Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betalend wifi in hotel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: betalend wifi in hotel

    Beetje verbaasd dat gratis wi-fi nog geen gemeengoed is in onze westerse landen.
    In de meeste lodges in Zuid-Afrika, Namibië en Botswana is dat gratis.
    Wat was dat weer van die "ontwikkelings"landen?
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #32
      Re: betalend wifi in hotel

      Ja, je kan dat afzetten, maar dan kan je zelf ook geen gebruik meer maken van homespot als ergens anders bent. Het principe is, ik laat mijn modem gebruiken en dan kan ik iemands anders zijn modem ook gebruiken al het moest nodig zijn

      Comment


      • #33
        Re: betalend wifi in hotel

        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Beetje verbaasd dat gratis wi-fi nog geen gemeengoed is in onze westerse landen.
        In de meeste lodges in Zuid-Afrika, Namibië en Botswana is dat gratis.
        Wat was dat weer van die "ontwikkelings"landen?
        In Botswana is dat allicht al in de prijs verrekend hé Jochen
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #34
          Re: betalend wifi in hotel

          Bij kleine accommodatie (B&B, familiehotelletjes) maak ik er toch een punt van om te vermelden dat we selecteren op gratis internet.Bij ketens denk ik niet dat dit veel effect gaat hebben. Hoe meer men beseft dat door internet betalend te maken men klanten mist hoe beter. De "kleine" hotelier is er meestal toch mee opgezet dat hij klanten kreeg omdat de concurrentie een mindere dienstverlening had.
          Natuurlijk moet internettoegang betaald worden maar het staat toch beter om "free WiFi", "Free Parking" op je site te zetten dan "Internet fee", "Parking fee".
          Je kan ook een lage prijs adverteren en alles apart aanrekenen, ik zie het al gebeuren: Kamer 20 Euro, bedlinnen 10 Euro, gebruik badkamer (wastafel) 20 Euro, toilet 15 Euro, douche 15 Euro......
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #35
            Re: betalend wifi in hotel

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Als telenet klant dacht ik gebruik te maken van hun telenet homespot maar die wilden ze niet openzetten,je kon wel op internet als je 3 € per 24u betaalde.Normaal of niet.
            Dus die hoteleigenaar verkoopt iets wat gratis zou moeten zijn de "Telenet homespot", de enige kosten die deze man moet maken
            is eventueel een paar draadloze routers, maar ik weet niet of je wel een homespot kan doorsturen via een externe router
            die niet van Telenet komt, eerst eens informeren bij Telenet, en als het kan, gewoon een mailtje naar de hoteleigenaar,
            dat je zijn praktijken zal melden op sociale media als Facebook, daar staan die mannen zeker niet op te wachten, bijzonder
            omdat ze bijna allemaal zelf een Facebook pagina hebben lopen.

            Comment


            • #36
              Re: betalend wifi in hotel

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Dus die hoteleigenaar verkoopt iets wat gratis zou moeten zijn de "Telenet homespot",
              Tenzij het geen echte TN hotspot is natuurlijk. Van een hotel verwacht je dat ze een business abo hebben waarop "reselling" toegelaten is. Is dat niet zo (residentiele aansluiting) dan is dit in strijd met de voorwaarden van dat abo.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #37
                Re: betalend wifi in hotel

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Tenzij het geen echte TN hotspot is natuurlijk. Van een hotel verwacht je dat ze een business abo hebben waarop "reselling" toegelaten is. Is dat niet zo (residentiele aansluiting) dan is dit in strijd met de voorwaarden van dat abo.
                Zou inderdaad ook kunnen, dan doet de hotelbaas wat hij wil, een hotel zonder gratis wifi in België
                loopt achter op zijn tijd, maar Telenet of Belgacom zouden dan bij wijze van service ook wat mogen doen,
                als je naar de kust op een appartement gaat, heb je de verbindingen daar voor het kiezen.

                Comment


                • #38
                  Re: betalend wifi in hotel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  In Botswana is dat allicht al in de prijs verrekend hé Jochen
                  Boh. Zelfs in de goedkoopste lodges hadden ze het...

                  Om eerlijk te zijn; wij lopen vaak achter hoor. Veel fibre en 4G ginds.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: betalend wifi in hotel

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Zou inderdaad ook kunnen, dan doet de hotelbaas wat hij wil, een hotel zonder gratis wifi in België
                    loopt achter op zijn tijd, maar Telenet of Belgacom zouden dan bij wijze van service ook wat mogen doen,
                    als je naar de kust op een appartement gaat, heb je de verbindingen daar voor het kiezen.
                    En in die appartementen gebruik je dan het netwerk van de buren die gewoon hun Homespot laten gebruiken.
                    En als jij Telenet hebt, en in jouw blok heeft iedereen Belgacom dan surf je ook niet hé.

                    Binnen een jaar of 2 zal roaming gewoon afgeschaft worden. Tegen dan krijg je data abo's aan 5€ per maand, en zit er in vrijwel elke laptop of Tablet een Sim kaart waarmee je in heel Europa op het web geraakt. Ofwel koop je een Mifi Router, en surf je overal probleemloos... De trend is al gezet in auto's. Die moeten binnenkort een noodoproepsysteem hebben dat bij een ongeval de hulpdiensten verwittigd. De stap naar wifi in de auto wordt dan wel heel klein.


                    Dan zullen de hoteliers wel afgeleerd zijn zeker, want dan verliezen ze die inkomsten ook nog.

                    Comment


                    • #40
                      Re: betalend wifi in hotel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Boh. Zelfs in de goedkoopste lodges hadden ze het...

                      Om eerlijk te zijn; wij lopen vaak achter hoor. Veel fibre en 4G ginds.
                      Maar je hebt een punt; heb oa dezelfde ervaring gehad in Vietnam en in China.
                      In Vietnam zelfs in de kleinste uithoeken gratis wi-fi.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: betalend wifi in hotel

                        En daar heb ik dan ook een beetje achterdocht bij.

                        Als je je verbindt op een volledig open netwerk, dan is er risico dat je datatransfer onveilig is...

                        Comment


                        • #42
                          Re: betalend wifi in hotel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                          Als telenet klant dacht ik gebruik te maken van hun telenet homespot maar die wilden ze niet openzetten,je kon wel op internet als je 3 € per 24u betaalde. Normaal of niet.
                          Als dat hotel een Telenet "Business klant" is, dan heeft die een modem die hij niet KAN open zetten voor Homespot.
                          Als hij een Telenet modem/router mét Homespot mogelijkheid heeft (dus eentje met draadloos netwerk) zoals TS meldt, dan is hij een particulier-abo-klant. En dan kan je het hem niet kwalijk nemen dat hij dat niet open zet voor klanten van zijn zaak.

                          Dat hij daarentegen geen draadloos netwerk voor al zijn klanten aanbiedt, jaagt er met zekerheid een deel weg. Telenet Homespot zou dan trouwens de 2 Belgacom klanten in de kou laten staan. Op naar een eigen in-de-dagprijs-inbegrepen WIFI-netwerk dus.

                          Bij mijn hotelkeuzes de laatste jaren was gratis WIFI een voorwaarde. Punt. Gelijk Bouk zegt: zoals het bad- en bedgoed.
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

                          Comment


                          • #43
                            Re: betalend wifi in hotel

                            Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                            Als hij een Telenet modem/router mét Homespot mogelijkheid heeft (dus eentje met draadloos netwerk) zoals TS meldt, dan is hij een particulier-abo-klant. En dan kan je het hem niet kwalijk nemen dat hij dat niet open zet voor klanten van zijn zaak.
                            Indien hij een particulier abbo heeft hoeft hij niks "niet open te zetten", het staat open tenzij hij het bewust afsluit.
                            In dat geval nogal straf: hij betaalt er niet extra voor, maar het moet opbrengen... Kan hem op termijn commerciëel zuur opbreken denk ik.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #44
                              Re: betalend wifi in hotel

                              Tja, ik heb het destijds toch wél moeten "open zeten" hoor want het stond potdicht .

                              Telenet Homespot zet je toch niet open voor je klanten
                              Telenet Homespot zet je open voor jezelf... zodat je zelf overal in Vlaanderen kan wifi-en.
                              En als je dat niet nodig hebt zet je toch je eigen modem niet open, alleen voor de schoon ogen van een ander!?

                              Wat die hotelier als particulier beslist heeft toch niks te maken met wat hij doet in zijn zaak? Homespot is een SLECHTE keuze voor wifi in een zaak. Daarvoor zet je een eigen netwerk op en dat doet hij uit commerciële overwegingen aan de prijs die hij denkt te moeten vragen... om geen klanten te verliezen.
                              Last edited by VIM; 3 juli 2013, 14:58. Reden: dat
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment


                              • #45
                                Re: betalend wifi in hotel

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                En daar heb ik dan ook een beetje achterdocht bij.

                                Als je je verbindt op een volledig open netwerk, dan is er risico dat je datatransfer onveilig is...
                                Daarvoor hebben ze vpn-tunneling uitgevonden.

                                Comment

                                Working...
                                X