Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb je van je leven..

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heb je van je leven..

    Hoi,

    Ik hoor plots erg hard op de voordeur kloppen en storm de trappen af om op te doen. Staat daar een kerel met een oranje fluovest en een catalogus in de hand. 'Do you speak english?" 'euh yes I do.. (?)' Ik zie dat jullie steentjes in de voortuin hebben liggen, zijn jullie geïnteresseerd om uw voortuin door ons te laten betegelen? () Ok, er komen wel vaker vertegenwoordigers aan de deur, die stuur je dan vriendelijk terug de baan op. Maar dit keer had ik er echt een achterdochtig gevoel bij. Onverzorgd voorkomen, fluo jasje, wit busje, buitenlandse ! nummerplaat en ze zijn met 2. Bovendien waren wij de enigen in de straat waar ze hebben aangebeld.

    Is er iemand uit de omgeving van Oostende/Bredene die deze mannen ook al aan de deur heeft gehad? Heb er toch maar een naar gevoel bij..

    Groeten,
    "Why fake it, when you can create it"

  • #2
    Re: Heb je van je leven..

    Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
    ........ wit busje, buitenlandse ! nummerplaat
    en genoteerd?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Heb je van je leven..

      Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
      wit busje, buitenlandse ! nummerplaat en ze zijn met 2. Bovendien waren wij de enigen in de straat waar ze hebben aangebeld.

      Is er iemand uit de omgeving van Oostende/Bredene die deze mannen ook al aan de deur heeft gehad? Heb er toch maar een naar gevoel bij..

      Groeten,
      Dat weet ik niet, maar de laatste keer dat er zo iemand (of twee!) voor de deur stond werden ze onmiddellijk gevolgd door een verontruste burger die de politie al had gebeld, om te komen mededelen dat ze daar ook niks aan kunnen doen. Ik heb hun geadviseerd de nummerplaat door te geven aan de arbeidsinspectie. Dat vonden ze een heel goed idee.
      Zelden zo gelachen.
      ps: de andere buitenlanders zitten in de bossen grenzend aan onze bedrijven, tot hun knieen in de modder, natte takkejes op hun vuurtjes te gooien. Hun woonwagens hebben huisnummers, waaronder plannetjes zijn getekend van nog bewandelbare paadjes naar andere bedrijven. Doe uw botten maar aan.
      Last edited by Poza; 1 maart 2011, 14:13.

      Comment


      • #4
        Re: Heb je van je leven..

        heb al meegemaakt dat ze met z'n tweeën aan de deur stonden om te vragen of ze m'n gras mochten maaien en de tuin snoeien.
        ben er niet op ingegaan. Vond het ook maar een rare bedoening.

        Comment


        • #5
          Re: Heb je van je leven..

          wij hadden hier in de straat een maand terug, ineens naast de voordeur vreemde tekens op onze huizen.
          Politie was er snel bij gehaald, bleken tekens van een dievengilde te zijn.
          Politie rade ons aan, de tekens snel te verwijderen.
          ieder teken gaf aan of/waarneer en met hoeveel mensen men in het gemerkte huis woonde.
          of waarneer de bewoners vaak niet thuis waren.
          geeft toch een vreemd gevoel hoor, dat je zo in de gaten wordt gehouden door zo,n dievengilde
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Heb je van je leven..

            Gisteren was op het nieuws toch weer een nieuwe overval/inbreek truc op.
            Een meisje belt aan en vraagt om help en als jij de deur open doet komen er 2 mannen die je dan overvallen.
            Racing Pics
            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

            Comment


            • #7
              Re: Heb je van je leven..

              louche dingen toch In ieder geval is de wijkagent al op de hoogte gebracht. Gelukkig zijn we met velen en is er altijd wel iemand in huis. (Wat ook al geen zekerheid is eigenlijk, enkele jaren terug braken ze in langs een klein toilet raampje bij de achterburen, die mensen waren thuis toen.) Maar goed..
              "Why fake it, when you can create it"

              Comment


              • #8
                Re: Heb je van je leven..

                Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
                Ik zie dat jullie steentjes in de voortuin hebben liggen ...
                .../...
                Bovendien waren wij de enigen in de straat waar ze hebben aangebeld.
                Uw buren hebben misschien geen steentjes of ze vonden dat het daar al voldoende onderhouden was?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Heb je van je leven..

                  Heb al iets over zulke praktijken gelezen. Grote bocht rond maken want je krijgt wellicht alle problemen die je met een aannemer kan hebben (slecht werk, minderwaardige kwaliteit materiaal, afspraken niet nakomen, duurdere rekening, flauwe excuses, dreigende toondiscussies,...).

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heb je van je leven..

                    Hollandse nummerplaat? Dan kom je er sowieso bescheten vanaf. Die gaan recht naar uwe gastvrije frigo, en vreten alles gezellig op. Allez, dat zeggen ze toch.
                    En ik zou elke avond toch ook maar eens kijken of er geen moslimextremisten onder uw bed zitten. Hoeveel slachtoffers zijn er in Belgie al wel weer niet gevallen? Vooral niet zelfs.
                    En dan zetten ze hier ook nog om de 100 meter een plaat van honden aan de leiband, terwijl rosse vossen ganse kippenstallen uitmoorden. Een schande is het: mijn brave kat heeft blauwe ogen, en stormt trappen af!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heb je van je leven..

                      Koop een goede waakhond (type mechelse scheper), daar blijven ze sowieso van weg!
                      Niemand die ongemerkt op mijn goed durf/kan komen.
                      Mvg, Tin_tin
                      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heb je van je leven..

                        Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
                        Hoi,

                        Ik hoor plots erg hard op de voordeur kloppen en storm de trappen af om op te doen. Staat daar een kerel met een oranje fluovest en een catalogus in de hand. 'Do you speak english?" 'euh yes I do.. (?)' Ik zie dat jullie steentjes in de voortuin hebben liggen, zijn jullie geïnteresseerd om uw voortuin door ons te laten betegelen? () Ok, er komen wel vaker vertegenwoordigers aan de deur, die stuur je dan vriendelijk terug de baan op. Maar dit keer had ik er echt een achterdochtig gevoel bij. Onverzorgd voorkomen, fluo jasje, wit busje, buitenlandse ! nummerplaat en ze zijn met 2. Bovendien waren wij de enigen in de straat waar ze hebben aangebeld.

                        Is er iemand uit de omgeving van Oostende/Bredene die deze mannen ook al aan de deur heeft gehad? Heb er toch maar een naar gevoel bij..

                        Groeten,
                        Te klasseren onder dezelfde praktijken als
                        * asfalt voor opritten. Sorry meneer, menvrouw, we hebben nog een beetje asfalt over van een ander jobke en het moet weg, we kunnen daarom héél goedkop je oprit asflateren
                        * ontmossen van daken waar men je dak dus niet zal ontmossen maar het zal "verven" met een soort zwarte verf die er heel snel terug af gaat
                        enz enz

                        Dit wordt hier in de regio gemeld aan de politie die dan ter plaatse komt. Ook zit is als lid van Unizo in een mailin g list van de lokale Unizo verantwoordelijke en ons verwittigd wanneer dergelijke oplichters in de streek actief zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heb je van je leven..

                          Te klasseren onder dezelfde praktijken als..
                          Het zal inderdaad meer van dat zijn. Poolse bouwvakkers,.. ik had meer achtergrondinformatie moeten vragen.
                          Ik zal er niet wakker van liggen, maar m'n achterdocht werd wel gewekt.
                          "Why fake it, when you can create it"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heb je van je leven..

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            wij hadden hier in de straat een maand terug, ineens naast de voordeur vreemde tekens op onze huizen.
                            Politie was er snel bij gehaald, bleken tekens van een dievengilde te zijn.
                            Politie rade ons aan, de tekens snel te verwijderen.
                            ieder teken gaf aan of/waarneer en met hoeveel mensen men in het gemerkte huis woonde.
                            of waarneer de bewoners vaak niet thuis waren.
                            geeft toch een vreemd gevoel hoor, dat je zo in de gaten wordt gehouden door zo,n dievengilde
                            grt,bouk.
                            Welke tekens waren dat dan, bouk?
                            Ik bedoel: kun je ze omschrijven, of heb je er een foto('s) van?
                            Kwestie van voorbereid te zijn...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heb je van je leven..

                              we hebben ook van die tekens naast de voordeur staan, in de baksteen gekrast.
                              voor een niet-ingewijde is er niets uit op te maken.
                              het zijn wat horizontale en vertikale lijntjes.
                              politie erbij gehaald; maar dat is al tien jaar geleden.
                              die zegden dat het inderdaad een code is van een dievenbende welke die tijd actief was in de buurt.
                              heb het maar laten staan, je kan toch moeilijk de baksteen gaan vervangen?
                              heb wel extra beveiliging aangebracht: twee sloten en continu licht boven de deur 's nachts.

                              Comment

                              Working...
                              X