Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 legs ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] 14 legs ...


    Pholie
    PS: Groot kijken mag alvast

  • #2
    Re: 14 legs ...

    Ja, dat is wat die lieftallige juffertjes doen, nietwaar.
    Mooie natuurlijke foto.
    Zie ook flickr

    Comment


    • #3
      Re: 14 legs ...

      Om de hele 'actie' scherp te tonen kom je met macro foto's snel DoF tekort. Dat blijft een eeuwig gevecht in het veld.
      Het gegeven toch mooi in beeld gebracht. En waar je focus ligt, is alles knap scherp getoond

      Het zijn zeker serieuze jagers, die liefelijke juffers en libellen.

      Comment


      • #4
        Re: 14 legs ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
        Om de hele 'actie' scherp te tonen kom je met macro foto's snel DoF tekort. Dat blijft een eeuwig gevecht in het veld.
        Het gegeven toch mooi in beeld gebracht. En waar je focus ligt, is alles knap scherp getoond

        Het zijn zeker serieuze jagers, die liefelijke juffers en libellen.
        Dat klopt, ik ben niet helemaal tevreden met de scherpte maar juffers en libellen hebben nu eenmaal van die uitstulpende ogen en ik lag hier al ondersteboven over de grond te rollen :-) Ik heb die zelfs genomen zonder door de viewfinder te kijken ... Al bij al tevreden maar ik geef toe het kon beter. Het voorspel was zelfs nog leuker toen mijnheer de spin gewoon uit haar web ging halen alsof het niets was ...

        Comment


        • #5
          Re: 14 legs ...

          Heel mooi, zeker na een dubbel klik.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: 14 legs ...

            Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
            Dat klopt, ik ben niet helemaal tevreden met de scherpte maar juffers en libellen hebben nu eenmaal van die uitstulpende ogen en ik lag hier al ondersteboven over de grond te rollen :-) Ik heb die zelfs genomen zonder door de viewfinder te kijken ... Al bij al tevreden maar ik geef toe het kon beter. Het voorspel was zelfs nog leuker toen mijnheer de spin gewoon uit haar web ging halen alsof het niets was ...
            Aan je scherpte ligt het zeker niet. Dat hebben we al kunnen zien bij andere foto's
            Maar afstand tot het onderwerp icm met het gekozen f getal (en daarbij de lens mm's) is bepalend om genoeg DoF te bekomen. En net daar verliezen we snel teveel licht met macro fotografie. En dan hangt het van je sensor af hoe hard je de ISO waarde kan opschroeven zonder met ruis geconfronteerd te worden.

            Het genieten ter plaatse is dikwijls ook al veel

            Comment


            • #7
              Re: 14 legs ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
              Aan je scherpte ligt het zeker niet. Dat hebben we al kunnen zien bij andere foto's
              Maar afstand tot het onderwerp icm met het gekozen f getal (en daarbij de lens mm's) is bepalend om genoeg DoF te bekomen. En net daar verliezen we snel teveel licht met macro fotografie. En dan hangt het van je sensor af hoe hard je de ISO waarde kan opschroeven zonder met ruis geconfronteerd te worden.

              Het genieten ter plaatse is dikwijls ook al veel
              Inderdaad, ik twijfel toch om full-frame te gaan, vooral om je laatste opmerking ... maar goed, ik probeer het maximum te halen met de hardware voor handen. Alles ik ook zonder tripod of monopod genomen met een 90mm lens, en ik probeer in de tuin zelf biotopen aan te leggen zodat ik genoeg kan oefenen om mijn macro techniek bij te schroeven, rekening houdend met jullie constructieve reacties.

              Comment


              • #8
                Re: 14 legs ...

                Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                Inderdaad, ik twijfel toch om full-frame te gaan, vooral om je laatste opmerking ... maar goed, ik probeer het maximum te halen met de hardware voor handen. Alles ik ook zonder tripod of monopod genomen met een 90mm lens, en ik probeer in de tuin zelf biotopen aan te leggen zodat ik genoeg kan oefenen om mijn macro techniek bij te schroeven, rekening houdend met jullie constructieve reacties.
                Als je FF gaat, verlies je weer wat aan scherptediepte tov een crop-sensor. Houdt daar ook rekening mee.
                Uiteraard worden de sensors steeds beter zodat je wel wat stops kunt winnen dmv de ISO te verhogen. Maar de resolutie van macrolenzen maakt dat je ruis (en vlekjes op de sensor) sneller waarneemt dan wanneer je met dezelfde body (en sensor) een foto neemt met bvb een 24-70mm lens... Dat is helaas een praktijkbevinding waar ik zelf ook mee geconfronteerd wordt...

                Comment


                • #9
                  Re: 14 legs ...

                  Ik vind het toch een leuk beeld met een knappe titell !
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment

                  Working...
                  X