Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een record!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een record!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    dan nog wel een reactie van Bouk die overal op reageert
    van harte u staat op de negeerlijst!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Een record!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Eerlijk gezegd...? Ja! Dan zou ik zeker willen weten waarom hij alsnog in de HOF belandt met 1 enkele reactie, dan nog wel een reactie van Bouk die overal op reageert

      Nu ja, 't antwoord is misschien wel simpel: hoe meer verschillende mensen in de HOF belanden, en vervolgens in de BOF, hoe meer BOF's die verkocht zullen worden. Misschien wordt daar wel op gemikt...

      Mvg,
      Frederic
      dat is kort door de bocht....

      nogmaals hof is geen exacte wetenschap. Een steengoeie foto die op zondagmorgen gepost is, zou op die manier nooit in de HoF geraken tegenover een matige foto met 2 pagina's reacties die 5 dagen eerder werd gepost.

      Sommigen zijn liever tevreden met 50 postieve reacties omtrent hun steengoeie foto ook al werd/wordt die foto geen HoF.
      Een Hof is voor iedere (vooral beginnende) fotograaf leuk , bevestigend en stimulerend maar laat het geen doelstelling worden .....eerder een neveneffect.
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #18
        Re: Een record!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Dat denk ik niet, want een boek met mindere foto's zal niet goed verkopen.
        Althans dat zou ik toch niet kopen.
        Eerlijk gezegd denk ik wel degelijk dat de politiek van 'zoveel mogelijk mensen eens erin zetten' hier gevoerd wordt. Minder goeie foto's, maar evenveel kopers, want iedereen die erin staat (en zijn familie lol) kopen het boek.

        't Is dubbel: als ze écht enkel voor de allerbeste foto's zouden gaan, zouden in sommige rubrieken bepaalde mensen om de veertien dagen de HoF halen. Ik kan je persoonlijk bevestigen dat dat andere mensen serieus op de teen kan gaan werken (ik herinner me gesprekken met een aantal collega's een paar jaar geleden over het 'weeeeeeral Madmax syndroom'

        Dus dan misschien toch maar liever wat verscheidenheid.

        Maar er is natuurlijk altijd iemand die het laatste woord heeft over wat in de HoF komt, en als dat jarenlang dezelfde persoon is, dan vind ik dat eigenlijk geen goeie zaak. Er zou een wisselsysteem moeten zijn vind ik, of een stemming in de Raad.

        Very much to the point vind ik nu ook wel dat de zebrafoto een vergissing is. Een foto kan al eens wat experimenteler zijn (en dus minder breed geapprecieerd worden), of men kan al eens iemand een verjaardagscadeau doen voor mijn part, maar die zebrafoto nja, die is gewoon .... not it.
        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
        www.sylviehuybrecht.be

        Comment


        • #19
          Re: Een record!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          van harte u staat op de negeerlijst!
          grt,bouk.
          Ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen hoor Bouk
          Komt waarschijnlijk meer cru over dan bedoeld.

          groetjes
          Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #20
            Re: Een record!!!

            Met het aantal commentaren 'zou' een HOF vermelding niets mogen te maken hebben. Helemaal akkoord. Wel met de kwaliteit/originaliteit van de foto.

            Totnogtoe keek ik naar HOF-foto's met het idee dat ik er ooit met veel geluk misschien eens in zou slagen om er eentje in te krijgen. Nu ik die zebra zie, denk ik daar plots anders over.

            En als het mijn foto was, Verseg, dan kwam hij nooit op dit forum.

            Ik kan de redenering van Sylvie wel een beetje volgen, maar je gaat me niet vertellen dat er geen véél betere foto's worden geplaatst door mensen die geen abonnement hebben op HOF vermeldingen.

            Comment


            • #21
              Re: Een record!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Zageventen ... zouden jullie ook zo reageren als het jullie foto was?
              Inderdaad..... kleuterschoolmanieren
              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
              debruri.be

              Comment


              • #22
                Re: Een record!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                Eerlijk gezegd denk ik wel degelijk dat de politiek van 'zoveel mogelijk mensen eens erin zetten' hier gevoerd wordt. Minder goeie foto's, maar evenveel kopers, want iedereen die erin staat (en zijn familie lol) kopen het boek.
                ...
                Ik denk/hoop niet dat dit de bedoeling is.
                De HoF en het BoF zouden toch in zekere mate het uithangbord van BD moeten zijn.
                Steek daar matige foto's tussen en 't is naar de bom...
                Mvg Tim

                Comment


                • #23
                  Re: Een record!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                  Eerlijk gezegd denk ik wel degelijk dat de politiek van 'zoveel mogelijk mensen eens erin zetten' hier gevoerd wordt. Minder goeie foto's, maar evenveel kopers, want iedereen die erin staat (en zijn familie lol) kopen het boek.
                  Een klein beetje logisch dat je een boek waar je zelf instaat sneller gaat kopen. Maar ik maak mij geen illusie, ik zal nooit een boek moeten kopen.
                  Als men er echter een minder goede foto van mij zou inzetten opdat ik het gewoon zou kopen zou ik het ook niet eerlijk vinden. Da's een mens valse hoop geven en nadien volgen elders toch de reacties van "Wat doet dit in het boek?".

                  Nu over de tuin gesproken ... eigenlijk zou regelmatig iemand anders (of een heel andere groep) die foto's moeten selecteren ... zo krijg je nog meer variaties in de selectie door mensen met andere inzichten.
                  Last edited by VerSeg; 17 maart 2009, 15:54.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een record!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                    Eerlijk gezegd denk ik wel degelijk dat de politiek van 'zoveel mogelijk mensen eens erin zetten' hier gevoerd wordt. Minder goeie foto's, maar evenveel kopers, want iedereen die erin staat (en zijn familie lol) kopen het boek.

                    't Is dubbel: als ze écht enkel voor de allerbeste foto's zouden gaan, zouden in sommige rubrieken bepaalde mensen om de veertien dagen de HoF halen. Ik kan je persoonlijk bevestigen dat dat andere mensen serieus op de teen kan gaan werken (ik herinner me gesprekken met een aantal collega's een paar jaar geleden over het 'weeeeeeral Madmax syndroom'

                    Dus dan misschien toch maar liever wat verscheidenheid.
                    De HoF bestaat bijna 5 jaar en aanvankelijk was het niet de bedoeling om er een gedrukte versie van te maken. De BoF heeft trouwens maar net de tweede editie achter de rug. Meer verschillende mensen is dan ook totaal niet de bedoeling. Overigens zijn er ooit opmerkingen geweest dat steeds dezelfde fotografen terugkomen in de HoF... tja.
                    Ik stoor me meer aan het idee dat de HoF "de allerbeste" foto's zouden zijn. Dat wordt nergens beweerd. De HoF zijn foto's die op één of andere manier positief opgevallen zijn bij de BD-medewerkers. Dat kan dus net zo goed zijn wegens een perfecte compositie en belichting, maar ook door zijn aparte standpunt, fraaie bewerking, originele compositie of noem maar op.
                    De HoF is dan ook géén fotowedstrijd! Als je iedere forumbezoeker punten laat toekennen aan al de foto's heb je een rangschikking van de beste gemiddelde foto. Maar dan kan je nooit de verscheidenheid krijgen die de HoF nu biedt. Keerzijde van de medaille is dat je nu soms een foto kan aantreffen die je niet zo sterk aanspreekt maar dat mag toch geen probleem zijn?

                    Dat er nu een foto tussenstaat met twee reacties hoeft niets te betekenen. Misschien is dit net een signaal dat de BD-medewerkers zich niet blindstaren op het aantal reacties op een foto.

                    De foto van begin januari kan perfect vandaag in de HoF opgenomen worden. Het zijn de actieve topics van de lopende week waaruit de BD-medewerkers een foto kunnen nomineren. Ook al is het bewuste topic al langer dan een week actief.


                    Willy
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een record!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      De foto van begin januari kan perfect vandaag in de HoF opgenomen worden. Het zijn de actieve topics van de lopende week waaruit de BD-medewerkers een foto kunnen nomineren. Ook al is het bewuste topic al langer dan een week actief.
                      Dat is compleet nieuw voor mij en ik geloof niet dat dit zo in 't verleden was, althans het is mij nooit opgevallen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Een record!!!

                        Ik ben al begonnen al mijn threads even een schopje te geven, je weet maar nooit...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Een record!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Ik ben al begonnen al mijn threads even een schopje te geven, je weet maar nooit...
                          Ik dacht net hetzelfde

                          Comment


                          • #28
                            Re: Een record!!!

                            Leonidas : even forumreglement 9.9 herlezen omtrent ongewenst gedrag
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                            IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                            Comment


                            • #29
                              Re: Een record!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              Leonidas : even forumreglement 9.9 herlezen omtrent ongewenst gedrag
                              Haphaphap...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Een record!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                                Leonidas : even forumreglement 9.9 herlezen omtrent ongewenst gedrag
                                Geldt dat dan voor mij ook

                                Ik vond zijn opmerking méér dan terecht!

                                Comment

                                Working...
                                X