Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard Gosse naar Rembrandt

eens een man in de studio gevraagd, Gosse is de oprichter van de leefgemeenschap Bereklauw in Herent.

beeld uit dezelfde fotoshoot met een aangepaste belichting

laatste verbeteringen aangebracht
    Laatst gewijzigd door D.B.D; 2 oktober 2019 om 13:00

Standaard Re: Gosse naar Rembrandt

Voor mij een mooi portret van Gosse.
    Een opmerkelijk man.
    Ik heb hem nog niet dikwijls gesproken, maar ik hoor er veel goed van.

Mooie karakterkop. Belichting oogt mij wat te fel met die pikzwarte achtergrond, en je hebt een aantal fouten proberen te corrigeren in de nabewerking, wat duidelijk te zien is op deze foto. Zijn haar aan de schaduwzijde bijvoorbeeld, waar je de belichting in de nabewerking zo hard hebt opgetrokken dat het zwart gewoon wit geworden is. Op de plaats waar het bovenlichaam van de man was zie ik allerlei pixels alsook de contouren van een lichaam. Jammer. Volgende keer je schaduwen niet zo hard laten dichtlopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
    Mooie karakterkop. Belichting oogt mij wat te fel met die pikzwarte achtergrond, en je hebt een aantal fouten proberen te corrigeren in de nabewerking, wat duidelijk te zien is op deze foto. Zijn haar aan de schaduwzijde bijvoorbeeld, waar je de belichting in de nabewerking zo hard hebt opgetrokken dat het zwart gewoon wit geworden is. Op de plaats waar het bovenlichaam van de man was zie ik allerlei pixels alsook de contouren van een lichaam. Jammer. Volgende keer je schaduwen niet zo hard laten dichtlopen.
    Ja ik geef toe dat deze niet perfect is, ik heb een kopie van de schilderij van Rembrandt naast gelegd en er zijn inderdaad nog heel wat verbeterpunten aan te merken. De volgende keer zal ik deze zien te verbeteren.Toch bedankt voor de eerlijke commentaar .

Beeld 2 spreekt mij het meeste aan, iets te rozig en boven het hoofd mocht mij nog 1/4e zwarte bg weg zijn
    + dan wat verbeterpunten zoals Leonide aanhaalde.
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Opzicht een mooi portret, echter de rechter zijkant in de donkere partij ontbreekt het helaas aan doortekening: dat had je met een reflectieschermpje iets moeten oplichten.
    De overbodige lege ruimte boven het hoofd wegsnijden voordat hij kopje onder gaat.

Ik ben geen kenner van dit soort belichtingen maar kan erg genieten van zo'n "karakterkop". Prachtig en intrigerend portret van deze man

Idd karakterkop dat mag je wel zeggen
    De romp onzichtbaar maken zoals in foto 1 vind ik maar vreemd aanvoelen - een zwevend hoofd
    foto 2 vind ik beter - natuurlijker van kleur - en daar kan ik de romp nog lichtjes zien - maar moet je wel nog rechtzetten
    Peter
    mijn website : klik

Iedereen bedankt voor de commentaren, zal aandacht schenken aan de genoemde verbetering punten.

Alle drie geslaagde portretten, een keuze maak ik niet.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Knap werk. Ook van het model. De laatste komt volgens mij het dichtst bij de stijl van Rembrandt.
    Het zou wss ook de moeite lonen om in ZW te werken.
    Proficiat,
    Xavier
    Canon 60D + 5D MkII en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    En heel veel goesting om te leren.
    Laat de commentaren maar komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Alle drie geslaagde portretten, een keuze maak ik niet.
    Ik blijf bij mijn indruk dat de eerste de beste is en zeker de meest persoonlijke.
    Mag ik (althans deze keer) TS op het hart drukken zich niet teveel te laten beïnvloeden .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ik blijf bij mijn indruk dat de eerste de beste is en zeker de meest persoonlijke.
    Mag ik (althans deze keer) TS op het hart drukken zich niet teveel te laten beïnvloeden .
    Ik heb tijdens de fotoshoot een twintigtal beelden gemaakt en de juiste belichting was niet zo erg, maar de compositie vinden die het meest op die schilderij van Rembrandt lijkt was het moeilijkste. Xavier heeft gelijk over nummer 3 toch is het uiteindelijk nummer 4 geworden.Maar ik overweeg de fotoshoot nog eens over te doen met de analyse uit deze reeks zal het mij wel lukken Zw. is hier geen optie daar de schilderij ook in kleur is.

Inderdaad een mooie karakterkop. Ben ik dan de enige die deze foto niet mooi vind? Of het nu op een Rembrandt gelijkt of niet, zal mij een zorg wezen. De rechterkant van de foto is niet ok.
    1/3 van het gelaat heeft geen doortekening en geeft een vertekend beeld, wat niet in evenwicht is. Zoals hierboven al aangehaald is, zou een reflectiescherm dit euvel oplossen.
    Deze persoon is het waard om een mooi portret te maken, met de juiste belichting, zonder dat je achteraf moet foefelen om je fouten recht te trekken.
    En dit is niet negatief bedoeld, maar ik vind het jammer zo'n portret te zien van zo'n mooie "kop"...

grt
    Gerrit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
    Inderdaad een mooie karakterkop. Ben ik dan de enige die deze foto niet mooi vind? Of het nu op een Rembrandt gelijkt of niet, zal mij een zorg wezen. De rechterkant van de foto is niet ok.
    1/3 van het gelaat heeft geen doortekening en geeft een vertekend beeld, wat niet in evenwicht is. Zoals hierboven al aangehaald is, zou een reflectiescherm dit euvel oplossen.
    Deze persoon is het waard om een mooi portret te maken, met de juiste belichting, zonder dat je achteraf moet foefelen om je fouten recht te trekken.
    En dit is niet negatief bedoeld, maar ik vind het jammer zo'n portret te zien van zo'n mooie "kop"...

grt
    Gerrit
    ik begrijp uw mening, en wat je zegt gaat voor een deel op bij de eerste wat ook de eerste was van de serie. En zoals ik al zei heb ik na de commentaren al de andere beelden grondig bekeken en toch nog een ander gekozen om af te drukken. Mijn opdracht was zo goed mogelijk de eigenschappen van een schilderij na te fotograferen, en ik vind dat ik er met deze persoon tamelijk goed ben in geslaagd maar ik heb nog 3 maanden de tijd om het nog eens over te doen en bij te sturen

Ik vind ze zeker en vast niet slecht
    Eerder goed, noem het deels low key
    Voor mijn part.
    Zou bij de 2 bovenste wat zwart af knippen maakt het beeld imposanter
    Een beeld dat men maakt moet men in eerste instantie zelf mooi vinden.....
    Het is allemaal een kwestie van smaak en kleuren als het al niet zwart wit is toch

"Een beeld dat men maakt moet men in eerste instantie zelf mooi vinden.Het is allemaal een kwestie van smaak en kleuren "
    inderdaad en ik vind zelf het beeld mooi, maar mooi is nog niet perfect wat ik zelf mooi vindt is de mooie karakterkop van de persoon, waarvan ik de gelijkenis zag in de Rembrandt schilderij, dan de belichting (Rembrandt verlichting) sprak mij ook aan. En in het kader van mijn CVO opdracht "maak een foto vanuit een opgelegd schilderij ....enz"vindt ik dat de compositie er nog niet helemaal is wat ik voor ogen had maar dat zie ik pas als ik de beelden heb bekeken op de computer.

Ideale kop hiervoor ...... wat rare cropping wel ?
    Grtjs Thierry

"Ideale kop hiervoor " dat vind ik ook

Mooi portret van een echte karakterkop. Voor mij de 1ste die er bovenuit steekt.

Groetjes, Marchristan.

derde is gewoon goed, ondanks het geel en het dode oog
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Bedankt voor de vele commentaren en plotse aandacht ook van diegene die het niet zo goed menen

Soortgelijke discussies

1. [Oordeel] Gosse
    Door D.B.D in forum Mensen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 1 juni 2019, 14:37
  2. De Rembrandt brug
    Door gilclaes in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 11 december 2015, 19:37
  3. 10D bij Rembrandt
    Door Manta in forum Camera's
    Reacties: 1