Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

    Wie kan me sturen tussen het bos van de aanbiedingen. De voeding moet minstens van 14V tot 20-21 V gaan met 3A. Bestaat dit wel. Ik heb er 3 nodig om een stuurschakeling van microservo's te laten werken, merci !
    https://ggpics.be/

  • #2
    Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

    Dit bestaat zeker. Maar je gaat toch ook nog moeten zeggen welke andere eisen je stelt. Behuizing? Keuringen? Waterdicht? Stekkeraansluiting of schroefcontacten? 3 aparte voedingen of mag het 1 voeding zijn met 3 uitgangen?

    Simpel en snel te vinden zijn laptop voedingen, die geven gemakkelijk 19V bij enkele Ampères.

    Comment


    • #3
      Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

      moet de spanning regelbaar zijn van 14 tot 21V , of mag het een vaste spanning zijn ?

      Comment


      • #4
        Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Wie kan me sturen tussen het bos van de aanbiedingen. De voeding moet minstens van 14V tot 20-21 V gaan met 3A. Bestaat dit wel. Ik heb er 3 nodig om een stuurschakeling van microservo's te laten werken, merci !


        En veel laptops hadden/hebben 19 volt 3,42 Amp voedingen.

        Comment


        • #5
          Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          moet de spanning regelbaar zijn van 14 tot 21V , of mag het een vaste spanning zijn ?
          Liefst regelbaar , 1 schakeleenheid mag 2V en 1A per aansluiting. Ik weet nog niet, nog niet diep genoeg nagekeken wat er gebeurd met het inschakelen en de 4servo tegelijk naar de startpositie gaan. Standaard gebruiken ze 5v maar in de handleiding spreken ze ook over 4.8 V> 6 V Mischien is het beter een van 24 24V .

          [QUOTE=Spanik;4849392]Dit bestaat zeker. Maar je gaat toch ook nog moeten zeggen welke andere eisen je stelt. Behuizing? Keuringen? Waterdicht? Stekkeraansluiting of schroefcontacten? 3 aparte voedingen of mag het 1 voeding zijn met 3 uitgangen?

          Niet waterdicht, in een behuizing,schroefcontacten, 3aparte, en EU norm.

          Simpel en snel te vinden zijn laptop voedingen, die geven gemakkelijk 19V bij enkele Ampères.[/QUOT

          kan zijn, maar ken ik niets van, schakelen die, of worden alleen heet

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          https://nl.aliexpress.com/w/wholesal...er-supply.html

          En veel laptops hadden/hebben 19 volt 3,42 Amp voedingen.
          Goed maar aliexpress doet even niet meer mee !
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

            Conrad, kies voor de Meanwell voedingen betaalbaar en betrouwbaar. Heb je een goede gevonden? Vergelijk dan even op Reichelt de prijs.

            Netvoedingen koopt u bij Conrad Electronic. ✓ Altijd originele producten ✓ Gratis retourneren ✓ 30 dagen bedenktijd


            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Liefst regelbaar , 1 schakeleenheid mag 2V en 1A per aansluiting. Ik weet nog niet, nog niet diep genoeg nagekeken wat er gebeurd met het inschakelen en de 4servo tegelijk naar de startpositie gaan. Standaard gebruiken ze 5v maar in de handleiding spreken ze ook over 4.8 V> 6 V Mischien is het beter een van 24 24V .
              Ik ben de pedalen kwijt. Is het nu 2V, 5V, 20V of 24V?

              Als ze in de handleiding van 4.8-6V spreken dan bedoelen ze meestal dat het voor nominaal 5V bedoeld is maar correct werkt volgens spec van 4.8V tot 6V.

              Laptopvoedingen zijn zeker geschakelde voedingen. Anders heb je een kruiwagen nodig om ze te verzetten. Omdat die volledig dicht zijn worden die wel wat warm/lauw. Maar sommige van die voedingen communiceren wel met de laptop zelf.

              Zoek eens op Ebay naar "Meanwell". Een van de grootste fabrikanten van die dingen. Andere fabrikant is "XP Power". De 24V is gemakkelijk te vinden in verschillende uitvoeringen en vermogens. Je hebt van die in een soort gaatjes metalen behuizing maar ook DIN rail montage.

              Comment


              • #8
                Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht

                Goed maar aliexpress doet even niet meer mee !
                Heel wat spullen kan je vanuit Spanje (of Polen of een ander Europees land) laten komen, en dan zijn er geen douaneproblemen.
                Let er wel op dat de opgegeven maximale stroomsterkte van die voedingen niet de maximale stroom is die je er continu door mag sleuren, als het een continu belasting is, dan koop je beter een voeding die wat meer stroom kan leveren.
                Bij de meeste van die voedingsmodules in een metalen omhulsel kan je de spanning beperkt regelen (een bepaald percentage onder en boven de opgegeven waarde, naast de aansluitklemmen zit er een instelpotentiometer).
                Maar als de voeding echt regelbaar moet zijn (met een potentiometer of instelbaar met drukknoppen), dan moet je dat soort voeding niet kopen voor die toepassing, dan is een goedkope "labvoeding" waarschijnlijk een betere investering.

                Bij Aliexpress heb ik ook al een paar Meanwell voedingen gekocht, en die werken prima.
                Maar die zijn blijkbaar alleen rechtstreeks in China te bestellen.

                Deze zijn wel in Europa te bestellen:
                Last edited by Black B@ndit; 31 mei 2021, 16:12.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Ik ben de pedalen kwijt. Is het nu 2V, 5V, 20V of 24V?

                  Als ze in de handleiding van 4.8-6V spreken dan bedoelen ze meestal dat het voor nominaal 5V bedoeld is maar correct werkt volgens spec van 4.8V tot 6V.

                  Laptopvoedingen zijn zeker geschakelde voedingen. Anders heb je een kruiwagen nodig om ze te verzetten. Omdat die volledig dicht zijn worden die wel wat warm/lauw. Maar sommige van die voedingen communiceren wel met de laptop zelf.

                  Zoek eens op Ebay naar "Meanwell". Een van de grootste fabrikanten van die dingen. Andere fabrikant is "XP Power". De 24V is gemakkelijk te vinden in verschillende uitvoeringen en vermogens. Je hebt van die in een soort gaatjes metalen behuizing maar ook DIN rail montage.
                  Jij bent de pedalen kwijt, voor mij is helemaal een soep. Met al de aanwijzingen in de handleiding. Het is 20volt bij de specs voor de schakelmodule, geschakeld. Min.14V beter is 18V. De servo's - standaard 5V en 4.8V-6V. Juist de 3A bljft gelijk vermeld. Meanwell, heb ik een massa van 24volt van de site van Distrelec.En een uitdrukking die ik niet versta is " afgevlakt "bij spanning ? Volgens Black Bandit is de vraag of die spanning er continu opstaat, in bedrijf wel denk ik. Zou het dan een vergrijp zijn één van 24V te gebruiken?
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

                    Ik bedoelde de stroomsterkte, als je zo'n voeding continu maximaal belast, bijvoorbeeld een 3A voeding die continu 3A moet leveren, dan zal die niet lang heel blijven (tenzij je een duurdere voeding koopt, die kan daar misschien wel tegen).
                    Bij die goedkope schakelende voedingen kies je beter voor een exemplaar dat "5A" kan leveren dan eentje dat 3A kan leveren als je werkelijk 3A nodig hebt (de reserve zorgt ervoor dat kritische componenten minder snel de geest geven).
                    Als die voeding niet belast wordt, dan zal ze ook niet veel opwarmen, het is pas onder belasting dat de onderdelen op de print opwarmen.

                    Ik heb het spanningsbereik van een 36V (350W Meanwell ) voeding even gecontroleerd, die is instelbaar van 28,43 en 40,7V.
                    Als een 24V voeding in verhouding hetzelfde instelbereik heeft, dan zou je die kunnen gebruiken op 20V (als je aan het potentiometertje draait en de spanning op 20V instelt).
                    De spanning aan de uitgang zou continu ongeveer hetzelfde moeten blijven terwijl de voeding wordt belast, zolang ze niet wordt overbelast, want dan zou de beveiliging moeten werken (hopelijk werkt de beveiliging vooraleer de voeding de geest geeft, dat is normaalgezien wel de bedoeling).
                    Als de schakeling gemaakt is om te werken op 20V, dan is het toch beter om er geen 24V op te zetten.
                    De meeste elektronische schakelingen kunnen wel een iets hogere spanning verdragen, maar het is altijd mogelijk dat er een weerstandje doorbrandt als dat maar juist berekend is, of dat er een condensator explodeert omdat die de te hoge spanning net niet aan kan.

                    Als 14V de minimumspanning is, dan kan je misschien beter een 15V voeding kopen, die levert dan al de correcte spanning zonder dat je er iets aan moet veranderen (als het nodig is, dan kan je de spanning van de voeding nog een beetje hoger instellen).
                    Last edited by Black B@ndit; 31 mei 2021, 19:47.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik zoek een Geschakelde voeding DC 20V-3A

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik bedoelde de stroomsterkte, als je zo'n voeding continu maximaal belast, bijvoorbeeld een 3A voeding die continu 3A moet leveren, dan zal die niet lang heel blijven (tenzij je een duurdere voeding koopt, die kan daar misschien wel tegen).
                      Bij die goedkope schakelende voedingen kies je beter voor een exemplaar dat "5A" kan leveren dan eentje dat 3A kan leveren als je werkelijk 3A nodig hebt (de reserve zorgt ervoor dat kritische componenten minder snel de geest geven).
                      Als die voeding niet belast wordt, dan zal ze ook niet veel opwarmen, het is pas onder belasting dat de onderdelen op de print opwarmen.

                      Ik heb het spanningsbereik van een 36V (350W Meanwell ) voeding even gecontroleerd, die is instelbaar van 28,43 en 40,7V.
                      Als een 24V voeding in verhouding hetzelfde instelbereik heeft, dan zou je die kunnen gebruiken op 20V (als je aan het potentiometertje draait en de spanning op 20V instelt).
                      De spanning aan de uitgang zou continu ongeveer hetzelfde moeten blijven terwijl de voeding wordt belast, zolang ze niet wordt overbelast, want dan zou de beveiliging moeten werken (hopelijk werkt de beveiliging vooraleer de voeding de geest geeft, dat is normaalgezien wel de bedoeling).
                      Als de schakeling gemaakt is om te werken op 20V, dan is het toch beter om er geen 24V op te zetten.
                      De meeste elektronische schakelingen kunnen wel een iets hogere spanning verdragen, maar het is altijd mogelijk dat er een weerstandje doorbrandt als dat maar juist berekend is, of dat er een condensator explodeert omdat die de te hoge spanning net niet aan kan.

                      Als 14V de minimumspanning is, dan kan je misschien beter een 15V voeding kopen, die levert dan al de correcte spanning zonder dat je er iets aan moet veranderen (als het nodig is, dan kan je de spanning van de voeding nog een beetje hoger instellen).
                      het licht begint te schijnen, dank u.
                      https://ggpics.be/

                      Comment

                      Working...
                      X