Rond nieuwjaar had ik een nieuwe bril nodig, lang gewacht op de nieuwe collectie van merk x, voor zen speciale modellen. De collectie was uit en kocht onmiddelijk de lang verwachtte bril.
Het mocht echter niet zijn, na 2 weken schilferde de verf er volledig af. Direct een nieuw model gekregen. Ik kom de winkel buiten en bekijk men nieuwe bril en merk op dat hier de verf ook aan het afschilferen was.
Terug de winkel binnen, hebben ze mij een nieuwe bril (zelfde monuur, zelfde kleur) besteld met de zekerheid dat het probleem nu opgeslot zou zijn.
Nu heb ik de bril 2 weken en heb ik een uitslag rond mijn ogen gekregen van die verf.
Heb ik nu als consument het recht op een nieuw montuur of niet? (om eerlijk te zijn komt de verf ook al terug los van dit montuur, maar laat ons dit even buiten beschouwing laten).
Het probleem zit hem volgens mij niet in het terugvorderen van het geld/montuur, ... maar eerder in het feit dat er ook glazen inzitten.
Ik zit er mij niets mee in om onmiddelijk een niewu montuur te kopen, maar een montuur vinden waar men glazen nog in passen zal wat anders zijn vrees ik, ...
Het mocht echter niet zijn, na 2 weken schilferde de verf er volledig af. Direct een nieuw model gekregen. Ik kom de winkel buiten en bekijk men nieuwe bril en merk op dat hier de verf ook aan het afschilferen was.
Terug de winkel binnen, hebben ze mij een nieuwe bril (zelfde monuur, zelfde kleur) besteld met de zekerheid dat het probleem nu opgeslot zou zijn.
Nu heb ik de bril 2 weken en heb ik een uitslag rond mijn ogen gekregen van die verf.
Heb ik nu als consument het recht op een nieuw montuur of niet? (om eerlijk te zijn komt de verf ook al terug los van dit montuur, maar laat ons dit even buiten beschouwing laten).
Het probleem zit hem volgens mij niet in het terugvorderen van het geld/montuur, ... maar eerder in het feit dat er ook glazen inzitten.
Ik zit er mij niets mee in om onmiddelijk een niewu montuur te kopen, maar een montuur vinden waar men glazen nog in passen zal wat anders zijn vrees ik, ...
Comment