Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schoolfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schoolfoto's

    voor het eerst heb ik schoolfoto's gemaakt veel rondgekeken op internet en voor mij was eigenlijk het belangrijkst om het anders te doen als anderen. mijn dochter zit op de peuterspeelzaal ze hebben mij gevraagd dit jaar de schoolfoto's te maken

    de kaders eromheen heb ik later gedaan voor mijn internetpagina ik heb veel tijd besteed aan de kinderen om ze op een leuke spontane manier te kunnen fotograferen en wilde voor de zwartwit versie wat ik bij mijn pakket heb aangeboden een heel andere foto laten zien de ouders van de kinderen waren erg tevreden maar mijn vraag is delen jullie deze mening

    laatste foto van de tweeling heb ik wel zo aan de ouders gepresenteerd
    uiteraad horen daar ook foto's bij met pasfoto's maar die heb ik hier achterwege gelaten








    Helaas.... drie foto's is het max. per topic dus er zijn er 2 verwijderd.

    Gr Mod Wim1960
    Last edited by Wim1960; 4 juli 2007, 18:17.

  • #2
    Re: schoolfoto's

    De kleine uitgebrande zones op het gezicht van het meisjes op foto 3 vind ik wel een beetje jammer...

    Eerste foto is dan weer geslaagder! Leuk jongetje dat lekker stoer kijkt!
    Canon 5D MkII - Sigma 50mm f/1.4 - Sigma 35mm f/1.4
    Portfolio: http://awholelottaphotographs.wordpress.com/
    Blog: http://pauliendegraaff.wordpress.com/


    Comment


    • #3
      Re: schoolfoto's

      Zijn leuke en mooie spontane foto's waar de ouders fier mee zullen zijn
      Kaders vind ik persoonlijk brrr.............
      (zie overigens eigenlijk niet wat 't "anders dan andere" is) Gr,
      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

      Comment


      • #4
        Re: schoolfoto's

        Je hebt toch toelating van de ouders om foto's van hun kinderen hier te publiceren??
        Ik zou er niet mee gediend zijn.

        Laat dit geen afbreuk zijn aan de kwaliteit van de foto's - ik wou dat onze schoolfotograaf ook zo'n foto's schoot. (Kader daar gelaten)
        flickr.com/wernerwattenbergh
        flickr.com/vdpsportfotograaf
        http://voetbalfotografie.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: schoolfoto's

          Mooie composities en wat anders dan anders. Echter een opmerking. Bij de 2e (set)foto's vind ik de verhouding met de armen niet kloppen. Ik veronderstel dat deze foto, wat de armen betreft, te dichtbij is genomen.
          AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

          Comment


          • #6
            Re: schoolfoto's

            terugkomen op dat de ouders toestemming moeten geven dat hebben ze inderdaad gedaan dus vandaar ook dat ik ze kan publiceren

            of ik te dicht bij heb genomen is het niet zo dat het altijd wat verschil geeft foto's genomen met 50mm lens

            Comment


            • #7
              Re: schoolfoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
              Je hebt toch toelating van de ouders om foto's van hun kinderen hier te publiceren??
              Ik zou er niet mee gediend zijn.

              Laat dit geen afbreuk zijn aan de kwaliteit van de foto's - ik wou dat onze schoolfotograaf ook zo'n foto's schoot. (Kader daar gelaten)
              Ik twijfel er aan dat je daarvoor zelfs wel een toestemming voor nodig hebt, aangezien ze ermee akkoord gingen dat hun kind werd gefotografeerd. In tegenstelling tot de Nederlandse wetgeving bestaat er in België geen portretrecht. Ik kan natuurlijk ook mis zijn, maar dan zal ik dat hier ongetwijfeld wel lezen.
              BD0808BE

              Comment


              • #8
                Re: schoolfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Young One Bekijk bericht
                De kleine uitgebrande zones op het gezicht van het meisjes op foto 3 vind ik wel een beetje jammer...

                Eerste foto is dan weer geslaagder! Leuk jongetje dat lekker stoer kijkt!
                Op mijn gecalibreerde monitor zie ik geen uitgebrande vlekken.
                BD0808BE

                Comment


                • #9
                  Re: schoolfoto's

                  Ik zie ook geen uitgebrande vlekken.
                  De foto's zijn prachtig.
                  Meer van dit...
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: schoolfoto's

                    Ik vind het mooie schoolfoto's.

                    Niet dat ik vervelend wil doen maar zou je misschien Hoofdletters en leestekens willen gebruiken. Ik moet je tekst namelijk een paar keer lezen voor ik hem begrijp.
                    I put the sexy in dyslexia

                    Comment


                    • #11
                      Re: schoolfoto's

                      Bert, zal ik de volgende keer doen

                      Comment


                      • #12
                        Re: schoolfoto's

                        Prachtig werk !
                        Congrats!

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: schoolfoto's

                          Technisch niets op aan te merken Maar "anders" zijn ze nu toch ook niet écht IMHO

                          Grtz

                          Comment


                          • #14
                            Re: schoolfoto's

                            Sorry, these are just like the school photos I send back to the school
                            The frames are just horrible.

                            I know it's not a simple task, I do it for a living too. So big respect for trying.

                            but hey.. I guess that's what most people want though. Besides, what non-photographic-parent is going to dislike any photo of their child? not many.
                            Parents are easy pleased with pics of their kids.

                            Sorry that I sound negative. I just think these could be so much better.

                            Comment


                            • #15
                              Re: schoolfoto's

                              Goede foto's, de kinderen staan er tenminste spontaan en leuk op.
                              Dat is wat anders dan "professionelen" die bij ons op de shool komen.

                              /off topic/
                              wat betreft het publiceren: Ik heb de website bij ons op school gemaakt (nog niet helemaal af), en in het schoolreglement (dat de ouders moeten ondertekenen) staat dat ze verzet moeten aantekenen indien hun kinderen niet met foto op de website mogen staan.
                              /on topic/

                              'k wou dat ze in onze school ook zo'n foto's hadden.

                              mvg Jurgen

                              Comment

                              Working...
                              X