Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht


    Aan de andere kant zie je automobilisten die de flitspalen heel goed weten staan, en die te snel rijden, even remmen aan de flitspaal, en die daarna weer te snel gaan rijden.
    Een GPS waarschuwt wanneer er een flitspaal staat, in Nederland is dat toegestaan maar in België weet ik het niet. Op een GPS kun je niet altijd vertrouwen omdat de politie in Nederland vaak op niet aangekondigde tijden en plaatsen verstopt in de bosjes of viaduct snelheidscontroles doen. Wanneer zij ontdekt worden vliegen velen ook op de rem. Wij stond ooit op een hoge dijk langs een snelweg met camera op statief filmopnamen te maken (niet van de snelweg) toen veel automobilisten begonnen te claxonneren en met hun lichten te knipperen om anderen te waarschuwen: ze dachten blijkbaar dat we van de politie waren.

    Comment


    • #17
      Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Een GPS waarschuwt wanneer er een flitspaal staat, in Nederland is dat toegestaan maar in België weet ik het niet.
      Sommige GPS’en doen dat, anderen niet ... maar tot nu toe nog steeds toegelaten in België.
      Niet in Frankrijk of Luxemburg bijvoorbeeld.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

        Toch zijn er ook zaken minder gekend over België: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eren~af81b6a2/
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Omdat je in Zweden ALTIJD geflitst word. Echter, eenmaal per maand , wordt tussen de NIET-overtreders, per arrondissement de helft van de boete-inkomsten als jackpot verloot en als prijs gestort.

          Dat is tenminste visie.
          YMMV
          De boetes in Zweden zijn ook van een adere orde dan hier hé. En ze hangen af van je inkomen. Ginder lachen ze er niet mee.

          Comment


          • #20
            Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Toch zijn er ook zaken minder gekend over België: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eren~af81b6a2/
            Wat is dat voor zever? Recyclage van gebruikte splijtstof is al jaaaaaaren aan de gang. En met snelle reactoren kan je zelfs uitgewerkte splijtstof van "gewone" reactoren hergebruiken zonder opwerken. Maar ja, dankzij de groenen kunnen we die niet meer transporteren naar de opwerkingsfabrieken in Frankrijk. Nu we het zelf moeten doen uit noodzaak zijn we plots helden.

            Zeveraars...

            Comment


            • #21
              Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Wat is dat voor zever? Recyclage van gebruikte splijtstof is al jaaaaaaren aan de gang. En met snelle reactoren kan je zelfs uitgewerkte splijtstof van "gewone" reactoren hergebruiken zonder opwerken. Maar ja, dankzij de groenen kunnen we die niet meer transporteren naar de opwerkingsfabrieken in Frankrijk. Nu we het zelf moeten doen uit noodzaak zijn we plots helden.

              Zeveraars...
              /Topic off/ Met een snelle kweekreactor zetten ze U-238 om in Pu-244. Danig simpel is dat niet, denk maar aan het financieel debacle van Kalkar...
              Een gewone kerncentrale draait op 3,5 % U-235 en 96,5 % U-238 onder de vorm van U2O3, het ziet eruit als zwarte cilindertjes ter dikte van een potlood en ong. 1 cm lang. 99,5 % van de U in de natuur bestaat uit U-238, die totaal ongeschikt is voor splijting in een klassieke centrale. Wat ik wil zeggen is dat we met de wereldvoorraad U-235 nog een tijd voort kunnen, maar toch geen duizenden jaren. Wat ik ook nog wil zeggen : atoombommen werken met -noodgewongen- 100% U-235, dit is ook de reden waarom kerncentrales NOOIT atoombommen kunnen worden, ook niet in theorie. Met dat argument afkomen is intellectueel oneerlijk. Dat proces van verrijking is vreselijk complex en moeilijk, en daarvoor mogen we ons gelukkig prijzen, heel weinig landen bezitten de kennis daartoe....
              Het zal allicht al beginnen opvallen dat ik nog in die branche heb gezeten zeker . INW. (Instituut voor Nucleaire Wetenschappen in Gent). We hadden daar ook een reactor (In Gent, jawel, Zwijnaarde, thetis heette hij), niet voor energieopwekking maar voor activeringsanalyse. Hij lag meer stil dan hij werkte, ging voor het minste in veiligheid (scrammen noemden ze dat). Het was niet bepaald mijn ding daar maar ik heb er geleerd dat er enorm veel nuttige toepassingen zijn voor die verguisde "kerndinges". Velen denken in de eerste plaats aan tumorenbestraling maar dit is maar een deel van het totaalplaatje, zonder ioniserende straling zou er heel wat medische beeldvorming onmogelijk zijn, jawel, ook RX valt daaronder. Ik ben nu vergeten waar maar in Duitsland staat er ergens een monument voor de doden die gevallen zijn via RX-straling. /Topic ON/

              Dat flitspaalcijfer voor België is compleet mistrokken. Hoeveel % er van staan er in Wallonië ?

              Comment


              • #22
                Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                De boetes in Zweden zijn ook van een adere orde dan hier hé. En ze hangen af van je inkomen. Ginder lachen ze er niet mee.
                Juist ! Hier zou dat door iedere wereldvreemde rechter/advokaat worden afgedaan als "inbreuk op de privacy"

                Comment


                • #23
                  Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                  Als kerncentrales zo proper zijn, hoe verklaar je dan de zeer hoge kankersterfte in Mol en omliggende?
                  Afval komt met de trein in het holst van de nacht aan en daar staat ook al een speciale vrachtwagen om die smeerlapperij af te voeren naar Retie.
                  Twee jaar enkele vaten gevonden waar schade aan was. Waar zaten ze dan om te protesteren?
                  Waarom komen de spijbelaars niet eens naar Retie om te betogen?
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Als kerncentrales zo proper zijn, hoe verklaar je dan de zeer hoge kankersterfte in Mol en omliggende?
                    Afval komt met de trein in het holst van de nacht aan en daar staat ook al een speciale vrachtwagen om die smeerlapperij af te voeren naar Retie.
                    Twee jaar enkele vaten gevonden waar schade aan was. Waar zaten ze dan om te protesteren?
                    Waarom komen de spijbelaars niet eens naar Retie om te betogen?
                    Hmmmm, heb je ook een betrouwbare bron en statische cijfers voor die "zeer hoge kankersterfte" ?
                    Oja, HBVL vind ik niet bepaald een betrouwbare bron.....
                    Die "smeerlapperij", is dat LRA of HRA ? Het verschil is niet mis zou ik zeggen ....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      We hadden daar ook een reactor (In Gent, jawel, Zwijnaarde, thetis heette hij), niet voor energieopwekking maar voor activeringsanalyse.
                      Thetis zat in de kelder van het UZ Gent, dat is De Pinte dacht ik. Tot kort kon je de koelwater vijver nog zien. Kwam daar altijd voorbij op weg naar tandheelkunde (als patiënt...).

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Thetis zat in de kelder van het UZ Gent, dat is De Pinte dacht ik. Tot kort kon je de koelwater vijver nog zien. Kwam daar altijd voorbij op weg naar tandheelkunde (als patiënt...).
                        Neenee, dat was een cyclotron. Bedoeld voor het aanmaken van kortlevende radioisotopen voor medische beeldvorming. Het INW ligt toch ergens in Zwijnaarde dacht ik (het zit ver hoor), ook daar hadden we een cyclotron trouwens. Die van het UZ heb ik zelf nooit gezien. Kan zijn dat het een gemeenschappelijk project was, dat weet ik niet.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                          Even nagekeken : proeftuinstraat. Geen idee wat ze daar nog uitspoken maar het was leuk om bepaalde namen te herkennen die toen assistenten waren op analytische.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                            Tiens, mij is verteld dat het een reactor was waar met perslucht de te activeren tracers werden doorgestuurd. Nu ja, die is al een tijdje weg.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Tiens, mij is verteld dat het een reactor was waar met perslucht de te activeren tracers werden doorgestuurd. Nu ja, die is al een tijdje weg.
                              Dat klopt, heb ik zelf nog gedaan.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Eindelijk is België ergens nummer 1 in.

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Hmmmm, heb je ook een betrouwbare bron en statische cijfers voor die "zeer hoge kankersterfte" ?
                                Oja, HBVL vind ik niet bepaald een betrouwbare bron.....
                                Die "smeerlapperij", is dat LRA of HRA ? Het verschil is niet mis zou ik zeggen ....
                                Jij beweert het tegendeel?
                                Ik woon in Mol en heb geen enkele krant nodig om dat vast te stellen, de sterfgevallen zijn hier veel hoger dan elders.µ
                                Waarom trek jij altijd alles in twijfel?
                                Dat kernenergie ongezond is weet verdikke toch iedereen, of ben je Tsjernobyl en Fukushima vergeten?
                                Stel dat de super reactor van Gravelines (Grevelingen) op amper 20Km van de kust en op amper 30Km van De Panne, ontploft gelijk in die in Fukushima, dan reikt de besmetting tot in Antwerpen.
                                Je moet ook weten dat dit één van de oudste is van Frankrijk.
                                De centrale in Mol is maar voor onderzoek en voor geneeskunde, en toch is het hier alle donderdagen alarm.
                                Ik woon er nu 13 jaar en weet nog altijd niet wat ikk moet doen als het nu eens echt alarm mocht zijn. Ik heb zelf mijn dosis pillen nog niet gehad.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X