De lokale situatie van de producenten en gebruikers op het net is momenteel niet meetbaar.
Daarom is de enig mogelijke en eerlijke manier om de kosten van infrastructuur aan te rekenen volgens het aantal eenheden verbruik.
Als je op de tolweg verkeerd rijdt en een stuk terug moet betaal je toch ook dubbel ?
Hoe komt het in jullie kop om te blijven beweren dat dit niet voor jullie geldt ?
VREG heeft deels moeten inbinden met het huidige akkoord, uiteraard zal er geprobeerd worden om bij zonnepaneelgebruikers een digitale meter te plaatsen vooraleer de 15 jaar clementie om zijn.
Het zijn ook deze gebruikers waarvoor nieuwe formules kunnen uitgedacht worden - terug naar eerste zin.
Om op de vergelijking met water terug te komen, wij hebben een regenwaterput (waarvoor ook subsidie gekregen) en ons waterverbruik is nog maar de helft van tevoren.
Maar in de waterrekening zit ook een heffing voor de riolering, die op het aantal m3 op de watermeter wordt berekend.
Dit klopt ook niet, want mijn regenwater loopt ook naar de riool (en nog wel het vuilste gedeelte).
Vroeg of laat komt er misschien een aparte heffing gebaseerd op de capaciteit van de waterput of de dakoppervlakte.
Ga ik dan beweren dat ik de riolen niet gebruik en dat dit oneerlijk is ?
Ik ga eerder zoals Tommie1 denken dat die regenwaterinstallatie ondertussen al dubbel en dik is terugbetaald.
Anders zal dat GELD (voor onze niet zo schitterende infrastructuren) mij wel op een andere manier worden aangerekend.