Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 88

Standaard Re: Kwart Belgische gezinnen heeft een tablet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Die tabletPC'tes zijn voornamelijk goed voor het bekijken van vanalles en nogwat. En dan heeft dat het voordeel dat het echt draagbaar is.
    Iemand die voornamelijk zijn PC gebruikt om content aan te maken, kan met zo'n ding niet veel aanvangen. Ik zie mezelf nog altijd geen hele offerte tikken op zo'n gevoelloos toetsenbord (d'een dezen gebruikt daar z'in 10 vingers voor...). En ik zie me ook geen autocad of 3d CAD programma gebruiken op zoiets. Er bestaat een autocad WS dat erop draait, maar men heeft nog altijd geen alternatief gevonden voor die muis en toetsenbord om snel te werken.
    Het hangt dus vooral af van wat je met een PC doet. Surfen en een mailke beantwoorden lukt heel zeker met een tablet, spelletjes spelen ook. Maar de die hard Counterstrikers zullen het toch nog altijd bij dat toetsenbord en muis houden...
    Ik heb hier enkel een heel eenvoudig smartphone'ke (een android versie). Die dingen zijn inderdaad handiger te gebruiken dan mijn vorige Nokia, maar ik zie mezelf nog altijd geen 899€ uitgeven voor zo'n ding...
    En ook geen 400 € voor een tabletje. Mijn laptop ligt hier gewoon altijd aan, en ik kan gerust dat ding missen in het kleinste kamertje...
    Zo zie ik het ook.
    En ik wil hier absoluut niet wringen
    Is het ook niet zo dat men eerst koopt en daarna zoekt (?) waarvoor men het gaat gebruiken?
    Ik voel me happy achter euh VOOR mijn grote monitor. En met de pc kan ik doen wat ik wil
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Tuurlijk Polleke, ik heb het hier al 1000x gezegd: content aanmaken, WERKEN, dat is minder op een tablet en dat zie ik direct nog niet zo gebeuren.
    Alhoewel voor scholen is het een interessant medium.

Maar ik lees ook graag es internetcontent in mijn ZETEL, en daarvoor is een tablet gewoon zalig.
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

En de afbraak van het sociaal contact gaat verder... Iedereen met een tablet op zijn schoot. Binnenkort communiceren we ook al binnenshuis met mekaar via het tablet.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik kan moeilijk nog zonder, gebruik het in feite (thuis) meer dan mijn laptop.
    Tablet gaat overal mee: van de grootste tot kleinste kamer
    Om iets na te lezen of om iets op te zoeken is een tablet superhandig'
    Ook op reis. Dit jaar had ik een netbook bij en een Tablet. In feite had ik de netbook gerust thuis kunnen laten....
    Zelfs de hotelTV op mijn tablet aangesloten.
    Klopt ook voor mij ongeveer.
    Ik heb mijn netbook verkocht en mijn laptop en desktop worden nog sporadisch opgestart.
    Gisteren nog zo 'n kwartiertje met de smartphone en VOIP naar mijn zoon zijn GSM gebeld in de States, kostprijs gesprek 0,00 eurocent. Da 's nog 118 dagen zo, daarna 1 eurocent per minuut. Gesprek naar Belgische GSM: een halve cent per minuut.
    Op die manier betalen smartphone en tablet zichzelf min of meer terug.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    En de afbraak van het sociaal contact gaat verder... Iedereen met een tablet op zijn schoot. Binnenkort communiceren we ook al binnenshuis met mekaar via het tablet.
    De meesten hebben net meer contact met anderen ... al is het dan via hun tablet.
    Tablet og smartphone bij de hand wil zeggen altijd bereikbaar en dus ook meer kans op contact dan wanneer je niets hebt.
    Ik denk niet dat uw vriend/vriendin even snel aan uw deur gaan staan dan even te chatten of dergelijke.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Raar een bevriend koppel houdt via ipad juist meer contact met hun grootmoeder,
    sinds hun verhuis naar frankrijk is dat de goedkoopste manier...
    Die mensen pleiten juist dat hun tablet ervoor gezorgd heeft dat ze veel meer contact behouden...

Zou het mes dan toch langs 2 kanten snijden?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Yep..een berichtje van uit de keuken naar het kleinste kamertje dat het eten wordt opgediend...
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Voor diegenen die problemen hebben met die verrekt kleine schermpjes van de meeste tablets is er de 27" Acer Aspire 7600U.

Jan

perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Vandaag eens rond zitten kijken voor zo een tablet. Wat ik me afvraag, is het verschil echt zo groot tussen de ipad en en ipad 3. Ja hij heeft een hogere resolutie maar merk je daar eigenlijk veel verschil van in de praktijk? Hetzelfde met die processor, deze zou ook krachtiger zijn ? . En dan die uitleg van jamaar de nieuwe apps gaan niet meer vlot draaien op een ipad2. Maar dit laatste zal toch ook zo zijn als er een ipad 4 uitkomt? Dan gaan die apps waarschijnlijk ook niet zo vlot draaien op een ipad 3.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Vandaag eens rond zitten kijken voor zo een tablet. Wat ik me afvraag, is het verschil echt zo groot tussen de ipad en en ipad 3. Ja hij heeft een hogere resolutie maar merk je daar eigenlijk veel verschil van in de praktijk? Hetzelfde met die processor, deze zou ook krachtiger zijn ? . En dan die uitleg van jamaar de nieuwe apps gaan niet meer vlot draaien op een ipad2. Maar dit laatste zal toch ook zo zijn als er een ipad 4 uitkomt? Dan gaan die apps waarschijnlijk ook niet zo vlot draaien op een ipad 3.

mir
    Wat is "verschil" van de ene mens tot de andere?
    De ene hecht er belang aan en de andere niet, de ene ziet het en de andere niet.
    Kom ik met een nieuwe wagen bij mijn moeder, ze zal het niet merken.
    Maar kom ik met een miniatuurkrasje in de 8 jaar oude wagen thuis en mijn vrouw zal beginnen jodelen.
    Idem met tablets, mensen met oog voor detail merken een groot verschil tussen verschillende resoluties en snelheden en anderen vinden het niet erg een iets minder scherp beeld of tragere reactie te hebben.
    Persoonlijk vind ik wel dat als je iets koopt van die prijs, dat je best iets neemt dat nog een tijd mee kan en voldoet voor de nabije toekomst.
    Waarom zou je een 12 megapixel camera kopen als je toch maar naar een (voorbeeld) 800x600 scherm gaat kijken?
    Draai dan de vraag eens om en je weet welke tablet je zal kiezen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Heu ik ken mensen die naast elkaar in de zetel zitten en smskes sturen naar elkaar.....

Over die Tablets, twijfel nog altijd of ik ooit een zal kopen... buiten mail lezen, boekjes lezen, internetten, kun je niet echt mee. ale het is te zeggen, tegenwoordig gebruiken ze ze ook als fototoestel. Binnenkort zal wel iedereen er eentje moeten hebben, voor de zoon of dochter op school. Ik vind het goed dat ze zo'n dingen op de markt brengen, maar ben niet akkoord dat je bijna verplicht word de trend te volgen omdat ze zo'n dingen op school gaan gebruiken. En dat gaat komen, twijfel ik niet aan. Is nu met pc ook al het geval.
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Soit ... tablet gaat bij mij ook mee naar die kleine kamer, is daar een probleem mee?
    Ge legt uw tablet neer, doet het nodige poetswerk, wast je handen en neemt uw tablet terug mee naar de volgende kamer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik kan moeilijk nog zonder, gebruik het in feite (thuis) meer dan mijn laptop.
    Tablet gaat overal mee: van de grootste tot kleinste kamer
    Om iets na te lezen of om iets op te zoeken is een tablet superhandig'
    Ook op reis. Dit jaar had ik een netbook bij en een Tablet. In feite had ik de netbook gerust thuis kunnen laten....
    Zelfs de hotelTV op mijn tablet aangesloten.

Nee, maar zoiets noemt men in psychologische termen "verslaving".

Ik heb geen tablet noch smartphone noch laptop; ben onlangs drie weken op vakantie geweest en had enkel mijn prehistorisch mobieltje en fototoestel mee,
    ik heb mij nooit eerder dan tijdens die drie weken zo gerust en op mijn gemak gevoeld...

Het was een ware bevrijding om "effe verlost" te zijn van alle sociale media, feeds, forums, e-mails, etc.
    En ook nu staat mijn pc amper aan, heb hem opgestart om mijn vakantiefoto's te bekijken en bewerken, online te zetten en heb vlug-vlug mijn e-mails gecheckt (of er niks "nuttigs" tussen zat) maar
    verder dan dat hoeft het voorlopig niet te gaan.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Nee, maar zoiets noemt men in psychologische termen "verslaving".
    En in de living aan uw gat krabben als je net ervoor in het kleine kamertje al het nodige deed ... is dat dan ook verslaving?

Er zijn er die met een tablet rondlopen, er zijn er die dagelijks 5 uur voor tv zitten of op café.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

En in de living aan uw gat krabben als je net ervoor in het kleine kamertje al het nodige deed ... is dat dan ook verslaving?
    Als je in uw neus peutert vlak nadat je aan uw gat hebt gekrabd is er geen vuiltje aan de lucht.

Er zijn er die met een tablet rondlopen, er zijn er die dagelijks 5 uur voor tv zitten of op café.
    Verslaving!

Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.
    Het gedrag van de persoon is voornamelijk gericht op het verkrijgen en innemen van het middel, of het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten.
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Vandaag eens de ipad 2 en 3 naast elkaar gezien. Het schermis inderdaad veel beter leesbaar op de nieuwste ipad. Vandaag gezien dat makro 15 euro tegoed geeft voor in de itunes store. Maar ik zou hem liever in een apple center kopen (gent) . Eens proberen of ze me daar ook een itunes kaart bijgeven.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Doet mij er aan denken, ik had in mijn vroege jaren zo'n soort tablet waar je met een plastic pen op kon schrijven en als je het uitschoof, wiste je meteen ook wat je er op had getekend/geschreven , hoe heette dat ding weer ?
    Laatst gewijzigd door toerist; 22 oktober 2012 om 18:34
    "The further a society drifts from the truth the more it will despise those that speak it" .
    George Orwell

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    hoe heette dat ding weer ?
    Een wastablet was het zeker niet, want die zijn van voor uwe tijd, maar mogen ook niet in het afwasmaschien.
    Dan zal het een soort Etch-a-Sketch tekentablet zijn geweest.
    Ik had al bijna -bord gezegd, maar bedenk opeens dat die ook in de vaat terechtkomen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Een wastablet was het zeker niet, want die zijn van voor uwe tijd, maar mogen ook niet in het afwasmaschien.
    Dan zal het een soort Etch-a-Sketch tekentablet zijn geweest.
    Ik had al bijna -bord gezegd, maar bedenk opeens dat die ook in de vaat terechtkomen.
    Ja, zoiets , maar wat ik voor ogen had was meer rudimentair .
    "The further a society drifts from the truth the more it will despise those that speak it" .
    George Orwell

Natuurlijk. De meeste tabletten van tegenwoordig kunnen daar niet aan tippen.
    De touchscreen van Nokia c2 heeft bijvoorbeeld niet eens door dat ik naar beneden wil, zwijg stil dat ie een tekening zou begrijpen.

Wij hebben sinds kort een Samsung Galaxy Tab 2 (7") in huis (is blijkbaar inbegrepen in ons abonnement bij Belgacom, maar je moet er wel zelf naar vragen).
    Leuk hebbeding, goed om even snel de krant of FB te checken.
    Kids spelen er natuurlijk spelletjes op.
    Maar om daar 400 € aan uit te geven ? Beslist niet.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
    Wij hebben sinds kort een Samsung Galaxy Tab 2 (7") in huis (is blijkbaar inbegrepen in ons abonnement bij Belgacom, maar je moet er wel zelf naar vragen).
    ohhhh... vertel eens wat meer details daarover a.u.b. ?! als 't zo zit wil ik ook wel een gratis Belgacom tablet !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Voor diegenen die problemen hebben met die verrekt kleine schermpjes van de meeste tablets is er de 27" Acer Aspire 7600U.

Jan
    Tja, zo'n scherm heb je nodig om al die enorme "plakkaten" van Win8 erop te krijgen, met Android of Apple icoontjes kom je met een 10" nog wel toe...
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Standaard

Verslaving!
    Bon.
    De meeste mensen kijken even in de brievenbus als ze thuis komen en lezen hun (eventuele) post.
    Als ik van het werk kom moet ik vaak de nodige boodschap doen in het kleine kamertje, ik check er even de (eventueel) binnengekomen e-mails op mijn tablet.

De bus ledigen en de post doornemen is dus ook een verslaving?
    Of waar ligt het verschil met elektronische post?
    Het lijkt me anders identiek want gewone post lees ik vaak ook op toilet.
    Ik laat er anders geen gewone dingen voor liggen ... die vallen ondertussen rustig verder.
    Alleen kwestie van de tijd nuttig te gebruiken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard

ohhhh... vertel eens wat meer details daarover a.u.b. ?! als 't zo zit wil ik ook wel een gratis Belgacom tablet !
    Gratis.
    Denk je nu echt dat iets gratis is?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 augustus 2011, 20:51
  2. Kwart voor Twaalf ...
    Door t.billy in forum Stilleven & Abstract
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 7 november 2008, 17:36