen ,btw wie heeft het nummer nog van Bin Laden

        Comment


        • #5
          Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

          Ziet er zo ongeveerb uit

          Comment


          • #6
            Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

            Hier ook slechte ervaringen met trilstaaf, de tweede dag al was die er uitgewroet. Wegjagen is trouwens op termijn toch niet lonend. Je laat ze paren, en nadien gaan de jongen uitzwermen en heb je er gegarandeerd weer van. De zuiverste manier is volgens mij toch nog de mol zo snel mogelijk proberen te vangen met een klem. Je plaatst die best in een gang tussen twee recente molshopen, probeer een gat te maken zonder al te veel aarde in de gang te storen, raak het ijzer ook niet aan met je handen (mensengeur !), handschoenen gebruiken of handen vooraf met aarde inwrijven. Dan het plaatje "scherp" plaatsen zodat bij het minste contact de klem dichtslaat. De bovenkant afdekken, eerst enkele dikkere klonters aarde, nadien met losse aarde afvullen. En dan maar wachten.
            Mark (300D)

            Comment


            • #7
              Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

              Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox Bekijk bericht
              Hier ook slechte ervaringen met trilstaaf, de tweede dag al was die er uitgewroet. Wegjagen is trouwens op termijn toch niet lonend. Je laat ze paren, en nadien gaan de jongen uitzwermen en heb je er gegarandeerd weer van. De zuiverste manier is volgens mij toch nog de mol zo snel mogelijk proberen te vangen met een klem. Je plaatst die best in een gang tussen twee recente molshopen, probeer een gat te maken zonder al te veel aarde in de gang te storen, raak het ijzer ook niet aan met je handen (mensengeur !), handschoenen gebruiken of handen vooraf met aarde inwrijven. Dan het plaatje "scherp" plaatsen zodat bij het minste contact de klem dichtslaat. De bovenkant afdekken, eerst enkele dikkere klonters aarde, nadien met losse aarde afvullen. En dan maar wachten.

              Zou jij het leuk vinden als ik jou met een klem zou vangen?

              Comment


              • #8
                Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

                Ik zal de buurkat sturen. Die vangt mollen met haar ogen toe (en legt ze dan voor onze deur)
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

                  ooit eenmaal last gehad van 'mol....
                  op 'n bepaalde dag zag ik 'n hoop bewegen en dacht a ha...
                  ik heb nijn 357 magnum bovengehaald en er 'n trommel op leeg geschoten rond die hoop en dat maakt redelijk wat kabaal ...
                  nooit geen last meer gehad....

                  kvind het eigenlijk jammer dat die beestjes zo'n ravage kunnen aanrichten, want ze zien in principe erg mooi uit....
                  raar , maar waar ....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    ooit eenmaal last gehad van 'mol....
                    op 'n bepaalde dag zag ik 'n hoop bewegen en dacht a ha...
                    ik heb nijn 357 magnum bovengehaald en er 'n trommel op leeg geschoten rond die hoop en dat maakt redelijk wat kabaal ...
                    nooit geen last meer gehad....

                    kvind het eigenlijk jammer dat die beestjes zo'n ravage kunnen aanrichten, want ze zien in principe erg mooi uit....
                    raar , maar waar ....
                    ik wou net zeggen, probeer eens met een 2loop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

                      Zo na alles te hebben gedaan om hem weg te krijgen heb ik de klem geplaatst en na een keer of vier had ik hem

                      Ken iemand en deze had ook een onvangbare mol, heeft stoel genomen ,tweeloop en zich op wacht gezet en weg mol.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

                        Spijtig, 'k zit er wel zelf mee met die mollen..... Maja die beestjes moeten ook leven, voor mijn luxe maak ik die niet kapot.... 'k zal me wel eens een steviger grasmachien kopen, dat zich niet laat stoppen door molshopen
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

                          Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
                          Zo na alles te hebben gedaan om hem weg te krijgen heb ik de klem geplaatst en na een keer of vier had ik hem

                          Ken iemand en deze had ook een onvangbare mol, heeft stoel genomen ,tweeloop en zich op wacht gezet en weg mol.


                          Zomaar een levend wezen van leven beroofd, voor je eigen luxe. Pfffff, ik krijg het van zulke zelfzuchtige mensen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

                            Hey juppekes

                            Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht


                            Zomaar een levend wezen van leven beroofd, voor je eigen luxe. Pfffff, ik krijg het van zulke zelfzuchtige mensen.
                            Uw vlees in uw bord was dit geen levend wezen misschien
                            Bootjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mol vangen , heeeeeeeelp

                              Er zitten er hier in de velden meer dan genoeg het is een echte plaag.
                              En als er nog een komt gaat hij hetzelfde meemaken ,ben nu al een paar maand geduldig geweest.
                              Maar er zijn de groene jongens die leven op sla en komkommers en alles door een groene bril zien.
                              Ratten kunnen een dijk doen breken als je ze niet kapot maakt.

                              Dus beste mensen een mol in de tuin :een klem kopen en zaak opgelost.

                              Comment

                              Working...
                              X