Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Derde prik vraagje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Derde prik vraagje.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dus als je een vraag stelt op een openbaar forum mag niemand een antwoord formuleren? [emoji848]

    Het probleem van niet actieve certificaten is in alle media uitbundig aan bod gekomen en de uitleg hoe het werkt staat op de officiële website.
    Maar eigenlijk bent u het antwoord niet waardig als u zo reageert op een correct antwoord met verwijzing naar de officiële website. [emoji1785]
    Het gaat mij er niet om wat u schreef, maar over hetgeen er op die website staat. Totaal onlogisch. Voor mij dan toch.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #17
      Derde prik vraagje.

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Het gaat mij er niet om wat u schreef, maar over hetgeen er op die website staat. Totaal onlogisch. Voor mij dan toch.
      Komt door een technische beperking.
      App en gedoe met certificaten is ontworpen op een moment dat er maar twee inentingen waren en van een derde geen sprake was.
      Daardoor wordt de derde prik in het systeem maar als tweede prik aanzien en die is pas tien dagen na inenting geldig.
      Uiteraard had het beter geweest mochten de systemen meteen een update krijgen, alleen zijn die certificaten in vele landen van toepassing en is de aanpassing vermoedelijk iets groter dan we kunnen vermoeden.
      Daardoor is er de tussentijdse oplossing om het tweede certificaat dat al geldig is, te gebruiken om ergens binnen te gaan.
      Zelf zie ik al een volgend probleem komen als men ook de derde prik niet gaat verplichten voor iedereen en ze binnen een beperkte tijd gaat zetten.
      Een certificaat vervalt na één jaar, mensen die dus bij de eersten waren om gevaccineerd te worden, die zullen dan ook zeer snel tegen een beperking oplopen om ergens binnen te mogen want ik vrees dat het gedoe met certificaten het eerste jaar nog niet gedaan zal zijn.
      Maar goed, daarna komt mogelijks nog een vierde en vijfde certificaat zeker? [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Derde prik vraagje.

        Na de 2de prik was je na 2 weken relatief veilig, idem na de 3de?
        Last edited by toerist; 25 november 2021, 18:07.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #19
          Re: Derde prik vraagje.

          Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
          Blijkbaar zijn de bijwerkingen met Moderna als booster een stuk groter in combi met Astrazeneca...
          Waar haal je deze info vandaan ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Derde prik vraagje.

            Eerste keer dat ik hoor over de Moderna als boosterprik.
            Ik heb de twee eerste als AZ gekregen en de derde is voor iedereen een Pfizer. Zo heb ik het althans vernomen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Derde prik vraagje.

              In Hasselt is de 3de boosterprik altijd Moderna.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #22
                Re: Derde prik vraagje.

                Mijn moeder kreeg inderdaad Moderna.
                Mijn zoon werkt in Jessa en kreeg vandaag Pfizer.

                Comment


                • #23
                  Re: Derde prik vraagje.

                  Mijn derde prik (in Hasselt) ook Moderna na 2x AstraZenica.
                  1ste x koorts + pijn in de arm
                  2de x geen enkel probleem
                  3de x zelfde ongemak als 1ste x

                  Comment


                  • #24
                    Re: Derde prik vraagje.

                    Mijn tweede prik (de eerste was Janssen, daar moest ik er dus maar ééntje van krijgen) was gisteren Pfizer.
                    Op dit ogenblik doet mijn arm pijn op de plaats van inspuiting, koorts heb ik (nog) niet, het is nog maar zo'n 12 uur geleden dat ik de spuit heb gehad (het is daarom mogelijk dat de koorts toch nog later komt).
                    Bij de eerste prik deed mijn arm de eerste 15 minuten (tijdens de wachttijd na de prik) pijn op de plaats van inspuiting, en daarna heb ik er niets meer van gevoeld (nu is de pijn in mijn arm een paar uur later pas begonnen).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Derde prik vraagje.

                      Mij maakte ze wijs dat er alleen Pfizer werd gebruikt en hier in Mol en omstreken heeft iedereen die een derde prik heeft gekregen een Pfizer gehad.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Derde prik vraagje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Mij maakte ze wijs dat er alleen Pfizer werd gebruikt en hier in Mol en omstreken heeft iedereen die een derde prik heeft gekregen een Pfizer gehad.
                        Welke booster hangt af van de regio, maar men gebruikt enkel nog Pfizer en Moderna voor de boostershots. Deze twee werken ook op dezelfde manier (mRNA).

                        mvg
                        Filip

                        Comment


                        • #27
                          Re: Derde prik vraagje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Na de 2de prik was je na 2 weken relatief veilig, idem na de 3de?
                          Mijn vraag was nogal vaag, nu beter: ben je na de 3de prik meteen veilig of ook maar na 2 weken ?
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #28
                            Re: Derde prik vraagje.

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Mijn vraag was nogal vaag, nu beter: ben je na de 3de prik meteen veilig of ook maar na 2 weken ?
                            Waar ga je het zoeken,en wat is de reden dat je directe veiligheid zoekt ? Het is normaal een vraag voor je dokter. Wat ik weet is dat vaccins 2 weken de tijd nodig hebben om je systeem te leren. En niet alleen covid.
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Derde prik vraagje.

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Mijn vraag was nogal vaag, nu beter: ben je na de 3de prik meteen veilig of ook maar na 2 weken ?
                              Ik vond je eerste vraag: relatief veilig beter geformuleerd.
                              Vaccins geven nooit absolute veiligheid.
                              Antwoord van guido.g is correct.
                              Het vraagt ook een aantal dagen en dat zal afhankelijk zijn van persoon tot persoon naargelang zijn immuniteitsstatus en hoe hij die opbouwt.
                              Hoe snel:wie weet het ???

                              Comment


                              • #30
                                Re: Derde prik vraagje.

                                Zoals we gewend zijn lopen ze in Nederland weer achter: nog geen bericht gehad over de derde prik.

                                Ik lees zojuist op Teleteks: België voert nieuwe maatregelen in om
                                het coronavirus in te dammen.De komende
                                drie weken moeten horecagelegenheden om
                                23.00 uur dicht en mogen er maximaal
                                zes mensen aan tafel in restaurants en
                                cafés.Discotheken moeten dichtblijven.

                                Zes mensen aan tafel: ik dacht dat de meeste tafels maar geschikt zijn voor vier personen en voor meer personen worden tafels aaneen geschoven.
                                Last edited by Binnenuit; 26 november 2021, 12:39.

                                Comment

                                Working...
                                X