Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iphone 4 aangekocht - vragenlijst ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iphone 4 aangekocht - vragenlijst ;)

    Hallokes,

    Dan toch maar een Iphone 4 aangekocht ( in 2nd hand ) - we zullen wel zien wat het geeft - ik wil het een eerlijke kans geven.

    Ik kan hem vanavond ophalen, en de verkoper gaat hem resetten.
    Hij vroeg mij of ik een jailbreak wou of niet.

    Nu ik heb nog 0% ervaring met iphones: is een jailbreak "omkeerbaar" en zo ja wat zijn de gevolgen ervan ?

    En ALS je een jailbrek hebt, an je daarnaast ook nog gewoon Apple programa's aankopen of is het het één of het andere ?

    Bedankt voor jullie hulp.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

    Voor zover ik het weet is een jailbreak iets dat je doet om op uw Iphone programma's te downloaden en te gebruiken die niet geschreven zijn door Apple.

    Het kan ongedaan worden gemaakt maar dan werken deze programma's niet meer.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

      Ja dat lijkt me logich dat die programma's niet werken, maar ik zou 100 % zeker moeten zijn dat ALS het nodig moest blijken ik hem terug in "kooptoestand" kan zetten.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

        Voglens mij kan je beter zonder jailbreak werken in die zin dat je dan de updates van apple kan blijven volgen. De kans dat je je gading niet vindt in de appstore lijkt me toch vrij klein.

        Comment


        • #5
          Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

          Ik dacht te weten dat wanneer je een jailbrake hebt gedaan, deze terug wordt ongedaan gemaakt wanneer je je iPhone synchroniseert via iTunes.
          Ik weet niet of een jailbrake echt een grote meerwaarde heeft voor de gebruiker. Ik heb de mijne nog steeds origineel. Wat die applicaties betreft, je kan enkel applicaties downloaden uit de app store van iTunes met een originele. Ik weet ook totaal niet of er beter apps te verkrijgen zijn buiten de store om. Via de store heb je wel zekerheid dat je "correcte" apps aankoopt (of gratis download).
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Voglens mij kan je beter zonder jailbreak werken in die zin dat je dan de updates van apple kan blijven volgen. De kans dat je je gading niet vindt in de appstore lijkt me toch vrij klein.
            Understatement van de dag me dunkt.
            Ik vond de iPhone vrij nutteloos, totdat ik hem jailbreakte

            jailbreaks komen gewoonlijk enkele uren of een dagje na de release van een nieuwe firmware van Apple uit, dus je bent altijd up to date (op één dag na maar kom)

            via de jailbreak kan je ook met enkele kliks gratis apps downloaden en installeren waarvoor je normaal moet betalen (oa. TomTom). Vraag me aub niet hoe want dat mag hier niet worden besproken op het forum. Daarvoor is er google.

            @mods, als het ook niet mag vermeld worden dat het kan, verwijder gerust mijn comment
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

              Een ge-jailbreakte iPhone/iPod/iPad is altijd terug te zetten naar fabrieksinstellingen via iTunes (herstel) en kan gewoon voorzien worden van de nieuwe updates
              Na de update ben je wel je jailbreak kwijt, maar de aangepaste jailbreak komt meestal binnen enkele dagen al online

              Voordelen van het Jailbreaken is dat je externe applicaties kan installeren op je iPhone. Dat soort applicaties doen vaak aanpassingen doen aan je iPhone zodat je er meer mee zou kunnen doen dan oorspronkelijk.

              Eveneens is het mogelijk (met een omweg) om ervoor te zorgen dat je zelf gedownloade bestanden kan installeren, maar daar gaan we het hier niet over hebben
              5DII + 35L = ❤

              Comment


              • #8
                Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

                Trouwens, een jailbreak kan je zonder ook maar enig probleem ongedaan maken.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

                  Ik heb ook gelezen dat het jailbreaken op zich niet "strafbaar" is.

                  Op het Apple forum (NL) raden ze me aan om het niet te doen.

                  De foon zou trager worden en meer kansen hebben op vastlopers.

                  Pffff...moeilijk hoor.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    Understatement van de dag me dunkt.
                    Ik vond de iPhone vrij nutteloos, totdat ik hem jailbreakte

                    jailbreaks komen gewoonlijk enkele uren of een dagje na de release van een nieuwe firmware van Apple uit, dus je bent altijd up to date (op één dag na maar kom)

                    via de jailbreak kan je ook met enkele kliks gratis apps downloaden en installeren waarvoor je normaal moet betalen
                    Iets ontgaat me hier toch. Een telefoon kopen van ongeveer 600 euro en dan niet betalen voor de software.

                    Soit, de vraag is eigenlijk of er zoveel nuttige apps zijn waarvoor je absoluut een gejailbreakte telefoon voor nodig hebt en dus niet kan aankopen via de appstore. Mijn ipod touch heb ik indertijd ook zitten jailbreaken omdat je in de begindagen geen apps kon kopen voor het ding, maar dat is nu niet meer het geval en nooit geweest voor de iphone.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

                      Mijn oude iPhone 3G heb ik wel altijd gejailbreakt omdat ik daarmee wilde kunnen MMS'en en nog wat andere opties die er niet standaard op zaten.
                      Maar met m'n huidige iPhone 4 heb ik de jailbreak er nooit meer op gedaan, hij is precies goed zoals hij is
                      5DII + 35L = ❤

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

                        Oorspronkelijk geplaatst door leonvanwoerkom Bekijk bericht
                        Mijn oude iPhone 3G heb ik wel altijd gejailbreakt omdat ik daarmee wilde kunnen MMS'en en nog wat andere opties die er niet standaard op zaten.
                        Maar met m'n huidige iPhone 4 heb ik de jailbreak er nooit meer op gedaan, hij is precies goed zoals hij is
                        Ik weet niet meer precies hoe dat ging met die iPod touch jailbreak van mezelf, maar er is toch wel een risico aan verbonden. Na de jailbreak draait er dus openssh op waarmee je alles kan doen. Het nadeel is wel dat wanneer er een lek gevonden wordt in die openssh, een hacker makkelijk toegang heeft tot je telefoon en allerlei gekke dingen beginnen doen. Toch een risico dat ik niet wil lopen op een telefoon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

                          Het gaat me totaal niet om geld hoor; de apps van Aplle zijn zeer betaalbaar.

                          Maar kan ik bv. met een Jailbreak foto't via bluetooth verzenden ?

                          Normaal kan blokkeert Apple dat.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Het gaat me totaal niet om geld hoor; de apps van Aplle zijn zeer betaalbaar.

                            Maar kan ik bv. met een Jailbreak foto't via bluetooth verzenden ?

                            Normaal kan blokkeert Apple dat.
                            Dat is een mooi voorbeeld van de voordelen van Jailbreaken inderdaad
                            5DII + 35L = ❤

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iphone 4 aangekocht - vragenlijst

                              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Ik weet niet meer precies hoe dat ging met die iPod touch jailbreak van mezelf, maar er is toch wel een risico aan verbonden. Na de jailbreak draait er dus openssh op waarmee je alles kan doen. Het nadeel is wel dat wanneer er een lek gevonden wordt in die openssh, een hacker makkelijk toegang heeft tot je telefoon en allerlei gekke dingen beginnen doen. Toch een risico dat ik niet wil lopen op een telefoon.
                              Klopt!! Dat is iets wat vaak vergeten wordt, je moet het wachtwoord van openssh even veranderen..
                              Of volgens mij kon je ook heel dat openssh achterwege laten?
                              5DII + 35L = ❤

                              Comment

                              Working...
                              X