Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een matras van Lidl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand een matras van Lidl

    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Goede goedkope matrassen bestaan niet. Op een (ouder) veren matras kun je een zogenaamde topper leggen die zijn voorzien van traagschuim. Traagschuim komt na gebruik weer terug in zijn vorm en zorgt er voor dat de belasting door je lichaam goed verdeeld wordt. Voor een goede een persoons topper 15cm dik betaal je (bij Ikea) minstens 200 euro. Ga een winkel binnen en test het uit en je zult merken dat een duurder matras of topper zeker beter is.
    Of een matras beter is of niet merk je niet door er in een winkel 2 minuten op te liggen. Dat merk je na 6 maand, 1 jaar er elke nacht op te liggen. Dat is het probleem.

    Comment


    • #17
      Re: Iemand een matras van Lidl

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Of een matras beter is of niet merk je niet door er in een winkel 2 minuten op te liggen. Dat merk je na 6 maand, 1 jaar er elke nacht op te liggen. Dat is het probleem.
      Correct !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Iemand een matras van Lidl

        Vandaar dat een omruilgarantie interessant is.

        Comment


        • #19
          Re: Iemand een matras van Lidl

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Vandaar dat een omruilgarantie interessant is.
          Ok, maar zou dat vaak gedaan worden ? Het is al een heel gevaarte om dat in de wagen te stouwen, en dan ga je er nog es mee terug ?
          Tegenwoordig worden die trouwens meer en meer opgerold en vacuüm meegegeven, dus zo compact kan je die zelf niet krijgen.

          Ik denk dat weinig mensen echt de moeite doen.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: Iemand een matras van Lidl

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Kleine pocketveren zijn in theorie niet geschikt voor elke bodem, als men deze gaat aanbevelen voor een lattenbodem dan is men al verkeerd bezig, zeker als er veel tussenruimte is tussen de latten (vaak het geval) … de veren hebben dan geen correcte steun.
            Maar ook hier, niet elke lattenbodem en pocketveren matras is hetzelfde.
            Heb je wel gelijk in. Dat is idd erg belangrijk er bij te vermelden.

            Bij ons is het zo dat we een aangepaste lattenbodem erbij gekocht hebben.
            Dat is nogal een gedoe geweest omdat ik lang voordien een duur wit eiken massief bed kader gekocht had met een afwijkende maat.
            We slapen erg ruim

            Maar, ja, klopt wel. We hebben toen ook de opmerking gekregen om bij die matrassen aangepaste lattenbodems te kopen.

            Dat terzijde.
            Ik vind het wel bijzonder fijn slapen op die pocketveren.
            In de winter is het direct warm (wij slapen met de ramen op een kier en geen verwarming).
            En in de zomer is het fris.
            De reden is dat er in pocketveren matras geen thermische massa zit. Het ding is leeg en lucht vanbinnen.

            Voor zover het belangrijk is...
            In onze matrassen zitten er honderden van die pocketveren per bedhelft.
            Elke veer zit nog eens in een eigen stoffen zakje.
            Ik dacht dat dit bij de goedkopere modellen niet zo was.
            Het voordeel is dat ze niet kunnen "springen". Ale, ze kunnen wel kapot maar gaan niet door de bekleding uitsteken.
            Zo hebben ze me dat toch wijsgemaakt.

            Comment


            • #21
              Re: Iemand een matras van Lidl

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Het artikelnummer van die kraan is 34598000, dat is zo bij de kraan die ik gekocht heb via Bol, en het is ook het artikelnummer dat er op de website van Grohe bij staat.
              Als ze bij Grohe zelf een "aangepast model" zouden verkopen (dat gegarandeerd dubbel zo lang mee gaat, want de prijs is meer dan dubbel zo hoog), dan zouden ze er op hun website ook wel een ".00 of .01" bij zetten om verwarring te vermijden.
              Wat schreef ik eerder Bart?
              Juist hetzelfde als wat jij nu herhaalt! [emoji848]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Iemand een matras van Lidl

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ok, maar zou dat vaak gedaan worden ? Het is al een heel gevaarte om dat in de wagen te stouwen, en dan ga je er nog es mee terug ?
                Tegenwoordig worden die trouwens meer en meer opgerold en vacuüm meegegeven, dus zo compact kan je die zelf niet krijgen.

                Ik denk dat weinig mensen echt de moeite doen.
                Elke matras die wij ooit kochten, die werd thuis geleverd.
                Dus geen last van.
                Vacuüm gezogen matrassen zijn vooral voor supermarkten en online verkoop maar een pocketveren matras heb ik zo nog niet gezien, wat niet wil zeggen dat het niet bestaat.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand een matras van Lidl

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Bij ons is het zo dat we een aangepaste lattenbodem erbij gekocht hebben.
                  Ik slaap nog steeds in een antiek bed van voor WOII. Was geen enkel probleem, heb die mannen de maten gegeven en die hebben een bodem en matras op maat gemaakt. Was dezelfde prijs als de standaard dichtsbijzijnde maat. Bij een Ikea gaan ze dat niet doen maar een seriuese verkoper maakt daar geen spel van. In het buitenverblijf hebben we zo ook nieuwe lattenbodem en matras gezet en zelfs zo'n keten als Matrassenhuis maakt daar geen spel van. Je moet enkel langer wachten. Maar een matras of bodem enkele cm langer of korter is normaal geen probleem.

                  Nu ja, als je een rond of hartvormig bed hebt dan gaat het misschien niet zo eenvoudig zijn

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand een matras van Lidl

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Elke matras die wij ooit kochten, die werd thuis geleverd.
                    Dus geen last van.
                    Vacuüm gezogen matrassen zijn vooral voor supermarkten en online verkoop maar een pocketveren matras heb ik zo nog niet gezien, wat niet wil zeggen dat het niet bestaat.
                    Ik bedoel als je zou besluiten om de matras te retourneren …
                    Denk niet dat de meubel winkel die dan gratis komt halen hoor

                    De matras waar onze dochter hier thuis op slaapt komt van een meubelwinkel, was toch vacuüm hoor. En is een volwaardige matras.
                    Last edited by Alfa Centauri; 28 augustus 2022, 19:16.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand een matras van Lidl

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Ik bedoel als je zou besluiten om de matras te retourneren …
                      Denk niet dat de meubel winkel die dan gratis komt halen hoor

                      De matras waar onze dochter hier thuis op slaapt komt van een meubelwinkel, was toch vacuüm hoor. En is een volwaardige matras.
                      “Denken” is hier niet op zijn plaats, daarvoor moet je de effectieve voorwaarden van de winkel bekijken. [emoji57]
                      Een volwaardige matras betekent nog niet dat het een pocketveren matras is.
                      Mocht men die veren lange tijd volledig ingedrukt houden, dan is dat mijn inziens toch niet goed voor de veerkracht.
                      Om te verkopen doen ze uiteraard alles.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand een matras van Lidl

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Ok, maar zou dat vaak gedaan worden ? Het is al een heel gevaarte om dat in de wagen te stouwen, en dan ga je er nog es mee terug ?
                        Tegenwoordig worden die trouwens meer en meer opgerold en vacuüm meegegeven, dus zo compact kan je die zelf niet krijgen.

                        Ik denk dat weinig mensen echt de moeite doen.
                        Ik heb de emma-matras, eerst voor thuis aangekocht en nadien voor het tweede verblijf.
                        Ik ben aan de rug geopereerd waar de drie onderste wervels werden vastgezet. Dus de matras en vooral de rug-ondersteuning is heel belangrijk.
                        Wij waren meteen heel tevreden van de Emma-matras (trouwens was toen beste koop bij test-aankoop) en zij geven een 100 dagen garantie.

                        Sukses

                        Peter
                        Last edited by Heembeek; 28 augustus 2022, 20:12. Reden: type-fout

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand een matras van Lidl

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          “Denken” is hier niet op zijn plaats, daarvoor moet je de effectieve voorwaarden van de winkel bekijken. [emoji57]
                          Een volwaardige matras betekent nog niet dat het een pocketveren matras is.
                          Mocht men die veren lange tijd volledig ingedrukt houden, dan is dat mijn inziens toch niet goed voor de veerkracht.
                          Om te verkopen doen ze uiteraard alles.
                          Denk ook niet dat ik ergens over een pocketverenmatras heb gesproken. Is trouwens redelijk ongezond.

                          Er bestaan uiteraard verschillende soorten van matrassen: Polyethermatrassen, Koudschuimmatrassen, Traagschuimmatrassen, Latexmatrassen en Pocketveringmatrassen.
                          Last edited by Alfa Centauri; 28 augustus 2022, 22:06.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #28
                            Iemand een matras van Lidl

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Denk ook niet dat ik ergens over een pocketverenmatras heb gesproken. Is trouwens redelijk ongezond.

                            Er bestaan uiteraard verschillende soorten van matrassen: Polyethermatrassen, Koudschuimmatrassen, Traagschuimmatrassen, Latexmatrassen en Pocketveringmatrassen.
                            Waarom zou dit ongezond zijn ?
                            Deze behoren tot een van de best geventileerde en goed voor mensen die rap zweten.
                            Pocketveren zijn veren die tussen de verschillende lagen zitten en bij een pocketveren matras kunnen die verschillende lagen ook uit allerlei materialen bestaan of zelfs uit een combinatie van verschillende.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand een matras van Lidl

                              Is in feite niet van toepassing want die jonge gasten willen iets eenvoudig.
                              Maar soit: ( dit soort matras is een blaasbalg eh….)

                              Een pocketveringmatras is opgebouwd uit een omlijsting van schuimrubber met daarin een kern van metalen veren. Elke veer is verpakt in een zakje, vandaar de naam pocketveringmatras. Een pocketveringmatras heeft voordelen, maar zeker ook nadelen. De voordelen zijn goede ventilatie en veerkracht. De nadelen zijn verlies van ligoppervlak door de schuimrubberen omlijsting. Hierdoor verlies je maximaal 30 cm op een matras van 90 cm breed. Daarnaast is het minder hygiënisch en ontstaat er een magnetisch veld wat spierkrampen kan veroorzaken.

                              Ik vermoed dat zij eerder een koudschuim matras zullen kopen…

                              Koudschuimmatrassen bieden veel comfort en een goede ondersteuning. De celstructuur is open en hierdoor ventileert het matras goed en laat het veel vocht door. Daarnaast biedt koudschuim bijzonder veel veerkracht en steun, mits de HR-waarde hoger dan 50 is.

                              Maar ik kwam toevallig die advertentie van de Lidl tegen, vandaar mijn vraag hier om die mensen eventueel wat te helpen zonder ze op hoge kosten te jagen. Echter best is toch dat ze ergens die dingen eens kunnen zien en testen.
                              Last edited by Alfa Centauri; 28 augustus 2022, 22:50.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #30
                                Iemand een matras van Lidl

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Is in feite niet van toepassing want die jonge gasten willen iets eenvoudig.
                                Maar soit: ( dit soort matras is een blaasbalg eh….)

                                Een pocketveringmatras is opgebouwd uit een omlijsting van schuimrubber met daarin een kern van metalen veren. Elke veer is verpakt in een zakje, vandaar de naam pocketveringmatras. Een pocketveringmatras heeft voordelen, maar zeker ook nadelen. De voordelen zijn goede ventilatie en veerkracht. De nadelen zijn verlies van ligoppervlak door de schuimrubberen omlijsting. Hierdoor verlies je maximaal 30 cm op een matras van 90 cm breed. Daarnaast is het minder hygiënisch en ontstaat er een magnetisch veld wat spierkrampen kan veroorzaken.
                                Dat laatste is een foutief gekozen stuk van ergens op een site, het ontbrekende deel is echter van groot belang al knipt elke verkoper wel weg wat hem best uitkomt.
                                Als men 1 grote matras koopt voor een dubbel bed, dan is daar geen probleem mee.
                                Probleem is als men 2 matrassen van 90 naast elkaar legt en men in het midden van bed gaat liggen dat men dan niet op de veren ligt.
                                Maar wie een dubbel bed heeft met twee regelbare bodems, die heeft altijd 2 matrassen nodig en ligt nooit in het midden van het bed.
                                Trouwens met eender welk type, als je twee kleine matrassen naast elkaar legt, dan heb je in het midden altijd een afwijking want elke matras heeft een versteviging aan de rand.
                                En een blaasbalg is ook zever want een matras is langs zes kanten gesloten.
                                Een regelbare bodem met een zoals ze het vroeger noemden “een ressort” is zeker geschikt voor pocketveren.

                                De volledige uitleg waar je een stukje van hebt, staat hier ook duidelijk: https://www.droombedden.be/blog/de-v...eren-matrassen
                                Andere websites gebruiken maar stukjes uit deze of voegen er nog wat verkooppraatjes aan toe om duurder te kunnen aansmeren.
                                Last edited by VerSeg; 28 augustus 2022, 23:01.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X