Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI-kabel-vraag (nogal dringend ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

    Omdat ik vroeger toch redelijk wat problemen heb gehad met verbindingen van kabeltjes in stereo-installaties koop ik tegenwoordig toch liefst kabeltjes met vergulde contactjes.
    De eerste jaren werken gewone kabeltjes meestal prima, tot op een zeker ogenblik, dan moet je die geregeld eens uit trekken en terug insteken om de verbindingsproblemen op te lossen.

    Maar de kabels moeten daarom nog niet extreem duur zijn, er hangt geen halve kilo goud aan de stekkertjes (bij sommige kabels zou je dat wel denken als je de prijs bekijkt).

    Bij Action heb ik er een tijdje geleden ook zien liggen, en ik denk dat de stekkertjes zefs verguld waren.
    Maar toen had ik er zelf al lang gekocht, en voorlopig heb ik er genoeg.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      Denk dat de goedkoopste kabel met Ethernetfunctie (versie 1.4) voldoet voor al uw toepassingen. Voor ARC en 3D is geen speciale kabel nodig.
      Voor 3D heb je wel een speciale nodig ... maar eigenlijk noemt dat gewoon een HDMI 1.4 compatibele kabel.
      Feit is dat alle nieuwe kabel zo zijn en het nu niets speciaal meer is ... kwam van de tijd dat de oude versies nog standaard waren maar sommige winkels hebben er daarvan nog veel op voorraad.
      Sommige fabricanten noteren het onder 1.4 en de andere zetten er liever 3D compatibel op.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

        Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
        Bij de action tussen 2 a 3 euro als beste uit de test was bij TrosRadar.
        Net als je op een DSLR van 3500€ geen plastieken filter gaat plaatsen van 1,5€ ga je ook op een installatie van +10.000€ geen kabeltje van 2€ gebruiken dat niet eens verguld is.
        Dat ge geen fortuinen moet geven aan overbodige zever klopt volledig, maar een minimum aan kwaliteit is geen overdreven luxe.
        Grootste probleem met die "te" goedkope spullen is dat er geen kwaliteitscontrole op zit en dat er vaak slechte solderingen gebeuren in de connectoren ... maar als ze werken, dan werken ze natuurlijk.
        Veel mensen plaatsen toestellen dicht tegen een muur of al wat korter tegen de grond, oxidatie van contacten gebeurt dan al héél snel ... beter voorkomen dan genezen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Net als je op een DSLR van 3500€ geen plastieken filter gaat plaatsen van 1,5€ ga je ook op een installatie van +10.000€ geen kabeltje van 2€ gebruiken dat niet eens verguld is.
          Dat ge geen fortuinen moet geven aan overbodige zever klopt volledig, maar een minimum aan kwaliteit is geen overdreven luxe.
          Grootste probleem met die "te" goedkope spullen is dat er geen kwaliteitscontrole op zit en dat er vaak slechte solderingen gebeuren in de connectoren ... maar als ze werken, dan werken ze natuurlijk.
          Veel mensen plaatsen toestellen dicht tegen een muur of al wat korter tegen de grond, oxidatie van contacten gebeurt dan al héél snel ... beter voorkomen dan genezen.
          Juist de goedkoopste en de beste uit de test € 2,95 (die ik ook heb) zijn verguld: een van de duurdere uit de test €37 is niet verguld. Vergulden van connectoren zijn de kosten ook niet: het is slechts een heel dun opgedampt laagje.
          Goud is een minder goed geleidend metaal vandaar dat sommige fabrikanten er voor kiezen de connectoren niet te vergulden. Ik heb in mijn werkzame periode vaak met allerlei soorten connectoren moeten werken bij opbouw van Video en geluidsmuren op beurzen en daar werden nooit vergulde connectoren gebruikt, indien nodig, contactspray verricht wonderen mocht er oxidatie optreden.
          Het is een slecht argument dat wanneer je een duur apparaat hebt dat je dan ook een peperduur kabeltje er bij moet kopen die geen enkel toegevoegde waarde heeft.
          En wat je DSLR van 3500€ betreft, daar doet zelfs een overbodig UV-filter van €200 afbreuk aan de kwaliteit en als het geld op je rug groeit dan kun je het beter besteden aan een goede lens.

          Comment


          • #20
            Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

            Ik zou zeggen kijk de aflevering van trosradar er eens op na kan geen kwaad.

            VerSeg

            Vriendelijk groet ,
            Jessey

            Comment


            • #21
              Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Ik heb in mijn werkzame periode vaak met allerlei soorten connectoren moeten werken bij opbouw van Video en geluidsmuren op beurzen en daar werden nooit vergulde connectoren gebruikt, indien nodig, contactspray verricht wonderen mocht er oxidatie optreden.
              Bij het opstellen van beurzen en demo's van hoogstaand audiomateriaal (lees hifi) werd er door ons zelfs 25 jaar geleden al enkel vergulde contacten gebruikt.
              Contactspray gebruiken is een noodoplossing maar zeker niet de beste.
              De meeste herstellingen kwamen net binnen na gebruik van (soms te veel) contactspray.
              Trouwens doet contactspray enorm weinig aan oxidatie.

              Het is een slecht argument dat wanneer je een duur apparaat hebt dat je dan ook een peperduur kabeltje er bij moet kopen die geen enkel toegevoegde waarde heeft
              Wie heeft het over peperduur?
              Als je +10.000€ geeft aan een installatie, dan kan je 15 à 30€ aan kabels toch niet peperduur gaan noemen?
              Klopt dat niet alles wat duur is ook goed is, maar alles wat extreem goedkoop is kan nooit van topkwaliteit zijn.

              En wat je DSLR van 3500€ betreft, daar doet zelfs een overbodig UV-filter van €200 afbreuk aan de kwaliteit
              Natuurlijk bestaan er enkel uv filters.

              Edit : Met een kwaliteitsverschil zeg ik niet dat het daarom hoorbaar is hé, er is ook afwerking, sterkte, betrouwbaarheid.
              Last edited by VerSeg; 12 april 2013, 16:57.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

                Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                Ik zou zeggen kijk de aflevering van trosradar er eens op na kan geen kwaad.
                Als ge alles gelooft wat in de media gezegd of geschreven wordt ... dan zouden we nu niet meer bestaan.
                Zelfs de meeste reviews worden gemanipuleerd.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

                  Het zijn kabels van Inakoustik geworden.
                  23 euro voor 1,5m
                  Niet peperduur, maar ook niet spotgoedkoop.

                  Aan allen: héél erg bedankt voor de reply's. Ik vond elke reply op zich de moeite waard en samen hebben ze bijgedragen tot de beslissing van mijn aankoop.


                  Last edited by Alfa Centauri; 12 april 2013, 17:29.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Omdat ik vroeger toch redelijk wat problemen heb gehad met verbindingen van kabeltjes in stereo-installaties koop ik tegenwoordig toch liefst kabeltjes met vergulde contactjes.
                    De eerste jaren werken gewone kabeltjes meestal prima, tot op een zeker ogenblik, dan moet je die geregeld eens uit trekken en terug insteken om de verbindingsproblemen op te lossen.

                    Maar de kabels moeten daarom nog niet extreem duur zijn, er hangt geen halve kilo goud aan de stekkertjes (bij sommige kabels zou je dat wel denken als je de prijs bekijkt).

                    Bij Action heb ik er een tijdje geleden ook zien liggen, en ik denk dat de stekkertjes zefs verguld waren.
                    Maar toen had ik er zelf al lang gekocht, en voorlopig heb ik er genoeg.
                    Het verschil met 'vroeger [...] in stereo-installaties' en HDMI is dat HDMI digitaal is. In theorie kan je bij die stereo de minste storing al meteen horen. Dat is niet het geval bij die digitale signalen. Dan moet het signaal er erg verstoord worden, voordat je het effect ziet.

                    Bij het opstellen van beurzen en demo's van hoogstaand audiomateriaal (lees hifi) werd er door ons zelfs 25 jaar geleden al enkel vergulde contacten gebruikt.
                    Contactspray gebruiken is een noodoplossing maar zeker niet de beste.
                    De meeste herstellingen kwamen net binnen na gebruik van (soms te veel) contactspray.
                    Trouwens doet contactspray enorm weinig aan oxidatie.
                    Same story. Digitale signalen versus analoge signalen. Een foto uit je dslr gaat er ook niet beter uitzien als je een vergulde USB-kabel gebruikt.

                    Met een kwaliteitsverschil zeg ik niet dat het daarom hoorbaar is hé, er is ook afwerking, sterkte, betrouwbaarheid.
                    Hoeveel boeit dat voor een kabel die je één keer inplugt en dan laat zitten? Als je een hdmikabel wil voor bij een beamer te gebruiken die overal wordt meegenomen om presentaties te geven, dan zou ik overwegen om een duurdere ens tevigere kabel te kopen. Maar voot huisgebruik raad ik de goedkoopste kabel aan die je kan vinden.
                    Last edited by Teun_2; 14 april 2013, 21:22.

                    Comment


                    • #25
                      Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

                      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                      Hoeveel boeit dat voor een kabel die je één keer inplugt en dan laat zitten?
                      Als je met ooglappen rondloopt, dan boeit niets natuurlijk.

                      Er zijn kabels genoeg te vinden die het al begeven (connectie, soldering, kabelbreuk) bij het plaatsen alleen al, er zijn kabels die zo stijf zijn dat een lichter toestel niet eens met de vier poten op grond blijft, er zijn kabels die niet alle functies ondersteunen en dit zelfs wanneer de anonieme fabrikant het op een wit papierke wel belooft, er zijn kabels met connectoren die niet eens in je toestel blijven steken of er niet eens deftig in passen, ... er is echt wel veel brol te koop.
                      Als je kiest voor een kwalitatievere kabel van een iets betere fabrikant, dan neemt het risico op al deze gebreken toch fors af.
                      Ge kunt eens geluk hebben met goedkope bazar dat net bij u wel werkt, maar als ik 5 keer naar de winkel moet lopen om brol te gaan wisselen, dan heeft het mij uiteindelijk meer gekost.
                      Ja, er is ook brol dat veel kost ... genoeg handelaars die iets aankopen aan 2€ en er dan een 5 voor zetten maar dat is puur bedrog.

                      TS heeft ondertussen zijn kabels blijkbaar gekocht en heeft hierbij een toch wat geredeneerde keuze gemaakt met een aanvaardbare prijs.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: HDMI-kabel-vraag (nogal dringend

                        Welja, het was geenszins de bedoeling om hieromtrent een polemiek op gang te brengen...
                        En de prijs daar heb ik absoluut geen probleem mee. Mochten die van 100 euro ook drie keer beter zijn, dan kocht ik die.
                        maar anderzijds wil in niet den onozelaar uithangen die 3x zoveel betaald voor hetzelfde.
                        En mijn gekochte kabels zijn hopelijk de (vergulde ) middenweg.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment

                        Working...
                        X