Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen D-Day voor mijn nichtje(communiekaartjes)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Morgen D-Day voor mijn nichtje(communiekaartjes)

    Ik heb ze niet vroeger mogen posten, de familie moet ze morgen als eerste zien...(na jullie )
    Zij was een heel makkelijk model, ze liet zich gewillig fotograferen.
    Ik heb 8 kaartjes gemaakt, maar ik weet niet of ik ze hier allemaal mag posten!
    Dus ik zal starten met het kaartje dat mijn nichtje het beste vond en dan het kaartje wat de mama het beste vond.





    Ik heb door deze kaartje te maken, ook weer wat leren werken met PS.
    Misschien kan ik met deze posting nog mensen op ideetjes brengen die nog kaartjes moeten maken.
    Canon Powershot G3

  • #2
    Re: Morgen D-Day voor mijn nichtje(communiekaartjes)

    mooie kaartjes, alleen lijkt me wat weinig kleursaturatie in het 2e kaartje
    maar zeker mooie kaartjes
    fotowebsite: www.edwinfoto.com
    Lara's website: http://www.houdevelt.com
    fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Morgen D-Day voor mijn nichtje(communiekaartjes)

      Ik vind ze allebei heel mooi !
      En de kleursaturatie (of het tekort eraan) in de 2de stoort mij helemaal niet (hoort bij het effect, zou ik zeggen).
      Het enige dat ik eventueel zou veranderen is de kader rond het hoofd in het eerste kaartje. Vind ik te krap onder de kin en te dicht tegen de rand van het kaartje bovenaan (zelfs veel kans dat het eraf wordt geknipt bij het afdrukken in een fotolab). En nu zie ik net dat ook de 2de kleine foto in kaartje 2 wat meer ruimte kan hebben langs boven.
      En een belangrijke : op het eerste kaartje staat geen jaartal (2007 is vergeten), toch wel belangrijk voor achteraf.
      Maar zoals gezegd : knap gedaan en ik ga voor de keuze van de mama (2de dus).
      Gr, Hilde.
      Last edited by HildeP; 20 april 2007, 22:49.
      http://www.hpgraphics.be

      Comment


      • #4
        Re: Morgen D-Day voor mijn nichtje(communiekaartjes)

        Ik hou wel van het type foto's op het tweede kaartje. Het eerste is me iets te statisch.
        De ontwerpen van de kaartjes spreken me ook aan , maar zoals mijn voorganger, heb ik ook problemen met het kader rond het hoofd op de achtergrondfoto van de eerste. Misschien een iets grotere uitsnede maken, vooral naar beneden toe.
        Ook mij vallen de kleur(saturatie)verschillen tussen de beide foto's op, maar dat kan natuurlijk alleen, als je ze beide voor je ziet... Er wordt meestal toch maar één kaartje gegeven .

        Mvg
        Last edited by FestinaLente; 21 april 2007, 05:25.

        Comment


        • #5
          Re: Morgen D-Day voor mijn nichtje(communiekaartjes)

          Bedankt voor de tips, maar helaas te laat..ze zijn al afgemaakt
          Daar ik ze nog niet hier kon tonen, moest ik het alleen met wat collega's beoordelen. niemand heeft iets gemerkt.
          Jullie hebben dan ook achteraf gezien gelijk, het is wat krap rond het hoofd in het eerste kaartje, en de datum ben ik dus ook vergeten zie ik nu.
          Al bij al zijn ze afgedrukt best wel O.K hoor.
          Ik ben dan ook maar een "amateur" nonkel maar toch waren ze heel blij met het resultaat. Ze zijn natuurlijk niet zo bezig met de details maar met het resultaat.
          Zo een nieuwe dag dus mag ik weer 3 foto's tonen he!

          Ze hebben wel gezegd dat sommige wel niet echt communie foto's zijn, maar ik heb er dan ook 8 gemaakt, en hebben ze kunnen kiezen.
          Veel tips heb ik hier ook gekregen via BD bedankt daarvoor











          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Ik hou wel van het type foto's op het tweede kaartje. Het eerste is me iets te statisch.
          De ontwerpen van de kaartjes spreken me ook aan , maar zoals mijn voorganger, heb ik ook problemen met het kader rond het hoofd op de achtergrondfoto van de eerste. Misschien een iets grotere uitsnede maken, vooral naar beneden toe.
          Ook mij vallen de kleur(saturatie)verschillen tussen de beide foto's op, maar dat kan natuurlijk alleen, als je ze beide voor je ziet... Er wordt meestal toch maar één kaartje gegeven .

          Mvg
          Canon Powershot G3

          Comment


          • #6
            Re: Morgen D-Day voor mijn nichtje(communiekaartjes)

            Oorspronkelijk geplaatst door Laiko Bekijk bericht
            Ik ben dan ook maar een "amateur" nonkel...
            En ik ben maar een "amateur" vader .

            Het is inderdaad zo dat je als fotograaf / fotobewerker helemaal anders tegenover de foto's staat dan iemand die louter en alleen het resultaat ziet. Dan mag je er nog niet aan denken wat met het merendeel van de kaartjes gebeurt... "classement vertical".
            Bovendien is er een groot verschil tussen een schermvullend beeld en een afgedrukte 10-15 of 13-13 foto.
            De drie die je hierboven postte, vind ik ook best leuk gedaan, met een voorkeur voor het tweede.

            Mvg

            Comment

            Working...
            X