Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moesson

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • moesson

    ik ga in juli naar india, en dat is blijkbaar moesson maand
    zijn er speciale voorzorgs maatregelen om je toestel heel te houden?
    ik was aan het denken aan een waterdichte 'zak'. dan heb ik wel maar 1 lens, maar ben ik niet beperkt tot droge plekken om te fotograferen.

    is sylicagel nodig? of eerder af te raden?
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: moesson

    Hallo, als je in het Leuvense komt kan je bij mij gratis wat silicagel-zakjes komen halen.

    Comment


    • #3
      Re: moesson

      Silicagel is geen wondermiddel en bovendien ben je met de witte variant nooit visueel zeker als er nog waterabsorptie mogelijk is (die dingen verweken niet, de reden ligt voor de hand).

      Als je silicagel gebruikt, gebruik dan de roze-blauw versie, dan zie je tenminste wanneer je hem moet regenereren.

      PaulM

      PS : silicagel kan voor een belachelijke prijs per kg besteld worden via VWR, Acros ed... ik gebruik(te) dat om in linnen zakjes te naaien en bij oa dia's te steken.

      Comment


      • #4
        Re: moesson

        Ik ben al een paar maal naar Thailand geweest en daar kan het ook behoorlijk vochtig zijn
        Ik doe niets speciaal en ik heb nog nooit problemen gehad. Gewoon uw gezond boerenverstand gebruiken.

        - echt in de gietende regen gebruik ik mijn toestel bijna nooit en als het echt niet anders kan gebruik een een plastik zakje met een gat er in.

        - mijn extra lenzen worden opgeborgen in een rugzakje eventueel ook nog eens in een plastikzak gewikkeld.

        - uiteraard geen lenzen wisselen in de regen.

        -enkele spatten regen zijn meestal geen probleem voor uw toestel.

        Mijn 40D heeft het allemaal al meegemaakt , van extreem koud tot tropisch warm en vochtig en heeft nog nooit gewijgerd.


        Groeten,

        Rudy

        www.vogelsvanbelgie.be
        Mvg,
        Rudy
        www.vogelsvanbelgie.be

        Comment


        • #5
          Re: moesson

          HIER vind je regenjasjes voor je camera.

          Comment


          • #6
            Re: moesson

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Silicagel is geen wondermiddel en bovendien ben je met de witte variant nooit visueel zeker als er nog waterabsorptie mogelijk is (die dingen verweken niet, de reden ligt voor de hand).

            Als je silicagel gebruikt, gebruik dan de roze-blauw versie, dan zie je tenminste wanneer je hem moet regenereren.

            PaulM

            PS : silicagel kan voor een belachelijke prijs per kg besteld worden via VWR, Acros ed... ik gebruik(te) dat om in linnen zakjes te naaien en bij oa dia's te steken.
            blijkbaar is die wel maar 5 keer te drogen?
            of is dat verkoopstaal?

            aangezien mijn toestel weerdicht is, maar mijn lensjes dat niet zijn, zou ik vooral willen maken dat mijn lenzen droogblijven en ik met weinig moet rekeninghouden. paraplu had ik al verzonnen, maar ben ik een mindere voorstander van omdat het nogal groot is. en de meeste van de regenhoezen laten net de frontelementen van de lens vrij. als je dan standaard een prime erop hebt zitten (50 f1.8 en mss nog 35 f? tegen dan) zit je zo met de nattigheid op je koppeling.

            maar met wat oppassen kan het dus zo ook wel?
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: moesson

              Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
              blijkbaar is die wel maar 5 keer te drogen?
              of is dat verkoopstaal?

              aangezien mijn toestel weerdicht is, maar mijn lensjes dat niet zijn, zou ik vooral willen maken dat mijn lenzen droogblijven en ik met weinig moet rekeninghouden. paraplu had ik al verzonnen, maar ben ik een mindere voorstander van omdat het nogal groot is. en de meeste van de regenhoezen laten net de frontelementen van de lens vrij. als je dan standaard een prime erop hebt zitten (50 f1.8 en mss nog 35 f? tegen dan) zit je zo met de nattigheid op je koppeling.

              maar met wat oppassen kan het dus zo ook wel?
              ik zou toch eens willen horen van die verkoper waarom silicagel maar 5 x kan gedroogd worden.

              PaulM

              Comment


              • #8
                Re: moesson

                heb ik ergens op een site gelezen ik denk die van ewa (producent onderwaterbehuizing)
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment

                Working...
                X