Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 51

Discussie: Defragmenteren

Standaard Re: Defragmenteren

Volgens mij is er toch wat anders aan de hand.

Normaal defragmenteert Windows 7 automatisch als de computer niet moet werken.
    En heb je hier geen omkijken meer naar.

Volgens mij wordt je schijf door een ander programma aan de draai gehouden en kan hij niet defragmenteren.
    Vandaar dat het zo lang duurt.

mvg

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    Volgens mij is er toch wat anders aan de hand.

Normaal defragmenteert Windows 7 automatisch als de computer niet moet werken.
    En heb je hier geen omkijken meer naar.

Volgens mij wordt je schijf door een ander programma aan de draai gehouden en kan hij niet defragmenteren.
    Vandaar dat het zo lang duurt.

mvg

mvg
    Er worden veel taken automatisch uitgevoerd in de laatste versies van Windows, maar wel wanneer de PC in rust is of ‘s nachts.
    Wie zijn PC steeds meteen uitzet na gebruik, die geeft helemaal geen kans aan het systeem om geplande taken uit te voeren.
    Het is een misvatting dat het goed is steeds meteen af te sluiten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Klopt volledig

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Er worden veel taken automatisch uitgevoerd in de laatste versies van Windows, maar wel wanneer de PC in rust is of ‘s nachts.
    Wie zijn PC steeds meteen uitzet na gebruik, die geeft helemaal geen kans aan het systeem om geplande taken uit te voeren.
    Wat ik dus doe, in de planning stond defragm. elke woe 1:00 's nachts en vermits de pc dan altijd uit is, is dat nooit gebeurt.
    Ik ga dat 's nazien op mijn laptop.
    Uitgezet wegens stroombesparing.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Wat ik dus doe, in de planning stond defragm. elke woe 1:00 's nachts en vermits de pc dan altijd uit is, is dat nooit gebeurt.
    Ik ga dat 's nazien op mijn laptop.
    Uitgezet wegens stroombesparing.
    Dat kan natuurlijk een impact hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Heb je eerst schijfopruiming gedaan?
    Welke schijf is het een HDD of een SSD en als het een HDD is aan hoeveel toeren draait die?
    Heb je Win 7 al laten zoeken naar eventuele schijffouten.
    Heb je de foutrapportage al nagezien?
    Is er nog meer dan 20% vrije ruimte op uw schijf?
    Als een SSD er zo lang over doet dan is die bijna naar de knoppen.
    Begin eerst eens met uw foutrapportage na te kijken en doe dan verder stap per stap.
    Canon 5D Mark III + GRIP || EF 35mm f/2 IS USM || EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM II (NANO) || EF 17-40mm f/4 L USM || EF 24-70 f/4 IS L USM || Yongnuo Speedlite YN560 IV + YN560-TX.
    Fujifilm X-T1 || X-E2s || Nissin i60A.

De balk die aangeeft hoeveel data op de HD staat is nog blauw, anders wordt ie rood.
    Is een 1tb hdd.
    Doet eerst analyse, dan defragm. dan consolideren in fases van 1 tot....
    In mijn geval tot 13.
    Edit, geen schijfopruiming gedaan, vergeten.

Gaf ook wel aan dat alles voltooid was, dus ga ik er vanuit dat alles ok is.
    Affijn, zie het volg. week wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Als een SSD er zo lang over doet dan is die bijna naar de knoppen.
    Begin eerst eens met uw foutrapportage na te kijken en doe dan verder stap per stap.
    Mocht een SSD naar de knoppen zijn, dan doet die eerder niets meer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Mocht een SSD naar de knoppen zijn, dan doet die eerder niets meer.
    MILJAAR DENONDE MILJAARDE, lees nu eens wat ik geschreven heb, snotneus!

BIJNA NAAR DE KNOPPEN, mo houw zeg.
    Oje je de elektriek ut trekt eije woek gjin stroemme nie mjé weije. Wist je da woek ol?
    Canon 5D Mark III + GRIP || EF 35mm f/2 IS USM || EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM II (NANO) || EF 17-40mm f/4 L USM || EF 24-70 f/4 IS L USM || Yongnuo Speedlite YN560 IV + YN560-TX.

Standaard Defragmenteren

Oje je de elektriek ut trekt eije woek gjin stroemme nie mjé weije. Wist je da woek ol?
    Leer eerst wat beleefd zijn en dan ook lezen en begrijp iets van elektronica alvorens onzin uit te kramen.
    Een HDD heeft mechanische delen, die slijten en kunnen minder goed (trager) werken voor ze volledig defect zijn.
    Een SSD is volledig elektronisch en dat werkt of dat werkt niet ... een deel kan uitvallen, maar niet gewoon trager worden.
    Soit, de zon is voor u al te veel geweest zeker?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Hoop dat er ondertiteling komt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Hoop dat er ondertiteling komt.
    Op Discovery wordt zoiets vervangen door een “tuut” en in de ondertitels door “...”.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Een SSD is volledig elektronisch en dat werkt of dat werkt niet ... een deel kan uitvallen, maar niet gewoon trager worden.
    En een mobo wat is dit dan? als er één iets niet meer werkt dan is het mobo ook naar de knoppen?
    En leg eens uit hoe dat ze dan uit mij "kapotte draagbare SSD" toch nog de data konden redden?

@ demuro voor ondertitels moet je op de knop TXT drukken.

En een mobo wat is dit dan? als er één iets niet meer werkt dan is het mobo ook naar de knoppen?
    En leg eens uit hoe dat ze dan uit mij "kapotte draagbare SSD" toch nog de data konden redden?

Het ging toch over een SSD en niet over een moederbord?

Een mobo is iets heel anders, heeft meerdere controllers en het is niet omdat er ene controller stuk is, dat ze dat allemaal zijn.

Wat een externe SSD betreft kan ik zonder meer info weinig zeggen, maar als “bijvoorbeeld” enkel de controller van de behuizing stuk is, dan kan de SSD in een andere behuizing met andere controller wel weer werken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dan komt er “Deze taal wordt niet herkend”.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dan komt er “Deze taal wordt niet herkend”.
    Miskien den dien gebruek'n: https://www.hoehel.be/hoehel.html

Miskien den dien gebruek'n: https://www.hoehel.be/hoehel.html
    Ook die niet.

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Voor ge zoveel van uwe neus maakt misschien eens iets lezen over "garbage collection" en "trim" op een SSD ...

regulus, hoe jij de mensen kan kleineren heeft geen naam, om dan nog te zwijgen van DIGW, GBKKL, enz enz.
    Man, bij mij sta je al meer dan een jaar op mijn negeerlijst en denk dat daar niet rap verandering zal komen.
    Jij bent zo'n type, en ge zijt niet alleen hoor, die van alles op de hoogte zijt en je hebt ook al van alles en nog veel meer meegemaakt.
    Mocht je dat nu op een gewone manier brengen dan kon ik daar mee leven, maar hoe jij tekeer gaat op dit forum......... nee, doe eens normaal man.
    Ik heb potverdikke 2 jaar in de computers gewerkt en niet altijd in boeken zitten en snuisteren. Na mijn opleiding had ik wel af en toe eens een boek nodig dat geef ik gerust toe hoor.
    Maar op gebied van hardware moet ik van jou geen lessen meer te krijgen. Software is dan weer iets anders, dat was mijn dada niet, tenzij natuurlijk als het over tekenen en fotobewerking ging/gaat.
    Ben in het stenen tijdperk ook met films bezig geweest maar heb daar snel de brui aan gegeven want er stond toen mss 5% op punt.

regulus, hoe jij de mensen kan kleineren heeft geen naam, om dan nog te zwijgen van DIGW, GBKKL, enz enz.
    Man, bij mij sta je al meer dan een jaar op mijn negeerlijst en denk dat daar niet rap verandering zal komen.
    Jij bent zo'n type, en ge zijt niet alleen hoor, die van alles op de hoogte zijt en je hebt ook al van alles en nog veel meer meegemaakt.
    Mocht je dat nu op een gewone manier brengen dan kon ik daar mee leven, maar hoe jij tekeer gaat op dit forum......... nee, doe eens normaal man.
    Ik heb potverdikke 2 jaar in de computers gewerkt en niet altijd in boeken zitten en snuisteren. Na mijn opleiding had ik wel af en toe eens een boek nodig dat geef ik gerust toe hoor.
    Maar op gebied van hardware moet ik van jou geen lessen meer te krijgen. Software is dan weer iets anders, dat was mijn dada niet, tenzij natuurlijk als het over tekenen en fotobewerking ging/gaat.
    Ben in het stenen tijdperk ook met films bezig geweest maar heb daar snel de brui aan gegeven want er stond toen mss 5% op punt.
    Zit niet te kankeren vent ... Ik heb méér dan 35 jaar global ICT management en coordinatie gedaan op alle mogelijk denkbare nivo's, inclusief zelf een "schroevendraaier" in uw poten nemen als het moet , en op alle mogelijke (cross) platformen ... ik kan heus wel spotten als iemand gewoon uit z'n nek loopt te kletsen ... voorbijgaan aan de essentie van de zaak en verontwaardigde rookgordijnen rondblazen dat wel ja, dat is tegenwoordig de norm, maar het is geen argumentatie om te zeggen dat je weet wat trim en garbage collection is op een SSD, maar misschien gelooft ge dat zelf wel!

.. en afgaande op wat men tegewoordig zoal bijeen lult, dan ben ik inderdaad zowat van alles op de hoogte en op een nivo waarvan de meesten niet eens kunnen vermoeden dat het bestaat, maar "defragmenteren van een SSD" , goh, het staat zo posh in een conversatie he ... ...

oh, en zooo lang in computers gewerkt en geen zier verstand van internet acroniemen? sja ... men kan het inderdaad niet allemaal weten he

BTW .. en kompleet nutteloze info voor bollebozen zoals u ... trim op een 250 GB SSD duurt iets méér dan 2 seconden als het langer dan 2 weken geleden is sinds de laatste actie. gratis weetje ...

Zoals mijn favorier Wittgenstein placht te zeggen "Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen"

edit: FYI U bent hier degene die hier de boel hopeloos doormekaar haspelt en dan verontwaardigd reageert als men u daar op wijst!

Hey folks, alles werkt naar behoren en ik dacht iets rapper, maar moet nog even afwachten of het idd echt zo is .
    Internet is ook precies rapper, maar dat heeft toch niks met defragmenteren te maken ?
    “The further a society drifts from truth the more it will hate those that speak it”
    George Orwell
    Worldometers

Je zou verschieten hoeveel een browser op je schijf zet aan "tijdelijke" files.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Je zou verschieten hoeveel een browser op je schijf zet aan "tijdelijke" files.
    Dat heeft toch niks te maken met defragmenteren, er is geen schijfopruiming gebeurt in TS zijn geval
    Of ben ik verkeerd en verwijdert defragmenteren wel files van de schijf ??

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Defragmenteren verwijdert geen files maar omdat de vrije ruimte netjes in grotere blokken beschikbaar is wordt lezen en schrijven vlotter. Als de defrag er zo lang over gedaan heeft dan wordt dat misschien merkbaar. Eerst opruimen is natuurlijk beter. Defrag zou ook sneller geweest zijn.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Externe HD defragmenteren
    Door toerist in forum Chit Chat
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28 maart 2007, 06:21
  2. Defragmenteren
    Door theokus in forum Chit Chat
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 27 maart 2007, 22:23
  3. oniondrive defragmenteren
    Door parakiet in forum Accessoires