Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

    En wat zijn je ervaringen hiermee ?

    Nota: Ik wil géén discussie over de iphone voeren ( = ook een zeer goed toestel, maar nu wil ik het over de HTC hebben )

    Bij voorbaat dank.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    En wat zijn je ervaringen hiermee ?

    Nota: Ik wil géén discussie over de iphone voeren ( = ook een zeer goed toestel, maar nu wil ik het over de HTC hebben )

    Bij voorbaat dank.
    Ik heb er een, na lang twijfelen met de iPhone als alternatief. Nu ben ik zeer tevreden met mijn keuze.

    Minpunten: als je telefoneert schakelt het beeld uit. Het gebruik van de 3D-Flo vraagt wat oefening. Het volume zou wat harder kunnen (mijn gehoor gaat achteruit).

    Pluspunten: een 30-tal waarin hij de iPhone overtreft. Cut and paste mogelijk, gebruik van Java mogelijk, veel beter beeldscherm, twee camera's van prima kwaliteit, verwisselbare batterij, lichter en veel kleiner, minder snel krassen, adaptief scherm (lettertypes automatisch aangepast bij browsen), zeer compatibel met Windows XP, échte GPS mogelijk naast GPS-A, ...

    Je zal je niet bekocht voelen.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

      Bedankt voor de mooie reply.

      Nog twee vraagjes: zit daar nu een bruikbare GPS in of dien je nog allerlei aan te kopen/te installeren ?

      En kan je hem als voice-recorder gebruiken ? Ik bedoel opnames van minstens 120 minuten; is gemakkelijk bij vergadering waar ik verslag van moet opmaken.

      Thx
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Bedankt voor de mooie reply.

        Nog twee vraagjes: zit daar nu een bruikbare GPS in of dien je nog allerlei aan te kopen/te installeren ?

        Thx
        Hallo,

        Ik spring even in op uw topic gezien ik met exact dezelfde vraag zit
        Ik heb al één en ander opgezocht enz, en de kaartjes (SD) voor de GPS dien je appart aan te kopen. ( dit was bij één winkel 79 euro, maar dit kan je wellicht wel goedkoper vinden ).
        Wat ik me afvraag is, hoe goed werkt die GPS eigenlijk? In vergelijking met een echte GPS dan ( vb een Tomtom, Mio etc ) ?
        Alvast bedankt,
        Grtz

        Comment


        • #5
          Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
          de kaartjes (SD) voor de GPS dien je appart aan te kopen.

          Maar dan moet je die SD wel in je computer stoppen en via de USB uploaden, want de HTC TD heeft geen geheugenslot ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
            Wat ik me afvraag is, hoe goed werkt die GPS eigenlijk? In vergelijking met een echte GPS dan ( vb een Tomtom, Mio etc ) ?
            Alvast bedankt,
            Grtz
            Ik heb een HTC Tytn II, dus vergelijkbaar qua GPS functie.
            Met TomTom erop werkt die beter (meer correct) dan de vaste GPS in mijn wagen en beschikt over meer functies (en de wagen is geen Opel Corsa, zonder uiteraard de Corsa bezitters te willen beledigen, maar 't is geen goedkope GPS bedoel ik).

            Natuurlijk is het schermpje kleiner, heb je een (Brodit) houder nodig om hem in de wagen op een zichtbare plaats te hangen ...
            In de praktijk gebruik ik de GPS van de HTC niet in de wagen, want het is toch altijd een gedoe vergeleken met een 'vaste' gps, wat ik dan ook het grootste nadeel vind van een mobieltje/gps.
            Voor occasioneel gebruik dus zeker dik in orde, voor dagelijks gebruik zou ik persoonlijk toch altijd een 'vaste' gps verkiezen.

            Sven
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #7
              Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

              Ik heb 2 weken geleden eentje gehaald in de Makro te Nuth,Route66 werd gratis meegeleverd.(steraanbieding).Tomtom 6 werkt ook op de TD .Via een Usb-kabel kan je installeren of kopieëren naar het intern geheugen.In het begin even gesukkelt met de installatie via activesync,niet alle programma´s herkennen het intern geheugen,maar je kan de TD ook gebruiken als usb device,zo gaat het wat sneller qua installatie.Je maakt een map aan op het intern geheugen,daar plaats je de*.cab die je wilt installeren.Dit doe je gewoon in de verkenner van je pc,daarna open je de map met de verkenner van TD en tik je *.cab aan,en de setup begint.Binnenkort komt er een nieuwe Rom-upgrade die van het toestel een quadband maakt.Ook enkele bugs worden weggewerkt,zoals de verlichting die wegvalt bij het bellen .Met het freewaretooltje Bluetooth audio,kan je de stem van je navigator door je bluetooth ontvanger horen.In Duitsland staat Tomtom7 er standaard op,zonder kaarten natuurlijk.In Nederland ook maar met simlock via Vodaphone-abo.
              mvg,
              creonite
              Fotokes

              Comment


              • #8
                Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

                Dag "oude" bekende ;-)

                Ik heb al een jaartje een HTC P3300, ook zo'n alles-in-één ding en ik ben nog steeds heel tevreden. Ik veronderstel dat die diamond touch gewoon nog beter zal zijn. Ik zou in zak en as zitten mocht ik mijn 'ding' verliezen of mocht het stuk gaan.

                Is ie volledig in GPS, ik vermoed van wel (behalve houder die ik moest bijkopen). Er zat bij mij Tomtom Navigator 6 op en een waardebon om gratis bij TomTom online een kaart van een stad te downloaden. Je wordt verondersteld om dan een landkaart te kopen, maar dat hoeft niet tenzij je echt het ding als gps wil gebruiken. Ik kan niet meer zonder deze snelle GPS (sirf III)!

                Kan er een sd kaart in? Je hebt 4 GB intern geheugen bij die Touch, geen uitbreidbaar geheugen. Bij mij een microSD kaart van 2 GB die ik er onmiddellijk bijgekocht hebt met een transformatortje zodat het ding in een gewone SD lezer kan geschreven en uitgelezen worden. Kaartje in- en uithalen doe je wel niet vaak hoor! Via activesync kan je gewoon browsen op je kaartje, dus lezen en ook schrijven. Dus bij de Touch zal je dat zeker niet missen een uitbreidbaar geheugen.

                Onvoorstelbaar hoeveel SMSjes ik kan bewaren op mijn 'ding' zonder steeds te moeten opruimen. :-)

                Als dicteerapparaat heb ik er geen ervaring mee, maar bij een eerste poging wou die stem trainingsoefeningen doen ?!

                Als fototoestel hoop ik dat de diamond beter is dan mijn ding, maar daar dient zo'n pda toch eigenlijk niet voor, zeker niet als je beters gewend bent.
                Last edited by James.T.Kirk; 30 juli 2008, 08:52.

                Comment


                • #9
                  Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

                  Lees DEZE ook eens ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

                    Hihi, nou ja, lekker onbevooroordeeld vanop het iphoneclub forum

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door James.T.Kirk Bekijk bericht
                      Hihi, nou ja, lekker onbevooroordeeld vanop het iphoneclub forum

                      Er zijn hier nog wel wat commentaren die 'onbevooroordeeld' zijn ...
                      Overigens, als je wat verder leest dan je neus lang is zal je zien dat er heel wat interessante reacties in die thread zijn, zowel van voor als tegenstanders en van mensen die buiten de HTC ook nog een iphone hebben ..
                      Last edited by Wimpy; 30 juli 2008, 14:07.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

                        Ben geruime tijd in bezit van een HTC TD.
                        Toestel over het algemeen een goed toestel.
                        GPS werkt goed, TomTom 7 is nu geinstalleerd.
                        toestel is redelijk sneller te maken met enkele aanpassingen in het register.
                        Stroomgebruik valt ook te verbeteren in het register.
                        met de juiste software is haast alles aan te passen. Ook het uitgaan van het scherm bij telefoneren.
                        Heb nu in de camera mijn GPS gegevens op de foto. De kwaliteit van de foto´s is gewoon goed.
                        Wlan en BT weken uitstekend.
                        Internetten gebruik ik de Beta van Opera, is gewoon sneller dan IE. plus dat er meer mogelijkheden zijn beeld keert naar Horizontaal enz.
                        Gebruik ook Iphone maar het geluid van de HTC is kwalitatief beter. Hier zijn wij eenstemmig over.

                        Een minpunt is het vaste geheugen een kaart zou beter zijn, downloaden van youtube HD vult snel.En de BT werkt eenzijdig met Windows Mobiel met Vista64 maar kan een bug van Vista64 zijn.

                        Dus over het geheel ruim tevreden met de HTC TD.
                        Canon 1D mkI / Canon 1D mkIII / Canon 16-35mm 2.8L II / Canon 70-200 2.8L IS USM II / Canon Extender II 1.4x / Speedlite 580 EX II./Manfrotto Carbon Bipoot.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

                          Hahah, beko, way to go. Topic had net z'n eerste verJAARdag gevierd... TD is een fraai toestel, heb er ook eentje, maar intussen loopt hij qua hardware toch al weer achter op de frontlinie hoor :-)

                          (enneuh, het geluid van je HTC is beter dan van je Iphone? omgekeerde ervaring dan ik van iedereen hoor eigenlijk :-), tenzij je enkel met de oortjes werkt, dan heb je wel gelijk. maar de ingebouwde luidspreker )
                          Niet geschoten is altijd mis!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

                            Steek ook je licht hier eens op : http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=428

                            De plaats waar je een massa gebruikers bij elkaar hebt en eventuele alternatieve roms kunt vinden met aangepaste functionaliteiten. Niet echt geschikt voor niet technologisch aangelegde gebruikers.

                            Voor de rest ook hier een tevreden gebruiker, tenzij dan misschien de levensduur van de batterij.

                            GPS soft zoals gezegd los te kopen en installeren tenzij je een pakket inclusief soft koopt.
                            Er zijn een aantal alternatieven waaronder Tomtom, i-go, en nu blijkbaar ook Route 66. Er is hier nog ergens een draadje waar ook andere soft staat.

                            I-Go heeft als voordeel dat je mits een paar kunstgrepen (zie forum hierboven vermeld) ook TMC info (via de ingebouwde fm radio) kunt gebruiken.

                            j.
                            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                            Nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heeft er iemand hier de HTC touch diamond ?

                              wat mij betreft is er maar één htc toestel meer en dat is de touch hd...
                              Tommy
                              My homepage : www.digitalviolence.be

                              Comment

                              Working...
                              X