Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerkhofblomme ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kerkhofblomme ...

    Ik vond het niet passen voor macro/closeup en landschap ? ... ik heb het dan maar bij stilleven/abstract ondergebracht

    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Kerkhofblomme ...

    Die mythische vorm/figuur in de achtergrond benadrukt een dramatische gebeurtenis uit het verleden. Op die manier kan ik de foto waarderen.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Kerkhofblomme ...

      in Vlaamse velden bloeien de papavers
      rood oplichtend tussen kadavers
      van vermorzeld jong leven
      tot lof en eer van generaals

      de verdronken natte klei zuigt hun voeten vast
      zoals de spoken in een nachtmerrie
      terwijl de schrapnels over hun hoofden
      zoeken naar vers vlees

      beschavingsfacade verdwenen
      het menselijk beest ontwaakt
      vermorzelt met geweld
      zoals IS de geschiedenis herhaalt

      telkens opnieuw komt het oerinstinct naar boven
      met of zonder god te loven
      tot meerdere eer en glorie van de pretentieuse mens
      Vrede blijft een vrome wens

      Comment


      • #4
        Re: Kerkhofblomme ...

        mystieke combinatie, het bokeh geeft een speciaal effect

        Comment


        • #5
          Re: Kerkhofblomme ...

          @ GR en Marsje, bedankt voor de fijne reacties !
          @ E.G. bedankt voor het knappe gedicht dat mijn fantasie nog wat extra op hol laat slaan
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Kerkhofblomme ...

            het idee vind ik mooi maar had persoonlijk liever het kerkhofaspect iets duidelijker willen zien, bijv. een silhouet van een kruis in de bg.. maar goed, je hebt het niet voor het zeggen waar ze groeien..



            Rob,

            Comment


            • #7
              Re: Kerkhofblomme ...

              Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
              het idee vind ik mooi maar had persoonlijk liever het kerkhofaspect iets duidelijker willen zien, bijv. een silhouet van een kruis in de bg.. maar goed, je hebt het niet voor het zeggen waar ze groeien..



              Rob,

              Ik denk dat het fragment van het gietijzeren grafmonument dat wel zal dateren van ongeveer 1900 nog wel wat herkenbaar is voor iemand uit onze contreien, geen idee of dat in Nederland ook zo bestond
              maar ipv te fotograferen op volle opening had een paar stopes diafragmeren in dit geval de bedoeling wel duidelijker gemaakt ...
              Het was van de andere kant ook wel mijn bedoeling dat de tekst helemaal niet leesbaar zou zijn ...
              Er is nog een wat onduidelijk silhouet van een kruis van een ander graf in de bokeh in de linkerbovenhoek herkenbaar

              Maar voor mij is dat allemaal gemakkelijker, ik wist wat er te zien was op het moment dat ik fotografeerde en daarvan hangt een en ander nog wat onbewust op mijn netvlies ...
              Het is nu een beeld met een gebruiksaanwijzing geworden en eigenlijk zou een foto geen gebruiksaanwijzing mogen nodig hebben

              Uw opmerking heeft mij nu doen kijken als iemand die gewoon het beeld ziet
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Kerkhofblomme ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Ik denk dat het fragment van het gietijzeren grafmonument dat wel zal dateren van ongeveer 1900 nog wel wat herkenbaar is voor iemand uit onze contreien, geen idee of dat in Nederland ook zo bestond
                in de titel zag ik kerkhof staan vandaar dat ik de link kon leggen, maar zonder de titel weet ik niet of ik het ook gezien had, vandaar mijn opmerking...


                Rob,

                Comment

                Working...
                X