Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

    Ze zouden vandaag mijn nieuwe bureaustoel leveren en plots...................... niks meer tot dat verscheen:

    Pakje:

    Verwerking door bpost

    Verwachte leveringsdatum

    vandaag

    Onze verontschuldigingen, je pakje kon niet worden uitgereikt. De levering was niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden. We doen er alles aan om het zo spoedig mogelijk te bezorgen. Als je pakje binnen de komende 2 werkdagen niet geleverd werd, neem dan contact op met de afzender.
    Als ze het niet binnen 2 dagen leveren moet ik de verzender inlichten.
    Wat voor een dienstverlener is Bpost ineens weer geworden?
    Ze worden betaald om een pakje te bezorgen maar doen het niet en dan mag de verzender ervoor opdraaien en is de ontvanger weeral de dupe.
    Mijn heropgebouwd vertrouwen in Bpost heeft weer een ferme deuk gekregen.
    En hun Track & Trace heeft weer de pijp aan Maarten gegeven.

    Onvoorziene omstandigheden???????
    Kunnen ze nu echt niet eerlijk mededelen welke omstandigheden?
    Sorry, maar PostNL mag er dan dubieuze praktijken op na houden, ze leveren ALTIJD hun pakjes af op de afgesproken datum.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

    Bij Postnl heb ik het toch ook al een paar keer meegemaakt dat ze op de afgesproken dag niet tot hier zijn geraakt.
    Eerst zouden ze het pakje in de namiddag bezorgen, dan kreeg ik een melding dat het later zou worden, en uiteindelijk zijn ze die dag niet meer tot hier geraakt en is het de volgende dag geleverd (de tracking was geregeld aangepast om mij zo goed mogelijk op de hoogte te houden).
    Ik denk dat de werkdruk bij veel van die bezorgers zeker hoog genoeg is, en als ze tijdens hun ronde op een paar plaatsen wat te lang moeten wachten, of als ze in de file staan (of pech hebben, of betrokken zijn in een ongeval...), dan is het altijd mogelijk dat de laatste adressen op hun ronde niet meer binnen hun werkuren bereikt kunnen worden (en ik denk dat ze geregeld overuren draaien om toch nog die dag te kunnen leveren, maar je kan niet blijven werken, zeker als je op de baan zit dan wordt dat te gevaarlijk).

    Als je zelf ergens naartoe rijdt, dan is het ook altijd mogelijk dat je er niet (op tijd) geraakt door onvoorziene omstandigheden, je kan zelf bepalen wanneer je vertrekt, maar hoe lang het duurt om er te geraken is nooit met 100% zekerheid vooraf te bepalen.
    Last edited by Black B@ndit; 16 september 2022, 05:40.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

      Hier ooit ook al gehad en buiten informeren zie ik geen meerwaarde aan de echte reden kennen.
      Misschien niet plezant, maar wat ben je ermee dat ze zouden vermelden dat er bijvoorbeeld te veel zieken zijn, de postbode een ongeluk had, de vrachtwagen in panne staat, de bestelwagen te vol zat, pakje verkeerd ingeladen werd, …
      Niets van meerwaarde als men dat weet … resultaat is hetzelfde.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

        Dat is zo ongeveer ook met de treinvertragingen hé Freddy.
        Ze roepen om dat hij 20 minuten vertraging heeft en de mensen vragen zich af waarom die niet op tijd kon zijn.
        Misschien missen ze een overstap ergens of is de bus al vertrokken.
        Miserie alom bij de reizigers. Dan zo heel af en toe riep er iemand o dat er seinstoring was, een drogreden natuurlijk.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Dat is zo ongeveer ook met de treinvertragingen hé Freddy.
          Ze roepen om dat hij 20 minuten vertraging heeft en de mensen vragen zich af waarom die niet op tijd kon zijn.
          Misschien missen ze een overstap ergens of is de bus al vertrokken.
          Miserie alom bij de reizigers. Dan zo heel af en toe riep er iemand o dat er seinstoring was, een drogreden natuurlijk.

          Dat heb ik eens meegemaakt, door een vertraging onderweg, trein gemist in Brussel richting Keulen, daardoor trein weg in Keulen naar München. Voorstel , ( oplossing NMBS) Ik kon Keulen nog halen als een opleg betaalde voor de Thalys. Niet veel tijd over, gedachte hierbij wat met een storing,vertraging van de Thalys. je bent gebonden aan een uurregeling, en afspraaktijd in München. De reden ga ik bewaren, maar het was wel noodzakelijk om daar te zijn. Met de trein reizen kost tijd.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

            Het is me wat met die pakjes tegenwoordig ...
            Ik zou een pakje ontvangen via GLS.
            En ja hoor, mailtje dat er aangebeld was en ik niet thuis was en GLS het dus niet heeft kunnen afleveren.
            Ik was uiteraard wel thuis, en ja, de bel doet het perfect.

            Ok, ik geef dadelijk aan dat het pakje dan bezorgd mag worden bij mijn vast afhaalpunt.
            Enkele uren later weer een mailtje van GLS dat het pakket afgeverd werd in mijn vast afhaalpunt.
            Dus, naar daar ...
            Neen mijnheer, GLS heeft hier vandaag nog niets geleverd. Probeert U maandag nogmaals.

            Maandag, nieuwe poging ...
            Driewerf helaas, geen pakje voor mij bij de levering van GLS.
            Dan maar - na veel zoeken - een telefoonnummer gevonden om te informeren naar mijn pakje.
            Een vriendelijke meneer is op zoek gegaan naar mijn pakje, en ja hoor, hij vond het snel: in mijn vast afhaalpunt afgeleverd.
            Ik heb hem dan maar uitgelegd dat dat niet het geval was.
            Toen werd het even stil en moest ik aan de lijn blijven ...
            Oeps, ja, door een computerfout werd mijn pakje afgeleverd in een ander afhaalpunt, niet vlakbij de deur.

            Gebeld naar dat afhaalpunt ..
            Oei mijnheer, dat moet ik gaan uitzoeken ... Belt u binnen een half uur eens terug?

            Na een half uur teruggebeld en JA HOOR, daar lag mijn pakje ...
            Eind goed alles goed, maar als ik niet zelf op zoek gegaan was naar mijn pakje, dan was het uiteindelijk weer naar de afzender gegaan.

            Op dat vlak heb ik enkel goede ervaringen met BPost en PostNL. Die leveren hier steeds stipt volgens de gegevens.
            Dat ik wat langer moet wachten, geen probleem, maar correcte info verstrekken is blijkbaar soms toch moeilijk.
            En ja, de computer heeft het alweer gedaan ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

              Vandaag geen postbode gezien, ook de Track & Trace verroert niet en zelfs de shop van "Het Nieuwsblad" reageert niet.
              Je besteld iets, je betaald direct en na 5 dagen sturen ze het pakje op, of je hoopt dat ze het hebben opgestuurd.
              Om er moedeloos van te worden.

              Ook met "Lidl" al moeilijkheden gehad.
              Iets aangekocht op hun webshop, zoals altijd eerst betalen en dan afwachten wanneer het hen uitkomt om het pakje op te sturen.
              Eerste pakje is nooit aangekomen en "Lidl" heeft het nooit terug "gevonden". Maanden later toch mijn geld terug gekregen via de ombudsman.
              Later een haakse slijper gekocht bij "Lidl" en de verkeerde aangekregen, terug gestuurd en zeker pas een maand later mijn geld terug gekregen.

              Besluit: ik heb er mijn buik van vol van die "gelegenheid" webshops.
              Leveren veel te traag en als er een haar in de boter zit ..............trek uw plan.

              Twee werkdagen na datum moet ik de krant verwittigen, dus dinsdag pas.
              Dan zullen die gasten ook twee dagen nodig hebben om alles te onderzoeken en met wat geluk krijg ik mijn bureaustoel misschien nog deze maand.
              Ik hoop natuurlijk dat alles vlotjes verlopen zal, maar ik voel de bui toch al hangen.

              PS: En Jaja, ook ik heb heel slechte ervaringen met GLS achter de rug.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                wat bpost betreft : ik ben testpersoon van een app die me dagelijks meedeelt welke post ik ga ontvangen (ik krijg een kopie van de omslag).
                Nu krijg ik maandag een kopie van de omslag van een leverancier, dus ik verwacht dat die maandag (het was een factuur) in mijn bus zou zitten. Niet dus.
                Dinsdag, woensdag en donderdag : idem dito. (ondanks dat ik elk van die dagen post heb gekregen)

                Maar vandaag zat de brief wel in mijn brievenbus.

                Eind goed al goed, maar ik had bijna naar de leverancier gemaild om hem de factuur per email te vragen.
                (Misschien moet ik dat in de toekomst ook voor die leverancier doen, ik doe het al voor de meeste, maar hier ging het om een leverancier waarop ik slechts sporadisch beroep doe)

                Peter

                Comment


                • #9
                  Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                  Je kreeg een generieke respons.

                  Ik VERMOED dat ze tegenwoordig ook werken met "overselling".
                  Ze pakken uit de distributie bv 200 pakjes mee in hun wagen met het idee 90% te kunnen leveren/verwerken. 10% is dan om te herkansen.

                  Ik zie het de laatste tijd meer en meer gebeuren. Je krijgt een T&T voor een bepaalde dag. Komt niemand aan de deur en dan zie je plots dat ze het moeten herkansen de dag nadien.
                  Ik denk dat dit de nieuwe mode gaat worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Je krijgt een T&T voor een bepaalde dag. Komt niemand aan de deur en dan zie je plots dat ze het moeten herkansen de dag nadien.
                    Ik denk dat dit de nieuwe mode gaat worden.
                    Als ik naar de T ² T ga kijken is het nog altijd dezelfde, er is niks anders gemeld.
                    Wat er wel bij vermeld staat is, als ik het pakket niet binnen de twee werkdagen heb ontvangen, ik contact moet opnemen met de afzender.
                    Eerlijk gezegd zijn er weer met mijn kl..en aan het spelen.
                    De service van Bpost is weer zoals voorheen, het trekt op genen bal.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                      Vorige week met PostNL, ik had iets besteld en laat het leveren in een "PostNL punt". Krijg dus een email dat ik het "vandaag" kan afhalen. Ik rijd dus na het werk even rond langs daar en krijg als antwoord dat PostNL nog niet eens langsgekomen is die dag. De volgende dag was het er, PostNL was vlak voor sluitingstijd langs geweest. Als je mij vertelt dat ik het "vandaag" kan komen afhalen, dan ga ik er van uit dat van zodra het PostNL punt opent dat pak er ligt.

                      Bpost doet er hier tegenwoordig 8 dagen over om een brief (factuur Engie) te bezorgen. Is al heel lang zo. Vroeger toen ons dorp nog een eigen postkantoor had was dat niet zo. Sinds dat dicht is wordt het slechter en slechter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                        't Ja besparingen en nog eens besparingen.
                        Stel je voor, de stations van Wervik en Menen zijn gesloten, ik heb in beide dienst gedaan.
                        De maandag was er in Wervik 1 loket open om tickets te verkopen, abonnementen te verlengen, inlichtingen te geven, expres zendingen van Bpost aan te nemen, pakjes aan te nemen, fietsen te stallen, en de fameuze WIGW kaarten aan te maken en dan nog andere zaken.
                        Op de piekuren namen in Wervik zeker 4 x tussen de 600 en 800 reizigers de trein. Een loket kon dat nooit alleen aan. In Menen was het nog erger qua reizigers aantallen. Die stations zijn nu dicht, waar moeten reizigers zijn met klachten?
                        Jawel, in Kortrijk bij de "Inlichtingen" als deze nog open zijn.
                        Simpel, de mensen het lastig maken om een klacht in te dienen, spaart ook personeel uit.
                        De NMBS is geen spoorwegbedrijf meer, het is de grootste metro ter wereld geworden, reiskaartje? uit die machine, klachten dit nummer bellen. Bel maar..... alle medewerkers bezet tralala en maak dat je weg bent.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Als ik naar de T ² T ga kijken is het nog altijd dezelfde, er is niks anders gemeld.
                          Wat er wel bij vermeld staat is, als ik het pakket niet binnen de twee werkdagen heb ontvangen, ik contact moet opnemen met de afzender.
                          Eerlijk gezegd zijn er weer met mijn kl..en aan het spelen.
                          De service van Bpost is weer zoals voorheen, het trekt op genen bal.
                          Dat men met de verzender contact moet opnemen is bij elk transportbedrijf zo, het is namelijk de verzender dat met hun een overeenkomst heeft (verzenden van een pakket) en er contact mee moet opnemen.
                          Komt ook door een wet die bepaalt dat de professionele verzender van een pakket verantwoordelijk is voor de correcte levering bij de eindklant.
                          Persoonlijk vind ik het ook niet normaal dat men als ontvanger niet eens mag vragen wat er fout loopt, vooral in de gevallen dat men onterecht beweert dat je niet thuis was of het afgeleverd is en dat niet het geval is … daar heeft de verzender eigenlijk niets mee te maken.
                          In de andere gevallen is een extra werkdag geduld meestal wel de oplossing. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                            De vraag die je je hier moet stellen is, wie draagt er de er verantwoordelijkheid voor het bezorgen van het pakket?
                            Bpost laat zich betalen om de zending op een vooraf wel gekende plaats de zending in behoorlijke staat af te leveren.
                            Maar wat doet Bpost?
                            Wegens onvoorziene omstandigheden hebben ze het niet op de vooraf gekende datum kunnen afleveren. Tot daar aan toe, maar dat ze s' anderendaags nog niet hebben aanboden en dat hun T & T niks laat weten vind ik er ver over.
                            Nu sta ik hier en waar is mijn duur betaald (€ 400) pakket?
                            En als "Het Nieuwsblad" nu zegt dat ze het bij Bpost hebben afgeleverd?
                            Ga maar naar je postkantoor, daar weten ze van niks.
                            Bellen naar Brussel, dat is ver van hun bed daar.
                            En natuurlijk moet mij dat weer overkomen hé.

                            Dat je als koper niet eens weet waar je zending zich bevind. Hebben ze die elders afgegeven?
                            Al een postbode weten vragen naar je ID kaart? Ik niet. Hoe weten ze dan zeker aan wie ze de zending hebben afgegeven?
                            Ik zie de bui allang hangen.
                            Last edited by Red Falcon; 17 september 2022, 18:29.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              De vraag die je je hier moet stellen is, wie draagt er de er verantwoordelijkheid voor het bezorgen van het pakket?
                              Bpost laat zich betalen om de zending op een vooraf wel gekende plaats de zending in behoorlijke staat af te leveren.
                              Maar wat doet Bpost?
                              Wegens onvoorziene omstandigheden hebben ze het niet op de vooraf gekende datum kunnen afleveren. Tot daar aan toe, maar dat ze s' anderendaags nog niet hebben aanboden en dat hun T & T niks laat weten vind ik er ver over.
                              Hier kan ik je 100% volgen. Onvoorziene omstandigheden kunnen altijd gebeuren. Ziektes, ongevallen, etc. Maar laat tenminste iets deftig weten. En doe dan je best om het de volgende dag op te lossen.
                              En als "Het Nieuwsblad" nu zegt dat ze het bij Bpost hebben afgeleverd?
                              Ga maar naar je postkantoor, daar weten ze van niks.
                              Bellen naar Brussel, dat is ver van hun bed daar.
                              En natuurlijk moet mij dat weer overkomen hé.

                              Dat je als koper niet eens weet waar je zending zich bevind. Hebben ze die elders afgegeven?
                              Al een postbode weten vragen naar je ID kaart? Ik niet. Hoe weten ze dan zeker aan wie ze de zending hebben afgegeven?
                              Ik zie de bui allang hangen.
                              Dat is de zever die niet zou moegen gebeuren. In deze tijd zouden ze toch echt wel mogen weten waar het pakket is. De laatste die het gescand heeft, daar is het.

                              Ik heb de postbode mijn identiteitskaart weten vragen. Maar eerlijk gezegd, dat is al een behoorlijke tijd geleden.

                              Comment

                              Working...
                              X