Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomateriaal Parijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotomateriaal Parijs

    Overmorgen vertrek ik voor een 3-daagse naar Parijs. Straf maar oh zo waar, daar ben ik nu nog nooit geweest

    Soit, ik wil er een memorabele gebeurtenis van maken en ben daarom alles aan het nakijken, aan het checken. We reizen licht, maw we proberen alleen het hoofdnoodzakelijke mee te nemen, omdat we ons met het openbaar vervoer naar daar begeven.

    Nu vroeg ik me af, welk materiaal neem ik mee? Welke objectieven? In mijn sig zie je wat ik in men bezit heb. Men statief sleur ik sowieso mee maar de rest...geen idee, ben nog maar nieuw in de fotografie.

    En ook, welke plaatsjes in Parijs raden jullie mij aan? Ik heb brochures en stadsgidsen maar ik ben op zoek achter fotografisch sterke plaatsen en ik denk dat hier op dit forum enorm veel ervaring zit, vandaar mijn vraag.

    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, alvast enorm bedankt!
    Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
    Flickr

  • #2
    Re: Fotomateriaal Parijs

    Parijs zit vol leuke foto-momenten, je hebt breed en detail nodig, de 17-85 en de 70-200 dus.
    Plaatsen : Louvre, Tuileries, La Vilette, La Défense, Tour Montparnasse, Motmartre en Tour Eiffel. En alles wat je onderweg tegenkomt natuurlijk...doe het te voet, dan zie je meer.

    Comment


    • #3
      Re: Fotomateriaal Parijs

      ik zou enkel Canon EFS 17-85mm meenemen.. en mss nog de 50mm 1.8 voor wat low light

      ik zie het nut niet in van een tele lens in een stad maar goed dat is mss persoonlijk

      Comment


      • #4
        Re: Fotomateriaal Parijs

        Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht

        ik zie het nut niet in van een tele lens in een stad maar goed dat is mss persoonlijk
        Een 70-200 wordt dikwijls als portretlens ingezet, maar in een stad loopt geen volk genoeg rond zeker, en om wat details van torens/gebouwen/kerken te nemen...kortom, reden genoeg om een tele mee te nemen.

        Comment


        • #5
          Re: Fotomateriaal Parijs

          If you can't travel light, travel SMALL. Wat ga je nu met een statief in Parijs doen ? Meeslepen ? Een statief is wel het allerlaatste dat ik zou meeslepen. Ge moet keuzes maken ; dus.....

          Comment


          • #6
            Re: Fotomateriaal Parijs

            Mag je in Parijs wel een statief gebruiken ? Ik ga zelf binnenkort ook maar hoorde er verschillende dingen over... Hier 2 links die elkaar tegenspreken;
            van collega-hobby-fotografen vernam ik dat ze niet zomaar op openbare pleinen in Parijs mochten fotograferen met statief. Zonder statief kon het (als "toerist") maar met statief werd je aanzien als prof, en mocht het niet. Er was redelijk wat controle en ze konden hun statief dus niet openzetten. Blijkbaar moesten ze



            Weet iemand hier meer over ?
            www.dimitrivisser.nl
            www.weddingpictures.nl

            Comment


            • #7
              Re: Fotomateriaal Parijs

              Statief kan nuttig zijn hoor, het hangt er allemaal van af wat je stijl is en wat je wil gaan doen. Paris by night is heel mooi (de Eiffeltoren vanaf dat uitzichtpunt bv.), en dan is een klein statief onontbeerlijk. Ook in de metro kan het handig zijn: http://forum.belgiumdigital.com/f109...re-298566.html

              Zoals Cartman zegt, een tele zou ik niet meenemen (maar ik ben dan ook geen tele-liefhebber), enkel de 17-85 en misschien de 50 1.8 (die is toch heel licht).

              L.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Re: Fotomateriaal Parijs

                Wel dat is de reden waarom ik toch graag met men statief gesleurd had, omdat ik redelijk wat nachtfotografie wil gaan beoefenen. Maw de kitles gaat mee, de 50 mm en nu ja...die zoom...ben aan het twijfelen...is wel wat gewicht meer...langs de andere kant, meer als genoeg zaken om ermee te fotograferen...

                Als er nog BD'ers leuke plaatsjes weten zijn, lemme know Heb hier een heel deel reisgidsen en wandelroutes liggen maar wil ook best minder gekende plaatsjes opzoeken.
                Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                Flickr

                Comment

                Working...
                X