Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra deurbel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra deurbel

    Hoe doe ik dat het beste, aan een bestaande deurbel een extra deurbel voor een andere plaats aankoppelen (bedraad) ?
    (Net zoals een je extra stopcontact aansluit) ?
    Last edited by toerist; 18 september 2020, 12:59.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Extra deurbel

    Gewoon parallel op de andere en hopen dat de beltransfo het aan kan. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Extra deurbel

      Geen te dunne draad gebruiken als de tweede bel op een grote afstand van de eerste wordt geplaatst, want bij de lage spanning van de beltransfo (6V) mag het verlies niet te groot worden, anders is het mogelijk dat de tweede bel niet werkt door een te lage spanning. Hoe lang die draad mag zijn hangt af van het stroomverbruik van de tweede bel, de minimum spanning dat die nodig heeft om te kunnen werken, en van de interne weerstand van de beltransformator (de secundaire spanning van de transfo zal ook zakken als die zwaarder belast wordt).
      10 meter draad van 2x0,75mm² zal waarschijnlijk weinig problemen opleveren, als die langer moet zijn, dan probeer je best eerst of de bel nog werkt vooraleer je de draad vastlegt.
      De meeste beltransfo's kunnen wel twee bellen tegelijk laten werken (zolang het geen grote bel is zoals die bijvoorbeeld in een fabriekshal wordt gebruikt, maar die werken gewoonlijk toch rechtstreeks op netspanning).
      Maar ook dat kan je best even uitproberen vooraleer je alles installeert.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Extra deurbel

        Ik heb ooit eens ergens zender en ontvanger gezien, dus draadloos
        De zender kon je parallel inbouwen in je huidige bel (niet de drukknop maar de eigenlijke bel of gong)
        Door die zender in te bouwen in de bel kreeg die hetzelfde signaal mee en stuurde dat naar de draadloze ontvanger
        Vond het wel een interessant ding, ik dacht dat ik het opgeslagen had maar blijkbaar vind ik het niet meer terug, sorry

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Extra deurbel

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ik heb ooit eens ergens zender en ontvanger gezien, dus draadloos
          De zender kon je parallel inbouwen in je huidige bel (niet de drukknop maar de eigenlijke bel of gong)
          Door die zender in te bouwen in de bel kreeg die hetzelfde signaal mee en stuurde dat naar de draadloze ontvanger
          Vond het wel een interessant ding, ik dacht dat ik het opgeslagen had maar blijkbaar vind ik het niet meer terug, sorry

          grts
          Sieg
          Met een relais en wat knutselwerk kan je elke draadloze deurbel koppelen aan een bestaande deurbel.
          De spoel van het relais sluit je parallel aan op de bestaande bel, het contact van dat relais moet je dan gewoon parallel zetten over de drukknop van de draadloze deurbel (daar heb je dan wel een soldeerbout voor nodig, en de garantie van die deurbel vervalt dan ook wel).
          Ik heb enkele maanden geleden nog een draadloze deurbel gekocht bij de Lidl, die werkt prima, en waarschijnlijk hebben ze er zo nog wel op hun website.
          Ze zijn nog niet uitverkocht: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/SILVE...bel/p100266150
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Extra deurbel

            Wel, bij mezelf ook een draadloze deurbel van de Aldi die prima werkt, maar bij mijn dochter zitten die al aan hun derde draadloze deurbel ...
            Originele bedrade deurbel is er nog maar die is quasi onhoorbaar en staat niet in de woonkamer of hal .
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Extra deurbel

              Geen optie om die dan te vervangen door een luider systeem of te verplaatsen?
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: Extra deurbel

                Bedankt, eerst effe laten bezinken, trouwens ik heb dit oud topic ook gevonden .
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Extra deurbel

                  Ik hark even dit topic terug op.

                  Voor een bestaande deurbel met vaste bedrading zoek ik uitbreiding naar een draadloos model die er als extra bij komt.
                  Maar hij moet natuurlijk aangesloten worden op de bestaande bel zodat ik niet met 2 knoppen aan de voordeur zit.

                  De extra bel/gong moet draadloos zijn. Ik wil het ding kunnen meepakken rondom ons huis/de tuin/bureau...
                  De "schakelaar" wil ik kunnen aansluiten op de bestaande 12V? bel.

                  Ik heb de topics hier gelezen en die oplossingen kende ik wel.
                  Ik zou iets kunnen regelen met een relais of zo. Maar ik kijk er wat tegen op om het zo te doen.
                  Liever een oplossing die hier speciaal voor ontworpen is en vooral niet zot duur. Ik ga geen 50 euro of meer aan geven aan een stomme bel.

                  Ben ik online wat gaan zoeken maar kan niet echt iets vinden hiervoor.
                  Iemand die me verder kan helpen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra deurbel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ik heb ooit eens ergens zender en ontvanger gezien, dus draadloos
                    De zender kon je parallel inbouwen in je huidige bel (niet de drukknop maar de eigenlijke bel of gong)
                    Door die zender in te bouwen in de bel kreeg die hetzelfde signaal mee en stuurde dat naar de draadloze ontvanger
                    Vond het wel een interessant ding, ik dacht dat ik het opgeslagen had maar blijkbaar vind ik het niet meer terug, sorry

                    grts
                    Sieg
                    Ja, dat bestaat. Ik heb bij mijn moeder zo iets geïnstalleerd zodat er een extra bel was achter in huis. Was van Friedland. Lijkt overgenomen door Honeywell. Ik vind dit op hun website:

                    Ik heb een bedrade deurbel, maar ik wil mijn huidige bedrade drukknop met verlichting behouden. Kan ik mijn drukknop met verlichting koppelen aan een draadloze deurbel van Honeywell Home?
                    Ja, Honeywell Home biedt een omvormer bedraad naar draadloos (onderdeelnummer: DCP917x) waarop u uw huidige bedrade drukknop en transformator kunt aansluiten zodat deze werkt met de draadloze deurbellen van Honeywell Home via Honeywell Home ActivLink of Friedland 868Mhz.
                    Geen idee of de oude bel kan blijven of niet.
                    Last edited by Spanik; 14 december 2022, 19:14.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Extra deurbel

                      Ja dat klopt. Dat is trouwens een oplossing die ik ook gevonden had tot op heden.
                      Stond op Tweakers forum ergens.
                      MAAR... Ik heb de handleiding van die doorgenomen. Die oplossing is bedraad. Wel zeer flexibel inzake mogelijkheden tot aansluiten.
                      Hier lukt dat niet. De reden is dat ik met een draad door de schouw zou moeten. Of een toer doen met mijn kabel.
                      En ik nog steeds geen bel boven heb of in de tuin.

                      Ik heb dan nog iets gevonden van het merk KlikAanKlikUit.
                      Daar is het probleem dat ik de oude installatie onklaar moet maken.
                      En het draadloos deel is een kastje dat je in het stopcontact moet pluggen. Alweer niet geschikt om overal te gebruiken hier.

                      Ik zoek een oplossing waarbij de "drukknop" aangesloten kan worden op een bestaande belschakeling.
                      En dan met een ontvanger op batterijen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Extra deurbel

                        zo maar even een idee:
                        bestaat er geen zendertje dat reageert op geluid zodat je dat kan zetten bij de bestaande bel en dat dat dan één of meerdere draadloze bellen aanstuurt?
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Extra deurbel

                          Het hangt ervan af hoeveel je er aan wil uitgeven.

                          Ik heb mijn drukknop vervangen door eentje met een camera.
                          De knop en camera werken gewoon op de spanning van de bestaande deurbel.
                          De bestaande bel werkt ook nog gewoon.

                          De beelden, als er iemand in de buurt van de voordeur komt, worden lokaal opgeslagen door een meegeleverd basisstation.
                          Dit station is draadloos verbonden met de deurbel en maakt ook lawaai als de bel gaat.
                          Door dit station te verbinden met het internet krijg je ook nog een melding op je smartphone, waar je ook ben

                          Het is een systeem van Euphy.

                          Mvg
                          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                          Comment


                          • #14
                            Re: Extra deurbel

                            Even waarschuwen voor ernstige privacy/security-tekortkomingen in de produkten van Euphy - die beelden kunnen via de cloud 'geoogst' worden...
                            Uw geliefde zoekrobot is uw beste bondgenoot (of tweakers, en andere securityfora hebben er uitvoering over geschreven.
                            Euphy valt onder de paraplu van Anker (Wat tot dan eigenlijk bij mij een redelijk degelijke reputatie had, nu niet meer).

                            Ikzelf ben voor 'den draad' en een privaat netwerk als het over beveiliging gaat - voor zover dat kan (je moet soms ook pragmatisch zijn). Niet te veel via wifi of de cloud.

                            Hou dus de updates in de gaten en pas die toe (of hoop dat Euphy de zaken op zijn cloudsystemen wat beter afdicht).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Extra deurbel

                              Ja, nee, stop er maar mee. Die denkpiste gaan we niet doen.
                              Ik heb echt geen camera of zo nodig. Er zit glas in de deur en ik kan prima zien wie er voor staat. We kunnen door het raam ook de oprit zien.

                              Nee, het ging er om dat ik een bestaande deurbel wil "verlengen" met een draadloze oplossing zodat we die ook kunnen horen in andere ruimtes.

                              Comment

                              Working...
                              X