Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roemenië of ergens anders...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roemenië of ergens anders...

    ok, ik ben in verlof.
    Ik ben nu met mijn laatste uur bezig.
    Ik ga de komende 3 dagen mijn camionette inrichten met microgolf, bed, etc.. ik doe al mijn lenzen mee, mijn laptop (met draadloos netwerk)enz..

    Nu, ik zou willen roemenië zien, dan naar Noord Italië en zuid frankrijk.
    Is dit een goed idee? moet ik oppassen voor sommige dingen?
    ik vertrek dus aanstaande donderdag en moet maar tegen 29 juli terug zijn.
    is dit te doen?

    zijn er dingen die ik zeker niet mag vergeten, zijn er ook speciale plaatsen die ik zeker niet mag vergeten,

    hopelijk komen er leuke tips binnen...
    zijn er daar veel draadloze netwerken?
    Het is de bedoeling om in 1 trek naar Roemenië te rijden, dan daar 500k m per dag te rijden... zijn er leuke campings enz..

    moet ik opassen, ik hoorde dat er zijn die slaapgas in je camionette spuiten en dan alles stelen, maar dit zijn maar geruchten zeker?

    vooral leuke plaatsen, dingen die ik moet mijden enz...

    DIdier
    http://www.busimatch.com

  • #2
    Re: Roemenië of ergens anders...

    Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
    ok, ik ben in verlof.
    Ik ben nu met mijn laatste uur bezig.
    Ik ga de komende 3 dagen mijn camionette inrichten met microgolf, bed, etc.. ik doe al mijn lenzen mee, mijn laptop (met draadloos netwerk)enz..

    Nu, ik zou willen roemenië zien, dan naar Noord Italië en zuid frankrijk.
    Is dit een goed idee? moet ik oppassen voor sommige dingen?
    ik vertrek dus aanstaande donderdag en moet maar tegen 29 juli terug zijn.
    is dit te doen?

    zijn er dingen die ik zeker niet mag vergeten, zijn er ook speciale plaatsen die ik zeker niet mag vergeten,

    hopelijk komen er leuke tips binnen...
    zijn er daar veel draadloze netwerken?
    Het is de bedoeling om in 1 trek naar Roemenië te rijden, dan daar 500k m per dag te rijden... zijn er leuke campings enz..

    moet ik opassen, ik hoorde dat er zijn die slaapgas in je camionette spuiten en dan alles stelen, maar dit zijn maar geruchten zeker?

    vooral leuke plaatsen, dingen die ik moet mijden enz...

    DIdier
    Neem me niet kwalijk maar in mijn oren klinkt het alsof je nog geen boek over Roemenië heb gelezen.

    Van Frankrijk en Italië weet ik geen moer en van Roemenië nog veel minder dus daarmee ga ik me niet moeien maar ik heb wel veel ervaring in landen waar vele km worden verreden (lees : Scandinavië) en 500 km rijden per dag is imho veel te veel.
    In Noorwegen is de gekte al een beetje afgezwakt maar ik heb nog mensen ontmoet die 12 dagen hadden voor de Noordkaap (8000 km), die mensen zijn achteraf verrukt en denken dat ze alles gezien hebben, niks is minder waar, dat merk ik altijd zeer snel op informatie-avonden waar altijd wel een paar van deze anciens zitten.

    Tenslotte zijn we op een fotografieforum en is de vraag : wat ga je doen, rijden of kijken ? hier toch wel op zijn plaats.

    Die slaapgashistorie is niet zo lang geleden hier nog ergens aan bod geweest (veiligheid op camping). Ik denk dat het fel overdreven wordt maar itm met wat sommigen beweerden is dit technisch wel degelijk haalbaar.
    Ik zou er iag niet van wakker liggen. Zet gewoon een bewegingsmelder aan de binnenkant of een bel op de deur. Dieven hebben stilte nodig.
    Met een radiografisch zendertje/ontvanger van 25€ bekrachtig je dat probleemloos vanaf de buitenkant, voor als je zelf niet in de camionette zit.

    Beste groeten

    PaulM

    Comment


    • #3
      Re: Roemenië of ergens anders...

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Neem me niet kwalijk maar in mijn oren klinkt het alsof je nog geen boek over Roemenië heb gelezen.

      Van Frankrijk en Italië weet ik geen moer en van Roemenië nog veel minder dus daarmee ga ik me niet moeien maar ik heb wel veel ervaring in landen waar vele km worden verreden (lees : Scandinavië) en 500 km rijden per dag is imho veel te veel.
      In Noorwegen is de gekte al een beetje afgezwakt maar ik heb nog mensen ontmoet die 12 dagen hadden voor de Noordkaap (8000 km), die mensen zijn achteraf verrukt en denken dat ze alles gezien hebben, niks is minder waar, dat merk ik altijd zeer snel op informatie-avonden waar altijd wel een paar van deze anciens zitten.

      Tenslotte zijn we op een fotografieforum en is de vraag : wat ga je doen, rijden of kijken ? hier toch wel op zijn plaats.

      Die slaapgashistorie is niet zo lang geleden hier nog ergens aan bod geweest (veiligheid op camping). Ik denk dat het fel overdreven wordt maar itm met wat sommigen beweerden is dit technisch wel degelijk haalbaar.
      Ik zou er iag niet van wakker liggen. Zet gewoon een bewegingsmelder aan de binnenkant of een bel op de deur. Dieven hebben stilte nodig.
      Met een radiografisch zendertje/ontvanger van 25€ bekrachtig je dat probleemloos vanaf de buitenkant, voor als je zelf niet in de camionette zit.

      Beste groeten

      PaulM
      Yep, met Google earth kijk ik welke plaatsten ik ga bezoeken, hopelijk heb ik hier en daar een draadloosnetwerk met internet zodat ik kan googlen en zo naar mooie plaatsen waar ik ben. Ik hou van avontuur dus we zien wel zeker. maar misschien hebben andere mensen dit ook al gedaan?
      http://www.busimatch.com

      Comment


      • #4
        Re: Roemenië of ergens anders...

        Tot de Roemeense grens is het 1600 km, dat is minstens 16 u rijden. De laatste 50 km voor de grens is geen autostrade. Ook voor Hongarije en Roemenie heb je een (autowegen)vignet nodig, te kopen aan de grens. In Roemenie rij je beter niet 's nachts, paardekarren zijn niet verlicht.
        In Roemenie zijn geen (nou ja, max. 200 km) autostrades, voor 500 km moet je rekenen op 10u rijden, tenzij je wil gaan laagvliegen. Opgelet voor het verschil in snelheden, op een gewone 2 baansweg kan je zowel paardekar, auto aan 50 km/u en laagvlieger aan 120 km/u tegenkomen die elkaar voorbijsteken.
        Geld wissel je in in wisselkantoren of banken, nooit op straat. (Ooit wel slechte ervaring mee gehad, algemeen probleem voor Oost-Europa)
        Ik heb al wel horrorverhalen gehoord van aanvallen op toeristen in Hongarije, maar zelf heb ik nooit problemen gehad, noch in Hongarije noch in Roemenie .

        Veel snelheidscontroles op de ring rond Boedapest.

        Alvast prettige vakantie.
        BD1331BE

        Comment


        • #5
          Re: Roemenië of ergens anders...

          in roemenië zijn er op de lokale wegen over het al gemeen bijna in elk dorp snelheidcontroles .
          daar ik minstens 1 maal per jaar daar naar toe reis (verplicht familie bezoek) is dit land wel de moeite waard om te bezoeken .
          interesante plaatsen zijn :

          - sinaia
          - bran
          - bucarest (te veel te zien om op te noemen)
          - brasov
          - ......

          om te slapen kan je tegen een kliene betaling bij mensen thuis slapen (B&B)
          aangeduid met CAZARE (bordjes langs de weg)



          groeten

          germanvehicle

          Comment


          • #6
            Re: Roemenië of ergens anders...

            @ Zimbru => naam van een vereniging waar ik ooit nog ben mee meegeweest... waar is den tijd? Roemeens voor stier?

            Roemenië is een schitterend land waar je zowel idyllische beeldjes kan maken als schitterende foto's van mensen...

            Ik heb er hier een hoopje liggen, maar wel nog gemaakt met een analoog toestel enkele jaren terug. Ik ga ze eens zoeken en inscannen... dan een paar posten!

            Ik heb mij daar verschillende keren rot geamuseerd... Werken in instellingen voor gehandicapte kinderen in de jaren '90... In Iasi en in Miclausceni...

            Daar naartoe met de camionette was al een beleving op zich... Het zoeken van de weg, het ontwijken van putten omdat werken niet aangekondigd waren, stukken uit de baan die weg waren, wilde honden, paardekarren ontwijken, zotte camionchauffeurs in de Karpaten,... We maakten het allemaal mee!

            Kwestie van overnachten, nooit geen probleem mee gehad... Telkens gezocht naar een goedkoop hotelleke... Als we geen vonden, dan gingen we mee met wat plaatselijke mensen om bij hen thuis te overnachten... Veelal hingen deze mensen rond het hotel rond...
            Dan iets geven voor de overnachting en zowel zij als wij waren tevreden... Wij zagen zo ook veel meer van de plaatselijke bevolking!

            In het dorpje Miclausceni waren ze ook allemaal heel vriendelijk... schitterende mentaliteit ginder op dat tijdstip... Niets hebben en toch nog een heel feestmaal voor ons willen bereiden! Laat ze dat hier maar eens nadoen!

            Zeker een aanrader, ooit ga ik daar nog eens naartoe met de wagen... Als de kinderen wat groter zijn...
            Last edited by Rock Rider; 9 augustus 2007, 10:13.

            Comment

            Working...
            X