Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stijl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stijl



    strobist: SB800 1/4 shootthrough paraplu rechts
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: stijl

    Mooie plaat hoor!
    Goeie plaatsing van model, past perfect in het 'diepe' beeld.

    Comment


    • #3
      Re: stijl

      Mooie compositie in zwart wit. Op de een of andere wijze gaat mijn aandacht steeds naar de muur op de achtergrond.

      Comment


      • #4
        Re: stijl

        mooi, maar iets te vroeg genomen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: stijl

          Had het model liever niet voor de zwarte deur gezien (zwart op zwart nu), ze springt er nu iets minder uit.

          Comment


          • #6
            Re: stijl

            Knap plaatje
            Achteraf zeggen die deur, te vroeg te laat... is heel makkelijk, nu heeft de opname nog iets spontaan en ongedwogen wat ook mag.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: stijl

              Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
              Knap plaatje
              Achteraf zeggen die deur, te vroeg te laat... is heel makkelijk, nu heeft de opname nog iets spontaan en ongedwogen wat ook mag.
              is ook zo... ik laat m'n modellen niet poseren... doch ik laat ze bewegen... en druk dan op het goede moment af... is veel natuurlijker...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: stijl

                Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                Achteraf zeggen die deur, te vroeg te laat... is heel makkelijk, nu heeft de opname nog iets spontaan en ongedwogen wat ook mag.
                Heel BD staat vol met commentaar achteraf, de foto's worden hier nog niet live genomen.
                Maar ik ben niet akkoord dat het model in dezelfde pose net voor de deur minder spontaan of minder ongedwongen zou zijn. Je kan én een model goed plaatsen én spontaan blijven werken. Een kwestie van timing, kadrering en anticipatie.
                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                is ook zo... ik laat m'n modellen niet poseren... doch ik laat ze bewegen... en druk dan op het goede moment af... is veel natuurlijker...
                Daar gaat het net om.... the decisive moment. Jij vond overlappend met de zwarte deur het goede moment, ik ben dan weer van een andere mening

                De foto is niet fout, verre van, het model is ook voldoende belicht om van de poort los te komen, maar zou em sterker vinden als het model mooi in contrast stond met een licht achtergrond.

                Comment


                • #9
                  Re: stijl

                  knappe plaat, zet ze zo maar eens neer
                  en voor de rest, snap ik het "gebral" hier omtrent niet zenne

                  Comment


                  • #10
                    Re: stijl

                    Voor mij een mooie en schitterende plaat die dan weer naar mijn mening wel op het juiste moment is genomen. Al is de deur zwart, ze voegt heel wat diepte toe aan de foto. Volgens mij heeft d_oracle perfect gebruik gemaakt van meerdere gunstige factoren voor het behalen van deze kwaliteit, namelijk:

                    · het tijdstip (het middag uur van een mooie nazomers zonnige herfstdag)
                    · de prachtige locatie
                    · Een pracht van een model die met haar elegante houding en stijl de juiste spanning toevoegt aan dit beeld.
                    · Een goed uitgedokterde zwarte kleding met heel veel elegantie.
                    · Het juiste attribuut, de paraplu die de houding van het model ondersteund.
                    · Het gekozen standpunt van de fotograaf die handig gebruik maakt van de verticale zuilen om de foto te omkaderen.
                    · De andere attributen, hoed, kleed, sieraden, kousen tot zelfs de schoenen zijn perfect op elkaar afgestemd en worden met een zekere fierheid door het model gedragen.

                    De keuze om deze foto in zwart wit te brengen is naar mijn gevoel de juiste keuze. Alle nuances gaande van wit over grijs naar het diepe zwart zijn in de foto aanwezig.
                    Het aanwezige wit vertoont geen uigebrande overbelichte delen en in het diepe zwart vinden we nog voldoende doortekening.

                    De aanwezige zachte schaduwen getuigen dat fotograferen een spelen is met licht
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #11
                      Re: stijl

                      Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                      Voor mij een mooie en schitterende plaat die dan weer naar mijn mening wel op het juiste moment is genomen. Al is de deur zwart, ze voegt heel wat diepte toe aan de foto. Volgens mij heeft d_oracle perfect gebruik gemaakt van meerdere gunstige factoren voor het behalen van deze kwaliteit, namelijk:

                      · het tijdstip (het middag uur van een mooie nazomers zonnige herfstdag)
                      · de prachtige locatie
                      · Een pracht van een model die met haar elegante houding en stijl de juiste spanning toevoegt aan dit beeld.
                      · Een goed uitgedokterde zwarte kleding met heel veel elegantie.
                      · Het juiste attribuut, de paraplu die de houding van het model ondersteund.
                      · Het gekozen standpunt van de fotograaf die handig gebruik maakt van de verticale zuilen om de foto te omkaderen.
                      · De andere attributen, hoed, kleed, sieraden, kousen tot zelfs de schoenen zijn perfect op elkaar afgestemd en worden met een zekere fierheid door het model gedragen.

                      De keuze om deze foto in zwart wit te brengen is naar mijn gevoel de juiste keuze. Alle nuances gaande van wit over grijs naar het diepe zwart zijn in de foto aanwezig.
                      Het aanwezige wit vertoont geen uigebrande overbelichte delen en in het diepe zwart vinden we nog voldoende doortekening.

                      De aanwezige zachte schaduwen getuigen dat fotograferen een spelen is met licht
                      Amaai, al die moeite qua opsommen en extra opmaak, dit is dus eindelijk officieel De Perfecte Foto? Kan niet anders.

                      Ik zie de foto, ik kijk naar het model, ik zie de deur op de achtergrond. Normaal zou ik liever blijven kijken naar het model. En nu je er toch over begint, vind het kadreren met de omgeving niet zo perfect. Had mischien liever de voorste pilaar niet afgesneden gezien.


                      En ook het feit dat het model zelf niet veel ziet met de hoed voor haar ogen.
                      Gelukkig geen pilaar in de weg

                      Comment


                      • #12
                        Re: stijl

                        Ferme foto meer wil ik daar niet over kwijt..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: stijl

                          Ik heb de vorige comments niet gelezen , shame on me tov de schrijvers.
                          Ik wil enkel laten weten :
                          een echte stijl-foto

                          greetz
                          Cheeta
                          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: stijl

                            ik kijk naar deze (een) foto en in een oogopslag bepaal IK voor MEZELF of ik em mooi/goed vind of niet.

                            Deze vond ik in een oogopslag goed, het enige zeer kleine minpuntje is dat de zuil, vooraan rechts, niet echt helemaal recht staat, maar da's muffezigten
                            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: stijl

                              Nu ga ik wel iets zeggen over de foto.
                              Hij staat verdiend in de HOF..Waarom zei ik dat het een ferme plaat was...OMdat het mijn eerste gedachte was zonder franjes en ditjes en datjes..Gewoon recht voor de raap eerlijk fotografie die ook nog een voortreffelijk belicht is..
                              De swung waarmee deze dame over het toneel scheert is zo typisch vrouwelijk en krachtig.
                              Proficiat met je HOF..Enne als je nog zo eens reeks hebt laat ze maar komen zou ik zeggen.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X