Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze hond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onze hond

    Fotootje genomen op een warme Novemberdag.

    Groetjes,

    Last edited by vvm1; 19 januari 2006, 15:48.
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

  • #2
    Re: Onze hond

    Voor de gemakkelijkheid de exif erbij gezet:

    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D70s)
    Lens Focal Length: 80,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 800
    Compensation: EV 0/6



    Ziet er goed uit he

    Comment


    • #3
      Re: Onze hond

      Het is een zeer leuke comp van een mooi beest Ook het standpunt goed. Op hoogte van het dier.

      Maar ik neem aan dat hij/zij zwart is? Dan had ik zelf de compensatie negatief gezet ipv plus 0.6, om het zwart ook echt zwart te maken.

      Donkere objecten kun je het best iets onderbelichten omdat de camera denkt 'heeee das donker, dat zullen we even iets oplichten.' Bij wit is dat eigenlijk andersom maar dan moet je uitkijken dat de boel niet uitbrandt.

      En op een zonnige dag zou je toch makkelijk met ISO 400 uit de voeten kunnen?

      Groetjes
      MadMax.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Onze hond

        hmm ... iso 800? vergeten terug te zetten na de 'nachtelijke activiteiten'?
        'k vind de overbelichting (ev 0/6) toch niet zo geslaagd. de achtergrond is er van doorbleekt.
        maar mijn collega-MM geeft je de juiste raad hé.
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Onze hond

          Mijn excuses, Kheb me vergist van datum. Is gemaakt in Augustus. Khad mijn toestel nog maar pas een paar dagen.

          Thx voor de reacties, ik kom aan die exifwaardes, waarschijnlijk omdat ik nogal veel op automatische stand werkte toen.

          Kmoet nog veel leren, dankzij jullie zal dat wel allemaal vlotten hé. Ik zal er de volgende keer zeker opletten. Thx.

          Groetjes,

          ps: dit is de originele foto.
          Last edited by vvm1; 19 januari 2006, 18:07.
          Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

          Comment


          • #6
            Re: Onze hond

            leuk moment, maar dacht dat ie zwarter zou zijn,
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Onze hond

              Hallo Bouk,

              Ze is pikzwart hoor, maar komt door de zon dat ze zo blinkt en dan ja, toont ze dus minder zwart....

              Groetjes,
              V
              Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

              Comment


              • #8
                Re: Onze hond

                leuk portret van je hond en als je op de originele foto de levels of niveaus juist zet is hij inderdaad zwart maar je origineel is nu wel wat te groot voor BD:maximum 200Kb
                groetjes Dolly

                Comment


                • #9
                  Re: Onze hond

                  Hallo Dolly,

                  Snel even verandert, gaf thans aan dat het zo groot niet was, maar is dus ondertussen al aangepast. Het is wel de originele kleur op dat moment, vandaar dat ik eigenlijk niet beginnen uitproberen ben.
                  Jammer genoeg kan ik nog niet zo goed met lagen werken. Kzou niet goed weten hoe eraan te beginnen. Als je me dit even via pm wil uitleggen lees ik het graag.

                  Groetjes,
                  Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onze hond

                    Oorspronkelijk geplaatst door vvm1
                    Hallo Dolly,

                    Snel even verandert, gaf thans aan dat het zo groot niet was, maar is dus ondertussen al aangepast. Het is wel de originele kleur op dat moment, vandaar dat ik eigenlijk niet beginnen uitproberen ben.
                    Jammer genoeg kan ik nog niet zo goed met lagen werken. Kzou niet goed weten hoe eraan te beginnen. Als je me dit even via pm wil uitleggen lees ik het graag.

                    Groetjes,
                    Probeer nu eens een serie opnamen te maken te beginnen bij EV 0. Dan telkens een trapje lager met dezelfde sluitertijd en F uiteraard. Maak gewoon eens 4 foto's en bekijk die op je computer. (kost niets tegenwoordig )
                    Dan zul je zien dat het zwart mooier (echt zwart) wordt naarmate de EV omlaag gaat.

                    De kunst is om de foto zo goed mogelijk te krijgen VOORDAT je in PS aan de gang gaat. Een kleine aanpassing is simpeler te corrigeren dan een grote

                    Ik heb dat zelf eens geprobeerd met een zwart dopje. Dit ding werd pas echt zwart bij -0.67

                    Succes.
                    MadMax.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onze hond

                      Oorspronkelijk geplaatst door vvm1
                      Hallo Dolly,

                      Snel even verandert, gaf thans aan dat het zo groot niet was, maar is dus ondertussen al aangepast. Het is wel de originele kleur op dat moment, vandaar dat ik eigenlijk niet beginnen uitproberen ben.
                      Jammer genoeg kan ik nog niet zo goed met lagen werken. Kzou niet goed weten hoe eraan te beginnen. Als je me dit even via pm wil uitleggen lees ik het graag.

                      Groetjes,
                      PM sent

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onze hond

                        de pels van dieren... dat is nog zo iets dat moeilijk om juist op papier/digitaal te zetten... scherpte is moeilijk te behalen door kleur en weerkaatsing...

                        Een beetje contrast opkrikken zal wonderen doen... (+10 of zo in ps)

                        voor de rest goed....

                        @vvm1; waarom hier met lagen werken??? je kan ook met thresholds werken... je hond is toch zwart en de rest veel helderder... is een idee hé.... Wat wil je nog veranderen???
                        -=- Light is the key...

                        Comment

                        Working...
                        X