Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Digitale meter komt er toch

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Bewijs dat je nul ervaring hebt met panelen, ook buiten de zomer is er productie en ook voldoende.
    En met alle airco’s in de zomer is de productie meer dan bruikbaar.

    Dit topic gaat informatief voor mensen met panelen, kom jij als niet-bezitter eigenlijk even verkondigen dat het allemaal zever is.

    Ik hoop dat ze u ooit als niet-bezitter fors belasten wegens niet investeren in groene energie en het milieu.
    Trouwens is daar ook al lang sprake van.
    Ge zult dan wel ander piepen. [emoji1]

    En voor de rest, als je al die volgens u blijkbaar zever niet wil lezen, lees het dan niet. [emoji107]

    Trouwens waar moeit ge u mee, als niet-bezitter doe je geen enkel voor- of nadeel door voor de bezitters van panelen de rekening duurder te maken.
    Of dacht je echt dat het voor u goedkoper gaat worden? [emoji1785]

    En ga zelf ook wat foto’s nemen in plaats van u te moeien met waar je geen last van hebt.

    Telkens in de geschiedenis mensen zijn gestopt om een genuanceerde mening te verkondigen omdat ze het beu waren belachelijk gemaakt te worden of bedreigd, of de andere kant opkeken bij zaken waar ze geen last van hadden, is het de verkeerde kant opgegaan.
    Uw taal hier is voor mij op het randje.
    Ondanks de verminderde return overweeg ik soms om toch PV-panelen te zetten, eventueel met een accu, maar met een dergelijke toon denk ik twee keer na om mij met zulke mensen te associëren .

    Als volgens u dit draadje enkel voorbehouden is voor eigenaars van zonnepanelen, werk dan verder positieve voorstellen uit om het probleem op te lossen.
    Last edited by palombian; 27 juni 2019, 21:20.

    Comment


    • Re: Digitale meter komt er toch

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ondanks de verminderde return overweeg ik soms om toch PV-panelen te zetten, eventueel met een accu,
      Als ik je een goede raad mag geven Jan, doe nu niet meer de moeite om je geld daarin te steken. Toch niet als je in België woont
      Tevens zal je factuur met zonnepanelen hoger komen te liggen dan wat je nu eigenlijk betaald.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Digitale meter komt er toch

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Als volgens u dit draadje enkel voorbehouden is voor eigenaars van zonnepanelen, werk dan verder positieve voorstellen uit om het probleem op te lossen.
        De regering had een positieve en aanvaardbare overgangsperiode uitgewerkt, die is heden trouwens actief.
        Alleen zijn er een paar mensen (waaronder de VREG) het niet mee eens dat dit een aanvaardbare oplossing kreeg.
        Straf dat ze zogezegd de energieleveranciers willen beschermen, maar laat het net deze leveranciers zijn dat hun klanten pushen om panelen te leggen en ze op de hoop toe een goedkoper zonnetarief aan te bieden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Digitale meter komt er toch

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De regering had een positieve en aanvaardbare overgangsperiode uitgewerkt, die is heden trouwens actief.
          Alleen zijn er een paar mensen (waaronder de VREG) het niet mee eens dat dit een aanvaardbare oplossing kreeg.
          Straf dat ze zogezegd de energieleveranciers willen beschermen, maar laat het net deze leveranciers zijn dat hun klanten pushen om panelen te leggen en ze op de hoop toe een goedkoper zonnetarief aan te bieden.
          Hier heb je 100% gelijk, eerst de mensen richting groene energie duwen, om hun daarna als beloning nog meer te laten betalen dan zonder deze investering is ongehoord. Wie dat niet begrijpt...

          Comment


          • Digitale meter komt er toch

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Hier heb je 100% gelijk, eerst de mensen richting groene energie duwen, om hun daarna als beloning nog meer te laten betalen dan zonder deze investering is ongehoord. Wie dat niet begrijpt...
            En net vandaag krijgen wij van onze leverancier enkele tips om energie te sparen, waaronder het plaatsen van zonnepanelen.
            Laat vooral de laatste zin interessant lijken. [emoji6]

            “Waarom zou je rekenen op anderen om jouw woning van energie te voorzien? Haal je eigen energie uit de zon met zonnepanelen. Zo hoef je beslist geen overdonderende energiefacturen te vrezen. Je hebt de controle over je eigen groene energie in handen. Interessant, niet? Een zonneboiler met zonnepanelen of een thuisbatterij zijn hier een perfecte aanvulling.

            Investeren in zonnepanelen is een slimme zet. Niet alleen dalen je energiekosten, de waarde van je woning gaat de hoogte in. Het E-peil, hoe jouw woning presteert op vlak van energiezuinigheid, gaat mooi in dalende lijn. Hoe lager deze score, hoe harder jij mag juichen.
            De investering in zonnepanelen heb je in vijf à zes jaar terugverdiend, omdat de technologie heel wat goedkoper is geworden ten opzichte van de beginjaren.
            Een zonnige dag? Met een terugdraaiende teller zie je als het ware ‘live’ je energiefactuur dalen.”
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Digitale meter komt er toch

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Als ik je een goede raad mag geven Jan, doe nu niet meer de moeite om je geld daarin te steken. Toch niet als je in België woont
              Tevens zal je factuur met zonnepanelen hoger komen te liggen dan wat je nu eigenlijk betaald.

              grts
              Sieg
              Om eraan te winnen zou ik het niet doen Sieg, maar waar moet de elektriciteit vandaan komen na de kernuitstap ?
              En als de stroom dan uitvalt heb je met zo'n accu tenminste nog voor een paar uur licht.

              Comment


              • Re: Digitale meter komt er toch

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                En als de stroom dan uitvalt heb je met zo'n accu tenminste nog voor een paar uur licht.
                Standaard niet want de voorschriften vereisen dat wanneer de netspanning uitvalt, ook uw installatie geen stroom meer levert.
                Tenzij men op dat moment volledig van het net gescheiden zou zijn.

                En let op met aankoop van een batterij, ook daar ligt een voorstel op tafel om de bezitters een extra aan te rekenen om het verlies aan inkomsten te compenseren.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Digitale meter komt er toch

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Standaard niet want de voorschriften vereisen dat wanneer de netspanning uitvalt, ook uw installatie geen stroom meer levert.
                  Tenzij men op dat moment volledig van het net gescheiden zou zijn.

                  En let op met aankoop van een batterij, ook daar ligt een voorstel op tafel om de bezitters een extra aan te rekenen om het verlies aan inkomsten te compenseren.
                  Klopt, de fase van de omvormer moet gesynchroniseerd zijn met het net bij heropstarten.
                  Maar er bestaat zoiets als een Sunny Island die met enkele seconden uitval de interne 240V overneemt, en vice-versa wanneer er terug netstroom is.

                  Comment


                  • Re: Digitale meter komt er toch

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Klopt, de fase van de omvormer moet gesynchroniseerd zijn met het net bij heropstarten.
                    Maar er bestaat zoiets als een Sunny Island die met enkele seconden uitval de interne 240V overneemt, en vice-versa wanneer er terug netstroom is.
                    De grootste miserie bij stroomuitval is dat alles even uit gaat en 9/10 gereset ... PC, NAS, airco, digitale klokken, ...
                    Mocht dit echt ononderbroken kunnen werken, dan zou dat een ideale oplossing zijn als UPS voor heel het huis. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De grootste miserie bij stroomuitval is dat alles even uit gaat en 9/10 gereset ... PC, NAS, airco, digitale klokken, ...
                      Mocht dit echt ononderbroken kunnen werken, dan zou dat een ideale oplossing zijn als UPS voor heel het huis. [emoji6]
                      Wat heb je het liefst, terug stroom na een korte uitval of helemaal geen voor uren ?

                      Om hierop verder te gaan, zoutwaterbatterijen hebben als belangrijk voordeel dat ze 100% ontladen kunnen worden.
                      Nu PV panelen erg goedkoop zijn geworden, kan het vrijgekomen budget (en het wegvallen van de prosumentenheffing) hiervoor gebruikt worden.
                      Last edited by palombian; 28 juni 2019, 11:52. Reden: zoutwaterbatterij

                      Comment


                      • Re: Digitale meter komt er toch

                        En nu ervoor zorgen dat iedereen panelen plaatst want ...

                        https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...t-in-ons-land/

                        Dan kunnen we zoveel mogelijk electriciteit in het net pompen voor de anderen en kunnen we nu nog een belating er bovenop betalen omdat we dat gratis doen en anderen het kunnen verkopen.
                        Batterij-historie is nonsens-historie. Te duur, te veel milieu-belastend, nog niet klein genoeg in volume en vooral, ik heb er geen budget voor.
                        Dat ik nu budget zou sparen met de huidige regeling, kom laat ons niet lachen. Ik heb budget kunnen spenderen tot ik stop zei en dat is de limiet. Waar is nu de besparing ?
                        Iemand die nu panelen plaatst is ook tot aan een zeker budget en waar is zijn besparing ? Nergens.
                        Trouwens indien ik de nodige accu's moet installeren voor dekking van mijn stroomverbruik blijf ik beter zonder pannelen en zonder accu's. Ik heb er geen plaat voor en zeker niet het budget want die spelen zijn ook wel niet gratis. Trouwens voor zover ik me meen te herinneren kan je geen hybride-opstelling hebben. Ofwel werk je gescheiden van het net en werk je met accu's, ofwel zit je op het net met alle voor- en nadelen.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • Re: Digitale meter komt er toch

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Om eraan te winnen zou ik het niet doen Sieg, maar waar moet de elektriciteit vandaan komen na de kernuitstap ?
                          En als de stroom dan uitvalt heb je met zo'n accu tenminste nog voor een paar uur licht.
                          Snap ik volledig Jan wat je bedoelt
                          Maar ik wilde je gewoon even waarschuwen dat je nu met het plaatsen van zonnepanelen duurder zal uitkomen op je energiefactuur tegenwoordig

                          Batterijen heb ik ook al naar gekeken Jan, voorlopig onbetaalbaar als je een deftige reserve wilt aanleggen van je geproduceerde zonne-energie

                          Ik denk dat er nog hele grote problemen zullen ontstaan na 2023, dus als er enkele kerncentrales worden gesloten.
                          Qua veiligheid heb ik het persoonlijk ook niet zo voor kernenergie, doch is het wel één van de properste manieren op het ogenblik om energie te produceren.
                          Of je moet natuurlijk in een land wonen waar men veel energie uit centrales kan halen door stuwmeren en dammen aan te leggen, maar dat zie ik hier bij ons nog niet gebeuren.

                          Het zal wachten worden tot men gaat beginnen de maan te ontmijnen, daar ligt voor duizenden jaren brandstof heb ik gelezen.
                          Maar dat zal nog niet voor onze tijd zijn

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Digitale meter komt er toch

                            Ik hoop dag er veel mensen als ze moeten opleggen hun panelen terug van het dak gooien ze zullen wel anders piepen dan... Ook diegenen die nu altijd op de kop vd zonnepaneel eigenaars zitten.

                            Comment


                            • Re: Digitale meter komt er toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              En nu ervoor zorgen dat iedereen panelen plaatst want ...

                              https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...t-in-ons-land/

                              Dan kunnen we zoveel mogelijk electriciteit in het net pompen voor de anderen en kunnen we nu nog een belating er bovenop betalen omdat we dat gratis doen en anderen het kunnen verkopen.
                              Batterij-historie is nonsens-historie. Te duur, te veel milieu-belastend, nog niet klein genoeg in volume en vooral, ik heb er geen budget voor.
                              Dat ik nu budget zou sparen met de huidige regeling, kom laat ons niet lachen. Ik heb budget kunnen spenderen tot ik stop zei en dat is de limiet. Waar is nu de besparing ?
                              Iemand die nu panelen plaatst is ook tot aan een zeker budget en waar is zijn besparing ? Nergens.
                              Trouwens indien ik de nodige accu's moet installeren voor dekking van mijn stroomverbruik blijf ik beter zonder pannelen en zonder accu's. Ik heb er geen plaat voor en zeker niet het budget want die spelen zijn ook wel niet gratis. Trouwens voor zover ik me meen te herinneren kan je geen hybride-opstelling hebben. Ofwel werk je gescheiden van het net en werk je met accu's, ofwel zit je op het net met alle voor- en nadelen.
                              Het is inderdaad zo dat de meeste off-grid systemen volledig focussen op huizen ver van de bewoonde wereld.
                              We hebben al een paar keer zo'n vakantiewoning gehuurd en indertijd was dat behelpen, zeker als je zag wat enorme batterijen daar stonden - en dat zal ook wel veel gekost hebben.
                              Maar het was de enige doelgroep waaraan kon verkocht worden, aan elke prijs bovendien.

                              Nochtans wordt in persartikels de opslag in accu's voorgesteld als alternatief voor de terugdraaiende meter, ik mag dus veronderstellen dat deze techniek bestaat en is toegelaten.

                              In elk geval zal het gedaan zijn met het verbrassen van overschot van 5000 kWp installaties.

                              Een zoutwaterbatterij van 100 Ah aan 48V, dus 4,8 kWh bruto kost nu iets in de orde van € 5000, dat kan alleen maar goedkoper worden.
                              Ik verbruik gemiddeld 7-8 kWh per dag, gerekend met een deel directe consumptie zou dan voor een deel van het jaar het dagelijks verbruik zelf kunnen geproduceerd worden.
                              Overdimensioneren heeft denk ik geen zin want als de zon weken niet schijnt haal je het toch niet.
                              Veel panelen moet je ook niet leggen want als de zon wel schijnt is de accu binnen een paar uur vol.

                              De opzet zou dus gewoon zijn om een backup installatie te hebben die zich voor een deel terugbetaalt in verminderd stroomverbruik en het wegvallen van de prosumentenheffing.

                              Er zal toch wel iemand zijn die dat op de markt brengt zeker ?

                              Comment


                              • Re: Digitale meter komt er toch

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                De opzet zou dus gewoon zijn om een backup installatie te hebben die zich voor een deel terugbetaalt in verminderd stroomverbruik en het wegvallen van de prosumentenheffing.

                                Er zal toch wel iemand zijn die dat op de markt brengt zeker ?
                                Dat bestaat, heden +- 8.000€ geïnstalleerd.
                                Echter ... verplichte melding aan de netbeheerder en binnenkort extra betalen voor hun inkomensverlies.

                                Daar zit dus net hetzelfde probleem als met de panelen, ze willen dat zelfs als je minder verbruikt toch evenveel betaalt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X