Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Derde prik vraagje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Derde prik vraagje.

    Van mijn dokter weet ik dat bvb de griepprik na 4 weken zijn volle werking heeft.
    Met de eerste vaccinatie sessies zei men dat je na 2 weken veilig (relatief) was, maar ik hoor niks hoe dat met de 3de prik zit.
    Ik zal er maar van uitgaan dat het na 2 weken volop werkt.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #32
      Re: Derde prik vraagje.

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      ....

      Ik lees zojuist op Teleteks: België voert nieuwe maatregelen: horecagelegenheden om
      23.00 uur dicht en mogen er maximaal
      zes mensen aan tafel in restaurants .....
      Heel wat soepeler dan bij ons...
      grt,bouk..
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #33
        Re: Derde prik vraagje.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Heel wat soepeler dan bij ons...
        grt,bouk..
        Heel wat lakser bedoel je Bouk.
        Wat wil je zes regeringen en 8 ministers van gezondheid.
        Plus nog twee partijen die de scheiding van België willen, hoe kan een landje als België dan goed draaien?
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #34
          Re: Derde prik vraagje.

          De ernst van de 4e golf wordt weerom zwaar onderschat.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #35
            Re: Derde prik vraagje.

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            De ernst van de 4e golf wordt weerom zwaar onderschat.
            Wat wil je? Politiekers en "de massa" begrijpen niets van exponentiële functies en nog minder van statistiek.

            Comment


            • #36
              Re: Derde prik vraagje.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Heel wat lakser bedoel je Bouk.
              Wat wil je zes regeringen en 8 ministers van gezondheid.
              Plus nog twee partijen die de scheiding van België willen, hoe kan een landje als België dan goed draaien?
              Wat is er lakser aan?
              Eerder onnozeler bedoel je? [emoji848]
              Je mag wel op je werk met 20 in een zaal zitten (indien telewerk niet kan), je mag met dezelfde 20 samen op de trein zitten, je mag met die 20 een wandeling maken, je mag met die 20 naar een koffietafel, je mag met die 20 naar een kerk, je mag die 20 zelfs thuis uitnodigen … maar je mag met diezelfde 20 niet op kantoor een drink houden want dan is het een evenement en je mag met die 20 ook niet op restaurant gaan want dat is plots boven de limiet, tenzij je ze verdeelt over meerdere tafels met telkens 10 cm tussen want anderhalve meter afstand zie ik niet opgenomen (tenzij ik erover gelezen heb).
              Wil je misschien een lockdown?
              Ook daarmee zal niets opgelost worden, dat hebben de vorige al lang bewezen!

              En ze zijn nu zo laf (ja laf) om het aantal besmettingen mee in aanmerking te nemen, dat is niet correct.
              Men moet het aantal (ernstig) zieken bekijken.
              Een vaccin is net als dat tegen de griep, mensen worden besmet maar worden niet (ernstig) ziek.
              Uiteraard kan dan nog steeds iedereen besmet worden, geen enkel vaccin kan dit beletten.

              Wat de drukte op intensieve betreft … daar toch een andere mening over hoor na gesprek met enkele mensen die daar werken.
              Jaren was er op intensieve weinig te doen en zaten er wat mensen te veel.
              Daar hebben ze gretig gebruik van gemaakt om het aantal personeelsleden danig te beperken tot een minimum.
              Nu is er uiteraard plots meer werk op intensieve maar is er niet genoeg personeel voor die afdeling … dat willen ze dan oplossen door geen mensen naar intensieve te moeten sturen.
              Straf hoe hier alles altijd een draai krijgt.
              Uiteraard is het ideaal mocht niemand daar ooit moeten belanden, maar de druk dat ze er nu voelen is vooral door,personeelstekort want bij een bezetting van 60% kunnen ze het in sommige ziekenhuizen al niet meer aan.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Derde prik vraagje.

                Eigenlijk is 't zoals ik al eerder gezegd heb - we staan er alleen voor. Onze gezondheidszorg gaat kapot gemaakt worden door de politieke vernieling - en er zullen massaal veel mensen nog sterven en die zullen op een brutale manier via den oven afgevoerd worden (ja ik gebruik die beeldspraak bewust - om de politiek superzwaar aan te vallen).
                We weten allemaal dat dit niet volstaat - en we weten allemaal dat 3% die de maatregelen niet volgt - volstaat voor de volgende ramp. De jeugd gaat het niet naleven, de drinkebroers ook niet - de fuivers ook niet - dat is minstens 20 à 25%.
                Zonder enige dwang en zware straffen - waar Verlinden zeker al geen zin in heeft, even min als de hyperlaffe De Croo(k) en de mooiprater Q. - gaan we er absoluut niet komen. Als we dan zien hoe N-VA het doet - dat is nog erger, en als je dacht dat het niet erger kon, de slotsom is dat extreem rechts nog erger is (zie betoging die ze naar hun hand gezet hebben) - en over links, en groen kunnen we kort zijn en copy/paste doen van de De Croo(k)-zinnetjes!
                Er is echt geen enkele politicus die nog doet wat ie moet doen - diegene die het meest in de richting van een correcte houding schuift wordt keer op keer gesaboteert - door Open-VLD, MR en N-VA. Nl. VDB.

                Comment


                • #38
                  Re: Derde prik vraagje.

                  En intussen reizen we met het vliegtuig er lustig op los...
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #39
                    Re: Derde prik vraagje.

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    En intussen reizen we met het vliegtuig er lustig op los...
                    En op die manier "veroveren" de nieuwste varianten van het virus op recordtijd de hele wereld: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...ch-heen-in-zu/

                    Wat de nieuwe maatregelen van de regering betreft, daar hebben wij met de fotoclub niet op gewacht.
                    Vorige donderdag was er een gastspreker gepland, volgens de regeltjes mocht dat toen nog doorgaan, maar we hebben beslist om dat te annuleren omdat het risico veel te groot was.
                    In een klein clublokaal samenzitten met een aantal mensen waarvan de gemiddelde leeftijd al wat hoger is (zoals in de meeste fotoclubs het geval is), dat leek ons geen goed idee.
                    Bij de eerste lockdown (vorig jaar dus) hadden wij ook eerder de boel platgelegd, nog voor dat de regering er een beslissing over had genomen.
                    Last edited by Black B@ndit; 27 november 2021, 13:46.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Derde prik vraagje.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wat is er lakser aan?


                      Wat de drukte op intensieve betreft … daar toch een andere mening over hoor na gesprek met enkele mensen die daar werken.
                      Jaren was er op intensieve weinig te doen en zaten er wat mensen te veel.
                      Daar hebben ze gretig gebruik van gemaakt om het aantal personeelsleden danig te beperken tot een minimum.
                      Nu is er uiteraard plots meer werk op intensieve maar is er niet genoeg personeel voor die afdeling … dat willen ze dan oplossen door geen mensen naar intensieve te moeten sturen.
                      Straf hoe hier alles altijd een draai krijgt.
                      Uiteraard is het ideaal mocht niemand daar ooit moeten belanden, maar de druk dat ze er nu voelen is vooral door,personeelstekort want bij een bezetting van 60% kunnen ze het in sommige ziekenhuizen al niet meer aan.
                      In het Universitair Ziekenhuis waar ik werk is het nochtans altijd alle hens aan dek. Hier leeft geen perceptie van voor en na.
                      De 4e golf zorgt terug voor ongelofelijke druk op de ketel, veel zorgkundigen zitten op hun tandvlees. Het applaus is dan ook ver weg.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Derde prik vraagje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        In het Universitair Ziekenhuis waar ik werk is het nochtans altijd alle hens aan dek. Hier leeft geen perceptie van voor en na.
                        De 4e golf zorgt terug voor ongelofelijke druk op de ketel, veel zorgkundigen zitten op hun tandvlees. Het applaus is dan ook ver weg.
                        Maar waarom is de druk zo hoog?
                        Ik wil best geloven dat het bij jullie druk is, maar dat betekent vooral een gebrek aan personeel.

                        In theorie moet een ziekenhuis met het vast personeel correct kunnen draaien met 100% bezetting door patiënten.
                        Als ik zie dat de meeste ziekenhuizen aan 60% al niet meer kunnen volgen, dan is er meer aan de hand dan een toeloop aan patiënten.
                        Beetje overal is dat de gewoonte, ze voorzien personeel voor een beperkte bezetting, maar er is geen reserve als het toch eens drukker wordt.
                        Dat is niet enkel in ziekenhuizen maar in veel bedrijven, zo veel mogelijk besparen op personeel en als er dan eens een drukte komt dan moet iedereen boeten.
                        Voor korte tijd kan men dat opvangen door iedereen wat extra te laten werken, maar dat is onhoudbaar op langere tijd.

                        Ik snap niet dat de overheid en medische sector daar niet meer op inspeelt en zorgt voor meer mensen in deze sector.
                        Het is nu al de vierde golf en er zal zeker een vijfde, zesde en zevende komen en als de griep er nog eens bijkomt dan is het al zeker volledig om zeep.

                        Stel dat ieder ziekenhuis voorzien is om op 100% capaciteit te kunnen draaien zonder enig personeelstekort, zou het dan ook niet draaglijk zijn voor iedereen dat in die sector werkt? [emoji848]

                        Het virus is er en daar kunnen ze op korte tijd niets aan doen, maar het personeelstekort is er ook en daar hebben ze op twee jaar tijd nog niet echt veel aan gedaan.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Derde prik vraagje.

                          Freddy, je hebt toch ook al de beelden gezien op TV.
                          Vier verpleegsters voor 1 niet gevaccineerde op IC.
                          De tijd dat die mensen nodig hebben om zich om te kleden naar beschermende kledij en dan zich ontsmetten en weer naar hun gewone kledij, dat vraagt toch tijd hoor.
                          En dan heb je nog de bewaking die 24/24 en 7/7 bemand moet zijn.
                          Ik heb al drie maal op IC gelegen (niet voor covid want dat was er nog niet) dus voor gewone ingrepen, en geloof me vrij, die mensen zijn paf als hun uren erop zitten.
                          Natuurlijk met al die covid patiënten hebben ze het veel drukker dan anders.
                          Ge moet daarvoor geboren zijn om dat werk te doen anders hou je dat niet vol.
                          En als je dan bedenkt dat ze onder betaald zijn, maar ja, hoeveel zou een loon zijn naar werken?
                          Wij hebben daar niet het minste benul van.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #43
                            Derde prik vraagje.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Freddy, je hebt toch ook al de beelden gezien op TV.
                            Vier verpleegsters voor 1 niet gevaccineerde op IC.
                            De tijd dat die mensen nodig hebben om zich om te kleden naar beschermende kledij en dan zich ontsmetten en weer naar hun gewone kledij, dat vraagt toch tijd hoor.
                            En dan heb je nog de bewaking die 24/24 en 7/7 bemand moet zijn.
                            Ik heb al drie maal op IC gelegen (niet voor covid want dat was er nog niet) dus voor gewone ingrepen, en geloof me vrij, die mensen zijn paf als hun uren erop zitten.
                            Natuurlijk met al die covid patiënten hebben ze het veel drukker dan anders.
                            Ge moet daarvoor geboren zijn om dat werk te doen anders hou je dat niet vol.
                            En als je dan bedenkt dat ze onder betaald zijn, maar ja, hoeveel zou een loon zijn naar werken?
                            Wij hebben daar niet het minste benul van.
                            Luc, TV en realiteit is niet altijd hetzelfde en ja het zal er drukker zijn door de pandemie en ja die mensen zullen hard werken en minder plezant werk doen.
                            Trouwens voor een wel gevaccineerde die daar ligt is er evenveel personeel nodig.
                            Maar het blijft een afdeling intensieve zorg en als er maar voor een beperkt percentage bezetting voldoende personeel voorzien is, dan loopt het uiteraard fout als het drukker is.
                            Komt steeds op hetzelfde uit … besparingen en diensten laten draaien met een minimum aan personeel, hetgeen in heel veel bedrijven het geval is.
                            Dat men op die diensten 24/7 iemand moet hebben klopt zeker, maar de mensen die daar werken hebben zelf de keuze gemaakt om die job uit te voeren, niemand werd daartoe gedwongen.
                            Ja, op intensieve moeten ze een volledig pak aandoen om een COVID-patiënt te verzorgen … dat is zeker niet plezant, maar eenieder dat die job koos wist vooraf dat dit mogelijk was bij een pandemie.
                            Een brandweerman moet bij elke interventie een heel pak dragen, ook voor een futiliteit.

                            Wat dat nachtwerk en eigenlijk 24/7 betreft …
                            Als jij om 04:37 de brandweer belt, dan moet er ook iemand opnemen en indien nodig een ploeg sturen.
                            Bel je om middernacht de depannage omdat je panne hebt, dan komt die ook.
                            Mensen die ‘s nachts bij -10°C of in de kletsende regen een putteke moeten graven omdat een straat geen internet of telefoon meer heeft.
                            Als jij om 23:58 een bestelling plaatst bij CB, dan moet er ook iemand de nacht doen om dat tegen de morgen bij u te krijgen.
                            Is dat plezant om 24/7 te werken?
                            Als dat gedwongen is dan zeker niet, maar de meerderheid heeft toch zelf vrijwillig gekozen om die job te doen?
                            En er zijn wel meer mensen die heel graag de nacht doen, geen files of gezever op de baan en ze zijn vaak overdag thuis.
                            Alles heeft een voor- en nadeel hoor en het is zeker niet enkel,in ziekenhuizen dat COVID voor extra werkdruk zorgt.

                            En respect voor elke job, dokters, verplegers, tandartsen, lassers, bouwvakkers, IT-ers, callcenters, … want als ge uw job niet graag doet, dan hou je het nooit lang uit en laat nu elke mogelijke job wel voor iemand van groot belang zijn. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Derde prik vraagje.

                              Freddy, iemand met covid vraagt veel meer aandacht dan iemand die zojuist drie overbruggingen heeft gehad.
                              Dus met covid zijn bijna alle bedden bezet waar daar er ander hooguit vijf zijn bezet en dan nog met mensen die niet om de haverklap verzorgd moet worden.
                              Ik vermelde het al, in IC is dat totaal anders dan in een ziekenkamer.
                              Ge ligt daar aan een hoop toestellen en een hoop infuus, niet normaal hé.
                              Ik zou in elk geval dat werk NOOIT willen doen en die meisjes doen dat nu al twee jaar aan een stuk hé.
                              Ik ken een verpleegster en die heeft verleden jaar twee dagen verlof gehad, stel je dat eens voor.
                              Ze moete dan mensen helpen die voor hun plezier ergens naar het buitenland zijn geweest alsof er daar geen corona was.
                              Toch om de moed in je schoenen te zakken hé, hoe zou je zelf zijn.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Derde prik vraagje.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Maar waarom is de druk zo hoog?
                                Ik wil best geloven dat het bij jullie druk is, maar dat betekent vooral een gebrek aan personeel.

                                In theorie moet een ziekenhuis met het vast personeel correct kunnen draaien met 100% bezetting door patiënten.
                                Als ik zie dat de meeste ziekenhuizen aan 60% al niet meer kunnen volgen, dan is er meer aan de hand dan een toeloop aan patiënten.
                                ....
                                Werkelijk? Een normale? bezetting van de IZ, als die er al is, vergt een personeelsbestand van 3 verplegenden per 24 uur, je hebt er dus 9 nodig per etmaal. Wat de normen zijn in aantal IZ bedden per ziekenhuis weet ik niet maar een verplichting tot opschalen naar een X3 situatie gezien de huidige noodtoestand enkel nog maar op de IZ afdelingen, vergt een invulling van ongeziene hoeveelheden personeel. Ze gaan die nu overal uit de bomen plukken en ervoor zorgen dat die absoluut niet ziek worden of zelfs nog maar enige vorm van eigen leven overhouden want ... hey ... 24 uur IZ dienst he! Verder is er helemaal niets aan de hand! djeezes! Als ik al moedeloos wordt van eea dan weet ik wel waar dat aan ligt... waar nog bij komt dat ik in, zeker in de tijd die mij nog toegemeten is, weet dat we van dit ding nooit meer af komen ... ongeacht al de onnozele praat van "wij hebben de delta variant onderschat en blah blah blah" gosh ... ik wist dit al van dag 1 ... de manier waarop we slecht geinformeerd worden is méér dan deprimerend. en maak u al maar op voor de volgende golven !
                                Last edited by Laurens; 28 november 2021, 20:52. Reden: Op de man reactie verwijderd

                                Comment

                                Working...
                                X