Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

    Ik heb een business account bij Proximus waaraan 200MB mobiel dataverkeer verbonden is.

    Vraagjes:

    Is 200MB veel/weinig?
    Ik ken vrienden die continue geconnecteerd zijn, dus steeds hun mails binnen krijgen ... weeral dezelfde vraag: kan ik dat ook halen met mijn 200mb (enkel tekst).

    Ik ben dus op vlak van die dingen een noob en bellen naar Proximus nadat ik net 25min. heb moeten wachten zie ik dus niet meer zitten.
    www.fotofolio.be

  • #2
    Re: 3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

    200mb is niks.


    Ik hoop dat dit voor een gsm is. Want als je dat met een portable gaat doen Zonder dat je het beseft, als je connectie open gaat en je pc gaat automatisch al zijn data gaan checken op verschillende sites, zien of er updates beschikbaar zijn, en dergelijke onozelheden, dan haal je het zeker niet met die 200 mb. En die gsm's hebben ook de slechte gewoonte van ongewenst data verkeer te genereren. Als het voor alleen tekst is, zal het te doen zijn. Maar let op, op de connecties waarvan je geen weet hebt.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: 3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

      Bedoel je mobiel internet op je GSM?
      Of via zo'n datakaartje op je laptop?

      Met een iets duurder model van GSM kun je ook via je laptop (bluetooth of usb-kabel) het internet op...

      Ik heb een Nokia E70 en heb mobiel internet.
      Ik heb mijn gsm zo ingesteld dat die om de 15min controleerd of er nieuwe mail is.
      Heel sporadisch ga ik ook een het internet op (gewoon wat googelen).

      En ik kom toe met 20mb/maand

      Met een Laptop en UMTS ontvangst zou je wel eens vlug over die 200mb heen kunnen geraken zoals fotofolio al zei.
      Maar ,let er op dat je ook niet overal 3G/UMTS ontvangst zal hebben, en dat je GSM dan waarschijnlijk terugschakeld op GPRS, wat heel traag is vergeleken met UMTS.
      Mails checken gaat wel over GPRS, maar surfen gaat al snel vervelen wegens lange laadtijden...
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

      Comment


      • #4
        Re: 3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

        Een gsm, vergeten te zeggen
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: 3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Is 200MB veel/weinig?
          Ik ken vrienden die continue geconnecteerd zijn, dus steeds hun mails binnen krijgen ... weeral dezelfde vraag: kan ik dat ook halen met mijn 200mb (enkel tekst).
          200MB is voor mij genoeg om dag in dag uit mijn mails aan te krijgen op mijn iphone, en dat zijn er een pak. Maar die 200Mb alleen zegt niets, stel dat je per connectie betaalt, dan ben je blut voor de helft van de mand voorbij is. Met andere woorden, je type abo is belangrijk, en waarvoor je het gaat gebruiken.

          Comment


          • #6
            Re: 3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

            Dit is mijn tariefplan

            "Mobile Internet 200 MB
            € 16,52 /mnd
            200 MB inbegrepen,
            daarna betaalt u € 0,0248 per MB (gefactureerd per 100 KB)"

            Dus is niet per connectie dacht ik maar per 100KB ...
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: 3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

              Zoals gezegd, 200MB is voor een gsm (meer dan) voldoende, voor een portable pc absoluut niet voldoende.

              Ikzelf heb een abonnement van 2GB en ik verbruik iedere maand maar een 80MB (24/24u push email, wel zonder attachments en af en toe wat applicaties die zichzelf updaten e.d.).

              Tip: Installeer een tooltje dat de traffiek kan meten op de gsm, dan sta je nooit voor onaangename verrassingen.

              sven
              --
              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

              Comment


              • #8
                Re: 3G mobiel internet (Proximus) vraagjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Ik heb een business account bij Proximus waaraan 200MB mobiel dataverkeer verbonden is.

                Vraagjes:

                Is 200MB veel/weinig?
                Ik ken vrienden die continue geconnecteerd zijn, dus steeds hun mails binnen krijgen ... weeral dezelfde vraag: kan ik dat ook halen met mijn 200mb (enkel tekst).

                Ik ben dus op vlak van die dingen een noob en bellen naar Proximus nadat ik net 25min. heb moeten wachten zie ik dus niet meer zitten.
                Ik heb een 50 Mb account. Ben ook enkele maanden geconnected gebleven en is dus niet voldoende gebleken...

                Dit ondanks dat mijn attachments niet meegedownload werden...

                Integendeel zelfs, ik kreeg relatief duurdere facturen voor het overschrijden van de limiet

                Nog een waarschuwing bij wireless internet OP het GSM toestel! Sommige GSM toestellen connecten op internet en mail standaard via WAP ipv 3G. Gevolg was dat ik de laatste maanden, stééds meer verbindingen had naar "vodafone live". Dat @#]`}{ .. betalend portaal van Proximus. In den beginne stonden er af en toe wat sessies op m'n factuur, maar de laatste 3 maanden zijn die ongewenste connecties exponentieel gestegen !!
                Tot de maat vol was en ik proximus heb gecontacteerd wat allemaal aan de hand was. Bleek dat de internet connectie via WAP-settings ging ipv 3G... (die in de autoconfig in je GSM ook Proximus Live! bleek te heten nààst Proximus Live2! die voor 3G was).

                Daarom, erg belangrijk:
                Als je 3G gebruikt, check je settings... gebruik je vodafone live nooit? Schakel dan de WAP settings uit door deze te verwijderen!
                ---------------------------------------------
                Nikon D750 + wat glasservies

                Comment

                Working...
                X