Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bol.com, ook niet normaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bol.com, ook niet normaal.

    Begin deze maand een nieuwe tajine gekocht bij "De winkel van ons allemaal".
    Bezorgd door...................... Bpost.
    De facteur belt aan, de vrouw doet open krijgt die doos in haar armen toegestopt en hij kon niet snel genoeg in zijn camionette zijn en weg was hij.
    Wij tevreden want de avond er voor hadden we die pas besteld.
    Enfin ja, wij die doos snel openen en..................... in stukken, aha daarom was die facteur zo snel uit de voeten.
    Dus op 10 december een retour aangevraagd voor die tajine en diezelfde dag nog, terug gestuurd.
    Ik krijg pas nu een email dat de tajine is 'aangekomen' en dat ik pas na 5 dagen mijn centen terug zal zien.
    Niet normaal, toch?
    Twintig dagen na de retour dan pas een email ontvangen, komaan zeg, het is razend druk voor deze die de pakjes in orde brengen, maar toch niet voor de mensen die zich bezig houden voor de klachten en retour zendingen zeker?

    Enfin, de kapotte hebben we toen opgestuurd en sofort een nieuwe gekocht uit gebakken aarde en ZONDER lak.
    Daags nadien weeral geleverd, en deze keer was in zijn geheel en zonder breuken.
    Niet echt mooi maar daar heb ik nu lak aan, als ze maar goed eten oplevert .
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Bol.com, ook niet normaal.

    verwonderlijk van BPost . Daar hebben we tot nu anlleen goede ervaring mee. Misschien al gebroken voor het in hun handen kwam ???

    Positief : zonder lak heeft naar onze ervaring betere resultaten dan met de lak. Verzadigen met water vooraf lijkt het belangrijkste voor een goed resultaat.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Bol.com, ook niet normaal.

      Je moet het geluk eens hebben om in zoeen sorteercentrum te kunnen binnen glippen.

      Dan snap je per direct waarom het zo belangrijk is om kwetsbare stukken bijzonder goed in te pakken.
      Niet enkel binnen de transportbanden vallen pakjes soms wel van een halve meter naar beneden op de volgende band.
      Maar ook sorteerders zijn niet altijd mild en voorzichtig. Soms smijten ze die pakjes van meters ver in sorteervakken.

      Hoe moet het dan?
      Mijn inziens een verantwoordelijkheid van de verzender.
      Die moet zorgen dat het pakje ingepakt is op een manier dat schade zowat onmogelijk is.

      Dat ze nu wat laat zijn met afhandelen kan ik wel inkomen. Het is nu waanzinnig druk in die sector.

      Maar fijn dat het goed gekomen is.
      Bol is een erg dure winkel maar ze geven wel degelijk service volgens mijn ervaringen.
      Is onderdeel van Delhaize groep als ik het goed heb.
      Idem bij Delhaize. Dure winkel wel. Maar als er iets niet goed is met je aankoop dan morren ze niet en krijg je prompt geld terug.
      Op een dag hadden we eens iets van vlees gekocht. Was iets mis mee maar hadden we niet gezien.
      Gebakken en totaal oneetbaar. Vanbinnen was die slecht. Datum was nogtans niet vervallen.
      Wij terug naar de winkel met ons gebakken stuk vlees en ons verhaal verteld.
      Zonder morren kregen we veel excuus en prompt ons geld terug.

      Op een dag hadden we eens een maiskip gekocht.
      Die zat nog vol pluimen zeg!
      Wij weer terug naar de winkel.
      Hebben we een kip gekregen van andere oorsprong. Ze wilde ook ons geld terug geven.
      Nadien is dit nooit meer voorgevallen.

      Dat soort goede service zit ook een beetje in de prijs dan weer.

      Veel succes met je aankoop. Als het past kom ik es aan tafel schuiven bij je

      Comment


      • #4
        Re: Bol.com, ook niet normaal.

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Je moet het geluk eens hebben om in zoeen sorteercentrum te kunnen binnen glippen.

        Dan snap je per direct waarom het zo belangrijk is om kwetsbare stukken bijzonder goed in te pakken.
        Niet enkel binnen de transportbanden vallen pakjes soms wel van een halve meter naar beneden op de volgende band.
        Maar ook sorteerders zijn niet altijd mild en voorzichtig. Soms smijten ze die pakjes van meters ver in sorteervakken.

        Hoe moet het dan?
        Mijn inziens een verantwoordelijkheid van de verzender.
        Die moet zorgen dat het pakje ingepakt is op een manier dat schade zowat onmogelijk is.

        Dat ze nu wat laat zijn met afhandelen kan ik wel inkomen. Het is nu waanzinnig druk in die sector.

        Maar fijn dat het goed gekomen is.
        Bol is een erg dure winkel maar ze geven wel degelijk service volgens mijn ervaringen.
        Is onderdeel van Delhaize groep als ik het goed heb.
        Idem bij Delhaize. Dure winkel wel. Maar als er iets niet goed is met je aankoop dan morren ze niet en krijg je prompt geld terug.
        Op een dag hadden we eens iets van vlees gekocht. Was iets mis mee maar hadden we niet gezien.
        Gebakken en totaal oneetbaar. Vanbinnen was die slecht. Datum was nogtans niet vervallen.
        Wij terug naar de winkel met ons gebakken stuk vlees en ons verhaal verteld.
        Zonder morren kregen we veel excuus en prompt ons geld terug.

        Op een dag hadden we eens een maiskip gekocht.
        Die zat nog vol pluimen zeg!
        Wij weer terug naar de winkel.
        Hebben we een kip gekregen van andere oorsprong. Ze wilde ook ons geld terug geven.
        Nadien is dit nooit meer voorgevallen.

        Dat soort goede service zit ook een beetje in de prijs dan weer.

        Veel succes met je aankoop. Als het past kom ik es aan tafel schuiven bij je
        Inderdaad, de postbode maakte hem wel bijzonder snel uit de voeten, maar het had inderdaad VEEL BETER verpakt kunnen worden
        De schuld dat die stuk was ligt uiteindelijk bij de producent want die was echt pover en bij Bolleke hebben ze dat hoogstwaarschijnlijk nooit nagekeken.

        Ja ik ben geen Algerijn of Marokkaan, maar ik heel graag hun eten. Komt bij mij op de derde plaats na het Italiaans en Frans eten.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Bol.com, ook niet normaal.

          Als iets gebroken geleverd wordt, dan is de meest voorkomende oorzaak onvoldoende deftig verpakt.
          Niets bewijst zelfs dat Bpost deze stuk gemaakt heeft, kan ook gebeuren tijdens transport tussen leverancier en BOL (of partner) of laten valken in magazijn bij verkoper (BOL).
          Verder zijn alle postbodes en koeriers meestal gehaast .
          BOL regelt dat normaal wel heel correct.
          En in deze periode is het ook begrijpelijk dat wat meer mensen met (ziekte)verlof zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Bol.com, ook niet normaal.

            Het pakje zal waarschijnlijk al gevallen zijn voorleer de postbode het in zijn (haar) handen heeft gekregen.
            Maar ik heb ooit op het werk gezien hoe een koerier van een andere firma dan de Post een pakje aan het zoeken was in de berg die in zijn bestelwagen lag, hij smeet de pakjes die hij niet moest hebben gewoon naar voor om er ergens eentje onderuit te kunnen halen...
            Breekbare spullen moeten daarom wel heel goed verpakt worden, en daar loopt het wel eens fout. (als ze die zonder voldoende opvulmateriaal in een te grote doos steken, dan is er nog een grotere kans dat het kapot wordt geleverd).
            Dat je zo lang moest wachten op een terugbetaling is ook niet leuk, maar uiteindelijk komt het bijna altijd toch in orde.
            De meeste bedrijven zullen de laatste weken zoveel mogelijk moeite hebben gedaan om alles zo snel mogelijk te kunnen verzenden, en dan is het mogelijk dat de berg teruggestuurde pakjes wat langer op zich laat wachten.

            Twee jaar geleden had ik een accu besteld voor mijn auto, de eerste is onderweg ook gevallen, die is zelfs niet tot hier geraakt, daarvoor kreeg ik een melding dat het pakket beschadigd was (hopelijk heeft toen niemand accuzuur over zich gekregen).
            Ik heb toen de verkoper meteen gecontacteerd, en die heeft zo snel mogelijk een nieuwe accu verstuurd, en die is dan gelukkig wel heel aangekomen.

            Op dit ogenblik is er hier wel een probleem, ik denk dat de postbode die hier normaal altijd alles brengt met vakantie is, de vervangende postbode heeft een leesbril nodig, want hij steekt mijn post bij de buren in de bus, terwijl mijn adres er toch correct op staat.

            Deze week is de koerier van PostNL hier twee keer aangekomen terwijl ik zelf toevallig buiten was, en dan ben ik zelf naar de bestelwagen gegaan om het pakje in ontvangst te nemen zodat de koerier zo snel mogelijk weer verder kon naar het volgende adres.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Bol.com, ook niet normaal.

              Gekocht bij Bol.com zelf of bij een partner van hen ?
              Dat maakt een heel groot verschil op communicatie snelheid

              Trouwens waar het pakje gevallen is zal je nooit te weten komen.
              Het kan zelfs in de verpakking gebeurt zijn, zou niet de eerste keer zijn.

              Eigenlijk zou je dat toch moeten zien aan de buitenste verpakking of deze gevallen is
              Want ik veronderstel wel dat een Tajine toch deftig ingepakt wordt in meerdere lagen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Bol.com, ook niet normaal.

                De zending was rechtstreeks van Bol.com in Nederland.
                En nee, aan de doos kon je niks zien.
                De verpakking van de fabrikant was erg sober.
                Je zou je aan zwaar papier of van die luchtzakjes verwachten maar niks van dat in de doos van de tajine zelf.
                Een vriendin had er ook zo eentje gekocht (Frans fabricaat) en die is ongeschonden aangekomen.
                Dus ik had weer prijs, zoals gewoonlijk natuurlijk.
                Maar is die retour dan werkelijk 20 dagen onderweg? Nee, dat denk ik niet.
                En feestdagen of geen, van Bolleke zijn we dat niet gewoon zo'n slakkengangetje.
                PS: Ik heb nog altijd geen geld terug gestort gekregen.
                Last edited by Red Falcon; 30 december 2022, 23:07. Reden: PS:
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Bol.com, ook niet normaal.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Maar is die retour dan werkelijk 20 dagen onderweg? Nee, dat denk ik niet.
                  En feestdagen of geen, van Bolleke zijn we dat niet gewoon zo'n slakkengangetje.
                  PS: Ik heb nog altijd geen geld terug gestort gekregen.
                  Hoe lang de retour effectief onderweg is kan je toch zien?
                  Of heb je geen tracking gekregen bij het terugzenden?
                  Wat terugbetaling betreft, had je initieel via kredietkaart betaald?
                  Dan storten ze het daar op terug en zie je dit vaak pas als de afrekening van de kredietkaart komt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bol.com, ook niet normaal.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Hoe lang de retour effectief onderweg is kan je toch zien?
                    Of heb je geen tracking gekregen bij het terugzenden?
                    Wat terugbetaling betreft, had je initieel via kredietkaart betaald?
                    Dan storten ze het daar op terug en zie je dit vaak pas als de afrekening van de kredietkaart komt.
                    De retour kon ik niet zien, geen T & T gekregen.
                    Maar waarom heeft het 20 dagen geduurd voordat ze de retour zogezegd pas ontvangen hebben?
                    En we zijn nu de 31ste dat is al 11 dagen geleden sinds ze de retour "ontvangen" hebben terwijl in hun email zij terug zouden storten binnen de 5 dagen.
                    Gewoon online betaald. Hebben zee tot nu niet teruggestort.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bol.com, ook niet normaal.

                      Zouden daar ook breekbare stukken tussen zitten?
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bol.com, ook niet normaal.

                        Bizar verhaal. Al mijn bol bestellingen vorig jaar werden door PostNL geleverd, niet door Bpost. Een nadeel van bol.com voor mij.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                        EOS 10 Glas 28-105 70-210

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bol.com, ook niet normaal.

                          Eindelijk!!!
                          Bol.com heeft vandaag mijn geld teruggestort vijftiendagen nadat ze de retour ontvangen hebben.

                          En het kan hier weer niet kapot hé.
                          Update gedaan van Luminar Neo en niks werkt nog, ook luminar 4 en Luminar AI.
                          En het ergste, onze Dyson V8 heeft de pipe à Martin kegeef. (de nieuwe zal al zeker NIET van bij Bolleke komen.
                          Wat zal het derde zijn? 2023 is ons blijkbaar niet goed gezind.
                          Miserie, miserie, miserie.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bol.com, ook niet normaal.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Eindelijk!!!
                            Bol.com heeft vandaag mijn geld teruggestort vijftiendagen nadat ze de retour ontvangen hebben.

                            En het kan hier weer niet kapot hé.
                            Update gedaan van Luminar Neo en niks werkt nog, ook luminar 4 en Luminar AI.
                            En het ergste, onze Dyson V8 heeft de pipe à Martin kegeef. (de nieuwe zal al zeker NIET van bij Bolleke komen.
                            Wat zal het derde zijn? 2023 is ons blijkbaar niet goed gezind.
                            Miserie, miserie, miserie.
                            Jij trekt blijkbaar ongeluk aan.
                            Als ik dat bij mij bespeur zeg ik tegen mezelf "je neemt teveel hooi op je vork, zou je niet beter één ding tegelijk doen..." .
                            We worden een dagje ouder en misschien minder oplettend.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bol.com, ook niet normaal.

                              Wat is er stuk aan de Dyson?

                              Comment

                              Working...
                              X