Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben jullie dat ook soms ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hebben jullie dat ook soms ?

    Ik licht even toe, ik was een aantal dagen geleden op een hele verse urbex-locatie met zeer mooi licht.
    Ik zie een glas op een blauwe tafel met een dichtbije achtergrond (een geel rooster) en een verre achtergrond met lichtinstraling op de muren, dus ik moet kiezen en dat is geen optie Mijn sluiter vertragen = beperkt want ik haat statieven. Dus spontaan focusseer ik op het nabije rooster en het glas is dus onscherp, dat leek me toen de bewuste out-of-the-box keuze.
    Nu kan ik mezelf voor het hoofd slaan want het was een compleet verkeerde keuze.

    Hoe doen jullie dat ? Werken op zekerheid door een aantal foto's met verschillende instellingen of te gaan voor "single shot" ?
    Een histogram biedt hier geen troost en je hebt toch geen overzicht over de volledige foto op de camera.

  • #2
    Re: Hebben jullie dat ook soms ?

    Ik mitrailleer er in zo'n situaties lustig op los, in elk geval met verschillende instellingen. Zeker als je iets uniek voor de lens krijgt.

    En dan vergeet ik achteraf te wissen, en raakt de HD vol, en verlies ik het overzicht...

    Comment

    Working...
    X