Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helemaal open

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Helemaal open

    Sorry allemaal voor de radiostilte, maar sinds begin september heb ik weer meer tijd nodig voor kinderen en kleinkinderen.
    Ik wil toch niet zomaar te verdwijnen. Gisteren heb ik nog even tijd gevonden om een paar fotootjes te maken.
    Dit keer geen echte macro's, maar een paar close-ups met mijn 50mm 1.4, met het diafragma volledig open.





    Ik probeer toch nog regelmatig even te komen kijken en ook wat commentaar achter te laten.

    Beste groeten,
    Luc
    Last edited by LucFT; 24 september 2020, 15:42. Reden: Foto's niet altijd zichtbaar . . . ??

  • #2
    Re: Helemaal open

    We zijn tevreden dat de uitzendingen terug doorgaan, we hebben weer een post meer om op af te stemmen

    Het gebruik van die 1.4 is zeer geschikt om fraaie opnames te maken met een mooie bokeh, dat merk je hier wel aan de bloemen,
    nadeel is de beperkte DoF waardoor het o zo moeilijk is om bij dergelijke vliegensvlugge onderwerpen de scherpte precies daar te leggen dat je onderwerp echt scherp is op de juiste plaats.
    In elk geval zeker een verdienstelijke poging
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Helemaal open

      Met dat diafragma volledig open krijg je wel een schilderachtige achtergrond!
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: Helemaal open

        Je hebt het toch behoorlijk mooi gedaan!
        Ik doe het je niet na op 1,4
        Geyst

        Comment


        • #5
          Re: Helemaal open

          Mooie schilderijtjes !
          Mvg. Jos

          Comment


          • #6
            Re: Helemaal open

            Iedereen bedankt voor de fijne commentaren.

            Het is mij een raadsel waarom de foto's niet altijd zichtbaar zijn. Ik zet ze op mijn persoonlijke webspace bij Proximus en gewoonlijk werkt dat goed.
            Een paar maanden geleden heb ik het zelfde voorgehad en met de helpdesk gebeld. Die hadden niet meteen een antwoord, maar een beetje later was het weer in orde. Nu zie ik ze de ene keer wel, de andere keer niet . . . .
            Als ik rechtstreeks ga kijken, dan zie ik ze altijd.

            Luc

            Comment


            • #7
              Re: Helemaal open

              Goh Luc, het zou ridicuul zijn als je jou daarvoor moet excuseren. We zijn niet allemaal gepensioneerd met alle kinderen het huis uit en niks anders te doen of godganse dagen hier op de pc te zitten. Het is soms een komen en gaan, ik heb ook net na een heel drukke periode voor het eerst weer de tijd gevonden om me in mijn LR-catalogus te verdiepen en al de eerste herfstshots te maken. Tussen de kinderen door
              Heel knappe bokeh heb je helemaal open, maar te weinig DOF op je onderwerp, foto 1kan er nog net door, spijtig genoeg was je bij de tweede foto net iets te laat. Maar het zijn zeker geen beelden om naar de prullenmand te verhuizen. Ga er maar eens meer op uit met die 50, misschien nog een klein tussenringetje en dat komt helemaal goed

              Tot...binnenkort
              Mattias
              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

              Comment


              • #8
                Re: Helemaal open

                Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                Goh Luc, het zou ridicuul zijn als je jou daarvoor moet excuseren. We zijn niet allemaal gepensioneerd met alle kinderen het huis uit en niks anders te doen of godganse dagen hier op de pc te zitten.

                Tot...binnenkort
                Mattias
                Bedankt voor je "medeleven", Mattias. Ik behoor toevallig tot de groep gepensioneerden met alle kinderen het huis uit. Maar verder is het toch een beetje anders. De kinderen wonen vlakbij en er zijn jonge tot heel jonge kleinkinderen.
                Grootouder is een ondergewaardeerd beroep.

                En daarbij nog gefeliciteerd met je publicatie in Shoot.
                Luc

                Comment

                Working...
                X