Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF-schijfje wordt niet herkend in PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF-schijfje wordt niet herkend in PC

    Mijn PC herkent sommige CF-schijfjs niet (meer).
    Het betreft hier allemaal SanDisk-schijfjes
    Lukt wel: Ultra-II 2GB
    Lukken niet: Ultra 256 & Gewoon 256MB
    Via mijn fototoerstel lukt het wel, maar dit duurt laaaaaang..
    Kent iemand een trucje?
    Groetjes

  • #2
    Re: CF-schijfje wordt niet herkend in PC

    Al andere cardreader op pc gebruikt ? Want u fototoestel is voor de pc ook niet meer dan een cardreader
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: CF-schijfje wordt niet herkend in PC

      Als die kaartjes nog op fat 16 staan.. dan kan xp er slecht mee overweg.. en de vista maak er helemaal brol van...
      heb zo een kaartje ( SD ) dat via een mp3 lezerke wel te lezen is... maar traag.. en via de kaartlezer in mijne pc niet....
      gewoon formateren op fat 32,
      de grotere kaartjes zijn allemaal fat32 en die werken wel.... de kleinere en oudere zijn nog fat16 .... en dat is niet meer te doen.. ( is nog van win95/98 )

      Comment


      • #4
        Re: CF-schijfje wordt niet herkend in PC

        'als die kaartjes nog op fat 16 staan'
        hmmm
        dit klinkt ingewikkeld
        heb XP
        voor de rest 'gebruik' ik gewoon de PC
        moet ik ergens iets instellen?
        trouwens voor de 2GB lukt het wel
        groetjes

        Comment


        • #5
          Re: CF-schijfje wordt niet herkend in PC

          die 2 gb is normaal een fat 32.. en dus overal te lezen...
          steek het kaartje in je pc, en vraag de eigenschappen .. ( rechtse muis.... vanonder.... en dan staat daar : bestandssysteem... : fat16 .. fat 32.. of NTFS.. (xp) je mag het echter niet formateren met je pc... ( want die maakt er een NTFS kaartje van.. e dat kan je toestel normaal niet af.... zoek iemand met een kaartlezer met win 98 ofzo op ( millenium.. geen win2000, xp of vista en formateer het op fat32 en elk systeem kan het lezen...
          ( heb hier zo ook een kaartje van een gps... en als ik die in mijnen xp steek... niks te lezen. ging ermee naar nen "oudere pc".. en wat bleek : fat16... )

          Comment


          • #6
            Re: CF-schijfje wordt niet herkend in PC

            is dit in een pc van medion?
            zo ja heb dit probleem al eens opgelost.
            pc open maken en geheugen latten verwijderen en terug steken.
            is opgelost
            Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

            Comment


            • #7
              Re: CF-schijfje wordt niet herkend in PC

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              die 2 gb is normaal een fat 32.. en dus overal te lezen...
              steek het kaartje in je pc, en vraag de eigenschappen .. ( rechtse muis.... vanonder.... en dan staat daar : bestandssysteem... : fat16 .. fat 32.. of NTFS.. (xp) je mag het echter niet formateren met je pc... ( want die maakt er een NTFS kaartje van.. e dat kan je toestel normaal niet af.... zoek iemand met een kaartlezer met win 98 ofzo op ( millenium.. geen win2000, xp of vista en formateer het op fat32 en elk systeem kan het lezen...
              ( heb hier zo ook een kaartje van een gps... en als ik die in mijnen xp steek... niks te lezen. ging ermee naar nen "oudere pc".. en wat bleek : fat16... )
              Kaartje is te klein om in NTFS te formateren en zal dus ook niet voorkomen in het bestandsysteem. t'Is maar dat ge t'zou weten hé
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: CF-schijfje wordt niet herkend in PC

                En tip!
                Indien je pc plots je cardreader/cd/dvd niet meer toont moet je het volgende doen:
                1) stekker uit het stopcontakt halen !!!!!
                2) Is uw voeding voorzien van een aan/uit schakelaar, deze op uit zetten.
                3) 25 x op de startknop van je pc drukken.
                Dit ontlaad de zwerfstroom van de pc.
                Sluit uw pc aan op een stopcontakt MET aarding.
                Last edited by Red Falcon; 5 april 2008, 19:13.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: CF-schijfje wordt niet herkend in PC

                  K'lees hier toch wel wat rare dingen...
                  Ik formateer al mijn kaartjes in mijn fototoestelleke (een E-500). Dat levert altijd FAT op, omdat mijn grootste kaartjes maar 1 GB groot zijn...
                  Ik zie trouwens niet in waarom je niet in FAT32 zou kunnen formateren onder XP en Vista. Grotere schijven kan je inderdaad enkel onder NTFS formateren, maar klein prul (FAT gaat ergens tot 2 GB dacht ik, FAT32 tot 32 GB) kan je evengoed met XP of Vista op FAT of FAT32 zetten.

                  Ik heb de gewoonte om mijn kaartjes altijd in mijn fototoestel te wissen (door ze te formateren). Heb hier nog nooit mizerie mee gehad (ook niet qua leessnelheid via de kaartlezer, en dus op FAT onder windows XP en Vista).
                  Behalve een exoot in Oostenrijk gekocht, zijn al mijn CF kaartjes van Sandisk...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment

                  Working...
                  X