Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Sabien raadt iedereen aan om binnen te blijven
    Onze "aanpalende" buren hadden er geen boodschap aan.
    Die zaten gezellig buiten en een paar anderen hadden een mini-feestje.
    Binnen blijven ? Waarom ?

    Kunnen mensen tegenwoordig nu ook al, want een onweer zet zowat het ganse land in rep en roer, geen zonlicht meer verdragen ?

    Ben net binnen trouwens van een ochtend + voormiddag natuurgebied beleven. Nu een boterham eten + lunchpakket maken en daarna
    nogmaals richting natuurgebied te fietsen.
    't is veel te goed buiten om hele dagen binnen te hangen...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Bah, barbecue...
      En 't was ne goeie zelle ! Als ik straks tijdig thuis geraak; alles staat reeds klaar, enkel de bbq aansteken en we zijn weer vertrokken.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Geef mij toch ook maar wat koudere temperaturen. Tot ergens een 25°C kan ik makkelijk volgen, maar alles daarboven mag van mij wegblijven.
        Gisteren een wandelinkske gemaakt : in de luwte van de bomen (die er gelukkig in redelijke overvloed waren) is het toch veel aangenamer dan in de felle zon.
        Een goeie week geleden nog de 25 km. gedaan op de Kluisberg : dat was perfect wandelweer : net zonnig genoeg, en temperaturen amper boven de 20°C. Dat Kwaremont-bierke aan het einde was de perfecte dorstlesser...

        Vandaag is hier juist een redelijk onweer gepasseerd : gelukkig meer water dan iets anders. Wat felle donder en lichtspektakel. De hagelbuien zijn weggebleven : hopelijk blijft het zo.

        Heb 16 jaar geleden hier ook mijn auto (van toen net 3 weken oud) zien veranderen van nagelnieuw tot een builentapijt : aangenaam is anders. Geef mij toch maar "normaal" weer i.p.v. dergelijke extremen.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          In Diepenbeek is het nu nacht.
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Hier zijn maar enkele druppels gevallen deze namiddag.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Hasselt ook
              Regen en een beetje wind.
              Wat lawaai van de donder, meer niet
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Ook hier in bilzen is net een atoomwolk rakelings langs geschoven.
                Het is nu gitzwart met donder en bliksem en hevige regen. Dat die hagel maar achterwege blijft.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Eén uurtje geleden was het hier 30°C, stralend weer. Nu is alles donker, temp al gezakt tot 24°C, de wind trekt aan en de eerste druppels water vallen... Een buitje zeker?
                  Dat "buitje" ben ik rond de middag tegengekomen op de fiets, toen ik terugkwam van Wortel (we waren daar naar een fototentoonstelling gaan kijken).
                  Ik had s' morgens al onder de douche gestaan, toen ik kort na de middag thuis kwam was ik weer helemaal natgeregend...
                  Vooral toen ik bijna thuis was zag ik het langs alle kanten bliksemen, daarom ben ik toch maar niet over de fiets/voetgangersbrug gereden, bovenop zo'n metalen constructie is het nog gevaarlijker tijdens een onweer.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Die eerste bui was hier "twee keer niks", en ook de tweede die later volgde, was niet echt veel meer. Ik kan me echter voorstellen dat op een fiets een en ander anders aanvoelt...
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Die eerste bui was hier "twee keer niks", en ook de tweede die later volgde, was niet echt veel meer. Ik kan me echter voorstellen dat op een fiets een en ander anders aanvoelt...
                      Dan was het hier in Sint-jozef toch net iets heviger aan het regenen dan in Vlimmeren.
                      Het heeft niet zo lang geduurd, maar het was toch voldoende om er helemaal nat van te worden (ik had geen regenkleding bij, net zoals een heleboel andere fietsers die we onderweg tegenkwamen, en die ook de bui zagen aankomen).
                      Volgens de buienradar zou het zeker lang genoeg droog blijven, maar die voorspelling was dus niet juist.

                      Vanavond werkt de website van de buienradar niet meer zoals het moet, waarschijnlijk is die overbelast omdat iedereen wil zien wat er nog zal komen...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Menselijke temperatuur hier : 21°C.
                        De bui is voorbij maar het westen van ons land kan nog iets verwachten.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                          Nee hoor, vandaag ist ook zondag en ze voorspelden onweer, en ik heb weer een regeltje overtreden, oops.
                          Sorry maar vandaag was het geen zondag maar maandag, gisteren was het de feestdag (op een zondag) en vandaag was het de recuperatiedag ervan.
                          Groot verschil met een feestdag dat op een andere dag dan een zondag valt, die wordt wel aanzien als een zondag.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Stevig onweer boven Aartselaar city
                            FLICKR PHOTOSTREAM
                            Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              En boven Hasselt.
                              Maar niet zorgwekkend: stevige bui, wat donder en weerlichten.
                              Last edited by theokus; 10 juni 2014, 14:32.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                regen en broeierig hier.
                                flinke buien en nu al 22 graden.
                                grt,bouk.
                                PS:
                                nu volop zon.
                                Last edited by bouk; 10 juni 2014, 07:41. Reden: ps./.;,l
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X