Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benzineprijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Benzineprijzen

    Vandaag ergens in Mechelen Super 95 getankt aan 1,339 per liter.
    Ook Total stations gepasseerd zonder prijsaanduiding. Is logisch, Total kent maar één prijs en dat is de officiële maximumprijs (momenteel 1,503)
    Met een Touring tankkaart nog altijd 1,403 per liter. Je ziet daar ook bijna nooit klanten.

    Ik vraag me steeds af of er mensen zijn die 1,503 betalen bij Total uit eigen zak ? 16,4 cent per liter verschil kan toch al tellen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Benzineprijzen

    Toen mijn echtgenote nog werkte, was haar VISA nummer geregistreerd bij Q8. Op elke liter die ze daar tankte, kreeg ze 1 Bfr korting via haar werk. Ze heeft zo enkele jaren bij Q8 getankt tot ik opmerkte dat de literprijs daar 8Bfr hoger was dan bij ESSO.
    Momenteel tank ik in Spanje diesel @ 0,825 per liter in een station waar na elke klant het pistool en de betaalautomaat wordt ontsmet.
    Nochtans zijn er ook waar de diesel 1,225 staat. Dat is 40 cent of 16 oude Bfr verschil. Desondanks wordt daar toch nog getankt.

    Comment


    • #3
      Re: Benzineprijzen

      Is bij mij in de buurt ook zo: bij een Esso Express staat Euro95 aan 1,32/l en 600m verder is een Total waar ze 1,50 vragen voor hetzelfde. En toch tanken ze daar. Me dunkt dat sommige mensen echt niet naar de prijzen kijken. Mischien hoeven ze dat ook niet he ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Benzineprijzen

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Vandaag ergens in Mechelen Super 95 getankt aan 1,339 per liter.
        Ook Total stations gepasseerd zonder prijsaanduiding. Is logisch, Total kent maar één prijs en dat is de officiële maximumprijs (momenteel 1,503)
        Met een Touring tankkaart nog altijd 1,403 per liter. Je ziet daar ook bijna nooit klanten.

        Ik vraag me steeds af of er mensen zijn die 1,503 betalen bij Total uit eigen zak ? 16,4 cent per liter verschil kan toch al tellen.
        Hangt er allemaal vanaf hoe men dat bekijkt en wie er gaat tanken en met welke voordelen.

        Aan de volle pot inderdaad redelijk duur, maar per tankbeurt krijg je drie weken pechbijstand ... sommige mensen vinden dat interessanten sparen daarmee elders pechbijstand uit.

        Er zijn ook redelijk wat mensen met een bedrijfswagen, dan moet je tanken met de kaart dat je krijgt en bedrijven krijgen altijd korting.

        Total geeft aan medewerkers van sommige bedrijven de kans om privé een tankkaart aan te vragen, met die kaart krijgt men tot wel 16 cent korting.

        Hier is een bemand Q8 station, op zondag is het daar 16 cent per liter goedkoper dan andere dagen wat betekent dat de andere dagen er nauwelijks een verschil is met Total.
        Een ander onbemand Q8 station in de buurt geeft dat bijna permanent, maar nooit op Super 98.

        Het heeft dus ook nog eens belang wat men tankt en op welk moment.
        Maar als men drie keer tankt, dan heeft men meer dan 1000 BEF uitgespaard ... ja ik zet het in BEF, dat geeft beter weer om hoeveel het gaat. [emoji6]

        En het is ook niet zo dat ze failliet zullen gaan hoor, buiten COVID-19 is het gemiddelde 2.000 tankbeurten per 24 uur.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Benzineprijzen

          hoi,
          TOTAL tankstations leven in essentie van de "bedrijfstankkaarten". Let er maar eens op, je ziet de bestelwagens en lease-auto's er massaal tanken. Hij of zij die er tankt betaalt dus niet direct zelf. Ik heb er geen idee van hoeveel korting TOTAL geeft aan die professionele gebruikers.
          Als particulier met vrije keuze daar tanken is geld weggooien, naar mijn inschatting. Iedereen is wel vrij om naar eigen goeddunken zijn centen te besteden.

          mvg
          Filip

          Comment


          • #6
            Re: Benzineprijzen

            Het is niet zo moeilijk om een gemiddelde laagste prijs per streek of steenweg in het hoofd te hebben.
            Als ik langs een goedkope plek kom tank ik daar, op 2 centiem zal het ook niet aankomen. Met een volle tank kom ik tenslotte 1200 km ver.
            Maar de volle prijs betalen dat snap ik ook niet.

            Comment


            • #7
              Re: Benzineprijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Maar per tankbeurt krijg je drie weken pechbijstand.
              Welke toch heel beperkt is Freddy, gaat enkel over panne en slepen naar de dichtste garage of een platte band oid.

              Zit hier ook in mijn Visa kaart, maar ik kies er toch voor om een deftige pech bijstand te nemen,
              voor iets van een dikke 100€ per jaar bij mijn verzekering heb ik een volledige bijstand, wereldwijd zowel voor alle personen als
              voor het voertuig, daar zit een vervang voertuig in, repatriëring van het voertuig en personen tot thuis, 7 dagen hotel indien nodig,
              en telt ook voor een gehuurd voertuig wereldwijd als ook voor repatriëring van personen tot thuis of een ziekenhuis in de buurt
              van je woning.
              Een ex collega van mij kreeg enkele jaren geleden een hartaderbreuk in Zuid-Afrika, best dat ze ook zo een verzekering
              hadden, weet je wat het kost en wat een gedoe het is om een dode over te brengen van de andere kant van de wereld?
              Alles is daar netjes geregeld geweest door hun verzekering, weet ik van zijn vrouw die ook bij ons werkte.
              Ik denk dat wij reeds 40 jaar zo een verzekering hebben.

              Comment


              • #8
                Benzineprijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Welke toch heel beperkt is Freddy, gaat enkel over panne en slepen naar de dichtste garage of een platte band oid.

                Zit hier ook in mijn Visa kaart, maar ik kies er toch voor om een deftige pech bijstand te nemen,
                voor iets van een dikke 100€ per jaar bij mijn verzekering heb ik een volledige bijstand, wereldwijd zowel voor alle personen als
                voor het voertuig, daar zit een vervang voertuig in, repatriëring van het voertuig en personen tot thuis, 7 dagen hotel indien nodig,
                en telt ook voor een gehuurd voertuig wereldwijd als ook voor repatriëring van personen tot thuis of een ziekenhuis in de buurt
                van je woning.
                Een ex collega van mij kreeg enkele jaren geleden een hartaderbreuk in Zuid-Afrika, best dat ze ook zo een verzekering
                hadden, weet je wat het kost en wat een gedoe het is om een dode over te brengen van de andere kant van de wereld?
                Alles is daar netjes geregeld geweest door hun verzekering, weet ik van zijn vrouw die ook bij ons werkte.
                Ik denk dat wij reeds 40 jaar zo een verzekering hebben.
                Klopt dat het beperkt is, maar wat doet een dure pechverhelping “in België” nog meer met moderne wagens?
                Buiten eventueel helpen met een lekke band, platte batterij en voor de rest naar een garage slepen?
                Zelfs met een platte band slepen ze al snel weg naar een bandencentrale.
                Repatriëring bij overlijden is weer iets anders en staat buiten pechverhelping van een voertuig.

                Maar geef toe, wie in België blijft heeft voor een voertuig niet veel meer nodig dan in een garage geraken en een vervangwagen krijgen indien niet meteen hersteld kan worden. [emoji848]

                En in België kan men beter niet in panne vallen op een snelweg of geen belangrijke weg blokkeren, politie laat u wegslepen door Fast en niet door je eigen pechverhelping. [emoji849]

                De meeste merken geven zelf ook al bijstand bij een nieuwe wagen, meestal enkele jaren of zelfs zolang je de wagen hebt en regulier onderhoud laat doen.

                Total:
                Welke pannes worden gedekt?

                Volledige dekking van: pech, ongeval, lekke band, belangrijke problemen, benzinetekort, brandstofmist, vandalisme, diefstal.
                Gratis slepen van uw voertuig naar de dichtstbijzijnde garage.
                Vervangwagen gedurende 24 uur indien het voertuig niet onmiddellijk kan worden gerepareerd.
                Reserveonderdelen, reparatiekosten, brandstof, olie, arbeidsloon en onderdelen voorraden blijven de verantwoordelijkheid van de begunstigde.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Benzineprijzen

                  Ik probeer ook altijd erg prijsbewust te tanken.
                  Als ik dan toch even zonder zit dan ga ik wel tanken bij een dure pomp maar dan vul ik maar voor 10 euro of zo. Kwestie dat ik naar ergens anders kan.

                  Pechverhelping krijg ik sowieso al "gratis" via Volkswagen. Die dekking is trouwens voor heel Europa dacht ik. Geen reden om dat dubbel te verzekeren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Benzineprijzen

                    op vijf km van mijn deur is een Makro en die is in onze omgeving veruit de goedkoopste maar de direct daar rond gelegen esso stations volgen de makro prijzen dus tank ik in die esso stations en dat gaat dan direct over meer dan twintig cent verschil met het station op vijfhonderd meter van mijn deur. Vermits ik gewoonlijk een tachtig liter tank is mijn rekening snel gemaakt.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Benzineprijzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Ik probeer ook altijd erg prijsbewust te tanken.
                      Als ik dan toch even zonder zit dan ga ik wel tanken bij een dure pomp maar dan vul ik maar voor 10 euro of zo. Kwestie dat ik naar ergens anders kan.

                      Pechverhelping krijg ik sowieso al "gratis" via Volkswagen. Die dekking is trouwens voor heel Europa dacht ik. Geen reden om dat dubbel te verzekeren.
                      Als ik mijn onderhoudsfacturen bij een onafhankelijke in VAG gespecialeerde garage (die er m.i. veel meer van kent of althans moeite wil doen dan de gemiddelde dealer) vergelijk met wat VW mij rekende kan ik vele malen een aparte bijstandsverzekering betalen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Benzineprijzen

                        Ik vergelijk altijd op branstofprijzen.be of Carbu.com, en waar ik vroeger Diesel B7 tankte bij de Makro Machelen doe ik dit nu bij Shell Express Romeinse steenweg.
                        Je moet echt heel goed opvolgen tot je een goedkoop station hebt gevonden. Ik heb op 500 meter van elkaar 2 Shell Express (één op een hypercarrefour). Welnu, hier kost de Diesel B7 1,329 bij de ene en 1,342 bij die van Carrefour.

                        Het station waar ik nu ga is ook merkelijk goedkoper voor adblue, maar dat is natuurlijk n iet echt de moeite om hiervoor rond te rijden.

                        Groetjes.

                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Benzineprijzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Klopt dat het beperkt is, maar wat doet een dure pechverhelping “in België” nog meer met moderne wagens?
                          De auto naar “UW” garage of thuis brengen is een groot verschil met naar de dichtst bijzijnde garage hé Freddy.
                          Als je dan bv. die wagen of in het slechtste geval, accidenté
                          op eigen kosten van bv. de Ardennen naar huis moet laten brengen
                          zal dat toch wel wat kosten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Benzineprijzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Als ik mijn onderhoudsfacturen bij een onafhankelijke in VAG gespecialeerde garage (die er m.i. veel meer van kent of althans moeite wil doen dan de gemiddelde dealer) vergelijk met wat VW mij rekende kan ik vele malen een aparte bijstandsverzekering betalen.
                            Ge moet dat slim spelen e

                            Ik laat mijn onderhoud doen bij VW. En dat valt best goed mee in prijs.
                            Maar banden laat ik doen bij een firma dat de prijzen wel erg scherp stelt. Een bandencentrale.
                            Ander werken laat ik doen bij een onafhankelijke. Het klopt dat die stukken goedkoper zijn.

                            Ik moet wel zeggen dat de VW garage waar ik ga geen afzetters zijn. Vroeger zat ik bij een ander VW garage en die waren aanvankelijk ook erg schappelijk maar nadien begonnen die absurde zaken te willen vervangen.
                            Toen heb ik er de stekker uit getrokken. Ondertussen zijn ze failliet trouwens.
                            Nu zit ik erg goed.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Benzineprijzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              De auto naar “UW” garage of thuis brengen is een groot verschil met naar de dichtst bijzijnde garage hé Freddy.
                              Als je dan bv. die wagen of in het slechtste geval, accidenté
                              op eigen kosten van bv. de Ardennen naar huis moet laten brengen
                              zal dat toch wel wat kosten.
                              Klopt, maar als je 40 jaar een premie betaalt en niets voor hebt, dan kost dat ook veel.
                              Vraag is wat het goedkoopste is op termijn.
                              Wie een omnium heeft, die is daar meestal ook voor verzekerd.
                              Er zijn zoveel mogelijke situaties dat dit ook echt een persoonlijke keuze zal zijn. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X