Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto huren in Belgie peperduur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto huren in Belgie peperduur?

    We gaan binnenkort op reis naar Frankrijk maar onze auto heeft zijn beste tijd gehad en zal hier moeten blijven.
    Ik heb gisteren een hele middag zitten zoeken naar een huurauto voor een week maar die prijzen komen uit rond de 500-700 euro voor een bescheiden auto.
    De belangrijkste reden hiervoor is dat het aantal kilometers beperkt is. Heel bizar want in alle andere landen is dat niet het geval. Bij verschillende zoekcrawlers werd er reclame gemaakt voor onbeperkte kilometers maar stond er letterlijk bij 'uitgezonderd in België'.
    Een vertegenwoordiger van Avis zei me ook dat er overal in België een begrenzing van het aantal kilometers is.
    Weet iemand hoe dat komt? Ook heel 'toevallig' dat de beperking zowat overal 1250 km is.

    Nu heb ik ook al een paar kleinere verhuurbedrijven gevonden waar geen beperking is maar die vragen meestal nog hogere prijzen dan de bekende verhuurbedrijven.
    Dus als iemand een bedrijf of garage kent die voor een schappelijke prijs een auto verhuurt om naar Frankrijk te reizen met onbeperkt aantal kilometers zou je mij heel gelukkig maken
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

  • #2
    Re: Auto huren in Belgie peperduur?

    Conclusie: rij met je eigen auto tot net over de grens en huur ginder een andere.
    Het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn...
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Auto huren in Belgie peperduur?

      Of, vlieg tot in het zuiden, en huur daar een auto.

      Nu, je zit overal rap aan 100€ per dag hoor, zeker als de auto iets groter moet zijn...

      Als je hier huurt, vermijd dan in elk geval om de auto op te halen op de luchthaven. Daar betaal je altijd een supplement.

      Comment


      • #4
        Re: Auto huren in Belgie peperduur?

        Een andere oplossing is om met het vliegtuig of TGV naar je bestemming te reizen en daar een auto te huren.
        De meerprijs aan het vliegtuig win je terug door de brandstof en péagebesparing.
        Zie dat net hetzelfde antwoord al gegeven is.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Auto huren in Belgie peperduur?

          Bij de gekende verhuurbedrijven is er zelfs een clausule (reeds enkele keren zelf gezien) dat je er geen landsgrenzen mee mag overschrijden ...

          Comment


          • #6
            Re: Auto huren in Belgie peperduur?

            Kijks eens op www.sunnycars.be. Vanaf ongeveer 300€ voor een week, middenklasse wagen, onbeperkt aantal km, complete verzekering. Meermaals gebruikt (wagen voor volgende maand is al gereserveerd). Wagen werd telkens geleverd door Budget Rent a Car.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Auto huren in Belgie peperduur?

              Naar de garage gaan en vragen of je er eens een mag proefrijden, niemand vraagt daar toch hoelang je zal wegbliven,
              na twee weken beide partijen tevreden, zij omdat ze hun wagen terugkrijgen en jij omdat je op reis bent geweest.

              Beste oplossing is hier reeds gegeven, naar het zuiden met de TGV of het vliegtuig en in het station of de luchthaven een auto huren.

              Een paar jaar geleden zijn wij op deze manier naar Portugal gereisd, om daar 10 dagen rond te reizen, prima formule, tenzij je
              dat met kleine kinderen en een hoop bagage moet doen, zou ik het iedereen aanraden.
              Last edited by Guest42; 6 mei 2013, 16:39.

              Comment


              • #8
                Re: Auto huren in Belgie peperduur?

                Lang geleden dat ik nog een Km beperking zag bij rentals.

                Ik heb even een test gedaan. Europcar Narbonne, 1/7 - 8/7. Renault Laguna €235 Unltd Km.

                Wel eerst naar ginder geraken natuurlijk maar als je alles rekent (peage, benzine...) zou je mogelijk beter af zijn om je transport naar F anders te regelen.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Auto huren in Belgie peperduur?

                  Ik huur als ik naar Belgie kom meestal een auto in Duitsland. Ik land dan in Dusseldorf, is anderhalf uur rijden tegenover 50 minuten voor Brussel maar voor een normaal bedrag kom je met een Audi A4 of BMW 3 thuis ipv een klein stadswagentje wat je in Brussel kan huren voor dat geld (of nog niet eens)
                  Je kan daarmee ongeveer heel Europa doen, enkele landen zijn uitgesloten maar je moet al vér rijden om die tegen te komen. Via mietwagen-billiger.de altijd wel goede deals te vinden bij de grote verhuur maatschappijen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto huren in Belgie peperduur?

                    Ik denk ook dat de beste formule is, de TGV nemen. Bij aankomst een wagen huren.
                    Wij vliegen al een tiental jaren naar Spanje en ter plaatse huren wij telkens een wagen. Best is ook niet op voorhand huren of te reserveren maar wel ter plaatse een contract af te sluiten. Als je op voorhand huurt heb je nooit de wagen die je hebt gevraagd. Het is dan wel zoiets van " ... of gelijkaardig", en daar krijg ik het van.. Als je ter plaatse niet de wagen krijgt die je vraagt, ga je gewoon naar het loket ernaast. Of ga u eerst eens bevragen bij verschillende verhuurders. Neem ook een foto van de wagen die je huurt op eventuele schade, je weet maar nooit of ze je dit niet ten laste leggen bij terugkomst.
                    Voordeel van een wagen huren is dat je met een nummerplaat rijdt van het betreffende land. Dit kan van belang zijn voor individuen met slechte bedoelingen. Ik ben een paar keer met mijn eigen wagen naar de Provence geweest, maar na een bezoekje aan een bepaald dorp was er toch in mijn wagen ingebroken (koffer leefgehaald met enkele stukken fotomateriaal). Toen ik aangifte ging doen bij de lokale gendarmerie wisten ze mij te vertellen dat vooral buitenlanders geviseerd worden door de bendes.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto huren in Belgie peperduur?

                      U bent een verstandig man enero.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto huren in Belgie peperduur?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        U bent een verstandig man enero.
                        grt,bouk.
                        Dat zeg jij hé bouk.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto huren in Belgie peperduur?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Best is ook niet op voorhand huren of te reserveren maar wel ter plaatse een contract af te sluiten. Als je op voorhand huurt heb je nooit de wagen die je hebt gevraagd.
                          Dat kan dikwijls in je voordeel zijn. In de US hebben we regelmatig een "dikkere" wagen gehad dan wat we besteld hadden, ook zijn er soms extra's inbegrepen die bij huur ter plaatse niet inbegrepen zijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Neem ook een foto van de wagen die je huurt op eventuele schade, je weet maar nooit of ze je dit niet ten laste leggen bij terugkomst.
                          Doe ik ook altijd. Eerst een volledige "walk around" van de auto (vooral de onderste delen en ruiten) en foto's van alle schade. Als hem afgeeft laten aftekenen voor "no damage" (en foto van de km teller en benzinemeter) of foto's nemen waar je de auto achterlaat op de parking als je buiten de uren gewoon je sleutel mag droppen in de keybox.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Voordeel van een wagen huren is dat je met een nummerplaat rijdt van het betreffende land. Dit kan van belang zijn voor individuen met slechte bedoelingen.
                          Vooral als er dan zo'n sticker van de verhuurder op plakt
                          Huurwagens zijn meestal te herkennen aan kleine zaken (barcode op de voorruit e.d) wie slechte bedoelingen heeft weet dat ook, de occasionele dief hou je wel tegen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Ik ben een paar keer met mijn eigen wagen naar de Provence geweest, maar na een bezoekje aan een bepaald dorp was er toch in mijn wagen ingebroken (koffer leeggehaald met enkele stukken fotomateriaal). Toen ik aangifte ging doen bij de lokale gendarmerie wisten ze mij te vertellen dat vooral buitenlanders geviseerd worden door de bendes.
                          Blijkbaar is dat in de Champagnestreek ook een plaag, mensen laten hun wagen bij een B&B/hotel op de parking staan 's nachts en 's morgens is hun gekochte voorraad verdwenen met alle extra schade aan de auto als extra.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto huren in Belgie peperduur?

                            We hadden alle opties al bekeken maar vliegtuig + auto was te duur, TGV + auto te lastig met 2 kinderen en een hoop bagage.
                            Maar uiteindelijk hebben we toch een auto gevonden voor 320 euro bij Valko in Wilrijk. Onbeperkte kilometers en geen probleem om naar Frankrijk te gaan.

                            Die Sunnycars lijkt me ook wel interessant voor een evt. volgende keer. Vreemd dat ik die niet ben tegengekomen tijdens mijn urenlange zoektocht met Google.
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auto huren in Belgie peperduur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                              We hadden alle opties al bekeken maar vliegtuig + auto was te duur, TGV + auto te lastig met 2 kinderen en een hoop bagage.
                              Dat was interessante info geweest om eerst te hebben natuurlijk aangezien het aantal passagiers de prijs van transport en de grootte van de huurwagen beïnvloed...

                              BTW, Meestal blif je beter weg bij aanbieders als Avis en Hertz aangezien ze in de meeste gevallen veel duurder zijn dan de rest. Ik moet wel toegeven dat hun auto's meestal ook wel "beter" (lees jonger, minder km, minder beschadigingen) zijn.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X