Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25

Standaard chat software zonder accounts?

Om tijdens deze lockdown met iemand te kunnen communiceren zoek ik software (windows EN linux) waarmee we kunnen chatten. Gewoon simpele tekst chat, geen video, geen audio, geen scherm delen etc. Heel basic, slechts 2 personen. Zoiets als SMS maar dan via de pc met een echt klavier. Als het gewoon in eender welke browser draait is dat ook wel een oplossing.

We hebben nu wel email, maar dat geeft toch maar weinig interactie. Liefst iets waarvoor er geen account ergens moet aangemaakt worden.

Standaard Re: chat software zonder accounts?

Als je whatsapp op je gsm hebt kan je dat ook gewoon via de pc doen, makkelijk en handig.
    Groetjes,
    Dominic

Via Windows? Skype?
    Via Facebook kan ook Messenger.

We zijn alle 2 geen facebook gebruiker en de andere gebruik geen smartfoon. Skype vraag een windows account dacht ik. Yep, het is niet simpel, vandaar de vraag.

Die account is zoals een telefoonnummer, je moet toch met iemand verbinding maken, nietwaar?
    Is anderzijds ook een garantie van privé, zonder rechtstreekse verbinding met je contact zou het openbaar zijn.

Alle twee lid worden op BD en privé berichtjes naar elkaar sturen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Skype zou nu ook werken via iets web-based

artikel/
    Laatst gewijzigd door gympie; 4 april 2020 om 08:06 Reden: Artikel toegevoegd

https://talkwithstranger.com/free-chat-rooms/text-chat

You can also do 1-1 private chat without logging in.

Notex... heb je de pagina van die link al verder gelezen? Laaat ons zeggen dat de opzet van free-chat-rooms "iets anders" is. Zacht uitgedrukt. Lijkt be express bedoeld om een scharrel te doen. Ik denk als ik daarmee afkomt dat je enkele dagen later iets in de krant gaat lezen van "zwaarverminkt en onherkenbaar lichaam gevonden..."

Heb nog wat zitten verger zoeken met Google en tot nu toe lijkt Tox een kanshebber. Als ik het allemaal goed begrijp dan krijg je na installatie een ID-nr dat je geef aan diegene waarmee je wil chatten. Daarna gaat het peer-2-peer. Snap niet goed hoe je gewoon met een ID zo'n verbinding opzet als je applicatie niet eerst dat ID aan een IP kan linken. https://tox.chat/download.html Kan wel meer dan alleen chat maar de rest tikt wel alle vakjes.

Je wil nergens een account (zie openingspost) maar hoe denk je aan een ID te geraken zonder account ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Notex... heb je de pagina van die link al verder gelezen? Laaat ons zeggen dat de opzet van free-chat-rooms "iets anders" is. Zacht uitgedrukt. Lijkt be express bedoeld om een scharrel te doen. Ik denk als ik daarmee afkomt dat je enkele dagen later iets in de krant gaat lezen van "zwaarverminkt en onherkenbaar lichaam gevonden..."
    Niemand die je verplicht om een scharrel te doen . Je kiest je correspondent toch zelf !
    Er bestaan veel applicaties om 1-1 te chatten met audio, video of enkel tekst. Ik denk dan aan Whatsapp, Messenger, Facetime, Skype, SMS, enz.
    Als je dan toch om één of andere redenen wil chatten zonder audio of video kom je al snel op het Darkweb terecht.
    Maar toch fijn dat je tox.chat hebt gevonden

Ik had sterk het vermoeden dat die free-chat-rooms juist iets is waar je je correspondent NIET zelf kiest. De applicatie kiest er gewoon at random iemand uit om mee te chatten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Er bestaan veel applicaties om 1-1 te chatten met audio, video of enkel tekst. Ik denk dan aan Whatsapp, Messenger, Facetime, Skype, SMS, enz.
    Ja, maar veel van die applicaties hangen vast aan social media zaken of andere bedrijven. En we zijn alle 2 geen grote fans daarvan. Hoe meer het op SMS op de pc lijkt, hoe beter. Er mag audio en video bij zijn, maar die gebruiken we dan gewoon niet. Tekst is waar ik naar op zoek ben.

We zijn alle 2 geen facebook gebruiker en de andere gebruik geen smartfoon. Skype vraag een windows account dacht ik. Yep, het is niet simpel, vandaar de vraag.
    Je hebt altijd een login nodig. anders kun je niet iemand contacteren (hoe ga je anders elkaar identificeren om met elkaar te kunnen communiceren?)

Als je Windows 10 draait dan heb je al een Microsoft account.
    Met datzelfde account kun je dus op Skype.
    Je kan ook altijd een anoniem account aanmaken hé
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Geen Microsoft account, geen facebook, geen google, geen instagram, geen twitter.

Het antwoord is algegeven in #7 door gympie.
    Hier nederlandstalige uitleg: https://androidworld.nl/tips/skype-z...ggen-meet-now/

Geen Microsoft account, geen facebook, geen google, geen instagram, geen twitter.
    Gewoon telefonieren?

Jitsi!

Gratis. Open source. Geen account. PC en Smartphone.

https://jitsi.org/

https://computertotaal.nl/artikelen/...crosoft-teams/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Je hebt altijd een login nodig. anders kun je niet iemand contacteren (hoe ga je anders elkaar identificeren om met elkaar te kunnen communiceren?)
    Niet juist. Je kunt een met een wachtwoord beveiligde zelf gekozen url delen. bv met https://meet.jit.si/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Gewoon telefonieren?
    Dat zou inderdaad het simpelste zijn. Maar de andere kant is iemand die alles liever via tekst doet en afstand bewaart. Praten en face-2-face zijn moeilijk, soms heel moeilijk. Al vele malen geprobeerd maar dat lukt niet. Ik ga er niet dieper op in, er zullen er zijn die het probleem direct herkenen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Jitsi!

Gratis. Open source. Geen account. PC en Smartphone.

https://jitsi.org/
    https://computertotaal.nl/artikelen/...crosoft-teams/
    Die stond ook in de lijst waar ik Tox gevonden had. Maar ik had de indruk dat het enkel video was. Als je ervaring mee hebt, kan je dan zeggen of enkel tekst chat ook een optie is?

Wat is nu het probleem om een Skype of andere account aan te maken?
    Kost veel minder moeite dan dagen zitten zoeken naar een of andere oplossing waar niemand met zekerheid van weet of het correct en eerlijk werkt.
    Als het enkel is om met u te communiceren, maak dan desnoods zelf twee accounts aan als die andere het niet kan en geef de logingegevens door.
    Wat een gedoe om met iemand te kunnen communiceren, subiet is de corona-crisis door voordat je een letter gestuurd hebt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Die stond ook in de lijst waar ik Tox gevonden had. Maar ik had de indruk dat het enkel video was. Als je ervaring mee hebt, kan je dan zeggen of enkel tekst chat ook een optie is?
    Ja. Je kunt Camera en Microfoon uitzetten. Daarna Chat beginnnen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wat is nu het probleem om een Skype of andere account aan te maken?
    Kost veel minder moeite dan dagen zitten zoeken naar een of andere oplossing waar niemand met zekerheid van weet of het correct en eerlijk werkt.
    Als het enkel is om met u te communiceren, maak dan desnoods zelf twee accounts aan als die andere het niet kan en geef de logingegevens door.
    Wat een gedoe om met iemand te kunnen communiceren, subiet is de corona-crisis door voordat je een letter gestuurd hebt.
    Zelfs zonder dat allemaal is communiceren met die persoon een hele opgave. Geloof me.

Zelfs zonder dat allemaal is communiceren met die persoon een hele opgave. Geloof me.
    Vertel hem dat je het advies om Jitsi te gebruiken van een Nederlandse rijksambtenaar met 40 jaar ICT ervaring hebt gekregen

Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Vertel hem dat je het advies om Jitsi te gebruiken van een Nederlandse rijksambtenaar met 40 jaar ICT ervaring hebt gekregen

Jan
    Het zal al weken/maanden duren om het zover te krijgen dat er eender welke chatsoft gebruikt wordt. Ik mag al blij zijn als het antwoord op een eenvoudige email binnen de week komt. Vandaar dat ik tekstchat wil proberen. Als ik op voorhand kan verzekeren dat er geen audio/video nodig is zal het al misschien wat vlotter gaan.

een of andere IRC client gebruiken?
    Geen idee welke er tegenwoordig nog bestaan, maar bekijk de wiki eens ;-)
    Mirc was vroeger een hele goede, en Trillian herinner ik mij ook nog.

Meer info --> Internet_Relay_Chat#Clients

Soortgelijke discussies

1. Zonder software
    Door boudini in forum Beginnershoek
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 8 oktober 2015, 21:46
  2. Reacties: 5
    Laatste bericht: 30 augustus 2004, 16:22

Regels voor berichten