Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile Vikings -mobiel-

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mobile Vikings -mobiel-

    Dag Allen,

    Mag ik vragen wat tegenwoordig de ervaringen zijn met de mobiele gsm abo's van Mobile Vikings?

    Een hele hoop reviews gelezen die verre van goed zijn inzake ontvangst, wegvallen gesprekken, uitvallen mobiele data, enz..
    Ik heb ook wel gemerkt dat een heel groot aantal van deze reviews redelijk gedateerd zijn, zelfs tot in 2019.
    Ik ga ervan uit dat ook bij de Vikingen de nodige aanpassingen dienen te gebeuren om het netwerk gezond te houden.
    Het Proximus netwerk zou toch ongeveer in orde mogen zijn?

    Ter aanvulling,
    Ik (thuis) zijn we al 15 jaar telenet klant zonder noemenswaardige problemen en als deze er al waren zijn we steeds correct geholpen.
    Ik ben niet getrouwd met telenet en zou enkel de gsm abonnementen (toenmalige King formule) willen aanpassen omdat je gewoon veel meer krijgt elders voor minder geld. (De kinderen komen op GSM leeftijd dus mss tijd voor een herevaluatie)
    Het is ook niet de bedoeling om na 2 maand terug te keren wegens teveel rompslomp.

    Het vaste internet (Basic, dat ruim voldoet voor onze noden) en de TV aansluiting blijft behouden.

    Graag jullie ervaringen,

    Groeten,
    Bart

  • #2
    Re: Mobile Vikings -mobiel-

    Ik ben matig tevreden over Jim Mobile. Nu een dochter van Proximus.
    Vroeger zaten ze op een ander netwerk maar nu gebruiken ze het netwerk van Proximus. Het is algemeen geweten dat dit een goed netwerk is.
    Alhoewel ik voor mijn woning hier soms iets minder goede connectie heb.

    De prijzen zijn scherp maar zijn ook wel gericht op gering gebruik.
    Het systeem van prepay heeft zo zijn voordelen omdat je geen abo moet betalen. Maar kan een last zijn bij groter verbruik.

    TV hebben we bij Telenet.
    Internet en vaste telefoon hebben we bij Edpnet.

    Alles bij elkaar betalen we ons niet blauw maar ik vermoed dat we iets goedkoper af zouden zijn met een tripple play formule.
    Echter hebben we er voor gekozen om zoveel als mogelijk niet alle diensten bij 1 provider af te nemen.
    Overal een beetje het beste gaan zoeken hebben wij voor gekozen.

    Comment


    • #3
      Re: Mobile Vikings -mobiel-

      Ik ben sedert 6 jaar abonnee van Mobile Vikings. Ze zijn nu overgeschakeld naar het netwerk van Proximus.
      Ik heb absoluut geen klagen van MV.
      Ik heb een abonnement van 15 euro/maand: onbeperkt bellen & sms en 10 GB data. Voor mij is de data ruimschoots voldoende.
      Ik maak ook handig gebruik van hun kortingsdeals (bol, booking,coolblue, farmaline, enz) die dan worden omgezet in verminderde facturen.
      Op jaarbasis betaal ik daardoor nog geen 100 euro.
      Ik zie geen reden om te veranderen. Ook goede support.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Mobile Vikings -mobiel-

        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
        Ik ben niet getrouwd met telenet en zou enkel de gsm abonnementen (toenmalige King formule) willen aanpassen omdat je gewoon veel meer krijgt elders voor minder geld. (De kinderen komen op GSM leeftijd dus mss tijd voor een herevaluatie)
        Het is ook niet de bedoeling om na 2 maand terug te keren wegens teveel rompslomp.

        Het vaste internet (Basic, dat ruim voldoet voor onze noden) en de TV aansluiting blijft behouden.

        Graag jullie ervaringen,

        Groeten,
        Bart
        Hier Telenet One, daar hebben wij ook onbeperkt bellen en 80GB
        data inbegrepen bij ons twee gsm, plus ook een derde data
        kaartje voor in bv. een tablet.
        Theoretisch is die data onbeperkt, maar na 80 GB 4 of 5G gebruik
        ga je op een tragere snelheid heb ik verstaan, tenzij dat ook terug veranderd is.

        Comment


        • #5
          Re: Mobile Vikings -mobiel-

          Bedankt voor de info.

          Ik zal eens werk maken van de overstap. (binnen een 2 tal weken zodat de Viking gelijk met de Telenet afrekening blijft komen)

          Het puntensysteem heb ik ook gelezen maar dat begint vanaf de 15euro/maand formule. Ik kom ruimschoots toe met de 12 euro/maand.

          Van de zomer kamperen in Luxemburg, Frankrijk en Spanje.. Zal gelijk de roaming functie nodig hebben, hopelijk komt het goed.
          Als dit goed zit maak ik de overstap met het hele gezin. Niet de grootse opbrengst maar zoals gezegd, beetje principieel.

          Waarom niet het Huis internet?
          Wel, zoals gezegd komen we ruim toe met Basic internet. Zowel qua snelheid als volume. En, even belangrijk..
          Beneden de Telenet router, boven het gratis acces point, op zolder en in het tuinhuis een (gekochte) Telenet powerline welke meer dan behoorlijk werkt.
          Zolang dit goed werkt, geen nood/interesse in verandering.

          Groeten,
          Bart

          Comment


          • #6
            Re: Mobile Vikings -mobiel-

            Opgepast met SMS-en naar buitenlandse nummers - daar rekent men voor door, en daar zitten beperkingen op (ook in België).
            Roaming in Italië ging bij mij indertijd niet zo vlotjes. Zie dat je weet hoe je de parameters voor roaming moet instellen, zodat het werkt (druk dat desnoods af - en zie dat je het bij u hebt op een spiekbriefje).
            Verder werkt dat goed - maar ik ben een vrij basale niet representatieve gebruiker.

            Comment


            • #7
              Re: Mobile Vikings -mobiel-

              Bedankt voor de tip, net even nagekeken en dat blijkt even goed bij Telenet het geval te zijn. Op de website van Telenet staan evenwel geen tarieven.

              telenet:
              Bel of sms je vanuit België naar een niet-Belgisch nummer? Dan gelden nog altijd de internationale tarieven. Je inbegrepen minuten en sms'en kan je niet gebruiken.

              Mobile Vikings:
              Vanuit België naar nummers uit Italië
              Uitgaande gesprekken
              € 0,22 per minuut
              Uitgaande sms'en
              € 0,07 per sms

              Comment


              • #8
                Re: Mobile Vikings -mobiel-

                Een paar maanden geleden overgestapt van Scarlet naar Telenet, me laten vangen door het One abonnement. Scarlet was probleemloos, enkel het aanbod van data/telefoon was niet naar mijn behoefte. Helaas was Telenet een grote teleurstelling, hier in huis totaal geen bereik en om de woning/in de buurt was datagebruik totaal onwerkbaar. Zelfs een zoekopdracht via Google of de mail openen lukte gewoon niet.
                Dus na enkele dagen al weer overgeschakeld naar Youfone, dat is op het Proximus netwerk. Voor 10 euro 200min/sms en 5Gb is voor mij prima.
                Het ligt er maar aan waar de zendmast staat van jouw provider. De Proximus antenne staat in vogelvlucht op minder dan 400 meter van ons huis. Zelfs in mijn kelder heb ik 100% signaal. De Telenet antenne staat dan weer op een paar kilometer, aan de verkeerde kant van de heuvel.
                Helaas kan je dat enkel door de ervaring vaststellen, op de BIPT kaart staat onze straat wel netjes in het groen bij Telenet, de realiteit is anders. De kaart van test-aankoop slaat al helemaal nergens op. Je kan nog het beste opzoeken waar de zendmasten staan, dat is volgens mij nog de beste garantie voor een goed signaal.

                Aanvulling: die tien euro is nog steeds belachelijk veel in verhouding met andere landen. In Frankrijk heb je voor dezelfde tien euro onbeperkt bellen, onbeperkt sms en maar liefst 60Gb.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Mobile Vikings -mobiel-

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                  Bedankt voor de tip, net even nagekeken en dat blijkt even goed bij Telenet het geval te zijn. Op de website van Telenet staan evenwel geen tarieven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mobile Vikings -mobiel-

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Een paar maanden geleden overgestapt van Scarlet naar Telenet, me laten vangen door het One abonnement. Scarlet was probleemloos, enkel het aanbod van data/telefoon was niet naar mijn behoefte. Helaas was Telenet een grote teleurstelling, hier in huis totaal geen bereik en om de woning/in de buurt was datagebruik totaal onwerkbaar. Zelfs een zoekopdracht via Google of de mail openen lukte gewoon niet.
                    Dus na enkele dagen al weer overgeschakeld naar Youfone, dat is op het Proximus netwerk. Voor 10 euro 200min/sms en 5Gb is voor mij prima.
                    Het ligt er maar aan waar de zendmast staat van jouw provider. De Proximus antenne staat in vogelvlucht op minder dan 400 meter van ons huis. Zelfs in mijn kelder heb ik 100% signaal. De Telenet antenne staat dan weer op een paar kilometer, aan de verkeerde kant van de heuvel.
                    Helaas kan je dat enkel door de ervaring vaststellen, op de BIPT kaart staat onze straat wel netjes in het groen bij Telenet, de realiteit is anders. De kaart van test-aankoop slaat al helemaal nergens op. Je kan nog het beste opzoeken waar de zendmasten staan, dat is volgens mij nog de beste garantie voor een goed signaal.

                    Aanvulling: die tien euro is nog steeds belachelijk veel in verhouding met andere landen. In Frankrijk heb je voor dezelfde tien euro onbeperkt bellen, onbeperkt sms en maar liefst 60Gb.
                    Zo zie je maar, het ene geval is het andere niet, hier super tevreden over telenet Oneup for2
                    En 80 GB mobiele data inbegrepen, te verdelen over twee sim kaartjes plus een appart data kaartje.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mobile Vikings -mobiel-

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht

                      Het puntensysteem heb ik ook gelezen maar dat begint vanaf de 15euro/maand formule. Ik kom ruimschoots toe met de 12 euro/maand.
                      Nochtans betaalt mijn vrouw elke maand 5 euro ipv 10 euro dank zij 5 Vikingpunten via Hello Bank.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mobile Vikings -mobiel-

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                        Bedankt voor de info.

                        Ik zal eens werk maken van de overstap. (binnen een 2 tal weken zodat de Viking gelijk met de Telenet afrekening blijft komen)

                        Het puntensysteem heb ik ook gelezen maar dat begint vanaf de 15euro/maand formule. Ik kom ruimschoots toe met de 12 euro/maand.

                        Van de zomer kamperen in Luxemburg, Frankrijk en Spanje.. Zal gelijk de roaming functie nodig hebben, hopelijk komt het goed.
                        Als dit goed zit maak ik de overstap met het hele gezin. Niet de grootse opbrengst maar zoals gezegd, beetje principieel.

                        Waarom niet het Huis internet?
                        Wel, zoals gezegd komen we ruim toe met Basic internet. Zowel qua snelheid als volume. En, even belangrijk..
                        Beneden de Telenet router, boven het gratis acces point, op zolder en in het tuinhuis een (gekochte) Telenet powerline welke meer dan behoorlijk werkt.
                        Zolang dit goed werkt, geen nood/interesse in verandering.

                        Groeten,
                        Bart
                        Ik betaal dus geen 12 euro per maand door het aantal verzamelde Viking punten.
                        Maar heb wel het volume van een 15 euro abonnement.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mobile Vikings -mobiel-

                          Pas abonnee op MV. SIM kaart werd geactiveerd maar GSM ( Samsung A20e ) niet te configureren ; komt niet voor in lijst van MV ??!! )
                          Vraag naar hulp wordt al > 3 uur straal genegeerd ( automatische mail dat het uitzonderlijk druk is ... dat het telefoonnummer van de hulplijn uitzonderlijk niet werkt ...) . Intussen blijft een nieuwe klant in de kou staan en is telefonisch volledig afgesneden van de buitenwereld. Van service gesproken !!!
                          Overweeg ernstig om terug naar proximus over te stappen
                          Patrick

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mobile Vikings -mobiel-

                            Oorspronkelijk geplaatst door padec Bekijk bericht
                            Pas abonnee op MV. SIM kaart werd geactiveerd maar GSM ( Samsung A20e ) niet te configureren ; komt niet voor in lijst van MV ??!! )
                            Vraag naar hulp wordt al > 3 uur straal genegeerd ( automatische mail dat het uitzonderlijk druk is ... dat het telefoonnummer van de hulplijn uitzonderlijk niet werkt ...) . Intussen blijft een nieuwe klant in de kou staan en is telefonisch volledig afgesneden van de buitenwereld. Van service gesproken !!!
                            Overweeg ernstig om terug naar proximus over te stappen
                            Patrick
                            Je SIM is geactiveerd en je kan zelfs niet bellen ? Vreemd.

                            Ik zou hier een Samsung selecteren en die instellingen toepassen bij uw toestel. https://mobilevikings.be/nl/setup/samsung/p2_m52

                            Ik denk dat de providers de zondvloed aan modellen niet meer kunnen volgen.
                            Last edited by nete; 12 december 2022, 20:25.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Mobile Vikings -mobiel-

                              Oorspronkelijk geplaatst door padec Bekijk bericht
                              Intussen blijft een nieuwe klant in de kou staan en is telefonisch volledig afgesneden van de buitenwereld.
                              Om te bellen moet ge toch niet meer doen dan SIM-kaart in steken en PIN ingeven? [emoji848]
                              (Indien geactiveerd.)
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X