Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    zullen we wel een heel regenachtige zomer moeten krijgen.
    Zolang dat 90% 's nachts is, geen probleem.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Er zijn er wel die met de nacht moeten werken , voor hen is dit ook niet leuk.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Gisteren is er tijdens de stratenloop in Rijkevorsel heel wat regen gevallen, om 12 uur was de start voor de halve marathon, en toen begon het net te regenen, toen de laatste deelnemers binnenkwamen was het gedaan met regenen...
        Gelukkig heeft de 1DX + 70-200 daar geen problemen mee, ik was zelf toch blij dat het eindelijk stopte met regenen, want mijn handen begonnen er uit te zien alsof ik veel te lang in bad had gezeten.

        Ik heb dus weer een heleboel regenfoto's gemaakt, dat is niet de eerste keer dit jaar tijdens een evenement.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Klopt, zoals ik reeds schreef in #8678 waren die buien erg plaatselijk. De ene regio heeft genoeg gekregen de andere niets.
          Maar om het tekort van de afgelopen maanden aan te vullen zullen we wel een heel regenachtige zomer moeten krijgen.
          Het weer van gisteren omschreef Theokus als volgt "Voor-regen, hoofd-regen en nu na-regen.".
          Wel als hij beelden van het BK in Wielsbeke heeft gezien, dan weet hij dat het hier voor-regen, hoofd-zon en vooral na-zon was.....want gisterenavond nog lekker lang op het terras gezeten na het BK.
          Voor mij is het om het even welke zomer we krijgen, als de natuur maar op tijd en voldoende te drinken krijgt.
          Steekt de zomer me écht tegen (te warm, te koud, te nat...), dan pak ik auto of vliegtuig en ga ik wel waar het ander weer is ipv hier te blijven kermen.

          Groetjes
          Ben je blij dat Debusschere kampioen is of had je het liever iemand anders gegund? Persoonlijk vond ik het niet zo'n geweldige wedstrijd op een matig parcours. Ik had me verheugd op een BK met veel regen, zoals was aangekondigd.

          Helaas heb ik de financiële middelen niet om op vakantie te gaan, ook niet wanneer het hier een bakoven wordt zoals later deze week.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
            wanneer het hier een bakoven wordt zoals later deze week.
            KMI verwacht ocharme één dag 28 à 29°, dus maar een heel kleine en korte bakoven zo te zien.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
              Ben je blij dat Debusschere kampioen is of had je het liever iemand anders gegund? Persoonlijk vond ik het niet zo'n geweldige wedstrijd op een matig parcours. Ik had me verheugd op een BK met veel regen, zoals was aangekondigd.

              Helaas heb ik de financiële middelen niet om op vakantie te gaan, ook niet wanneer het hier een bakoven wordt zoals later deze week.
              Mij was/is het om het even wie er wint, verrassingen zijn er reeds verschillende keren geweest op BK's. De wedstrijd was niet spannend, met uitzondering van de laatste ronde, het parcours was ronduit slecht, met veel te veel smalle passages, niks van hellingen (de zwaarste helling was een brug over de Leie ), een BK om rap te vergeten dacht ik. Het is niet omdat het in mijn geboortestreek wordt gereden dat het automatisch goed is hé.

              Dat van die financiële middelen : ooit had ik een collega op het werk (we waren toen beiden rond de 40) die telkens toen wij op reis gingen, steen en been klaagde dat zij dat niet konden, dat alles zo duur was, dat ze ondanks ze met twee gingen werken, met moeite rondkwamen....enz...... Tot ze een paar jaar later een tweede woning kochten (zonder lening !!). Toen ik verwees naar dat voorgaande geklaag kreeg ik een schuchter glimlachje als antwoord....... Dus, sorry voor bij wie het wel zo is, maar mij maken ze niks meer wijs die klagers .

              En als ik je kan troosten met het weer : vrijdag krijgen we één dag te maken met hoge temperaturen, zaterdag en zondag regen, en de volgende week temperaturen rond de 20° en wisselvallig.
              Maar we zijn nog maar begin juli, het weer kan nog alle kanten uit, alhoewel ik er stilaan begin aan te twijfelen. Ik denk dat we afstevenen op een typisch Belgische wisselvallige zomer, ttz. eerder lente .

              Hier nu staalblauwe hemel, heel licht briesje, en 17.8°.

              Groetjes

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                18°C, genietbaar weer.
                Blauwe lucht met wolken.

                Salvador (Brazilië) 27°C (min. 21°C).
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  KMI verwacht ocharme één dag 28 à 29°, dus maar een heel kleine en korte bakoven zo te zien.
                  Spijtig ! zou een hele zomer mogen duren wat mij betreft; zalige temperaturen en een hele dag zonneschijn.
                  Mooi, 't leven is mooi en véél mooier zonder die afschuwelijk lelijke grijze wolken en veel te frisse temperaturen.

                  Momenteel ook mooi weer en daarvan ga ik, nu het werk erop zit, eens lekker van genieten
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Warm.... in huis

                    22°C buiten.
                    Licht bewolkt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      zalig in het zwembad.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        KMI verwacht ocharme één dag 28 à 29°, dus maar een heel kleine en korte bakoven zo te zien.
                        Vandaag was het hier 26,4°C en voor zowel morgen als overmorgen wordt 30°C voorspeld in het binnenland. Ook de nachten worden dubbel zo warm als nu.

                        Momenteel is het hier nog 20,2°C.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                          Vandaag was het hier 26,4°C en voor zowel morgen als overmorgen wordt 30°C voorspeld in het binnenland. Ook de nachten worden dubbel zo warm als nu.

                          Momenteel is het hier nog 20,2°C.
                          Raar, want hier in Waregem is het gisteren niet warmer geweest dan 23.6° (officieel weerstation).
                          Nu 17,2°, echt nog fris buiten, geen wind en blauwe lucht.
                          Groetjes

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Vandaag de slechtste dag van de week. Gelukkig vanaf morgen wat beter, het belooft ook een leuk weekend te worden.
                            Ook begin volgende week ziet er goed uit.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Wat een zalig dagje vandaag, het is omstreeks 11u00 en we meten reeds 22°C
                              En dat in eigen land, maken we in principe enkel in september mee tijdens ons verblijf te Zuid-Frankrijk.

                              Laat maar komen hoor, mag gerust nog een aantal graden warmer en laat de zon maar overuren kloppen.
                              Heb vanochtend extra vroeg alle rolluiken opgetrokken zodat de warmte goed mijn woning kan binnendringen.

                              En ik ga eens flink zondigen vandaag; heb een flesje cava koud staan, neem ik straks mee naar het natuurgebied en ga ik languit in het gras liggend leegdrinken.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Vandaag de slechtste dag van de week. Gelukkig vanaf morgen wat beter, het belooft ook een leuk weekend te worden.
                                Ook begin volgende week ziet er goed uit.
                                Nu hier 24.2° en veel warmer zal het niet worden, want de wind is flink komen opzetten, dus bye bye hitte........
                                Tenzij de wind wegvalt natuurlijk, en dan nog is het maar voor één dag, dus daar komen we wel over heen.
                                Iemand die nu voor onze woning passeert denkt waarschijnlijk dat we niet thuis zijn, want alle rolluiken neer aan de zonnekant.
                                Nu 21.9° binnen zonder airco, dat is pas een gezonde binnentemperatuur .

                                Volgens 'inspirerend wonen' :

                                De ideale temperatuur in huis per kamer

                                Het is ook verstandig om de temperatuur per kamer aan te passen. In je slaapkamer bijvoorbeeld moet het écht geen 20 graden zijn – 16 is ruim voldoende –, maar een badkamer die in gebruik is, mag bijvoorbeeld gerust een aangename 23 graden zijn. Voor de keuken kun je 18 graden aanhouden, voor alle andere leefkamers is 20 graden genoeg.


                                Groetjes
                                Last edited by Guest17; 3 juli 2014, 11:23.

                                Comment

                                Working...
                                X