Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De mening van de motoristen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De mening van de motoristen

    Toen ik laatst met mijn Dragstar van 1998 in de shop was voor een kleine herstelling,liep ik door de showroom en zag daar dit staan,
    om heerlijk te zijn " het had mij ".
    Nu ben ik niet meer van de jonste en "mijn machien begint zwaar te worden". Ze zijn in ander uitvoeringen ook beschikbaar, maar dit model en kleur heefd het gedaan voor mij.
    En toch twijfel ik men oude vriend weg te doen, waarschijnlijk emotionele banden ermee. Dat krijg je wel na al die jaren van zorg en vooral chroom blinken.
    Nu heeft er ooit iemand gezegd bij twijfel , niet doen, maar daar twijfel ik nu zelf aan , om dat te volgen. Moeilijk hé.
    Zijn er mischien mensen met ervaring over dit brommertje, of van horen van enz, of goede raad, met dank Guido
    https://ggpics.be/

  • #2
    Re: De mening van de motoristen

    Ik ken niets van brommers en moto's maar het is een baie schoon ding wat je daar in de link laat zien.

    Comment


    • #3
      Re: De mening van de motoristen

      Hetgeen je zeker niet moet doen is anderen laten beslissen in uw plaats, ook op de vraag "doen of niet doen" kan je soms een heel vertekend antwoord krijgen van voor- of tegenstanders.
      Het is iets dat je zelf moet weten en beslissen, maar je uitleg lezende wil je eigenlijk twee richtingen uit ... wat bewijst dat je twijfelt.

      Langs één kant zeg je dat deze motor (link) je enorm aanstaat en dus toon je toch veel interesse en je laat ook al blijken dat je de huidige wat beu bent door te zeggen dat hij te zwaar wordt.
      Langs de andere kant zeg je ook dat je twijfelt om je trouwe vriend weg te doen na al die jaren ... bewijs dat je toch ook nog wat gehecht bent aan je huidige motor.

      Maar wees eerlijk voor jezelf, als je jaren met een motor rijdt, dan kan het niet zijn dat die plots te zwaar wordt ... het is eerder een verdoken excuus om een nieuwe te kopen.
      Ik ken die truukjes ondertussen ook al ... iedereen gebruikt ze wel eens om zichzelf wat te forceren.

      De vraag die je jezelf moet stellen ... mocht je die andere motorfiets niet zien staan hebben, zou je dan op zoek gegaan zijn naar een andere?
      Indien het antwoord neen is, dan zou ik toch nog eens twee keer nadenken alvorens een te snelle beslissing te nemen.
      En als je die toch echt wil ... dan zal je de knoop eens moeten doorhakken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: De mening van de motoristen

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        ... Nu heeft er ooit iemand gezegd bij twijfel , niet doen, maar daar twijfel ik nu zelf aan , om dat te volgen. Moeilijk hé.
        Zijn er mischien mensen met ervaring over dit brommertje, of van horen van enz, of goede raad, met dank Guido
        Da's een gevolg van de penopauze.
        Rustig blijven.
        Het waait wel over.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: De mening van de motoristen

          Als je je droom ziet, wandel dan niet voorbij, maar pluk hem. Neem hem mee
          naar huis en zet hem in een vaasje. Geef hem iedere dag een beetje water en
          hij zal je belonen met zijn eenvoud en pracht. Hij zal je betoveren. Daarom is
          het je droom.
          Maar daar heeft niemand anders zaken mee.

          Comment


          • #6
            Re: De mening van de motoristen

            In deze uitvoering vind ik het ook een prachtige motor. Maar, het is een Enfield, en die durven nogal eens onbetrouwbaar zijn. Ze hebben wel het voordeel dat de mekaniek nogal eenvoudig is, en men er veel zelf aan kan sleutelen.

            Je moet jezelf afvragen waarvoor je de motor wil gebruiken. Voor korte ritten en dagtrips zal deze motor ruim voldoen. Voor langere reizen waarschijnlijk niet. Toch niet als men comfortabel lange afstanden wil afleggen.
            Peter
            2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
            gspep.smugmug.com & steendorp.info

            Comment


            • #7
              Re: De mening van de motoristen

              Mooie retro model maar denk niet dat hij heel comfortabel is. Zoals GSPep al zei, zelf beslissen waarvoor je hem nodig hebt en wat je zoekt in een motorfiets..
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

              Comment


              • #8
                Re: De mening van de motoristen

                Ik heb onlangs voor hetzelfde dilemma gestaan.
                Mijn Heritage volledig uitgerust, wegdoen voor 'n Night Rod Special.
                Ik was enorm gehecht aan die oude ketel. Bij mooi weer zette ik die gewoon buiten, voor van de looks te genieten.

                Met de NRS heb ik gereden en daarbij 'n enorme kick gehad van de trekkracht. Hierbij de nieuwere techniek...slipper clutch, ABS, dubbele brembo's...Porsche design motor. Vette 240mm achterband.
                Prachtig machien en toch heb ik hem afbesteld. Ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen voor te annuleren.
                Bottom line: ik heb geen spijt van mijn beslissing. Die oudere motor paste beter bij mij en had 'n betere zithouding.

                Ik hoop dat je dat ook met die nieuwe motor hebt gereden. Hij ziet er wel prachtig uit (ik hou van die oudere motoren), Maar je moet er ook graag mee rijden.
                En dan moet je er ook nog op passen. Veel mensen kopen 'n motor die te klein is, waardoor ze er heel onnatuurlijk op zitten, wat je zelf niet ziet. Dat laatste had ik vroeger ook voor.

                Veel suc6

                Comment


                • #9
                  Re: De mening van de motoristen

                  Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                  In deze uitvoering vind ik het ook een prachtige motor. Maar, het is een Enfield, en die durven nogal eens onbetrouwbaar zijn. Ze hebben wel het voordeel dat de mekaniek nogal eenvoudig is, en men er veel zelf aan kan sleutelen.

                  Je moet jezelf afvragen waarvoor je de motor wil gebruiken. Voor korte ritten en dagtrips zal deze motor ruim voldoen. Voor langere reizen waarschijnlijk niet. Toch niet als men comfortabel lange afstanden wil afleggen.
                  Ik heb een kennis die 6 maanden in Indië heeft rondgereden met zo'n Enfield. Inderdaad iedere dag 5 minuutjes werk.
                  Ik zou dat niet kopen tenzij je er zelf kan aan sleutelen.

                  Paul (Z1300)

                  Comment


                  • #10
                    Re: De mening van de motoristen

                    Ok bedankt mensen, het zal mijn beslissing zijn, ik ga der nog een jaartje over slapen, bedankt alle voor de mening reeds en wat mischien nog komt.
                    Van de techniek heb ik zo geen schrik,en daar komt bij dat dit een nieuwe motor is met injectie, omdat hij anders de Eu 3 norm niet zou halen, elect.start en tegelijk een kickstarter, dus best of both worlds.En dan dat typisch geluid Hij heeft in feite de Bullet van India achter zich gelaten. Welke ook te verkrijgen is hier, met een duo zit, maar deze valt niet in mijn smaak.
                    In ieder geval bedankt, voetje, Guido.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: De mening van de motoristen

                      Het is te hopen dat die nieuwe Enfield betrouwbaarder is, want dat was altijd het zwakste punt.
                      Dat deze motor injectie heeft in plaats van een carburator wil daarom nog niet zeggen dat die degelijker is. Aan een carburator valt er soms nog wel iets op te lappen, bij een injectie zal je eerder onderdelen moeten vervangen als er iets stuk gaat.
                      De "technologie" van een Enfield was vroeger heel erg simpel, je kon er nog gemakkelijk zelf aan werken. Als je die nieuwe dan ook aan de computer moet hangen, zoals bij auto's en motoren tegenwoordig het geval is, dan heb je pas echt een probleem als er onderweg iets mis gaat.

                      Verwacht ook niet dat de wegligging en remmen op hetzelfde peil staan als bij de Japanse, Europese of Amerikaanse motoren.
                      Zo'n Enfield is gemaakt om rustig mee rond te toeren, met een topsnelheid van 130km/h zou je in principe mee moeten kunnen op de snelweg, maar dan ben je wel de hele tijd volgas aan het rijden...
                      Je kan natuurlijk ook "vrachtwagen-snelheid" aanhouden, maar dan moet je er wel goed op letten dat je zeker niet trager rijdt, want dat hebben de vrachtwagenchauffeurs niet zo graag.
                      Last edited by Black B@ndit; 10 juli 2012, 15:56.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: De mening van de motoristen

                        Zeer mondjesmaat beginnen die aansluitingen en de software toegankelijk te worden voor de particulier.
                        Voor motoren weet ik het niet maar mijn zoon heeft in ieder geval de stekker en de software voor VAG te pakken gekregen.

                        In "de morgen" stond gisteren een klacht over het feit dat piloten eerder IT-managers zijn en minder en minder getraind worden op manueel vliegen als de electronica het laat afweten.
                        Het gaat met de garagisten dezelfde weg op. Alles goed hoor, tot het moment dat de uitlezing zegt : alles OK terwijl alles NIET OK is.
                        Een verkeerde bandenmaat kan tot onverklaarbare problemen leiden.

                        En dan zien we het kaf en het koren. Ik ken garages die drijven op het vakmanschap van één mechanicien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De mening van de motoristen

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Zeer mondjesmaat beginnen die aansluitingen en de software toegankelijk te worden voor de particulier.
                          Voor motoren weet ik het niet maar mijn zoon heeft in ieder geval de stekker en de software voor VAG te pakken gekregen.
                          Die kan je zo bestellen, maar waarschijnlijk niet voor alle merken http://s.dealextreme.com/search/car%...ostic%20device .
                          Voor motoren heb ik er nog geen gezien, maar vanaf dat die injectie hebben in plaats van carburators zal er ook wel ergens een stekkerverbinding zijn om fouten op te sporen.

                          Ik heb zelf nooit een motor gehad met injectie.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: De mening van de motoristen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Die kan je zo bestellen, maar waarschijnlijk niet voor alle merken http://s.dealextreme.com/search/car%...ostic%20device .
                            Voor motoren heb ik er nog geen gezien, maar vanaf dat die injectie hebben in plaats van carburators zal er ook wel ergens een stekkerverbinding zijn om fouten op te sporen.

                            Ik heb zelf nooit een motor gehad met injectie.
                            Ik ook niet.
                            Wat ik me wel afvraag is hoeveel mecaniciens nog een totaaloverzicht hebben van een auto en niet in de laatste plaats hoe de negerkes dat gaan oplossen, eenmaal die generatie auto's daar toekomt

                            Comment


                            • #15
                              Re: De mening van de motoristen

                              Eigenlijk kan je het herleiden to twee punten:
                              Wil je met de motor rijden of is het meer het showelement dat een rol speelt.
                              Als je wil rijden en je wil voor een iets lichtere motor gaan, koop dan iets dat wendbaar en betrouwbaar is.
                              Als je wil poetsen en showen koop dan die Enfield oid.
                              Ikzelf gebruik mijn motor in de letterlijke zin van het woord.
                              Let wel, die wordt nauwgezet onderhouden en af en toe eens gepoetst.
                              Maar dat poetsen zijn verloren uren op de baan
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment

                              Working...
                              X