Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14-jarige fotograaf imponeert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 14-jarige fotograaf imponeert

    Amper veertien jaar oud is hij en toch lijkt het alsof Zev Hoover al tonnen ervaring heeft met fotografie. Op zijn Flickr-account staan een reeks zelfportretten van de jonge Amerikaan als mini-mensje in dromerige settings die de voorbije week de wereld rondgingen.
    In het merendeel van de foto’s speelt Hoover zelf de hoofdrol. Door te spelen met objecten en Photoshopeffecten creëert hij een miniatuurwereld waarin hij kan vliegen met twee ganzenveren of op een vlot van houten ijsstokjes drijft.
    Het is een tijdrovend proces, legt de jonge artiest uit in de Britse krant The Daily Mail. Eerst moet de achtergrond worden gefotografeerd, daarna moet de foto van het personage worden gekrompen en gemanipuleerd opdat die in die achtergrond zou passen, waarna nog het kleurschema en licht moet worden aangepast.

    bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130608_00615889


    Zijn Flickr account: http://www.flickr.com/photos/fiddleoak/with/6691220069/
    Zijn blog: http://fiddleoak.wordpress.com/

  • #2
    Re: 14-jarige fotograaf imponeert

    net eens door zijn flickr account gegaan.
    magnifiek werk.

    ongeloofelijk hoeveel fantasie dat kereltje heeft.

    Comment


    • #3
      Re: 14-jarige fotograaf imponeert

      tja...hij kan goed fotoshoppen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 14-jarige fotograaf imponeert

        't Zit er van jong af in, dus 't zal ne goeien worden. De beste fotografen worden ermee geboren. Voor alle duidelijkheid, ik behoor niet tot die categorie..
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: 14-jarige fotograaf imponeert

          Net even zijn werken bestudeerd en er zitten echt wel pareltjes tussen.
          Echt knap wat die jongen kan voor zijn leeftijd

          Comment


          • #6
            Re: 14-jarige fotograaf imponeert

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tja...hij kan goed fotoshoppen.
            grt,bouk.
            idd, ook het is mooi en technisch ok wat hij maakt, maar in mijn ogen is fotografie nog altijd het vastleggen van een beeld...
            Niet een beeld creeren met een programma...

            fotografie is fotografie, fotobewerking is fotobewerking...
            Je hebt het aanpassen van je foto qua belichting en je hebt het aanpassen van je foto dat het oorspronkelijke beeld er niet meer is...

            Los daarvan is de jongen wel héél goed in het bewerken van foto's en beelden, daar niet van, er zitten inderdaad pareltjes tussen, maar fotografie gaat mijn inziens nog altijd om het nemen van de foto, niet om het bewerken daarvan
            Mijn Blog
            D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

            Comment


            • #7
              Re: 14-jarige fotograaf imponeert

              Voor dat je de foto's kan bewerken moet je ze wel eerst nemen. En in dit geval gaat het om een idee uitwerken in je hoofd en dan de bijpassende beelden maken.
              Dus er komt zeker een heleboel kunde bij om eerst de passende beelden te maken. Dan pas kan je aan de slag met photoshop.
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

              Comment


              • #8
                Re: 14-jarige fotograaf imponeert

                Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                fotografie is fotografie, fotobewerking is fotobewerking...
                Je hebt het aanpassen van je foto qua belichting en je hebt het aanpassen van je foto dat het oorspronkelijke beeld er niet meer is...
                de oorspronkelijke beelden zijn er toch, zelfs gecombineerd.

                De jongeling komt zoals het jongelingen betaamt met frisse originele ideeën die bijzonder knap uitgewerkt zijn. Ik hoop dat we daar nog veel van zien.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: 14-jarige fotograaf imponeert

                  Waw dit is toch fantastisch gedaan. En dat voor een 14-jarige.
                  Je moet allereerst al die ideeen hebben, en dan ook nog zo uitwerken.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: 14-jarige fotograaf imponeert

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    tja...hij kan goed fotoshoppen.
                    grt,bouk.
                    Tja...wat moet een mens daar nu weer op zeggen hé.
                    grt, Jelle.

                    ON TOPIC: Super toch, wat een fantasie! Ik heb ze allemaal vol bewondering bekeken en gezocht naar foutjes, maar die zijn er helemaal niet! Een echte artiest volgens mij, zowel met zijn fototoestel als achteraf met zijn PC.
                    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                    Comment

                    Working...
                    X