Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

90km per uur bij smog = pesterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 90km per uur bij smog = pesterij

    Effe luchten.

    Liever dan doortastende structurele maatregelen op lange termijn ter voorkoming van smog (roetfilters !, lagere accijns op benzine !, fiscale voordelen voor LPG !), vindt onze regering het nodig ons te pesten met een halfslachtige pleister-op-de-wond maatregel 90km/u bij smog.

    Awel, ze kunnen mijn k*%ten k$ssen.

    Als je tegen 120 gepasseerd wordt op de E19 tussen Brussel en Halle, veel kans dat ik het ben.

    Tom.

  • #2
    Re: 90km per uur bij smog = pesterij

    lekker asociaal doen dan ... dat helpt
    heb je kindjes met ademhalingsproblemen?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: 90km per uur bij smog = pesterij

      Ik zal morgen ook zo'n 350km over de Belgische snelwegen moeten rijden tegen 90km/h.

      Die maatregel is bedoeld om de dieselwagens minder roet te laten uitstoten, maar mijn Clio heeft een benzinemotor...

      Ik zal het maar niet proberen, maar het zou dan eigenlijk niet meer dan normaal zijn dat die maatregel niet voor benzinewagens geldt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: 90km per uur bij smog = pesterij

        awel, ze zouden dat het ganse jaar mogen invoeren die 90u voor gewone wagens (en vrachtwagens op 75 zetten, dat sommige van die cowboy's ons niet van het eerste rijden).


        Maar ik heb er mijn plezier aan gehad, 300 km gebold vandaag aan 90, en 'k ben nog nooit zo relaxed van de autostrade gekomen . In wet gooien, en gans het jaar verplichten en om de 10km staan flitsen voor degene die een overtreding begaan, laat maar komen
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: 90km per uur bij smog = pesterij

          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          awel, ze zouden dat het ganse jaar mogen invoeren die 90u voor gewone wagens (en vrachtwagens op 75 zetten, dat sommige van die cowboy's ons niet van het eerste rijden).


          Maar ik heb er mijn plezier aan gehad, 300 km gebold vandaag aan 90, en 'k ben nog nooit zo relaxed van de autostrade gekomen . In wet gooien, en gans het jaar verplichten en om de 10km staan flitsen voor degene die een overtreding begaan, laat maar komen
          Jij wordt ook betaald voor de uren dat je onderweg bent zekers Joris

          Nu, mij storen die paar dagen op een jaar niet hoor, ik haal ze wel in op de andere dagen .

          Comment


          • #6
            Re: 90km per uur bij smog = pesterij

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            lekker asociaal doen dan ... dat helpt
            heb je kindjes met ademhalingsproblemen?

            mm
            Nee, maar als dat wel het geval was hoopte ik toch op betere maatregelen dan deze onzinnige regel

            Comment


            • #7
              Re: 90km per uur bij smog = pesterij

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Jij wordt ook betaald voor de uren dat je onderweg bent zekers Joris

              Dat geef ik toe, maar Ik zit nu ganse dagen op die autostrade, en echt dat tegen 90 rijden, je komt een pak relaxer uit die wagen. Ik heb gisteren ook +200 km gedaan, en dan mocht ik 120 en ik kwam er zo uitgeslapen niet uit als vandaag. Een mens krijgt meer tijd om te reageren, het gaat er allemaal ontspannener aan toe ja soit. Zoveel tijd verlies je er niet mee. Of je nu tegen 90 100 km doet of tegen 120, tegen 120 ga je meer moeten remmen of van rijstrook veranderen e.d. waardoor je ook wel snelheidsverlies hebt, maar je moet geconcentreerder rijden.

              Ik denk dat men er alleen winst zou mee maken, als men iedereen 90 doet rijden.
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                lekker asociaal doen dan ... dat helpt
                heb je kindjes met ademhalingsproblemen?

                mm
                Klopt Maarten, 't Is niet mooi van ons om asociaal te doen maar 't is wel waar hé. In België is er dit jaar net geteld één vrachtwagen met roetfilter uitgerust. Nederland doet het veel beter op dat vlak. : klik

                Comment


                • #9
                  Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                  Probeer het maar eens, 90 rijden. Leker relax!
                  En als je nadien kijkt naar je verbruik zal je het verschil wel merken!

                  Maar of het voor de luchtkwaliteit nu zo'n verschil gaat maken, dat weet ik niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                    Effe luchten.

                    Liever dan doortastende structurele maatregelen op lange termijn ter voorkoming van smog (roetfilters !, lagere accijns op benzine !, fiscale voordelen voor LPG !), vindt onze regering het nodig ons te pesten met een halfslachtige pleister-op-de-wond maatregel 90km/u bij smog.

                    Awel, ze kunnen mijn k*%ten k$ssen.

                    Als je tegen 120 gepasseerd wordt op de E19 tussen Brussel en Halle, veel kans dat ik het ben.

                    Tom.
                    Just.
                    Ben het wel niet eens met de 2de en derde regel.

                    Dat ze die vuil bussen van de Lijn eens zouden willen aanpakken.
                    Hier in Hasselt is dat een kleine ramp aan 't worden > zwart stof.

                    Maar je hebt groot gelijk Tom.
                    Ze weten alles en doen er niks aan.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht

                      Als je tegen 120 gepasseerd wordt op de E19 tussen Brussel en Halle, veel kans dat ik het ben.

                      Tom.

                      Waarde gij dienen in die brugpijler vandaag in dilbeek
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                        Tja,
                        Ik persoonlijk doe de meeste km's voor woon- werkverkeer.
                        Nu rijden er miljoenen auto's op de baan, en diegene die extra investeert in een roetfilter, nieuwer(zuiniger,lichter) model,enz; Die kan gewoon 90km/h blijven rijden, in zijn 6de versnelling, tegenwoordig al 7 en 8. En zal deze tegen 90 km/h over de autoweg zoeven. (welke invloed heeft dit op de uitstoot ?)
                        Op deze dagen kan je tegen 90 km/h naast een vrachtwagen gaan rijden...

                        Wat ik wel regelmatig zie; multispace toestanden met 2 personen erin... als deze maar 90 zou rijden, dan verbruikt hij misschien evenveel als een "gewone" auto tegen 120.

                        Door deze stupide regeling kunnen we misschien allemaal een ruime, hoge wagen kopen want vlot rijden hoort er toch niet meer bij.(en liefst een 4x4 uitvoering)
                        (Invoeren van een algemene 50km/h regel, waar ze nu mee bezig zijn en waar ik wel voor te vinden ben.)

                        Waar ze beter in zouden investeren: De mensen opvoeden in hun autokeuze en niet alleen op motorisch gebied zoals nu gebeurt...
                        Grote gezinnen/werkende mensen die de ruimte nodig hebben, een financieel voordeel geven voor een 2de klein voertuig. Of een regeling uitdokteren met km-heffing zodat "zware" voertuigen die weinig km's rijden lichter belast worden en omgekeerd.

                        De smogregel werkt op kort termijn een klein beetje, maar zonder deftige regering zal er op lange termijn niets structureel veranderen.
                        Last edited by Dirk007; 30 december 2008, 19:20.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                          Ik heb er alvast geen probleem mee.

                          Vandaag met een 3,5 ton op de baan geweest ... had plots de bedenking ... waarom halen die auto's mij niet in ... en ja ... toen viel mijn euro ...

                          Met mijn 3,5 ton rij ik gewoonlijk toch maar 90 à 100 km/uur.

                          Maar rijden aan 90 is idd veel relaxer. Je concentratie moet zo hoog niet zijn. En als je wat geluk hebt scheelt het echt niet zoveel in tijdswinst. De andere kan misschien bij het verlaten van de snelweg 2 x voor het rode licht gestaan hebben ... en dan is er al veel van de 'gewonnen tijd' verloren.

                          Ze (de regering - nu we der opnieuw een hebben) zou in geval van file dringend werk moeten maken van een lagere toegelaten snelheid. Zo zal de doorstroming alvast veel beter geschieden.

                          Geert

                          Geert N
                          Nikon D80

                          Comment


                          • #14
                            Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht

                            Awel, ze kunnen mijn k*%ten k$ssen.
                            Wat een fijn forum is dit toch, maar zeg maar niets over een M*c wat kan misbegrepen worden (ook albedoel je het niet slecht), want dan komen de mods wel tussen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 90km per uur bij smog = pesterij

                              blij dat ik in Nederland woon, zelfs de wielklemmen gaan weg uit Amsterdam.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X